LOT 3a leaderboard

V Jablonci končí osmiměsíční uzavírka dolního centra města

Pohled na tramvajovou trať v Jablonci nad Nisou z Tyršových sadů do ulic Budovatelů a Poštovní. Foto: Petr Vitvar / www.mestojablonec.czPohled na tramvajovou trať v Jablonci nad Nisou z Tyršových sadů do ulic Budovatelů a Poštovní. Foto: Petr Vitvar / www.mestojablonec.cz

Ulice dostanou finální povrch po zimě.

Zpět na článek
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Od lesa

Už to bylo taky pro ostudu, víc se tam nedělalo než dělalo.

Matěj

A součástí už je to prodloužení tramvaje do centra? Nebo až při příští dlouhé rekonstrukci? 🙂

Od lesa

Samozřejmě… že ne.

Jindra

Prodloužení tramvajové tratě do centra se úspěšně odkládá a pomalu a jistě se posouvá do oblasti scifi.

Od lesa

A kde je zakopaný pes? Zase u bolševika. Ten kdysi řekl, že autobusy jsou za hubičku, ropa z Ruska zadarmo a jednu z nerozsáhlejších sítí na světě zlikvidoval. Přitom šlo i o velmi ekologickou věc, protože to jelo celé na vodní elektrárnu na Brandlu. Ne jako dnes, že dobíjíme neekologické baterie v autech uhelnou elektrárnou kdesi v dáli a plácáme nesmysly o ekologické dopravě.

Jindra

Ano, jablonecké tramvaje, neboli Jablonecké Elektrické Dráhy, to byl pojem. A s jakou lehkostí se to nádhernédílo našich předků zlikvidovalo. Ale s tou likvidací se změnilo i uvažování lidí a dnes je Jablonec nad Nisou jakousi „antitram“ oázou.

Martin

jj, tram jezdili az do Rychnova nebo do Janova…

Leden

Zakopaný pes je v tom, že to stojí neskutečný balík peněz a ten prostě není a nebude (spíš budeme rádi, když nedojde k razantnímu omezení tramvaje do Liberce). No a pak taky trochu to, že nejukřičenějším agitátorem za prodloužení je Jindřich Berounský z ČSSD, kterého už v Jablonci nemůže krom jeho kamarádů z mokré čtvrti nikdo ani cejtit…

Jindra

Nějak postrádám logiku v souvislosti , že Berounský je propagátorem prodloužení tramvaje a protože ho zbytek Jablonce nemá rád, je potřeba tomuto zabránit.

Martin

A nejukřičenějším agitátorem proti tramvaji byl a je jistý kavárník. Dříve byli sedláci proti stavbě železnic, argumentem bylo např. : vlak bude plašit dobytek. A koho by v případě kavárníka plašila tramvaj ?

zvědavec

A nebyl to náhodou třeba vlastník a provozovatel právě té Panneterie nápadně zobrazené na ilustrační fotografii?

Jiří Šrámek

Toho kavárníka.

Jiří Kocurek

Asi hosty. Bludné proudy by je mohly zavést do hospody vedle.

Miloslav

takže je lepší nechtít víc lidí ve veřejné dopravě a preferovat víc aut v ulicích, stavět další parkovací místa (ty taky někdo musí zaplatit) a časem třeba další 4 pruh do Liberce?

PetrWhatever

Jezdí jedna tramvaj za čtvrt hodiny. To rozhodně není nic, co by nepobral bus s mnohem menšími investicemi, zvláště když může jet téměř po stejné trase.

Filo

Jste možná přehlíd, že při výlukách jezdily klouby nebo dva krátké busy spolu.

Jindra

To už je nad možnosti chápání diskutujícího PetrWhatever.

PetrWhatever

A po zbytek doby jezdí poloprázdný.

Václav Paterník

Žádná tramvaj do města nebude, dokud povedou město zloději z tlupy Modrejch strak. To už jste zapomněli, jak nám Čeřulák zařídil nejdražší teplo v republice ?

Od lesa

Straky jsou všude a všech barev.
Když je drahé teplo, proč ho odebíráte?

Petr Whatever

Nejvíce lidí v Jablonci žije na sídlištích kolem přehrady, a pro ty je vhodnější bus. Pro část lidí, třeba z Pasek, vlak. A náklady na tramvaj jen pro ten zbytek už jsou poměrně vysoké.

Jindra

Konkrétně. Jak vysoké.

Jindra

No a co tím chcete vyjádřit? VHD je dotovaná v celém vyspělém světě. Vlastní úsudek nemáte, že.

Petr Whatever

Mám. Obsluhuje to poměrně malou část Jablonce. Ve špičce to je jako jeden kloubový autobus za čtvrt hodiny, jinak jezdí poloprazdná. Třetí způsob veřejné dopravy mezi jbc a lbc, takže se nedivím, že se do toho Jablonci nechce cpat peníze.

Jindra

Tramvaj obsluhuje malou část Jablonce a proto jetřeba zabránit jejímu protažení do centra…. něco je na tom divného, že?

Petr Whatever

Krom toho, jste chtěl uvést, jak vysoké náklady jsou, a když je ozdrojuju, tak zase postrádáte vlastní úsudek. Dobré chucpe.

Jindra

No,náklady na dopravu,konkrétně na tramvajovou dopravu,jsou o něco vyšší ,než na autobus. Tedy v menších provozech.Je to tím,že do nákladů autobusů se nepočíta například užívaní dopravní cesty.To,že autobusy dokáží ničit vozovky je zřejmé.Ale ještě k Jablonci. V centru města má vyrůst nový dopravní terminál. Dotace na jeho výstavbu jsou podmíněny právě protažením tramvajové tratě do tohoto místa. Pokud Jablonec tramvaj nechce,zajisté se vzdá zmíněných dotací a terminál,pokud uzná jeho potřebu,postaví na své náklady..A Liberec tramvajovou trať ukončí v Proseči a věnuje energii na na dokončení modernizace tohoto úseku ,včetně přerozchodování na standard a zažádá o dotace na výstavbu tolik potřebné… Číst vice »