V Istanbulu sjelo letadlo z ranveje a rozlomilo se. Tři mrtví, 157 zraněných
Nehoda letadla Pegasus Airlines v Istanbulu. Pramen: Anadolu
(aktualizováno 6:46) Na istanbulském mezinárodním letišti Sabiha Gökçen dnes vyjelo letadlo společnosti Pegasus Airlines z dráhy a rozlomilo se. Informuje
Izmir – Istanbul jsem letel snad 30x, nastesti vzdycky s Turkish. Jediny, co mi vadilo, ze vnitrostatni lety maj alkohol free, ale kdyz se clovek dobre narakioval v loungi, dala se ta hodka na sucho vydrzet. Jinak teda na to jak to kruplo to dopadlo jeste dobre, mrtvejch jak pri autohavarce.
Naštěstí s Turkish Airlines? Let 1951 a letadlo rozlámané skoro jako přes kopírák…
Možná je to hloupá otázka. Proč je nenavedli na dráhu z opačného směru, aby přistávali více proti větru?
Prý nebyli jediní, kdo přistával takhle, takže dráha 06 byla toho času v používání. Dva před ním prý dělali G/A. Řekl bych, že východně od letiště, tedy někde v místě pro přílet/přiblížení na 24, bylo počasí, které bylo naprosto neletové. Takže 06 mohla být jediná možnost.
to je jako kdyby jste se zeptal proc je nenavedli na dálnici.
AV Herald celkem trefně komentuje záznam ADS-B. Přiblížení nestabilizované, finále dlouhé s obrovským přebytkem rychlosti, dosednutí zhruba 2 km za prahem dráhy a zbývajícím pouhým 1 km a přitom déšť, takže očekavatelné mizerné brzdění.
Zázrak, že to všichni přežili, když se rozlomil trup.
Ono je SAW ráno a v podvečer tradičně silně přetížené. Letadla z Izmiru běžně letí 30 minut k Istanbulu a dalších 15 až 20 minut vyčkávají, než můžou přistát. Jestli věděli, že go-around je bude stát další půlhodinu ve vzduchu, tak z toho mohlo vzniknout tohle.
Šetření na nepravém místě.
To ale takto nemůže fungovat, že? Jedna věc je nepříjemnost a druhá věc je nebezpečnost. V takové situaci prostě GA, můžou si potom klidně nadávat, že udělali špatný rozpočet a kvůli tomu propálili hromadu paliva, ale svědomí budou mít čisté, nerozbili by éro za miliardu a neohrozili cestující.
Oběma reagujícím: To neměla být z mé strany v žádném případě obhajoba, jen jsem si říkal, co se jim asi honilo hlavou, že to poslali takhle střemhlav k zemi.
no fláki s tím o dráhu velmi tvrde, letadlo „skákalo“ jak trotlovité tele… a pak sjeli za konec dráhy a bylo to definitivné.
V podstatě to je dost typický průběh pro vyjetí z dráhy. 🙁
To je jen zázrak že vsichni přežili .
Inšálláh!
Zdá se, že se letadlo rozlomilo po pádu ze srázu, který je za koncem dráhy a ještě před plotem okolo letiště a blízkou silnicí. Že všichni přežili je opravu zázrak.
A pilotům sebrat papíry. Místo go-around se pokusili přistát až na poslední třetině dráhy, hrozně daleko za koncem touch down zone.
daleko to neni pokud by bylo sucho, bezne ttakto pristavame
…to si děláš pr..l, že jo?
Dosedá se v touchdown zone, nikde jinde, vždy, ať je jakékoliv počasí. Tohle není aeroklub.
Naštěstí to dopadlo dobře, ikdyž podle fotek je k neuvěření, že všichni přežili.
měsíc zpět to stejný akorát se nerozlomil.
2 roky zpátky spadl ze srazu… co to je za společnost????!!!
Pegasus airlines
No přesně tohle mě napadlo jako první, když jsem to četl. Stejná letecká společnost měla na stejném letišti před měsícem taky Boeing 737 celý od bahna. http://www.avherald.com/h?article=4d1a5fd9&opt=0 Je to jen blbá náhoda, nebo mají nějaký obecnější problém?
Opět 737, ty Bojningy bych zakázal 🙈
to se tam teď děje často ne?
https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/clanek/pristavajici-letadlo-v-istanbulu-dostalo-smyk-a-skoncilo-mimo-ranvej-40309137
Na to, jak všechny doposud zveřejněné fotky, které jsem viděl, vypadají děsivě, je malým zázrakem, že jsou všichni naživu.
Nicméně, chlapi, vy taky hrajete tu hru na přechylovanou u nečeských ženských příjmení? Vždyť je to divné…
Asi to změnili, já tam vidím Sabiha Gökcen a děkuju za to.
Tak já mám školu čtk, kde se zpravodajství řídí podle tzv. bible. Ta striktně vychází z pravidel českého pravopisu, podle kterých se ženská příjmení u cizinek vždy přechylují. U Češek platí to, co mají v občance (proto třeba Kateřina Jacques). Kolega Sůra nicméně to -ová škrtnul, tak už to tak necháme :-), i když řada lidí nemusí vědět, že Gökçen byla žena. Nejsem v tom extremista, ale přechylování – ač někdy tahá za uši – je podle mně výhoda češtiny.
Naděžda Ivanovna. Naděžda Ivanovnová? Někdy z toho striktního předpisu vylezou hrozné konstrukty. To je tak, když na jazykový cit musí předpis, aby se jemnocitní jazykozpytci nehádali zda je správně Madona nebo Madonová.
To jsou zrovna dost blbý příklady. Ivanovna není příjmení, ale tzv. otčestvo. To znamená, že má ještě třetí jméno, třeba Litinová. Navíc ruština také přechyluje. A Madonna je křestní jméno, jmenuje se Madonna Luisa Veronica Ciccone. Asi tak.
Ono někdy přechylení již přechýleného je špatně. Hlavně se jedná o slovanská příjmení. Přechýlení se provádí dle pravidel českého pravopisu – á; – ová; – ská. Takže nejhorší je přechylení zejména Tichonov- Tichonovová, správně Tichonová… (Biatlon)
Ad Jiří Šindelář: rozhodně tu nechci rozjíždět nejakou militantní bitvu za (ne)přechylovaní, ale Gökçenová mě prostě tahá za uši. Takže děkuji panu Sůrovi, že nejel striktně podle ČTK bible 🙂
Od teďka říkám jen letiště Sabihy Göčkenové, myslím, že to je výborný mem a vyjadřuje to i jistý osobní přístup. 🙂 Díky za tip (y)
Já sice nevím, co se píše v „bibli ČTK“, ale internetová jazyková příručka ÚJČ rozhodně netvrdí, že se příjmení VŽDY přechylují. Naopak udává spoustu příkladů, kdy se nepřechylují https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=700&dotaz=p%C5%99echylov%C3%A1n%C3%AD a ti kteří neví, že Sabiha Gökçen byla pilotka, navíc jedna z prvních, tak to prostě budou chápat jen jako označení letiště. A vůbec mi přijde zvláštní, že Češky smí používat své příjmení v souladu s rodinnou tradicí, ale cizinkám (kde o rodinné tradici není pochyb) je toto právo upíráno. Přechýlená podoba může mít své výhody při skloňování, ale pokud (jak ostatně sám píšete) to tahá za uši, tak jsou tím… Číst vice »
Hlavně že všichni přežili, jak to zatím vypadá …