V Hradci Králové začíná desítky let plánovaná proměna křižovatky Mileta, hlavní omezení vypukne v dubnu

Podoba křižovatky Mileta. Foto: ValbekPodoba křižovatky Mileta. Foto: Valbek

Stavba omezí provoz na tři roky.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Pořád si myslím, že je to po otevření D35 zbytečně drahá investice. Resp. na to, kolik to bude stát, to už zas takový přínos nepřinese… možná naopak ještě více přitáhne auta do Hradce.

Hradečák

No, chtělo se mi napsat něco takového taky, ale zase je pravda, že něco s tou křižovatkou je potřeba udělat. Tím neobhajuju cenu, ta je děsivá vzhledem k výslednému efektu. Před 20 lety by to bylo jinak obhájitelné, jelikož nebyla D35. Teď se tam jezdí mimo špičku naprosto v pohodě, ve špičce to je otázka pár minut čekání. Podotýkám, že tam jezdím každý den. Vlastně největší špunt toho celého je stále odbočení vpravo směr Vysoká, tam je ten odbočovák prostě moc krátký a nezvládá tu intenzitu. Pak ještě občas je, zejména ráno, hodně ucaný odbočovák od Brněnské směr Vysoká, protože… Číst vice »

czhunter

Já bych tu stavbu ani nepřeceňoval, ani nepodceňoval. Ano, má lokální význam, ale třeba zakončení Benešovky do okruhu (sláva, po 50 letech!) jednou bude mít dopad na tranzitní trasy, ať už aut, nebo MHD (které dnes z největšího Hradeckého sídliště jezdí docela nesmyslně buď kolem nemocnice – kde není nic – nebo velkou oklikou přes Garni). A taky tam může dojít trochu k rozvoji kolem té benzinky (pokud se Kauflandu dá říkat „rozvoj“), protože aktuálně se tam nedá dostat, takže tam nemůže být nic. Místním se to určitě líbit nebude, protože jim zhousnte provoz pod okny a navíc jim zruší… Číst vice »

Most nebo podjezd tam chybí a to je přitom nutné

Chtělo to udělat prostorově malinkatou křižovatku a přes to nebo pod to jednoduchý most nebo nadjezd aby po okruhu člověk jel bez zdržování semafory

Most nebo podjezd tam chybí a to je přitom nutné

Je to naprosto předražená šílenost. Za ty peníze tam měli udělat hlavně most kterým by se to překlenu a bez semaforu a nebo podjezd

Lukáš Kníže

Spíše podjezd. Nadjezd v okružní ulici (nyní pouze silnici) je příšernost.

tiburon

Tohle řešení je prostě špatně, ale určitě se dočkáme (v plátku Radnice již dočkali) oslavných tirád, jak je to dobré, že se to takhle staví. Okružní směr (Sokolská) měl jít pod zem a na povrchu měla zůstat Zborovská – Hradecká s nějakou kultivovanou úpravou včetně tras pro chodce a cyklisty. To by bylo městotvorné, ne tahle brutální asfaltová plocha. Jako by nestačil most přes Pospíšilku… Nebyla ostatně takhle koncipována jedna z projektových variant? PS: neschopnost vidět dál než za humna je v HK velmi smutná. Stejně jako když je v návrhu nového ÚP nová rozvojová osa směrem k Temešváru a… Číst vice »

Jaroslav Černý

HK je bohužel proslulý tím, že radnice **** v podstatě všechno, co se dá. Plus některé problémy prostě ignorují (parkování u nemocnice). Ale když lidi tyhle voly volí, tak se nedá nic dělat.

Os5600

Jak víte, tak v Hradci byl velký problém kaštanová alej Kaštanka. A vy tam místo dvou kolejí chcete nacpat čtyři. Je dobře, že obě dvě dvoukolejky do Hradce povedou tudy kudy povedou a nevymýšlelo se žádné jejich společné vedení. Protože na čtyřkolejku prostě v Hradci není místo.

czhunter

Upřímně – „brutální asfaltová plocha?

Na obě strany – jedním směrem 700 m, druhým směrem 500 m jsou MNOHEM větší křižovatky – pravda, je v nich travička, ale tady taky nějaká proti současnému stavu přibude.

Mohlo to být lepší?
Jasně že mohlo.

Zachránila by 2x dražší MÚK úžasnost města?
Samozřejmě že ne – protože v když jsou na 1 km tři obrovské křižovatky a jeden hnusný most, tak to žádná velká krása nikdy nebude, i kdyby se architekt na hlavu postavil.

Patris

Hradečákům se určitě bude hodit popis jednotlivých etap rekonstrukce, které zveřejnil magistrát a dopravní podnik. Příručka je zde: https://www.hradeckralove.org/assets/File.ashx?id_org=4687&id_dokumenty=83880

nekdo

podchody? jako vážně? zase se mají lidé, děti a vůbec schovávat někam do hnusných, zaplivaných, tmavých podzemních prostor plných bezdomovců a nasycených odérem exkrementů a panstvo v autech bude smrdět svými plechovkami v otevřeném terénu?

Dony

No když jim na to hodíte nějaký ten milion navíc určitě udělají podzemní Múk. Zatím neumí lítat ani chodci ani auta.

Kuba2

Ano, správně. Aspoň v Hradci mají rozum a preferují mimoúrovňová křížení, která jsou bezpečnější a rychlejší pro všechny druhy dopravy. V Praze se budou podchody s velkou slávou bourat a vydává se to za pokrok.

Most nebo podjezd tam chybí a to je přitom nutné

Vy jste jeden z těch co by zasypal metro koukám. Podchody můžou být krásné když se dobře udržuji a v nich je právě budoucnost a přechody do civilizované domy vůbec nepatří

Jakub

Je rok 2024 a v ČR se stále staví křižovatky ve městě, kde na aktivní mobilitu pamatováno není vůbec. Smutné. Absurdní na tom je, že ani ty podchody nejsou na všech stranách křižovatky. Tohle je fakt krok zpátky.

P73

Budou na všech stranách, naštěstí se to povedlo změnit.

Mirek

Ať to zkoumám jak chci, tak stále vidím 4 podchody (tj. pod každou větví jeden). Na vizualizaci nejsou, ale výkrese jsou krásně označeny podchod 1 až 4.

Ctenar

Smutny spis je, ze to tam uz nestoji tak 20 let. Zvlast ten tankodrom na konci Benesovky. Jen diky protazeni dalnice to uz neni takovy spunt, jako byval. Jestli tohle ma byt krok zpatky, tak asi zijete na jine planete.

Martin Verner

Co za příšerný buzzword má být zase ta „aktivní mobilita“? Jaká mobilita je pasivní? Volný pád?

Dony

Tady se to opravdu alespoň povedlo načasovat do doby kdy D11 a D35 vedou již za Hradec, takže to bude spíš lokální problém. V době kdy by do toho ještě vjel tranzit by si asi Hradec užil.

NFF

Výhodou HK je vnitřní okruh. Já jezdím pravidelně z Prahy na Slezské předměstí, kolem nemocnice (tedy přes Miletu) je to sice nejrychlejší, ale rozdíl oproti trase ze severu jsou max.dvě minuty. Takže žádné drama, budu zas nějakou dobu jezdit „vrchem“ jako v době, kdy ještě do Opatovic nevedla dálnice.

Návštěvník

Jezdím z Prahy do Týniště vždy v pátek večer a co se protáhla D11 za HK, už přes Opatovice a Miletu nejezdím. Sjedu z D11 u ČKD a HK projíždím od Jičína na Teslu a pak dál po I./11, je to rychlejší. Ikdyž co se v nedávný době „zmodernizovaly“ semafory, nějak nedokážu vychytat „zelenou vlnu“. Dřív jsem se na 1.křižovatce sladil se zelenou a projel povolenou rychlostí celý HK, dnes můžu jet 45, 50, 55 a je to jedno – průměrně 3x mě v prázdným městě zastaví červená. Tak nevím, kde udělali soudruzi zase chybu:-(

Roman osobně

Souhlasím, ty nové „chytré“ semafory jsou zatím horším řešením než ty staré „nechytré“ semafory. Dříve docela dobře fungovala zelená vlna. S novými semafory je to spíš zázrak, když se nestojí na každé druhé křižovatce.

Stanislav Šáfránek

Vy tomu vůbec nerozumíte, hlavní bylo utratit 300 mega 🙂 Paní primátorka to v Zadnici určitě vychvali do nebes.

qwasar

Na téhle trase dost často bývá nejrychlejší varianta po D35 do Rokytna a přes Býšť.

Návštěvník

Zkusil jsem to opakovaně – Rokytno-Býšť-Třebech.-Týniště i Rokytno-Vys.Chvojno-Týniště a rychlejší je to pro mě přes HK. Jezdím v pátek pozdě večer a mimo dálnici se nedá jet tak rychle a bezpečně, jako ve dne – během každý cesty několikrát potkáte lesní zvěř (dokonce jsem 2 pátky za sebou míjel za Chvojnem statnýho daňka stát na krajnici téměř ve stejným místě a s ním se fakt nechcete srazit), takže 40-60km/h je max, co se dá jet. Né že byste na I./11 zvěř nepotkali, ale jedete rovně širokou silnicí, kde máte rozhled, tak i případně víc času na reakci, je to mnohem… Číst vice »