Pořád si myslím, že je to po otevření D35 zbytečně drahá investice. Resp. na to, kolik to bude stát, to už zas takový přínos nepřinese… možná naopak ještě více přitáhne auta do Hradce.
No, chtělo se mi napsat něco takového taky, ale zase je pravda, že něco s tou křižovatkou je potřeba udělat. Tím neobhajuju cenu, ta je děsivá vzhledem k výslednému efektu. Před 20 lety by to bylo jinak obhájitelné, jelikož nebyla D35. Teď se tam jezdí mimo špičku naprosto v pohodě, ve špičce to je otázka pár minut čekání. Podotýkám, že tam jezdím každý den. Vlastně největší špunt toho celého je stále odbočení vpravo směr Vysoká, tam je ten odbočovák prostě moc krátký a nezvládá tu intenzitu. Pak ještě občas je, zejména ráno, hodně ucaný odbočovák od Brněnské směr Vysoká, protože… Číst vice »
Já bych tu stavbu ani nepřeceňoval, ani nepodceňoval. Ano, má lokální význam, ale třeba zakončení Benešovky do okruhu (sláva, po 50 letech!) jednou bude mít dopad na tranzitní trasy, ať už aut, nebo MHD (které dnes z největšího Hradeckého sídliště jezdí docela nesmyslně buď kolem nemocnice – kde není nic – nebo velkou oklikou přes Garni). A taky tam může dojít trochu k rozvoji kolem té benzinky (pokud se Kauflandu dá říkat „rozvoj“), protože aktuálně se tam nedá dostat, takže tam nemůže být nic. Místním se to určitě líbit nebude, protože jim zhousnte provoz pod okny a navíc jim zruší… Číst vice »
Most nebo podjezd tam chybí a to je přitom nutné
8 měsíců
Chtělo to udělat prostorově malinkatou křižovatku a přes to nebo pod to jednoduchý most nebo nadjezd aby po okruhu člověk jel bez zdržování semafory
Most nebo podjezd tam chybí a to je přitom nutné
8 měsíců
Je to naprosto předražená šílenost. Za ty peníze tam měli udělat hlavně most kterým by se to překlenu a bez semaforu a nebo podjezd
Spíše podjezd. Nadjezd v okružní ulici (nyní pouze silnici) je příšernost.
tiburon
8 měsíců
Tohle řešení je prostě špatně, ale určitě se dočkáme (v plátku Radnice již dočkali) oslavných tirád, jak je to dobré, že se to takhle staví. Okružní směr (Sokolská) měl jít pod zem a na povrchu měla zůstat Zborovská – Hradecká s nějakou kultivovanou úpravou včetně tras pro chodce a cyklisty. To by bylo městotvorné, ne tahle brutální asfaltová plocha. Jako by nestačil most přes Pospíšilku… Nebyla ostatně takhle koncipována jedna z projektových variant? PS: neschopnost vidět dál než za humna je v HK velmi smutná. Stejně jako když je v návrhu nového ÚP nová rozvojová osa směrem k Temešváru a… Číst vice »
HK je bohužel proslulý tím, že radnice **** v podstatě všechno, co se dá. Plus některé problémy prostě ignorují (parkování u nemocnice). Ale když lidi tyhle voly volí, tak se nedá nic dělat.
Jak víte, tak v Hradci byl velký problém kaštanová alej Kaštanka. A vy tam místo dvou kolejí chcete nacpat čtyři. Je dobře, že obě dvě dvoukolejky do Hradce povedou tudy kudy povedou a nevymýšlelo se žádné jejich společné vedení. Protože na čtyřkolejku prostě v Hradci není místo.
Na obě strany – jedním směrem 700 m, druhým směrem 500 m jsou MNOHEM větší křižovatky – pravda, je v nich travička, ale tady taky nějaká proti současnému stavu přibude.
Mohlo to být lepší?
Jasně že mohlo.
Zachránila by 2x dražší MÚK úžasnost města?
Samozřejmě že ne – protože v když jsou na 1 km tři obrovské křižovatky a jeden hnusný most, tak to žádná velká krása nikdy nebude, i kdyby se architekt na hlavu postavil.
podchody? jako vážně? zase se mají lidé, děti a vůbec schovávat někam do hnusných, zaplivaných, tmavých podzemních prostor plných bezdomovců a nasycených odérem exkrementů a panstvo v autech bude smrdět svými plechovkami v otevřeném terénu?
Ano, správně. Aspoň v Hradci mají rozum a preferují mimoúrovňová křížení, která jsou bezpečnější a rychlejší pro všechny druhy dopravy. V Praze se budou podchody s velkou slávou bourat a vydává se to za pokrok.
Vy jste jeden z těch co by zasypal metro koukám. Podchody můžou být krásné když se dobře udržuji a v nich je právě budoucnost a přechody do civilizované domy vůbec nepatří
Jakub
8 měsíců
Je rok 2024 a v ČR se stále staví křižovatky ve městě, kde na aktivní mobilitu pamatováno není vůbec. Smutné. Absurdní na tom je, že ani ty podchody nejsou na všech stranách křižovatky. Tohle je fakt krok zpátky.
Ať to zkoumám jak chci, tak stále vidím 4 podchody (tj. pod každou větví jeden). Na vizualizaci nejsou, ale výkrese jsou krásně označeny podchod 1 až 4.
Smutny spis je, ze to tam uz nestoji tak 20 let. Zvlast ten tankodrom na konci Benesovky. Jen diky protazeni dalnice to uz neni takovy spunt, jako byval. Jestli tohle ma byt krok zpatky, tak asi zijete na jine planete.
Co za příšerný buzzword má být zase ta „aktivní mobilita“? Jaká mobilita je pasivní? Volný pád?
Dony
8 měsíců
Tady se to opravdu alespoň povedlo načasovat do doby kdy D11 a D35 vedou již za Hradec, takže to bude spíš lokální problém. V době kdy by do toho ještě vjel tranzit by si asi Hradec užil.
Výhodou HK je vnitřní okruh. Já jezdím pravidelně z Prahy na Slezské předměstí, kolem nemocnice (tedy přes Miletu) je to sice nejrychlejší, ale rozdíl oproti trase ze severu jsou max.dvě minuty. Takže žádné drama, budu zas nějakou dobu jezdit „vrchem“ jako v době, kdy ještě do Opatovic nevedla dálnice.
Jezdím z Prahy do Týniště vždy v pátek večer a co se protáhla D11 za HK, už přes Opatovice a Miletu nejezdím. Sjedu z D11 u ČKD a HK projíždím od Jičína na Teslu a pak dál po I./11, je to rychlejší. Ikdyž co se v nedávný době „zmodernizovaly“ semafory, nějak nedokážu vychytat „zelenou vlnu“. Dřív jsem se na 1.křižovatce sladil se zelenou a projel povolenou rychlostí celý HK, dnes můžu jet 45, 50, 55 a je to jedno – průměrně 3x mě v prázdným městě zastaví červená. Tak nevím, kde udělali soudruzi zase chybu:-(
Souhlasím, ty nové „chytré“ semafory jsou zatím horším řešením než ty staré „nechytré“ semafory. Dříve docela dobře fungovala zelená vlna. S novými semafory je to spíš zázrak, když se nestojí na každé druhé křižovatce.
Zkusil jsem to opakovaně – Rokytno-Býšť-Třebech.-Týniště i Rokytno-Vys.Chvojno-Týniště a rychlejší je to pro mě přes HK. Jezdím v pátek pozdě večer a mimo dálnici se nedá jet tak rychle a bezpečně, jako ve dne – během každý cesty několikrát potkáte lesní zvěř (dokonce jsem 2 pátky za sebou míjel za Chvojnem statnýho daňka stát na krajnici téměř ve stejným místě a s ním se fakt nechcete srazit), takže 40-60km/h je max, co se dá jet. Né že byste na I./11 zvěř nepotkali, ale jedete rovně širokou silnicí, kde máte rozhled, tak i případně víc času na reakci, je to mnohem… Číst vice »
Pořád si myslím, že je to po otevření D35 zbytečně drahá investice. Resp. na to, kolik to bude stát, to už zas takový přínos nepřinese… možná naopak ještě více přitáhne auta do Hradce.
No, chtělo se mi napsat něco takového taky, ale zase je pravda, že něco s tou křižovatkou je potřeba udělat. Tím neobhajuju cenu, ta je děsivá vzhledem k výslednému efektu. Před 20 lety by to bylo jinak obhájitelné, jelikož nebyla D35. Teď se tam jezdí mimo špičku naprosto v pohodě, ve špičce to je otázka pár minut čekání. Podotýkám, že tam jezdím každý den. Vlastně největší špunt toho celého je stále odbočení vpravo směr Vysoká, tam je ten odbočovák prostě moc krátký a nezvládá tu intenzitu. Pak ještě občas je, zejména ráno, hodně ucaný odbočovák od Brněnské směr Vysoká, protože… Číst vice »
Já bych tu stavbu ani nepřeceňoval, ani nepodceňoval. Ano, má lokální význam, ale třeba zakončení Benešovky do okruhu (sláva, po 50 letech!) jednou bude mít dopad na tranzitní trasy, ať už aut, nebo MHD (které dnes z největšího Hradeckého sídliště jezdí docela nesmyslně buď kolem nemocnice – kde není nic – nebo velkou oklikou přes Garni). A taky tam může dojít trochu k rozvoji kolem té benzinky (pokud se Kauflandu dá říkat „rozvoj“), protože aktuálně se tam nedá dostat, takže tam nemůže být nic. Místním se to určitě líbit nebude, protože jim zhousnte provoz pod okny a navíc jim zruší… Číst vice »
Chtělo to udělat prostorově malinkatou křižovatku a přes to nebo pod to jednoduchý most nebo nadjezd aby po okruhu člověk jel bez zdržování semafory
Je to naprosto předražená šílenost. Za ty peníze tam měli udělat hlavně most kterým by se to překlenu a bez semaforu a nebo podjezd
Spíše podjezd. Nadjezd v okružní ulici (nyní pouze silnici) je příšernost.
Tohle řešení je prostě špatně, ale určitě se dočkáme (v plátku Radnice již dočkali) oslavných tirád, jak je to dobré, že se to takhle staví. Okružní směr (Sokolská) měl jít pod zem a na povrchu měla zůstat Zborovská – Hradecká s nějakou kultivovanou úpravou včetně tras pro chodce a cyklisty. To by bylo městotvorné, ne tahle brutální asfaltová plocha. Jako by nestačil most přes Pospíšilku… Nebyla ostatně takhle koncipována jedna z projektových variant? PS: neschopnost vidět dál než za humna je v HK velmi smutná. Stejně jako když je v návrhu nového ÚP nová rozvojová osa směrem k Temešváru a… Číst vice »
HK je bohužel proslulý tím, že radnice **** v podstatě všechno, co se dá. Plus některé problémy prostě ignorují (parkování u nemocnice). Ale když lidi tyhle voly volí, tak se nedá nic dělat.
Jak víte, tak v Hradci byl velký problém kaštanová alej Kaštanka. A vy tam místo dvou kolejí chcete nacpat čtyři. Je dobře, že obě dvě dvoukolejky do Hradce povedou tudy kudy povedou a nevymýšlelo se žádné jejich společné vedení. Protože na čtyřkolejku prostě v Hradci není místo.
Upřímně – „brutální asfaltová plocha?
Na obě strany – jedním směrem 700 m, druhým směrem 500 m jsou MNOHEM větší křižovatky – pravda, je v nich travička, ale tady taky nějaká proti současnému stavu přibude.
Mohlo to být lepší?
Jasně že mohlo.
Zachránila by 2x dražší MÚK úžasnost města?
Samozřejmě že ne – protože v když jsou na 1 km tři obrovské křižovatky a jeden hnusný most, tak to žádná velká krása nikdy nebude, i kdyby se architekt na hlavu postavil.
Hradečákům se určitě bude hodit popis jednotlivých etap rekonstrukce, které zveřejnil magistrát a dopravní podnik. Příručka je zde: https://www.hradeckralove.org/assets/File.ashx?id_org=4687&id_dokumenty=83880
podchody? jako vážně? zase se mají lidé, děti a vůbec schovávat někam do hnusných, zaplivaných, tmavých podzemních prostor plných bezdomovců a nasycených odérem exkrementů a panstvo v autech bude smrdět svými plechovkami v otevřeném terénu?
No když jim na to hodíte nějaký ten milion navíc určitě udělají podzemní Múk. Zatím neumí lítat ani chodci ani auta.
Ano, správně. Aspoň v Hradci mají rozum a preferují mimoúrovňová křížení, která jsou bezpečnější a rychlejší pro všechny druhy dopravy. V Praze se budou podchody s velkou slávou bourat a vydává se to za pokrok.
Vy jste jeden z těch co by zasypal metro koukám. Podchody můžou být krásné když se dobře udržuji a v nich je právě budoucnost a přechody do civilizované domy vůbec nepatří
Je rok 2024 a v ČR se stále staví křižovatky ve městě, kde na aktivní mobilitu pamatováno není vůbec. Smutné. Absurdní na tom je, že ani ty podchody nejsou na všech stranách křižovatky. Tohle je fakt krok zpátky.
Budou na všech stranách, naštěstí se to povedlo změnit.
Ať to zkoumám jak chci, tak stále vidím 4 podchody (tj. pod každou větví jeden). Na vizualizaci nejsou, ale výkrese jsou krásně označeny podchod 1 až 4.
Smutny spis je, ze to tam uz nestoji tak 20 let. Zvlast ten tankodrom na konci Benesovky. Jen diky protazeni dalnice to uz neni takovy spunt, jako byval. Jestli tohle ma byt krok zpatky, tak asi zijete na jine planete.
Co za příšerný buzzword má být zase ta „aktivní mobilita“? Jaká mobilita je pasivní? Volný pád?
Tady se to opravdu alespoň povedlo načasovat do doby kdy D11 a D35 vedou již za Hradec, takže to bude spíš lokální problém. V době kdy by do toho ještě vjel tranzit by si asi Hradec užil.
Výhodou HK je vnitřní okruh. Já jezdím pravidelně z Prahy na Slezské předměstí, kolem nemocnice (tedy přes Miletu) je to sice nejrychlejší, ale rozdíl oproti trase ze severu jsou max.dvě minuty. Takže žádné drama, budu zas nějakou dobu jezdit „vrchem“ jako v době, kdy ještě do Opatovic nevedla dálnice.
Jezdím z Prahy do Týniště vždy v pátek večer a co se protáhla D11 za HK, už přes Opatovice a Miletu nejezdím. Sjedu z D11 u ČKD a HK projíždím od Jičína na Teslu a pak dál po I./11, je to rychlejší. Ikdyž co se v nedávný době „zmodernizovaly“ semafory, nějak nedokážu vychytat „zelenou vlnu“. Dřív jsem se na 1.křižovatce sladil se zelenou a projel povolenou rychlostí celý HK, dnes můžu jet 45, 50, 55 a je to jedno – průměrně 3x mě v prázdným městě zastaví červená. Tak nevím, kde udělali soudruzi zase chybu:-(
Souhlasím, ty nové „chytré“ semafory jsou zatím horším řešením než ty staré „nechytré“ semafory. Dříve docela dobře fungovala zelená vlna. S novými semafory je to spíš zázrak, když se nestojí na každé druhé křižovatce.
Vy tomu vůbec nerozumíte, hlavní bylo utratit 300 mega 🙂 Paní primátorka to v Zadnici určitě vychvali do nebes.
Na téhle trase dost často bývá nejrychlejší varianta po D35 do Rokytna a přes Býšť.
Zkusil jsem to opakovaně – Rokytno-Býšť-Třebech.-Týniště i Rokytno-Vys.Chvojno-Týniště a rychlejší je to pro mě přes HK. Jezdím v pátek pozdě večer a mimo dálnici se nedá jet tak rychle a bezpečně, jako ve dne – během každý cesty několikrát potkáte lesní zvěř (dokonce jsem 2 pátky za sebou míjel za Chvojnem statnýho daňka stát na krajnici téměř ve stejným místě a s ním se fakt nechcete srazit), takže 40-60km/h je max, co se dá jet. Né že byste na I./11 zvěř nepotkali, ale jedete rovně širokou silnicí, kde máte rozhled, tak i případně víc času na reakci, je to mnohem… Číst vice »