V Hradci Králové začíná desítky let plánovaná proměna křižovatky Mileta, hlavní omezení vypukne v dubnu

Podoba křižovatky Mileta. Foto: ValbekPodoba křižovatky Mileta. Foto: Valbek

Stavba omezí provoz na tři roky.

Největší dopravní stavba posledních let v Hradci Králové začíná. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes předává staveniště k plánované rekonstrukci křižovatky Mileta na silnici I/31.

Zakázku za 534 milionů korun získalo sdružení M-Silnice a Integra stavby. „Samotná výstavba křižovatky bude sice zahájena až na začátku měsíce dubna, ale již v březnu budou na místě probíhat přípravné práce,“ uvedlo Ředitelství silnic a dálnic v tiskové zprávě.

Během přípravných prací budou na Sokolské ulici zřízena přejížděcí místa pro umožnění přejezdů do vedlejšího jízdního pásu, bude sneseno trakční vedení, upraveny budou jízdní pásy za křižovatku ve směru Brněnská i příjezd od Pajkrovy Flošny. Práce budou během března probíhat postupně v obou jízdních pruzích, vždy ale zůstane průjezdný alespoň jeden pruh v každém směru.

Úprava linek MHD

Hlavní vlna omezení začne v dubnu. Během první etapy, která potrvá rok, bude uzavřený vjezd z křižovatky Mileta do Hradecké ulice a panelový příjezd od Benešovy třídy včetně úseku kolem výjezdového střediska zdravotnické záchranné služby. „To pochopitelně znamená i nutnou úpravu linek hradecké MHD, které křižovatkou projíždí. Pro některé se trasa nezmění, pouze dojde například k přesunu zastávky. Jiné linky se ale změně trasy nevyhnou. Žádná linka však nebude zrušena, v souvislosti s připravovaným dopravním omezením neplánujeme ani zavedení nějaké speciální nové linky,“ říká náměstek primátorky pro oblast dopravy Miroslav Hloušek. Křižovatkou projíždí osm denních, dvě školní a čtyři noční linky.

O proměně křižovatky na silnici I/31 se mluví přes dvacet let, jde o jeden z nejvytíženějších dopravních uzlů ve městě. ŘSD bude z ceny díla hradit 309 milionů korun, město Hradec Králové 187 milionů korun a Královéhradecký kraj 28 milionů korun. Do soutěže přišly tři nabídky, rozdíl mezi první a druhou byl jen zhruba půl milionu korun.

Již na podzim začaly u křižovatky přípravné práce, šlo především o kácení zeleně. V rámci přestavby vzniknou například nové odbočovací bypassy pro odbočení vpravo nebo zastávka MHD. Pod křižovatkou budou vybudovány podchody pro chodce a cyklisty.

„Rekonstrukcí křižovatky bude dosaženo jediného možného bezkolizního propojení pro pěší a cyklisty mezi Moravským Předměstím a centrem města, včetně napojení sídliště Moravské Předměstí na II. městský okruh,“ uvádí ŘSD. Moravské Předměstí je největší hradecké sídliště.

Vedle toho vznikne směrem na Vysokou nad Labem další křižovatka, tzv. malá Mileta. Zde se postaví komunikace, která propojí Fakultní nemocnici Hradec Králové se Zborovskou ulicí. Stavba je detailně popsána v informačním letáku.

Plán proměny křižovatky Mileta. Foto: zadávací dokumentace ŘSDPodoba křižovatky Mileta. Foto: ValbekPlán nové křižovatky Mileta v Hradci Králové. Foto: ŘSD
Tagy Hradec Králové I/31 Integra stavby křižovatka Mileta M-Silnice Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
27 komentářů