cargo

V Hradci Králové otevírají dvě nové linky trolejbusů, přibyly nové tratě

Trolejbus v Hradci Králové. Foto: DPMHKTrolejbus v Hradci Králové. Foto: DPMHK

Dvě nové trolejbusové linky zavádí Dopravní podnik města Hradce Králové. Částečně jde o úpravy jízdní řádů, které umožnilo prodloužení trolejbusových

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ludvík

Něco pro uvolnění. Před sto lety nám to naplánovali jinak. Tehdy byly rozšířené pohlednice typu konkrétní město v budoucnosti. Autoři zjevně přecenili městskou kolejovou dopravu, takže tramvaje měly jezdit i v malých městech typu Ivančice. Totálně přecenili šlapací ultralighty založené na ptačí technologii. Ovšem podcenili rozmach veškeré silniční dopravy (auta, autobusy a vlastně i trolejbusy). https://filatelie-klim.com/cz/salove-aukce/59-podzimni-aukce-postovnich-znamek-papirovych-platidel-minci-radu-a-vyznamenani-po-pohlednice-mistopis-csr-mesta-budoucnosti_56 Zajímavá je pohlednice Plotiště nad Labem za 100 let (1908-2008). Plotiště je dnes místní část Hradce Králové. Takže jak se splnilo očekávání? Ta vzducholoď, raketa, či co to je, vypadá celkem moderně. Kdo by si pomyslel, že za 100 let budou letadla tak staromódní,… Číst vice »

Kubrt

V Hradci jsou nějaké baterkové trolejbusy? Věděl jsem jen o dvou 30Tr s agregátem – jeden je potřeba do Kluků, druhý by tedy mohl být na 21, ale ve špičce by to sám nevyjezdil. A pro „trolejbusizaci“ 27 se počítá s jakými vozidly? Děkuji.

Standa

Máte zastaralé informace. Duálních trolejbusů s agregátem a nebo bateriemi jezdí dnes po Hradci mnoho, máme také klasické elektrobusy, které se dobíjejí na Terminálu HD

PetrB

Saskarna. Proc se nepostavila trolej trat po Benesovce, to uz by smysl melo… ale tohle?

železničář v důchodu

Proč šaškárna? Na stavbu trolejbusové trati se asi shánějí finance hůř než na nákup vozidel, nehledě k tomu, že příprava takové investiční akce do infrastruktury je určitě časově i administrativně tak náročná, že efekt z ní by vznikl mnohem později.

zkep

Až na to, že pro linku 4 se postavila nová trať. Přijde mi to docela zbytečné stavět novou trať kvůli průjezdu 2 trolejbusů v každém směru za hodinu v pracovní dny a 0 trolejbusů o víkendu.

PetrB

Puvodne se mela trat stavet i pres Benesovku, napred se to odlozilo kvuli nedokoncene Benesove tride, ktera mela/ma vest ke krizovatce Mileta, z toho seslo, pak se tedy cekalo na rekonstrukci Benesovy tridy s tim, ze v ramci jeji rekonstrukce se vybuduje trolejbusova trat a opet nic a ted prisli s timhle… a navic by trolejbusy obslouzily stred sidl. Moravske predmesti a jezdili by tak denne a ne postavit trat pro jednu jednu linku jezdici jednou za 30 min. pouze ve vsedni dny jak uvadi Zkep…

železničář v důchodu

V Hradci Králové se DP v obsluze „nezadrátovaných“ oblastí trolejbusy snažil být progresivní už v minulosti.

Jirka

Jojo, jednička do Kluk s externím zdrojem na privesu.

Jack Brody

Na tu si vzpomínám, když jsem v 1997 jezdil stopem přes HK. 🙂