V Hradci Králové otevírají dvě nové linky trolejbusů, přibyly nové tratě
Trolejbus v Hradci Králové. Foto: DPMHK
Dvě nové trolejbusové linky zavádí Dopravní podnik města Hradce Králové. Částečně jde o úpravy jízdní řádů, které umožnilo prodloužení trolejbusových
Něco pro uvolnění. Před sto lety nám to naplánovali jinak. Tehdy byly rozšířené pohlednice typu konkrétní město v budoucnosti. Autoři zjevně přecenili městskou kolejovou dopravu, takže tramvaje měly jezdit i v malých městech typu Ivančice. Totálně přecenili šlapací ultralighty založené na ptačí technologii. Ovšem podcenili rozmach veškeré silniční dopravy (auta, autobusy a vlastně i trolejbusy). https://filatelie-klim.com/cz/salove-aukce/59-podzimni-aukce-postovnich-znamek-papirovych-platidel-minci-radu-a-vyznamenani-po-pohlednice-mistopis-csr-mesta-budoucnosti_56 Zajímavá je pohlednice Plotiště nad Labem za 100 let (1908-2008). Plotiště je dnes místní část Hradce Králové. Takže jak se splnilo očekávání? Ta vzducholoď, raketa, či co to je, vypadá celkem moderně. Kdo by si pomyslel, že za 100 let budou letadla tak staromódní,… Číst vice »
V Hradci jsou nějaké baterkové trolejbusy? Věděl jsem jen o dvou 30Tr s agregátem – jeden je potřeba do Kluků, druhý by tedy mohl být na 21, ale ve špičce by to sám nevyjezdil. A pro „trolejbusizaci“ 27 se počítá s jakými vozidly? Děkuji.
Máte zastaralé informace. Duálních trolejbusů s agregátem a nebo bateriemi jezdí dnes po Hradci mnoho, máme také klasické elektrobusy, které se dobíjejí na Terminálu HD
Saskarna. Proc se nepostavila trolej trat po Benesovce, to uz by smysl melo… ale tohle?
Proč šaškárna? Na stavbu trolejbusové trati se asi shánějí finance hůř než na nákup vozidel, nehledě k tomu, že příprava takové investiční akce do infrastruktury je určitě časově i administrativně tak náročná, že efekt z ní by vznikl mnohem později.
Až na to, že pro linku 4 se postavila nová trať. Přijde mi to docela zbytečné stavět novou trať kvůli průjezdu 2 trolejbusů v každém směru za hodinu v pracovní dny a 0 trolejbusů o víkendu.
Puvodne se mela trat stavet i pres Benesovku, napred se to odlozilo kvuli nedokoncene Benesove tride, ktera mela/ma vest ke krizovatce Mileta, z toho seslo, pak se tedy cekalo na rekonstrukci Benesovy tridy s tim, ze v ramci jeji rekonstrukce se vybuduje trolejbusova trat a opet nic a ted prisli s timhle… a navic by trolejbusy obslouzily stred sidl. Moravske predmesti a jezdili by tak denne a ne postavit trat pro jednu jednu linku jezdici jednou za 30 min. pouze ve vsedni dny jak uvadi Zkep…
V Hradci Králové se DP v obsluze „nezadrátovaných“ oblastí trolejbusy snažil být progresivní už v minulosti.
Jojo, jednička do Kluk s externím zdrojem na privesu.
Na tu si vzpomínám, když jsem v 1997 jezdil stopem přes HK. 🙂