Doprava ve městě Trolejbusy

V Hradci Králové otevírají dvě nové linky trolejbusů, přibyly nové tratě

Trolejbus v Hradci Králové. Foto: DPMHK
Trolejbus v Hradci Králové. Foto: DPMHK

Dvě nové trolejbusové linky zavádí Dopravní podnik města Hradce Králové. Částečně jde o úpravy jízdní řádů, které umožnilo prodloužení trolejbusových tratí, ke kterému došlo v krajském městě loni.

Nová trolejbusová linka 4 s provozem v pracovních dnech dopravně posílí lokalitu Pod Strání a nabídne veřejnosti spojení do centra města a k Terminálu hromadné dopravy. Provoz zajistí kloubové trolejbusy a přepravní kapacita bude v pracovních dnech 300 osob za hodinu. Pro provoz linky č. 4 bude použita uvolněná kapacita, která vznikne snížením počtu spojů u linek č. 1 a 2 a to v případě obou linek o 1 spoj za hodinu. Počet spojů, které slouží pro spojení THD – centrum města – Moravské Předměstí se tedy nezmění.

Trasa nové linky č. 4 v Hradci Králové
Trasa nové linky č. 4 v Hradci Králové

Od pondělí začne jezdit i nová linka 21, která povedle do zastávky U Parku. Provoz zajistí trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, který bude využit pro jízdu ulicemi Na Brně a U Parku, kde není trolejové vedení.

Trasa nové trolejbusové linky 21 v Hradci Králové
Trasa nové trolejbusové linky 21 v Hradci Králové

Od této soboty současně dopravní podnik mění trasu linky 15, ta má za cíl eliminovat zpoždění vznikající z důvodu časté dopravní zácpy na Gočárově třídě ve směru ke křižovatce U Koruny. U linky č. 15 bude změněna trasa pouze v jednom směru jízdy a to z Ulrichova náměstí, kde linka nepojede problematickým úsekem Gočárovy třídy, ale odbočí do ulice Střelecké a kolem OD TESCO přijede na Hlavní nádraží. Dále pokračuje beze změny. Jízdní řád linky č. 15 v ostatních částech trasy se nemění.

Novinkou jsou i změny vozidel na lince 27, kam postupně nasadí parciální trolejbusy s bateriovým pohonem namísto autobusů. Trolejbusy na pomocný bateriový pohon překonají část trasy přes Palachovu, Benešovu a Masarykovu ulici, kde není trolejové vedení. Spoje obsluhující Skladištní oblast budou i nadále zajištěny autobusem v celé trase.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ludvík

Něco pro uvolnění. Před sto lety nám to naplánovali jinak. Tehdy byly rozšířené pohlednice typu konkrétní město v budoucnosti. Autoři zjevně přecenili městskou kolejovou dopravu, takže tramvaje měly jezdit i v malých městech typu Ivančice. Totálně přecenili šlapací ultralighty založené na ptačí technologii. Ovšem podcenili rozmach veškeré silniční dopravy (auta, autobusy a vlastně i trolejbusy). https://filatelie-klim.com/cz/salove-aukce/59-podzimni-aukce-postovnich-znamek-papirovych-platidel-minci-radu-a-vyznamenani-po-pohlednice-mistopis-csr-mesta-budoucnosti_56 Zajímavá je pohlednice Plotiště nad Labem za 100 let (1908-2008). Plotiště je dnes místní část Hradce Králové. Takže jak se splnilo očekávání? Ta vzducholoď, raketa, či co to je, vypadá celkem moderně. Kdo by si pomyslel, že za 100 let budou letadla tak staromódní,… Číst vice »

Kubrt

V Hradci jsou nějaké baterkové trolejbusy? Věděl jsem jen o dvou 30Tr s agregátem – jeden je potřeba do Kluků, druhý by tedy mohl být na 21, ale ve špičce by to sám nevyjezdil. A pro „trolejbusizaci“ 27 se počítá s jakými vozidly? Děkuji.

Standa

Máte zastaralé informace. Duálních trolejbusů s agregátem a nebo bateriemi jezdí dnes po Hradci mnoho, máme také klasické elektrobusy, které se dobíjejí na Terminálu HD

PetrB

Saskarna. Proc se nepostavila trolej trat po Benesovce, to uz by smysl melo… ale tohle?

železničář v důchodu

Proč šaškárna? Na stavbu trolejbusové trati se asi shánějí finance hůř než na nákup vozidel, nehledě k tomu, že příprava takové investiční akce do infrastruktury je určitě časově i administrativně tak náročná, že efekt z ní by vznikl mnohem později.

zkep

Až na to, že pro linku 4 se postavila nová trať. Přijde mi to docela zbytečné stavět novou trať kvůli průjezdu 2 trolejbusů v každém směru za hodinu v pracovní dny a 0 trolejbusů o víkendu.

PetrB

Puvodne se mela trat stavet i pres Benesovku, napred se to odlozilo kvuli nedokoncene Benesove tride, ktera mela/ma vest ke krizovatce Mileta, z toho seslo, pak se tedy cekalo na rekonstrukci Benesovy tridy s tim, ze v ramci jeji rekonstrukce se vybuduje trolejbusova trat a opet nic a ted prisli s timhle… a navic by trolejbusy obslouzily stred sidl. Moravske predmesti a jezdili by tak denne a ne postavit trat pro jednu jednu linku jezdici jednou za 30 min. pouze ve vsedni dny jak uvadi Zkep…

železničář v důchodu

V Hradci Králové se DP v obsluze „nezadrátovaných“ oblastí trolejbusy snažil být progresivní už v minulosti.

Jirka

Jojo, jednička do Kluk s externím zdrojem na privesu.

Jack Brody

Na tu si vzpomínám, když jsem v 1997 jezdil stopem přes HK. 🙂