cargo

V Hořicích začala na hlavním tahu Hradec Králové – Jičín rok a půl dlouhá uzavírka

Zatímco jeden most půjde v Hořicích k zemi, od loňska slouží přes silnici I/35 nový pro pěší a cyklisty. Foto: EuroviaZatímco jeden most půjde v Hořicích k zemi, od loňska slouží přes silnici I/35 nový pro pěší a cyklisty. Foto: Eurovia

Cestování mezi Jičínem a Hradcem Králové po vytížené silnici I/35 je od dnešního dne výrazně komplikovanější. Ředitelství silnic a dálnic

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Souprava

Elektrifikace téhle lokálky? 😀 Tak určitě. 😀 😀

železničář v důchodu

Je to jednoznačně nejkratší (a tedy pro cestující i nejlevnější) spojení Liberecka s Hradcem Králové i Pardubicemi, a kdyby finance vynaložené před nedávnem do trati Jaroměř – Stará Paka – Železný Brod byly věnovány naopak do trati přes Jičín, dala by se ušetřit možná skoro půlhodina na cestovní době – tím, že je to stále (a zdánlivě) „jen lokálka“, jsou viny Liberecký kraj a ČD/SŽDC, protože daly přednost „modernizaci“ trati přes Starou Paku, jejíž efekt je ve výsledku mnohem menší.

Vlaczech

Otázka je jestli se vůbec vyplatí modernizovat trať z hk-jičín když tudy má vést dálnice což by se nejspíš podepsalo na ubytku cestujících ve vlacích. Nyní cesta vlakem Hořice- hk trvá okolo 45 min a autobus jede stejnou trasu po současný i/35 za cca půl hodiny a s dálnicí se ten rozdíl ještě zvýší

Souprava

Navíc autobus jede do Hořic, ne někam na okraj – 2km od panelákových sídlišť. A Jičín je to samé. Ta trať spodem je možná potencionálně rychlejší, ale vůči silnici je ještě víc nekonkurenceschopná než severní, protože ani zrychlení o 30 minut nebude atraktivní vedle busů z Liberce do Hradce po dálnici. Ta severní aspoň obslouží města, která nemají v okolí dálnici, resp. v tom úseku, kde ta dálnice bude, bude i ta železnice relativně rychlá.

Jiří Kocurek

O metr nižším mostem se toho moc neušetří a nevíme, co bude až tady nebudem. Ten most by měl být na 100 let.

jan

Takže diletanti nechali zatékat do mostu, a teď se po 40 letech staví nový. Když naši předci na železnici postavili mosty které jsou tu 100 let a dále tu po opravě budou.

Jackub

Po 40? Most prošel zásadní opravou v roce 1994! Takže je to mnohem horší – jde k zemi po 23 letech! 🙁

Tomáš

Kdyby ten most vydržel aspoň ještě pár let, to by měla vedle vést D35, pak by taková uzavírka ani nebolela. ŘSD plánuje její uvedení do provozu v roce 2024. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/52/infoletak_d35-horice-sadova.pdf

michalspina

Rekonstrukcí mostu ŘSD přiznává, že D35 (nikdy) nebude.

Vlaczech

To si nemyslím, vzhledem k tomu že tento rok udělali územko na všechny úseky (mezi hk a Jičínem) a nějaké pozemky už dokonce stihli vykoupit