Infrastruktura Silnice

V Hořicích začala na hlavním tahu Hradec Králové – Jičín rok a půl dlouhá uzavírka

Zatímco jeden most půjde v Hořicích k zemi, od loňska slouží přes silnici I/35 nový pro pěší a cyklisty. Foto: Eurovia
Zatímco jeden most půjde v Hořicích k zemi, od loňska slouží přes silnici I/35 nový pro pěší a cyklisty. Foto: Eurovia

Cestování mezi Jičínem a Hradcem Králové po vytížené silnici I/35 je od dnešního dne výrazně komplikovanější. Ředitelství silnic a dálnic začalo s opravou mostu přes železniční trať v Hořicích, která potrvá rok a půl. Řidiči na stejné trase musí ještě do června počítat navíc s kyvadlovým provozem v nedaleké Ostroměři.

Důvodem uzavírky je špatný stav mostu, který bude zbourán a stavbaři postaví nový. Termín uzavírky je až do října příštího roku. Jde o velmi rušný úsek: podle sčítání dopravy v roce 2016 projede místem denně 14 tisíc aut.

Kvůli uzavírce musí auta přes Hořice. Kromě uzavírky samotného mostu nebudou auta jezdit ani pod mostem po silnici III/3267. Detaily o objížďce jsou na stránkách hořického městského úřadu, který upozorňuje zejména na změnu přednosti v jízdě na křižovatce ulic Husova – Táboritská. Ze směru od centra města bude nově povinnost dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím po hlavní pozemní komunikaci ve směru Hradec Králové – Jičín a opačně.

Mapa objízdných tras a dopravního značení při uzavírce mostu na silnici I/35 v Hořicích
Mapa objízdných tras a dopravního značení při uzavírce mostu na silnici I/35 v Hořicích

Nejde přitom o jedinou komplikaci na této trase. V Ostroměři až do 18. června probíhá oprava silnice, kdy je zde kyvadlový provoz, na silnici I/16 z Úlibic do Nové Paky pak oprava povrchu. Další omezení na silnici I/35 jsou ještě mezi Jičínem a Turnovem.

Zakázku za 269 milionů korun získalo sdružení Eurovia a M-Silnice. Necelý půl kilometru dlouhý most vznikl už v roce 1979, zásadní rekonstrukcí prošel v roce 1994. Podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové z mimořádné mostní prohlídky vyplynulo, že most je ve špatném stavu. Následný podrobný diagnostický průzkum prokázal zatékání do nosné konstrukce mostu.

Spolu s neodpovídající kvalitou použitých betonů z doby výstavby bylo na základě diagnostického průzkumu rozhodnuto o kompletní rekonstrukci mostu. Ta bude probíhat za úplné uzavírky mostu,“ řekla Ledvinová.

Nový most má být zhruba o metr výše nad železniční tratí než dosud. Důvodem je možná elektrizace železnice v budoucnu. Současně vzniknou na straně směrem k mostu nové protihlukové stěny do výšky 2,4 metru. „Během rekonstrukce dojde k úplnému snesení nosné konstrukce mostu, k částečnému odbourání opěr a podpěr mostu,“ dodala Ledvinová.

10
Diskuze

avatar
2 Komentáře
8 Reakce na komentáře
8 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
8 Autoři komentářů
Jiří KocurekSoupravaVlaczechželezničář v důchodumichalspina Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Souprava
Host
Souprava

Elektrifikace téhle lokálky? 😀 Tak určitě. 😀 😀

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Je to jednoznačně nejkratší (a tedy pro cestující i nejlevnější) spojení Liberecka s Hradcem Králové i Pardubicemi, a kdyby finance vynaložené před nedávnem do trati Jaroměř – Stará Paka – Železný Brod byly věnovány naopak do trati přes Jičín, dala by se ušetřit možná skoro půlhodina na cestovní době – tím, že je to stále (a zdánlivě) „jen lokálka“, jsou viny Liberecký kraj a ČD/SŽDC, protože daly přednost „modernizaci“ trati přes Starou Paku, jejíž efekt je ve výsledku mnohem menší.

Vlaczech
Host
Vlaczech

Otázka je jestli se vůbec vyplatí modernizovat trať z hk-jičín když tudy má vést dálnice což by se nejspíš podepsalo na ubytku cestujících ve vlacích. Nyní cesta vlakem Hořice- hk trvá okolo 45 min a autobus jede stejnou trasu po současný i/35 za cca půl hodiny a s dálnicí se ten rozdíl ještě zvýší

Souprava
Host
Souprava

Navíc autobus jede do Hořic, ne někam na okraj – 2km od panelákových sídlišť. A Jičín je to samé. Ta trať spodem je možná potencionálně rychlejší, ale vůči silnici je ještě víc nekonkurenceschopná než severní, protože ani zrychlení o 30 minut nebude atraktivní vedle busů z Liberce do Hradce po dálnici. Ta severní aspoň obslouží města, která nemají v okolí dálnici, resp. v tom úseku, kde ta dálnice bude, bude i ta železnice relativně rychlá.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

O metr nižším mostem se toho moc neušetří a nevíme, co bude až tady nebudem. Ten most by měl být na 100 let.

jan
Host
jan

Takže diletanti nechali zatékat do mostu, a teď se po 40 letech staví nový. Když naši předci na železnici postavili mosty které jsou tu 100 let a dále tu po opravě budou.

Jackub
Host
Jackub

Po 40? Most prošel zásadní opravou v roce 1994! Takže je to mnohem horší – jde k zemi po 23 letech! 🙁

Tomáš
Host
Tomáš

Kdyby ten most vydržel aspoň ještě pár let, to by měla vedle vést D35, pak by taková uzavírka ani nebolela. ŘSD plánuje její uvedení do provozu v roce 2024. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/52/infoletak_d35-horice-sadova.pdf

michalspina
Host
michalspina

Rekonstrukcí mostu ŘSD přiznává, že D35 (nikdy) nebude.

Vlaczech
Host
Vlaczech

To si nemyslím, vzhledem k tomu že tento rok udělali územko na všechny úseky (mezi hk a Jičínem) a nějaké pozemky už dokonce stihli vykoupit

Partneři