Ovšem kdyby to byl třeba… EP Cargo v Kolíně, tak za to podle zdejších vyšetřovatelů automaticky může dopravce. Tečka.
Nakobyl
3 let
Obyčejný lom koleje poblíž srdcovky, která je namáhána nejvíc. To se stane i když kolejové obvody mohly prasklinu signalizovat. Jenže komu, když lidi nejsou. Pamatuji jak kdysi dávno jsme na kozí dráze u Otročína nahradili cca 40 cm vylomené kolejnice větví a 131 s vlečňáčkem přes to přejela. Byl to poslední spoj a na koho v polích do rána čekat.
Tady lidi ještě jsou. Ale kolejové obvody žádný lom nesignalizovaly. Ve stanici je TEST a na trati AH s kolejovými obvody. Takže nejen obsluha by zareagovala, ale i zařízení by nedovolilo rozsvítit povolující návěst…
Jak funguje kolejový obvod ve výhybce? Vždyť srdcovka vodivě propojuje pravou kolejnici s levou. Já mám jen základní vědomosti o KO, ale žil jsem s představou, že před a za výhybkou musí být LIS, aby oddělil traťové a staniční koleje od sebe. A že výhybka samotná je pro KO nepoužitelná. Díky předem za objasnění.
Na jednu stranu máte pravdu, ale na druhou stranu žádný lom není „obyčejný“, zejména takový, kde dojde k úplnému rozlomení materiálu. Je to jedno z největších technických selhání které se na železnici může stát s obrovským rizikem, že důsledkem bude více než jen vykolejení. Systémem údržby a prohlídek včetně defektoskopie by se takovým incidentům mělo maximálně předcházet až do úrovně naprosto vzácných událostí (minimálně tam kde se jezdí více než 40 km/h). Jestli chce Spržel někdy provozovat VRT a tratě na 200 km/h, tak by tohle měli ovládnout rutinním způsobem.
Např v Německu se srdcovky mění preventivně ještě za životnosti, než dojde k závadě. U nás je nejdříve pomalá jízda a pak teprve se vadná srdcovka mění.
V ČR třeba stejně funguje metro. Výhybky prohlídky a přeměření každou noc, kromě víkendů, výměna po „nacyklování“ předepsaných hodnot. A to jazyky v konečných musí vydržet přestavení dvakrát za dvě minuty ve špičkách.
A u každé výhybky leží náhradní díly.
Jedem
3 let
Co má co nějakej politruk kecat do věcí kterým nerozumí. Nebo už maj krajští úředníci patent na rozum.
To máte pravdu. To je totiž většinou diletant narozdíl od úředníka, který má věc v gesci. V tomto případě samozřejmě do toho nemá co kecat ani jedna ze jmenovaných pozic 🙂
A co je vlastně špatně? Že o nehodě vůbec informoval? Cestující budou přepraveni náhradní autobusovou dorpavou tak jako tak, čím se samotná existence problému stejně provalí. A zavazovat je k mlčenlilvosti tak nějak nejde.
Nejde o žádné zavazování k mlčenlivosti.On ten politik si na tom honí jen své ego.Takovou zprávu by měl zveřejňovat odborník…buď ze Správy železnic,případně z Drážního úřadu.Je to věrohodné a dá se tomu i věřit.Hlavně pokud jde o příčinu (je-li už známa).To lidí asi zajímá nejvíc.Je to jako s tím Covidem,tam už podával vyjádření i ministr kultury,nemísto,aby se staral o to,že v obrazárnách jsou rovně pověšené obrazy.Pak lidé pochopitelně reagují kriticky a zpravidla podrážděne…
švestka
3 let
Nějak tu chybí nářky nad zmrvenou liberalizací, přece kdyby nebyla liberalizace, tak by se to nestalo. A kdyby stalo, hned bysme věděli která firma za to může.
30 cestujících na 4 vozy, to dělá zhruba 1 cestujícího na kupé. To je v dnešní koronavirové době ideální kapacita. Pokud by tam tedy byla kupé a ne dobytčák, kde když si na jedné straně vozu někdo otevře pytlík s oříšky, tak vzápětí na druhé straně vozu nějaký alergik dostane anafylaktický šok.
Presne tak. Veď ono sa to časom naplní. A potom, pri takýchto mimoriadnostiach platí, že čím menej ľudí sa v čase mimoriadnosti viezlo vo vlaku, tým lepšie. Na druhej strane, preprava nemôže byť závislá na mimoriadnostiach.
Tento vlak jezdil donedavna ve 3 vozech (z toho jeden AB, což je z poloviny jednička a jeden napůl zavazadlový Bbdgmee) a nestačilo to, protože se i o víkendech stávalo, že lidi stáli v uličce, jak byl plný… teprve nedavno ho posilovali na 4. To že dnes jelo 30 lidí je spíše dáno dalším lockdownem..
Jak by se tam ubytovali? Stejně jako v jiných letech – ve vlastním, v privátu, v pronajaté chatě, chalupě, v hotelu rychle změněném na apartmánový dům. A co by tam dělali? No lyžovali, zasněžovat se začalo už před pár týdny.
Dejte si tu práci a někdy si na hory zajeďte. Zjistíte, že hotely zdaleka nejsou tím nejvýznamnějším způsobem ubytování. Letos je to o to výraznější, že u hotelů byly už před měsícem dost velké pochybnosti, jestli je vláda zase nezavře. Takže se bookovaly hlavně priváty a pronájmy a jejich majitelé rozšiřovali kapacitu. Sice holt člověk nespí po dvou, ale po 3-4 v jedné místnosti, ale pořád lepší, než nejet na lyže vůbec.
Na dopravní obslužnost jsou regionální vlaky a autobusy.
Nemyslím si, že rychlíky maji něco společného se základní dopravní obslužností. I historicky se za rychlíky platil poplatek, protože to byl nadstandard. Bohužel postupem doby se z toho stala jakási lepší regionální a příměstská doprava.
Také mě to napadlo. A kladu si otázku, kolik tímto vlakem jezdí lidí v mimo kovidové době. Bude to asi více než 30 , ale žádné dobé číslo to asi nebude.
Jak na lince zdo v taktu zajistit rozumnou obsazenost mimošpičkových spojů?
Odpojovat vagony a jezdit lokomotiva se sólo vozem? Co když je to jednotka?
Takže se bude čekat, až se sejde min. 80 % kapacity 🙂
Máte stejnou ,,logiku,, jako v jedné anekdotě: Když je statisticky dokázáno, že při nehodě vlaku utrpí nejvíc škody poslední vagón, tak proč ho sakra do soupravy připojujou ?
Kalina
3 let
Jestli je zde někdo z provozu, zajímalo by mě, jak na vás působí procházet rychlíkem, ve kterém cestuje 28 lidí. Musí to být dost depresivní zkušenost při pomyšlení, kolik nás taková jízda stojí. Nebo si to vůbec nepřipouštíte?
Jestli máte pár milionů, můžete pro ČD koupit soupravu, která bude schopná tu trasu (Plzeň – České Budějovice – Jihlava – Brno) obsloužit. Začněte u nízkopodlažnosti, pokračujte duálností (aby byla schopná jezdit jak pod dráty, tak bez nich) a skončete u první třídy. Zatím bude stačit, když takovou soupravu vůbec najdete v nabídce Alstomu, Bombardieru, Siemensu, Škody, Pesy, Talga aj. či budete schopen sestavit. A umíte si představit, že by si někde řekli, že když v Plzni nikdo nenastoupil (či v Budějovicích všichni vystoupili a nikdo nenastoupil), tak vlak nevyjede (nebo nepojede dál)? Já ne – protože na ten vlak… Číst vice »
A jsme zase u těch dogmat „nikdy se to tak nedělalo“. Praha se projet naskrz nesmí (neb spojení mezi protilehlými krajskými městy přece nepotřebuje nikdo). České Budějovice se zase projíždět musejí, nedej bože, aby množství cestujících z Jihlavy do Plzně muselo přestupovat. Nemluvě o tom, že přes Prahu už je to rychlejší. Ale v pohodě, za 20 let se o tom začne víc mluvit a za 40 se přizpůsobíme.
No já myslím že Praha se projíždět může, pokud vím tak se i projíždí.
ČB se projíždět nemusí, ostatně dřív ten vlak jel přes Písek a Tábor. Jenže v Budějcích je velkej zlom ve frekvenci. Z Jihlavy do Plzně moc lidí nejezdí, zato z ČB ano. Nemluvě o lidech z Protivína a Strakonic.
Že to nemusí být přímá linka Plzeň – Brno je pravda, dřív to ostatně jezdilo až do Bohumína než to zlomili v Brně. Nicméně asi to vychází líp než to rozlámat v ČB a Jihlavě/HB a jezdit to se 2 přestupama.
Mám za to, že to tak v Tanvaldě dělávají, že když už do Desné nikdo nejede, tak tam naprázdno nejezdí. A kde se jedná o více zastavení s nepravidelnou poptávkou, dává se třeba poznámka o telefonním čísle na dispečera.Ale když to není tak či jinak ošetřené, mělo by se počítat s tím, že zrovna třeba na tom nejméně pravděpodobném místě někdo čeká.
Možná vás to překvapí že i těch 28 cestujících se někam potřebuje dostat.
Tohle není socializmus kdy se cestující přizpůsobovali vlakům a jeli kdy prostě jel. Navíc je korona
tak každému podle jeho potřeb to měl být až komunismus
Kalina
3 let
Pěkně se ukázalo, jaká je reálná obsazenost vlaků. 28 cestujících na čtyři vagóny! A to je odpolední rychlík na koridorové trati. Jako daňový poplatník snad raději nemyslet, na kolik vyjde přeprava v přepočtu na osobu v regionálním motoráčku nebo večeními vlaky.
Já jsem taky daňový poplatník a byl bych velmi, velmi rád , kdyby ten vykolejený vlak byl i v dnešní době delší a jezdil častěji … a hádej proč. A podívej se třeba na jízdní řád DSB, jakém rozsahu jsou běžně služby zdejším občanům poskytovány … Máme co do dohánět.
Tak bych byl raději, kdyby těch vlaku bylo méně. Za tenhle rok moře přesčasů a dovolenou nemám vybranou ani z půlky. Opět budu vybírat v únoru. Pro mě se tenhle rok moc nezměnilo od těch predešlých.
To je smutné … spíše je to přístupu zaměstnavatele k zaměstnancům než o počtu vlaků. Bohužel zaměstnavatele nic nenutí, aby dobrovolně zlepšoval podmínky zaměstnanců…vím od různých lidí, jak se plánují služby a kolik hodin jsou v práci…je to děs.
Zrovna Rožmberky nedavno posilovali o jeden vůz, protože se i o víkendech stávalo, že lidi stáli v uličce… jezdilo to celkem dlouho omezené ve 3 vozech (z toho jeden B, jeden AB a jeden BDs / Bbdgmee – takže to bylo kapacitně jako 2 vozy).
Tak podle tohoto by jsme k vám domů měli dostěhovat nějaké bezdomovce nebo svobodného otce s dětmi či jinou znevýhodněnou skupinu, aby bylo zabydleno pěkně na průměr. Svobodnou matku jsem vynechal záměrně to by byla spíš odměna nebo taky ne.
Vsadím se, že když by jízda Praha-Brno po D1 stála u Felicie 288,-Kč na mýtném a na dani, tak by byl ve vlaku okamžitě.
Nedovedu si však představit reakci na mýto z Prahy do Brna u autobusu s hmotností 11 tun = 45 320,- Kč…
Aha, takže z obsazenosti jednoho jediného vlaku, nabíc během zimy a ještě koronakrize, hned děláte závěry ohledně zbytnosti těchto vlaků? Na to se nedá říct nic jiného, než že buď trollíte, nebo o tom prostě nevíte absolutně vůbec nic.
Pavel J.
3 let
Podle postavení soupravy mě nepřipadá, že vykolejila lokomotiva a další vozy. Spíš, že poštovní vůz špatně projel výhybku a vzal sebou poslední vagón.
Pan Sůra by udělal dobře, kdyby praxi „ilustračního fota“ od svého bývalého zaměstnavatele nepřebíral. Ať už raději dá fotku třebas Jihlavy (cílové stanice) než tuhle past na méně pečlivé čtenáře.
Myslím, že máme inteligentní čtenáře, kteří už podle fotky poznají, že je to odjinud a ilustrační. Z léta, ze dne. Nicméně už tam jsou jen aktuální fotky.
Pane Sůro, jste na tom ještě dobře, na irozhlas.cz byla jako ilustrační foto 810. Na první pohled a po přečtení tamního nadpisu jsem se lekl, že je ten rychlík.
Ano, jde sice o fotografii rychlíku Vysočina (tedy Praha – Kutná Hora – Brno), ale aspoň se (více méně) trefil do toho, jaké vozy mají být na fotce.
Někteří si při výběru ilustračního fota nedávají pozor ani na úplně základní věci. Jediné, v čem se pan Sůra netrefil je typ vozu s první třídou. Na Rožmberku jezdí AB, kdežto na Vysočině A.
Samozřejmě ještě lokomotiva, řada 242, tam asi nějaká přidaná hodnota oproti ceně šrotu bude. Jen jsem odklepl předchozí komentář dřív, než jsem chtěl.
Šrot mají jen ČD, zatímco ostatní mají nejnovější techniku. Zajímalo by mě v jak starým autě jezdíš, v jak moderním domě bydlíš, jak je stará vaše kuchyň atd.
Nemyslím si, že bych byl odborník, ale co je moc, to je moc. Na lokální tratě jako jsou 014 či 212 je řada 845 dobrá (až na to, že stejně jako řada 810 není nízkopodlažní), ale pro rychlíkový provoz naprosto nevhodná.
A co cena opravy? Případně cena nákupu náhrady za tyto vozy?
REBEL
3 let
Jak se jim to povedlo?
Lesan
3 let
Teď ještě zkontrolovat výhybku na vjezdu do Chotýčan od Hluboké, přes kterou jezdí plnou rychlostí všechny vlaky projíždějící po přímé koleji a na které to vždy hrozně škubne. Tam to asi taky nebude úplně v pořádku, i kdyby byla nová, tak takovými rázy od každého vlaku se snadno zlikviduje po chvíli provozu..
To ale neznamená, že tam za tejden nemůže vyskočit další rychlík. Na běžné házení na výhybkách jsem zvyklý a nevěnuji tomu velkou pozornost, ale tahle konkrétní výhybka háže jinak – hodně.
Ano, ta výhybka háže hodně. Už před pěti lety jsem to říkal traťmistrovi. Tenkrát to nechal hned zkontrolovat. Ale háže pořád. Každoročně tam projede měřící vůz, tak doufám, že to mají v normě. I když pocitově to vidím také jinak.
To rychlík projel návěst? Překvapujeme mne, že se nekřižoval s osobákem v následující stanici v Chotýčanech, protože je zvláštní, že zastavují rychlík kvůli osobáku.
Přemýšlím, jakou to (ne)křižování má souvislost s vypadnutím celé soupravy. I kdyby fíra projel stůj, tak výhybku řízne a nevyskáče na ní celej vlak… Domýšlet, co by se ale mohlo stát, kdyby se potkali někde na trati…
Teoreticky kdyby křižoval v Hluboké (nad Vlt. atd.), tak by ta vexle byla záměrně postavena do odbočky pro protijedoucí vlak a on by ji řízl tak, jak rozumíme pojmu říznout. Ale pokud se mělo křižovat až někde dál, tak měl mít postaveno na průjezd správně, a to se nejspíš nestalo. Když něco vyskočí, tak vás první napadne říznutá výhybka, a s tím související proč byla postavena jinak, a tedy křižování. Tak proto ty úvahy o křižování.
Ale on MĚL postaveno na průjezd. Protože křižovat se mělo až v odbočce Dobřejovice, což je vlastně výhybna mezi stanicemi Hluboká n/Vltavou – Zámostí a Chotýčany. Výhybka NEBYLA říznuta, na výhybce praskla část koleje!
Nebyla to chyba strojvůdce. Ale ani chyba řízení provozu. Prostě pod projíždějícím rychlíkem praskl jazyk dotčené výhybky. Naštěstí jsou všichni živi a snad i zdrávi. Vlak sice zastavil ve špatně přístupném místě mezi skalami, ale jen o pár metrů dál je na obě strany sráz dolů. Takže radši nebudu ani přemýšlet, jak by to dopadlo…
Rychlík opravdu měl křižovat s osobním vlakem na odb.Dobřejovice. Tenhle osobní vlak tam nějakou dobu stál, pak se musel stáhnout z tratě zpátky do stanice Chotýčany, odkud točil osobní vlak do Tábora
Os 8217 skutečně čekal v Chotýčanech a R 655 projel stanicí po první koleji stanice Hluboká n. Vlt. zámostí a vyskákal nejspíš v plné rychlosti o jazyk špatně postavené výhybky na zhlaví.
Výhybka rozhodně nebyla špatně postavená. Myslíte, že by zařízení dovolilo rozsvítit na návěstidle zelenou, kdyby byla postavená špatně? Jestli znáte dráhu jen z rychlíku, tak tady nešiřte nesmysly…
Pokud jel po jazyku, a vyskákal VŠEMI nápravami, tak co se tam asi tak muselo stát, aby se to povedlo? Kde přesně se ve výhybce měří a zjišťuje stav přehození? Ve skříni přestavníku nebo na dorazu jazyka? Protože k nějaké technické závadě velmi zjevně dojít muselo, jinak bychom si tu neměli o čem povídat.
Viděl jsem to na vlastní oči. Nikdy jste neviděl, že by kus železa prasknul? Tady prostě rupnul rovnou pod projíždějícím rychlíkem. Myslím, že se tomu říká únava materiálu. A tu zaměstnanec řízení provozu nemá jak zjistit. Navíc to bylo v takovém stavu, že nic ani nenaznačovalo, že by mohl ten kus koleje prasknout. Pokud by ten úsek praskl o něco dřív, stalo by se následující: zařízení by indikovalo obsazený úsek, odjezdové návěstidlo by nebylo možné postavit do polohy povolující rychlost a vlak by tam tedy jet nemohl. Toto se však nestalo a tak nikdo neměl nejmenší šanci této situaci zabránit.… Číst vice »
To není výmluva, to je fakt, že na tu trať se sáhlo naposledy, než se začal stavěl Temelín, a protože je poměrně frekventovaná, je už silně opotřebená, jenomže má být zrušena, tak se tam nedělají větší opravy a provádí se jen minimální údržba.
Zrovna tento úsek prošel údržbou v létě, výměna kolejových pásů, podbití až do Chotýčan. Zhlaví se předělávalo zhruba před dvěma, třema lety, takže máte špatné informace.
Já vám nevím, před pár lety v Chotýčanech měnily šrouby do pražců a jestli jsem správně pochopil diskuzi na Káčku tak se na tenhle úsek má instalovat ETCS, takže úplně to zanedbání údržby nevím jestli sedí.
Jiná věc je, že sotva foukne tak se nejezdí protože v tomhle úseku padají stromy.
To se prostě stává. Bylo to v minulosti, bude to i v budoucnosti. Tečka!!!
Ovšem kdyby to byl třeba… EP Cargo v Kolíně, tak za to podle zdejších vyšetřovatelů automaticky může dopravce. Tečka.
Obyčejný lom koleje poblíž srdcovky, která je namáhána nejvíc. To se stane i když kolejové obvody mohly prasklinu signalizovat. Jenže komu, když lidi nejsou. Pamatuji jak kdysi dávno jsme na kozí dráze u Otročína nahradili cca 40 cm vylomené kolejnice větví a 131 s vlečňáčkem přes to přejela. Byl to poslední spoj a na koho v polích do rána čekat.
Tady lidi ještě jsou. Ale kolejové obvody žádný lom nesignalizovaly. Ve stanici je TEST a na trati AH s kolejovými obvody. Takže nejen obsluha by zareagovala, ale i zařízení by nedovolilo rozsvítit povolující návěst…
Jak funguje kolejový obvod ve výhybce? Vždyť srdcovka vodivě propojuje pravou kolejnici s levou. Já mám jen základní vědomosti o KO, ale žil jsem s představou, že před a za výhybkou musí být LIS, aby oddělil traťové a staniční koleje od sebe. A že výhybka samotná je pro KO nepoužitelná. Díky předem za objasnění.
Na jednu stranu máte pravdu, ale na druhou stranu žádný lom není „obyčejný“, zejména takový, kde dojde k úplnému rozlomení materiálu. Je to jedno z největších technických selhání které se na železnici může stát s obrovským rizikem, že důsledkem bude více než jen vykolejení. Systémem údržby a prohlídek včetně defektoskopie by se takovým incidentům mělo maximálně předcházet až do úrovně naprosto vzácných událostí (minimálně tam kde se jezdí více než 40 km/h). Jestli chce Spržel někdy provozovat VRT a tratě na 200 km/h, tak by tohle měli ovládnout rutinním způsobem.
Např v Německu se srdcovky mění preventivně ještě za životnosti, než dojde k závadě. U nás je nejdříve pomalá jízda a pak teprve se vadná srdcovka mění.
V ČR třeba stejně funguje metro. Výhybky prohlídky a přeměření každou noc, kromě víkendů, výměna po „nacyklování“ předepsaných hodnot. A to jazyky v konečných musí vydržet přestavení dvakrát za dvě minuty ve špičkách.
A u každé výhybky leží náhradní díly.
Co má co nějakej politruk kecat do věcí kterým nerozumí. Nebo už maj krajští úředníci patent na rozum.
Zastupitel a radní není úředník.
To máte pravdu. To je totiž většinou diletant narozdíl od úředníka, který má věc v gesci. V tomto případě samozřejmě do toho nemá co kecat ani jedna ze jmenovaných pozic 🙂
A co je vlastně špatně? Že o nehodě vůbec informoval? Cestující budou přepraveni náhradní autobusovou dorpavou tak jako tak, čím se samotná existence problému stejně provalí. A zavazovat je k mlčenlilvosti tak nějak nejde.
Nejde o žádné zavazování k mlčenlivosti.On ten politik si na tom honí jen své ego.Takovou zprávu by měl zveřejňovat odborník…buď ze Správy železnic,případně z Drážního úřadu.Je to věrohodné a dá se tomu i věřit.Hlavně pokud jde o příčinu (je-li už známa).To lidí asi zajímá nejvíc.Je to jako s tím Covidem,tam už podával vyjádření i ministr kultury,nemísto,aby se staral o to,že v obrazárnách jsou rovně pověšené obrazy.Pak lidé pochopitelně reagují kriticky a zpravidla podrážděne…
Nějak tu chybí nářky nad zmrvenou liberalizací, přece kdyby nebyla liberalizace, tak by se to nestalo. A kdyby stalo, hned bysme věděli která firma za to může.
Nektere prispevky jsou fakt zoufalost sama…
Zejména ty od Švestky.
Dávno jsem psal, že měl být už v pálenici.
Chybí vám tam ještě režijky.
Vypadá to, že si vystačíš i sám.
Je tam tma jak v pytli. V podstatě už je to širá trať. 😉
Tady na webu se opravdu pravidelně objevuje nadlimitní výskyt totálních hlupáků!
Tož vitaj. 🙂
Na této diskusi je nejlepší, že nejvíce do toho mluví ti, co o tom nejméně ví…Mlčeti zlato.
Hezký večer.
30 lidí ? K čemu jsou takové rychlíky ? Vyhazování veřejných peněz !
30 cestujících na 4 vozy, to dělá zhruba 1 cestujícího na kupé. To je v dnešní koronavirové době ideální kapacita. Pokud by tam tedy byla kupé a ne dobytčák, kde když si na jedné straně vozu někdo otevře pytlík s oříšky, tak vzápětí na druhé straně vozu nějaký alergik dostane anafylaktický šok.
Presne tak. Veď ono sa to časom naplní. A potom, pri takýchto mimoriadnostiach platí, že čím menej ľudí sa v čase mimoriadnosti viezlo vo vlaku, tým lepšie. Na druhej strane, preprava nemôže byť závislá na mimoriadnostiach.
Takže pokud správně chápu, nejlepší by bylo, aby v tim vlaku nejel nikdo…ostatne kaštani stejně jenom komplikují provoz, že ano?
Tam jezdí AB, Bbdgmee, Bd, B zadnej velkoprostor
Jó, takhle kdyby tam jezdilo nejen ABmz346, a místo B jezdily Bdpee231, pak by to bylo něco jiného.
Tento vlak jezdil donedavna ve 3 vozech (z toho jeden AB, což je z poloviny jednička a jeden napůl zavazadlový Bbdgmee) a nestačilo to, protože se i o víkendech stávalo, že lidi stáli v uličce, jak byl plný… teprve nedavno ho posilovali na 4. To že dnes jelo 30 lidí je spíše dáno dalším lockdownem..
V sobotu podvečer v zimě? Ano je málo vytížený ale to je ta základní obslužnost pro lidi co nemají auto. Nebo mají lidi žít jen v Praze?
Přesně, navíc je dnes první den zimních prázdnin a plno lidí už je s rodinou na horách.
Cože, s rodinou na horách? Jak by se tam ubytovali? Co by tam dělali? Ten, kdo má na horách chatu, na ní pravděpodobně jezdí autem.
Jak by se tam ubytovali? Stejně jako v jiných letech – ve vlastním, v privátu, v pronajaté chatě, chalupě, v hotelu rychle změněném na apartmánový dům. A co by tam dělali? No lyžovali, zasněžovat se začalo už před pár týdny.
to asi tezko, vzhledem k tomu, ze hotely jsou zavrene
Dejte si tu práci a někdy si na hory zajeďte. Zjistíte, že hotely zdaleka nejsou tím nejvýznamnějším způsobem ubytování. Letos je to o to výraznější, že u hotelů byly už před měsícem dost velké pochybnosti, jestli je vláda zase nezavře. Takže se bookovaly hlavně priváty a pronájmy a jejich majitelé rozšiřovali kapacitu. Sice holt člověk nespí po dvou, ale po 3-4 v jedné místnosti, ale pořád lepší, než nejet na lyže vůbec.
Na dopravní obslužnost jsou regionální vlaky a autobusy.
Nemyslím si, že rychlíky maji něco společného se základní dopravní obslužností. I historicky se za rychlíky platil poplatek, protože to byl nadstandard. Bohužel postupem doby se z toho stala jakási lepší regionální a příměstská doprava.
Co to je za nesmysl? Rychlíky jsou také dopravní obslužnost, jen jsou určeny primárně pro delší vzdálenosti.
A letadla taky?
Co s železniční dopravou mají společného letadla???
jsou určeny primárně pro delší vzdálenosti
To ano, ale obvykle mimo hranice České republiky, které to tak může být úúúplně fuuuuk…
Proč ne, pokud se MD nebo kraje domluví a budou dotovat linky, třeba brno – Ostrava tak to bude ZDO.
Letadla nejsou vlaky, to nemůžete porovnávat.
autobusy taky nejsou vlaky a přesto je to dopravní obslužnost
Neračte se strachovat, na nápravě se pracuje X-D
Také mě to napadlo. A kladu si otázku, kolik tímto vlakem jezdí lidí v mimo kovidové době. Bude to asi více než 30 , ale žádné dobé číslo to asi nebude.
Jak na lince zdo v taktu zajistit rozumnou obsazenost mimošpičkových spojů?
Odpojovat vagony a jezdit lokomotiva se sólo vozem? Co když je to jednotka?
Poskytování dopravní služby není vyhazování peněz. Jen diletanti to takto hodnotí.
Takže se bude čekat, až se sejde min. 80 % kapacity 🙂
Máte stejnou ,,logiku,, jako v jedné anekdotě: Když je statisticky dokázáno, že při nehodě vlaku utrpí nejvíc škody poslední vagón, tak proč ho sakra do soupravy připojujou ?
Jestli je zde někdo z provozu, zajímalo by mě, jak na vás působí procházet rychlíkem, ve kterém cestuje 28 lidí. Musí to být dost depresivní zkušenost při pomyšlení, kolik nás taková jízda stojí. Nebo si to vůbec nepřipouštíte?
Viz Pezos o několik řádků níže: Chápete? Nebo budete pořád jenom rejt? Navíc je, vzhledem k té nehodě, opravdu irelevantní takhle tady blábolit.
Vemte to z té lepší strany, díky nízké obsazenosti se nikdo (vážně) nezranil.
A kolik ti vyšlo, že ta jízda stojí ?
Tady je zase dobrá sbírka chytrolínů. Z diskuze zdopravy se pomalu stává stejná žumpa jako na Novinkách.
a když některé největší chytrolíny začneme blokovat, zase jsou nářky na cenzuru. Tak si vyberte:-)
Blokování je menší zlo.
To máte pravdu, občas je to mazec.
Jestli máte pár milionů, můžete pro ČD koupit soupravu, která bude schopná tu trasu (Plzeň – České Budějovice – Jihlava – Brno) obsloužit. Začněte u nízkopodlažnosti, pokračujte duálností (aby byla schopná jezdit jak pod dráty, tak bez nich) a skončete u první třídy. Zatím bude stačit, když takovou soupravu vůbec najdete v nabídce Alstomu, Bombardieru, Siemensu, Škody, Pesy, Talga aj. či budete schopen sestavit. A umíte si představit, že by si někde řekli, že když v Plzni nikdo nenastoupil (či v Budějovicích všichni vystoupili a nikdo nenastoupil), tak vlak nevyjede (nebo nepojede dál)? Já ne – protože na ten vlak… Číst vice »
A jsme zase u těch dogmat „nikdy se to tak nedělalo“. Praha se projet naskrz nesmí (neb spojení mezi protilehlými krajskými městy přece nepotřebuje nikdo). České Budějovice se zase projíždět musejí, nedej bože, aby množství cestujících z Jihlavy do Plzně muselo přestupovat. Nemluvě o tom, že přes Prahu už je to rychlejší. Ale v pohodě, za 20 let se o tom začne víc mluvit a za 40 se přizpůsobíme.
No já myslím že Praha se projíždět může, pokud vím tak se i projíždí.
ČB se projíždět nemusí, ostatně dřív ten vlak jel přes Písek a Tábor. Jenže v Budějcích je velkej zlom ve frekvenci. Z Jihlavy do Plzně moc lidí nejezdí, zato z ČB ano. Nemluvě o lidech z Protivína a Strakonic.
Že to nemusí být přímá linka Plzeň – Brno je pravda, dřív to ostatně jezdilo až do Bohumína než to zlomili v Brně. Nicméně asi to vychází líp než to rozlámat v ČB a Jihlavě/HB a jezdit to se 2 přestupama.
Mám za to, že to tak v Tanvaldě dělávají, že když už do Desné nikdo nejede, tak tam naprázdno nejezdí. A kde se jedná o více zastavení s nepravidelnou poptávkou, dává se třeba poznámka o telefonním čísle na dispečera.Ale když to není tak či jinak ošetřené, mělo by se počítat s tím, že zrovna třeba na tom nejméně pravděpodobném místě někdo čeká.
Provokujete tady nebo jen tak málo logiky a zralého úsudku, či jen nedostatek odborných znalostí?
Možná vás to překvapí že i těch 28 cestujících se někam potřebuje dostat.
Tohle není socializmus kdy se cestující přizpůsobovali vlakům a jeli kdy prostě jel. Navíc je korona
tak každému podle jeho potřeb to měl být až komunismus
Pěkně se ukázalo, jaká je reálná obsazenost vlaků. 28 cestujících na čtyři vagóny! A to je odpolední rychlík na koridorové trati. Jako daňový poplatník snad raději nemyslet, na kolik vyjde přeprava v přepočtu na osobu v regionálním motoráčku nebo večeními vlaky.
Tenhle vlak ale není koridorový…
Aby to bylo kompletní: odpolední rychlík v sobotu, v době ovlivněné pandemickými opatřeními.
Na počty cestujících má dopad koronavirová krize, blbečku.
Matiášku, ty jsi fakt génius. Všichni apelují na to, aby se kvůli koroně cestovalo co nejméně. Jen ty vidíš rozpočtovou odpovědnost …
kdyby se místo apelování ten vlak zrušil hned by se cestovalo méně 🙂
Já jsem taky daňový poplatník a byl bych velmi, velmi rád , kdyby ten vykolejený vlak byl i v dnešní době delší a jezdil častěji … a hádej proč. A podívej se třeba na jízdní řád DSB, jakém rozsahu jsou běžně služby zdejším občanům poskytovány … Máme co do dohánět.
Tak bych byl raději, kdyby těch vlaku bylo méně. Za tenhle rok moře přesčasů a dovolenou nemám vybranou ani z půlky. Opět budu vybírat v únoru. Pro mě se tenhle rok moc nezměnilo od těch predešlých.
On na vás neplatí zákoník práce?
Trolí
Ale určitě patí … zkuste se ozvat a pochopíte třeba význam slova dohoda ,
Odejí ke konkurenci je zakázáno?
No, to je věc zaměstnavatele … .
To je smutné … spíše je to přístupu zaměstnavatele k zaměstnancům než o počtu vlaků. Bohužel zaměstnavatele nic nenutí, aby dobrovolně zlepšoval podmínky zaměstnanců…vím od různých lidí, jak se plánují služby a kolik hodin jsou v práci…je to děs.
Ivo Bednárik vám tu práci propuštěním jistě ulechčí. Beru zpět co jsem kdy říkal o Jančurových zaměstnancích i u modrých jsou blbečci.
Zrovna Rožmberky nedavno posilovali o jeden vůz, protože se i o víkendech stávalo, že lidi stáli v uličce… jezdilo to celkem dlouho omezené ve 3 vozech (z toho jeden B, jeden AB a jeden BDs / Bbdgmee – takže to bylo kapacitně jako 2 vozy).
Sobotní večerní rychlík? Existuje větší sedlo než toto?
A nechtěl byste počítat i náklady na dvě výměny lokomotivy?
Tak podle tohoto by jsme k vám domů měli dostěhovat nějaké bezdomovce nebo svobodného otce s dětmi či jinou znevýhodněnou skupinu, aby bylo zabydleno pěkně na průměr. Svobodnou matku jsem vynechal záměrně to by byla spíš odměna nebo taky ne.
Počítáte také to kolik stojí silniční doprava se vším všudy? To jste ochoten jako daňový poplatník platit? To vám nevadí?
Vsadím se, že když by jízda Praha-Brno po D1 stála u Felicie 288,-Kč na mýtném a na dani, tak by byl ve vlaku okamžitě.
Nedovedu si však představit reakci na mýto z Prahy do Brna u autobusu s hmotností 11 tun = 45 320,- Kč…
Aha, takže z obsazenosti jednoho jediného vlaku, nabíc během zimy a ještě koronakrize, hned děláte závěry ohledně zbytnosti těchto vlaků? Na to se nedá říct nic jiného, než že buď trollíte, nebo o tom prostě nevíte absolutně vůbec nic.
Podle postavení soupravy mě nepřipadá, že vykolejila lokomotiva a další vozy. Spíš, že poštovní vůz špatně projel výhybku a vzal sebou poslední vagón.
Foto je ilustrační, je to tam napsáno.
Pan Sůra by udělal dobře, kdyby praxi „ilustračního fota“ od svého bývalého zaměstnavatele nepřebíral. Ať už raději dá fotku třebas Jihlavy (cílové stanice) než tuhle past na méně pečlivé čtenáře.
Myslím, že máme inteligentní čtenáře, kteří už podle fotky poznají, že je to odjinud a ilustrační. Z léta, ze dne. Nicméně už tam jsou jen aktuální fotky.
Pane Sůro, jste na tom ještě dobře, na irozhlas.cz byla jako ilustrační foto 810. Na první pohled a po přečtení tamního nadpisu jsem se lekl, že je ten rychlík.
Tak máme tu server, který dal k textu o nových TRAXXech pro RJ foto peršingu ČD…
A co ilustruje, když je odjinud a je na ní něco jiného??
Ilustruje nehodu. Tady dokonce i vykolejení rychlíku, dokonce myslím, že i se stejnými vozy.
Ano, jde sice o fotografii rychlíku Vysočina (tedy Praha – Kutná Hora – Brno), ale aspoň se (více méně) trefil do toho, jaké vozy mají být na fotce.
Někteří si při výběru ilustračního fota nedávají pozor ani na úplně základní věci. Jediné, v čem se pan Sůra netrefil je typ vozu s první třídou. Na Rožmberku jezdí AB, kdežto na Vysočině A.
Ono asi na fotce nejde dost dobře AB a A vyměnit. Zas až do takových detailů bych nezacházel.
Jo foto je ze stareho vykolejení vysočiny v Tišnově
Osobně zhlédnuto – celá souprava, včetně mašiny je mimo kolej. Ta fotka je úplně odjinud. Navíc byla už tma jak v pytli.
Teď už jsou fotky aktuální. Ale lépe to bude vidět za světla. Mimochodem od Budějovic se tam nehoďák nedostane, takže jede z Brna…
Jede z Vršovic. Ale bez jeřábu 😀 končí v Chotýčanech a pracovat se má začít na odstranění nejdřív v 8:00 zítra
Díky za upřesnění 😉 Jenže bez jeřábu tam budou asi houby platný… Nebo to postupně zvednou heverama?
Asi spíš to, protože pražský jeřáb je v opravě a ten z Brna v nedohlednu
na vozidlech ČD 1mil. korun? takový šrot, to snad ani nejde..
40 tun x 4 vozy x výkupní cena železa (jely čtyři Ypsilony)
Samozřejmě ještě lokomotiva, řada 242, tam asi nějaká přidaná hodnota oproti ceně šrotu bude. Jen jsem odklepl předchozí komentář dřív, než jsem chtěl.
Tak jistě, pokud to třeba přetřeli, tak ten nátěr ještě nemusí být účetně odepsaný 🙂
Mezi skutečnou hodnotou a škodou a mezi čistou účetní hodnotou jsou zcela legálně rozdíly.
I když lokomotivy řady 242 jsou už teoreticky ve šrotu. Od letoška.
3 ypsylony a jedno Bbdgmee
Podle mých informací jely čtyři ypsilony, souprava byla bez Bbdgmee.
Šrot mají jen ČD, zatímco ostatní mají nejnovější techniku. Zajímalo by mě v jak starým autě jezdíš, v jak moderním domě bydlíš, jak je stará vaše kuchyň atd.
Pán si asi nevidí pod prsty – a nejel řadou 845. S touto řadou jezdí Arriva téměř všude a na několika linkách i další dopravci. Nechápu. Takový krám.
No ty si taky odborník..
Nemyslím si, že bych byl odborník, ale co je moc, to je moc. Na lokální tratě jako jsou 014 či 212 je řada 845 dobrá (až na to, že stejně jako řada 810 není nízkopodlažní), ale pro rychlíkový provoz naprosto nevhodná.
Naprostý souhlas. V úterý jsem na R14 tím jel z Ústí do Děčína a nedovedu si představit jet dál. Tak málo místa pro nohy je snad jen v Pendolínu…
Bbdhmee je skoro nový vůz
A co cena opravy? Případně cena nákupu náhrady za tyto vozy?
Jak se jim to povedlo?
Teď ještě zkontrolovat výhybku na vjezdu do Chotýčan od Hluboké, přes kterou jezdí plnou rychlostí všechny vlaky projíždějící po přímé koleji a na které to vždy hrozně škubne. Tam to asi taky nebude úplně v pořádku, i kdyby byla nová, tak takovými rázy od každého vlaku se snadno zlikviduje po chvíli provozu..
Myslíte tu, která v 18:23 přestala existovat?
Nene, myslím tuto: https://mapy.cz/s/pejozoroba
V Chotýčanech to háže už alespoň 5 let.
To ale neznamená, že tam za tejden nemůže vyskočit další rychlík. Na běžné házení na výhybkách jsem zvyklý a nevěnuji tomu velkou pozornost, ale tahle konkrétní výhybka háže jinak – hodně.
Ano, ta výhybka háže hodně. Už před pěti lety jsem to říkal traťmistrovi. Tenkrát to nechal hned zkontrolovat. Ale háže pořád. Každoročně tam projede měřící vůz, tak doufám, že to mají v normě. I když pocitově to vidím také jinak.
Proč by přestala existovat? Vždyť se to stalo v Hluboké-Zámostí na vyhybce č.12
Omlouvám se, byl jsem o stanici vedle…
Ale hlavně, že jsem v diskusi….
To bylo drsný … 🙂
To rychlík projel návěst? Překvapujeme mne, že se nekřižoval s osobákem v následující stanici v Chotýčanech, protože je zvláštní, že zastavují rychlík kvůli osobáku.
Jel se zpožděním 13 minut.
Přemýšlím, jakou to (ne)křižování má souvislost s vypadnutím celé soupravy. I kdyby fíra projel stůj, tak výhybku řízne a nevyskáče na ní celej vlak… Domýšlet, co by se ale mohlo stát, kdyby se potkali někde na trati…
Může být technická závada na trati.
Teoreticky kdyby křižoval v Hluboké (nad Vlt. atd.), tak by ta vexle byla záměrně postavena do odbočky pro protijedoucí vlak a on by ji řízl tak, jak rozumíme pojmu říznout. Ale pokud se mělo křižovat až někde dál, tak měl mít postaveno na průjezd správně, a to se nejspíš nestalo. Když něco vyskočí, tak vás první napadne říznutá výhybka, a s tím související proč byla postavena jinak, a tedy křižování. Tak proto ty úvahy o křižování.
Ale on MĚL postaveno na průjezd. Protože křižovat se mělo až v odbočce Dobřejovice, což je vlastně výhybna mezi stanicemi Hluboká n/Vltavou – Zámostí a Chotýčany. Výhybka NEBYLA říznuta, na výhybce praskla část koleje!
Křižovat s osobákem měl v odbočce Dobřejovice. Na Zámostí projížděl. Na odjezdovém zhlaví však vykolejil. Neprojel návěstidlo, bylo na volno.
No právě. Proč se o tom křižování v tom článku píše? Hledání senzace za každou cenu? Na funkci rostlináře to vliv nemělo…
Třeba proto, že to naznačovalo, že nemuselo jít o chybu strojvedoucího a projetí Stůj.
Nebyla to chyba strojvůdce. Ale ani chyba řízení provozu. Prostě pod projíždějícím rychlíkem praskl jazyk dotčené výhybky. Naštěstí jsou všichni živi a snad i zdrávi. Vlak sice zastavil ve špatně přístupném místě mezi skalami, ale jen o pár metrů dál je na obě strany sráz dolů. Takže radši nebudu ani přemýšlet, jak by to dopadlo…
Však to nikde nepíšu.
Rychlík opravdu měl křižovat s osobním vlakem na odb.Dobřejovice. Tenhle osobní vlak tam nějakou dobu stál, pak se musel stáhnout z tratě zpátky do stanice Chotýčany, odkud točil osobní vlak do Tábora
Točilo to Od 8217/8218, pokud chcete obrat soupravy.
Os 8217 skutečně čekal v Chotýčanech a R 655 projel stanicí po první koleji stanice Hluboká n. Vlt. zámostí a vyskákal nejspíš v plné rychlosti o jazyk špatně postavené výhybky na zhlaví.
Vyhybka byla postavená správně. Vlak projel návěst VOLNO
Výhybka rozhodně nebyla špatně postavená. Myslíte, že by zařízení dovolilo rozsvítit na návěstidle zelenou, kdyby byla postavená špatně? Jestli znáte dráhu jen z rychlíku, tak tady nešiřte nesmysly…
Pokud jel po jazyku, a vyskákal VŠEMI nápravami, tak co se tam asi tak muselo stát, aby se to povedlo? Kde přesně se ve výhybce měří a zjišťuje stav přehození? Ve skříni přestavníku nebo na dorazu jazyka? Protože k nějaké technické závadě velmi zjevně dojít muselo, jinak bychom si tu neměli o čem povídat.
Viděl jsem to na vlastní oči. Nikdy jste neviděl, že by kus železa prasknul? Tady prostě rupnul rovnou pod projíždějícím rychlíkem. Myslím, že se tomu říká únava materiálu. A tu zaměstnanec řízení provozu nemá jak zjistit. Navíc to bylo v takovém stavu, že nic ani nenaznačovalo, že by mohl ten kus koleje prasknout. Pokud by ten úsek praskl o něco dřív, stalo by se následující: zařízení by indikovalo obsazený úsek, odjezdové návěstidlo by nebylo možné postavit do polohy povolující rychlost a vlak by tam tedy jet nemohl. Toto se však nestalo a tak nikdo neměl nejmenší šanci této situaci zabránit.… Číst vice »
Chcete říct že řádná údržba by na to nepřišla?
Nedokážu posoudit. Na to odborník nejsem. Tudíž nebudu raději spekulovat. Nicméně, věřím tomu, že se příčina vyšetří.
Odpověď se odvíjí podle vymezení slovního spojení „řádná údržba“.
Nepříjemná záležitost……..
Stalo se to v úseku který je určen ke zrušení a nahrazení koridorovou tratí v jiné stopě, proto se tam zanedbává údržba.
To je ale docela hloupá výmluva. Řekl by jste tohle i kdyby tam někdo přišel o život?
To není výmluva, to je fakt, že na tu trať se sáhlo naposledy, než se začal stavěl Temelín, a protože je poměrně frekventovaná, je už silně opotřebená, jenomže má být zrušena, tak se tam nedělají větší opravy a provádí se jen minimální údržba.
Zrovna tento úsek prošel údržbou v létě, výměna kolejových pásů, podbití až do Chotýčan. Zhlaví se předělávalo zhruba před dvěma, třema lety, takže máte špatné informace.
Já vám nevím, před pár lety v Chotýčanech měnily šrouby do pražců a jestli jsem správně pochopil diskuzi na Káčku tak se na tenhle úsek má instalovat ETCS, takže úplně to zanedbání údržby nevím jestli sedí.
Jiná věc je, že sotva foukne tak se nejezdí protože v tomhle úseku padají stromy.
Zvlášť v kontrastu se sousedními úseky, které nedávno prošly modernizací, to tam vypadá už na první pohled otřesně.
Máte k tomu nějaký důkazy? Protože podle mě je to řádná blbost!