- Voda •
- Město •
- Cestovní ruch
V hlavní roli alkohol: Senátoři vrátili plavební novelu kvůli cyklistům
Cyklistika v Ostravě. Foto: SofiG Art Photo
Senátem dnes prošla pouze jedna ze dvou novel zákona o vnitrozemské plavbě, které přišly ze Sněmovny. Schválená vládní novela do
To bude skvělé. Od této chvíle bude řidič povinen předvídat, že cyklista je naplech. Ne že by to nebylo nutné už dnes. Ale když se „zrúcá z kola pod kola“, tak to řidiči přišijou, idyby se tisíckrát zaklínal, že cyklista se dopustil nezákonného jednání. A jaksi nelze řidiči naložit povinnost předvídat nezákonné jednání jiných účastníků silničního provozu. Třeba povinnost předvídat, že v obci po hlavní silnici jede neoznačená policejní fabie 150 km/h, údajně někoho honí.
Nějak mi uniká souvislost plavebního zákona s cyklistikou. Možná by bylo dobré dávat nařízení tam, kam logicky patří, v daném případě třeba do silničního zákona. Už takhle máme zákonů mraky, ještě v tom dělat chaos. Nerad bych příště musel hledat třeba technické vybavení vozidel v zákoně o dani z převodu nemovitosti.
Ten chaos vzniká kvůli „přílepkům“, když ke všemo je dovoleny „přilepit“ cokoli, ač se to (většinou) vůbec netýká původní tématiky – takové by nemělo vůbec být povoleno dělat, ale v české právní džungli je možné všechno …
Bohužel, v téhle republice může být něco takového i v novele Vyhlášky č. 97/1960 Sb., což je smlouva mezi ČSSR a Albánií. Například.
Jde o novelu. Novela mění jiné zákony. Konkrétně v tomto případě pak jedna novela změní dva zákony (zákon o vnitrozemské plavbě a zákon o silničním provozu). Takže, až si budete chtít dohledat pravidla pro plavbu, najdete je v aktuálním (novelou změněném) znění zákona o vnitrozemské plavbě. Stejně tak, pravidla pro řízení vozidel vč. kol najdete v aktuálním znění zákona o silničním provozu.
Bobužel co se týče vůdců malých plavidel, NENÍ na pořadu dne jim „dávat dárek“ v podobě tolerance 0,5 promile, ale vůbec začít s kontrolami. Ty Státní plavební správa vůbec nedělá. Při různých akcích jako je např. Mělnické vinobraní pak po řece jezdí zlití jak dáni skoro všichni. Rok co rok, všichni o tom ví, asi se jen čeká, až se něco stane a někdo zemře. Vůbec co se týče činnosti SPS měl by se zřizovatel (stát) zamyslet jestli v této podobě je nutné tuto organizaci vůbec dále zřizovat. Je to zkostnatělý byrokratický moloch, který na to jaký je rozsah plavby… Číst vice »
Bohužel je to tak, že při jistém kreativním výkladu může být vůdcem malého plavidla i ten, kdo tahá na špagáte nafukovacího kačera. Při oslavě 21. narozenin to vypadalo jako veliká sranda, přebrodit řeku do hospody na druhém břehu.
Asi by stačil dodatek: „Nevztahjuje se na plavidla hnaná výhradně lidskou silou“.