V Havířově pět hodin nejezdily vlaky, RegioJet čekal na obnovení provozu přes 340 minut
Důvodem zastavení provozu bylo poškození trakčního vedení vlakem ČD.
Provoz na železniční trati 321 v úseku Ostrava-Bartovice – Havířov byl od pondělního odpoledne přes pět hodin zastaven. Ukazoval to web ČD Mimořádnosti.
Mluvčí hasičů Správy železnic (SŽ) Martin Kavka deníku Zdopravy.cz řekl, že důvodem zastavení provozu bylo poškození trakčního vedení.
„V úseku Ostrava Kunčice – Albrechtice u Českého Těšína je zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava, zastávky Šenov a Ostrava-Bartovice nelze obsloužit,“ uváděly ČD Mimořádnosti.
Jak vyplývalo z informačního portálu SŽ Grapp, v Havířově čekal i s cestujícími vlak RJ 1016 společnosti RegioJet mířící do Prahy. Jeho doba zpoždění byla v době obnovení provozu 345 minut.
„Z důvodu mimořádné události ve stanici Havířov je provoz přes tuto stanici zastaven. Spoje jsou vedeny po objízdné trase přes Bohumín. Vlak RJ 1016 čeká na obnovení provozu. Omlouváme se za komplikace,“ uváděl na svém webu RegioJet.
Jeden z cestujících deníku Zdopravy.cz napsal, že někteří pasažéři se z Havířova vydali raději po vlastní ose. Ve vlaku jich prý zůstalo asi osm.
V Havířově probíhá rozsáhlá modernizace stanice a přilehlé trati. Práce potrvají tři roky a vyjdou na 3,4 miliardy korun. Náplní stavby je celková obnova kolejiště, rekonstrukce obou ostrovních nástupišť a také podchodu. Ten bude doplněn o výtahy a prodloužen na druhou stranu kolejiště do městské části Šumbark. Havířov je podle SŽ poslední větší stanicí v Moravskoslezském kraji, kde dosud není možný bezbariérový přístup k vlakům.
V Havířově začala modernizace železniční stanice za 3,4 miliardy