V Havířově pět hodin nejezdily vlaky, RegioJet čekal na obnovení provozu přes 340 minut

Vlak RJ 1016 dopravce Regiojet zaseknutý ve stanici Havířov. Foto: Ondřej StratilíkVlak RJ 1016 dopravce Regiojet zaseknutý ve stanici Havířov. Foto: Ondřej Stratilík

Důvodem zastavení provozu bylo poškození trakčního vedení vlakem ČD.

92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ketchup1970

Čekal jsem, zda se po uoresňeni příčiny události trochu poupravi titulek . Žel marně.

Ic540

Detailně popsáno na k report net trať 320.
Byl jsem tam v té chvíli a fotil…

Kdyby se to utrhlo celé a spadlo. Mohli by být i mrtví. Pracovalo se v druhé koleji a byla tam desítka dělníků. Já byl na hromadě hned vedle. Takže hypoteticky jsem tu nemusel být také….?

JendaVenda

Havířov, to je případ sám pro sebe. Třeba svéráz návěštění od Těšína. Výluková priprav se ke stažení sběrače (v rozkazech neuvedena), hned za ní příprav se ke stažení sběrače. Podmíněna stahni sběrač, která měla být zneplatněna, ale není. Pod ní stáhni sběrač (v rozkaze uvedena). No a poté výluková kolej v přímém smeru bez trakčního vedení (taktéž v rozkaze ani slovo)……

F. K.

Věřím, že jste vše okamžitě nahlásil, podle platných předpisů a závady byly odstraněny. ?

JendaVenda

Můj ty smutku. Jasně že jo, ale žijete v ČR, kde se problémy ignorují. Je naivní si myslet, že to Dobrá Zpráva dá do pořádku podle predpisu D1 😁😁😁

Jakub

Můžu se zeptat kam jste to konkrétně posílal? Tam to totiž funguje jak tichá pošta, tak to musíte posílat na konkrétní místa 😀

Tonda Sehnal

Hlásit se může až se z vysílačky práší. Odstraněno není ani půl dne poté. Důkazů mám přehršle…
Inu, dobrá správa 😔

Leinad

Jakže to vypadá?
1) Nečekaná „připrav se na stažení“
Pár metrů
2) V reálu, seznání i TPP „připrav se na stažení“
Úsek kde se dá stažení stihnout
3) v reálu, v tpp i v rozkaze „stáhni sběrač“. (Akorát oranžový plech místo modré svitící)
4) přímá kolej bez troleje.
A kde je problém? 😀 jestli strojvedoucí vjede do 4, je to vina toho kdo mu postavil, ne? Jestli strojvedoucí očekává svítící podmíněnou a v reálu tam je plechová stahovačka, co se mění?

Jakub

Reálně to snad ani nevadí, že je nečekaná příprava na stažení, ne? Důležité je, že pak můžeš očekávat tu stahovačku, která bude podle zábrzdné vzdálenosti vzdálena od přípravy – tedy aspoň by měla být. Ale zas je pravda, že to je tam divně uděláno. Kdyžtak si napište na SEE OŘ Ostrava, mě to neštve 😀 Ještě trolej bez TV nemusí fíru zajímat, tam se to snad ani postavit nedá 😀

Okoloidúci

A NAD je opäť pre RJ sprosté slovo. Skrátka o triedu lepší dopravca…

Martas

Před lety ČD „sháněly“ náhradní dopravu 3 hodiny do Strančic, nedočkali jsme se.

Petr Vašek

A v Americe bijou černochy, co tam máte dál…

Leinad

Ve Stránčicích jsem jednou čekal 3 hodiny na obnovení provozu, a to hlavně protože jsem se nechtěl mačkat (unavený, krosna na zádech, tak sem seděl v místní hospodě – první bus NAD přijel za půl hodiny, ale odjel přecpaný, další na tom byly podobně)
Zdá se mi, že PID většinou mimořádnosti zvládá dovře.

Metro

Dnes třeba dokonalé DB odřeklo všechny mezinárodní rychlíky do Chebu, protože nejsou schopny sehnat strojvedoucí – pro mezinárodní rychlík. A NAD samozřejmě žádná, ještě že tam jezdí soukromník, jinak by přes hranici nikdo nejel.

Karl vB.

Myslím, že je štěstím železnice, že tento server čtou zejména zapálení zájemci o železnici a ne běžní cestující. I za pouhých posledních 10 dnů měsíce července se tu najde dost nepříznivých zpráv z osobní dopravy, které by mohly potenciálnímu svátečnímu cestujícímu nasadit brouka do hlavy, zda svojí prázdninovou cestu neuskutečnit raději autem, nebo autobusem (nebo sedět doma na zadku), než se spoléhat na vlak. 22.7. – vlak RJ trčel 5 hodin v Havířově 22.7. – vlaky z Plzně do Chebu nepojedou 2 měsíce – NAD 21.7. – vlak do Berlína skončil jízdu v Děčíně 19.7. – u Štúrova vykolejil vlak… Číst vice »

Emi

Úplně nechápu proč někdo sepsal tento článek. Asi má upozornit na to, jak dopravce RegioJet nezabezpečil náhradní dopravu za přerušenou veřejnou drážní osobní dopravu z důvodu nehody. Až se tento způsob řešení problémů rozšíří i k ostatním dopravcům, tak to bude cestování bezva 🙂

Jiří Kocurek

Tak ono by stačilo, aby byla jedna NAD a dorpavci si to pak rozpočítali mezi sebou. Ale to je zhola nemožné, ultras by se zvencli.

ketchup1970

Něco jako veřejná postrkova služba u Havlíčkova Brodu?

Šejdr

Jsem zvědavý, kudy pojede 1016 z Chocně. V úseku Kostěnice-Přelouč je do 3.50 výluka.

Michal S.

Proč?

Šejdr

Pokud se ptáte, proč je výluka, tak odpověď bude znát SŽ. Ale Pardubice jsou dnes od půlnoci uzavřené pro všechny směry, i do Rosic jezdí NAD.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/16562/

Michal S.

Tak jede to přes Pardubice tak tady nedělej tlaky do psích náušnic.

Šejdr

Nerozumím řeči tvého kmene, nešlo by to napsat česky?
Ano, 1016 jede přes Pardubice, stejně jako za ním zpožděný 270. Zajímavé ovšem je, že 579 jede podle výlukového JŘ přes Nymburk a Hradec s NAD do Pardubic.

Vrabec na střeše

Nictrolejní provoz.

asdfasdfasdf

Ale to snad ne! V Chocni porucha zab zař. Ten RJ má ale smůlu.

Vavrroch

Jízda vlakem vás bude bavit!

Matěj

Zažil jsem letos (po asi dvaceti procestovaných dnech) první mimořádnou událost na švýcarské železnici. Nedaleko Oltenu (tamní Česká Třebová) došlo k přerušení provozu. Na dvě až tři hodiny – opravdu dlouho na švýcarské letní poměry… Dráhy zareagovaly velice pružně, přesto se omlouvaly za opravdu málokdy viděné zllždění odjezdů z Oltenu o 10-20 min. Nejhorší dálkový vlak (byl přímo na místě přerušení provozu) měl zpoždění 45 min. Bohužel: Švýcarům asi nikdo z Česka neřekl, že pokaždé je potřeba v obou směrech zastavit vlaky na tři až pět hodin, jinak go nejde….

bajcqr

Čas na ruční umytí lokomotivy. Vypadá nechutně, tak jak většina strojů RJ.

Beskyd

„někteří pasažéři se z Havířova vydali raději po vlastní ose. Ve vlaku jich prý zůstalo asi osm.
V Havířově probíhá rozsáhlá modernizace stanice a přilehlé trati. Práce potrvají tři roky“

Těch 8 tam bude čekat 3 roky. lol

Petr

A takto se tu žije.

Robert Pražák

Jasně, stržená trolej, to se jinde nemůže stát.

František

Mě se to na dálnici ještě nestalo, Vám ano?

Robert Pražák

Jasně. Na dálnici se holt stávají zase jiné věci.

Ketchup1970

Třeba cisterna napříč všemi pruhy na boku …

VKocis

Už jsem jel 5 hodin z Prahy do Brna po D1. Celá dálnice spíše parkoviště. Takže ano, mě se to stalo.

Kfira

Pro vlaky přijíždějící od Českého Tesina na vjezdu mají z podmíněné stahovacky udělánou trvalou, ale vlaky odjíždějíci z Havířova směrem na český Těšín ne. Tam je v platnosti podmíněná a je zhasnutá. Nejsem skalní příznivec žádného dopravce, ale nelíbí se mi styl tohohle článku ve smyslu „chudák vlak RJ“. Nechcete psát trochu více objektivně? Ne ve stylu nějakých dětinskych šotoušů?

likvidátor shotoushků

Tvoje problémy na mojí hlavu 🤦‍♂️ Najdi si radši ženskou!

Michal S.

Proč?

Robert Pražák

Já nevím, proč se vnucujete na tomto serveru. Ženským se věnují jiné weby.

Jiří Kocurek

„chudák vlak RJ“

A zavinil to snad RJ, aby se psalo „dobře mu tak“?

Kfira

Tak za prvé nezavinil to vlak ani RJ ani ČD. A i kdyby to zavinil jeden či druhý, tak je idiocie psát dobře mu tak. Mi jde o to, že se zde člověk nedozví oni pravdu ani objektivně.

asdfasdfasdf

Je to taková ta typická situace kdy vtip „není důležitý čas příjezdu, ale datum“ přestává být vtipný.

asdfasdfasdf

A tak berte to pozitivně. Teď v noci pojede RJ po prázdné trati a třeba možná nějakou tu minutku dožene.

asdfasdfasdf

Teď v 22:30 už asi můžeme prohlásit že 20:00 není v Praze reálné, ale i tak budeme držet palečky.

A. O.

Hypoteticky – když by jel dostatečně rychle…

John

Jako relativistickou rychlostí?

asdfasdfasdf

ani hypoteticky, protože z havířova vyjel víc než dvě hodiny po tom co už mělý být v Praze. I kdyby jel ryhclostí neknočno km/h, tak by ještě musel vyřešit problém cestování v čase.

Na druhou stranu při čekání měl fíra dost času ten problém s cestování časem vymyslet a vyřešit. 😀

DavidK

Až na to, že to tak zaprvé úplně nefunguje – na trati totiž pořád něco jezdí – zejména náklady, které zpravidla samozřejmě spíše provoz také brzdí, poněvadž jedou pomaleji, a za druhé… Má (nejen) tento vlak RJ, ale i Metropolitan od ČD docela pech v tom, že je v každou noc tento týden doslova uzavřený úsek okolo Pardubic. Takže… To máte další +- 3 hodiny navíc. 😅 😅 🙈

František

Bez ty trakce jim nejde ani klima… Marně vzpomínám, kdy jsem musel někde v autě/autobuse 5h čekat v sauně.

Jiří Kocurek

Sběrač má nahoře (zadní). Faktem ale je, že nebýt autobusů, tak není ani NAD.

likvidátor shotoushků

Ale to je ošklivé, takový podlý útok na železniční matku 👊

Ares

Tohle je spíš příběh o lidské hlouposti.

Michal Bartoníček

Vy asi ne, ale mnoho řidičů v kolonách na dálnicích by mohlo vyprávět.

Tomáš Záruba

Zase nějaká stahovačka, která by nemusela být, kdyby se použilo o jeden dělič více…?

Pája

Tak minimálně nás dva to napadlo hned po přečtení, ale něco mi říká, že nás bude víc.

Michal S.

Stahovačka nebyla a pokud ano, dělič by stejně nepomohl.

Jakub

Dělnící strhli trolej bagrem.

Apollo 17

Ale trolej strhnul vlak ČD. To je vždycky hned vyšetřené a viník je jasný. 🙂

Jakub

Nevím jestli to má být vtip, ale fakt ji strhl bagr, né vlak ČD.

Ic540

Detailně je to popsáno i z foto dokumentací na k report net trať 320…

Byl to bagr. Viděno na vlastní oči.
Byť jsem si to uvědomil až později…

A do poškozeného vedení ještě pustili 471 ve směru Těšín. Více na k report net….

Michal majetny

A poškodil ho spěšný vlak z odjezdem na Český Těšín v 16.22 který ukončil jízdu v Horní Suché a jehož strojvedoucí duchapřítomně zavolal do Havířova aby spěšný vlak na Ostravu neodjel, takže článek je bohužel zavádějící a ne 100 procentně pravdivý.

Jakub

Byl jsem u toho, už najel do prověšeného vedení, které poškodil bagr. Cením, že zavolal, to by se tam stálo ještě teď. Ale celkem se divím, že když měl prý zlomenou jednu lištu a problémy tak dojel tak daleko. To mohlo dopadnout hůř.

Michal majetny

Nestihli , jen poškodili.

Jakub

To bych rád chtěl vysvětlit. Jak poškodí bagr vedení tak, že ho sundá až vlak.

MRC

Tak ono trakční vedení bývá napnuté, neboť sběrač lokomotivy pro neustalý dotyk, aby se eliminovaly výpadky napětí ,do drátu „tlačí“. No a hádám, že bagr poškodil toto napnutí (prověšené dráty). Sběrač, jak je trolej volná a ne napnutá v běžným stavu už dokoná své..

Jakub

Ano, toho jsem si vědom. Michal píše, že ho bagristi poškodili ale vlak to strhnul, což je blbost. Poškodili ho bagristi a zázrakem si Sp poškodil jen sběrač a neudělal žádnou škodu na TV, alespoň v ŽST Havířov. Alespoň teda podle toho jak se OTV vrátilo rychle z tratě po ohlédnutí toho Sp.

Avlaky

Není lepší v takovém případě lepší spoj otočit přes česky Těšín?

Ic540

Podívejte se na k report net. Sekce 320.

On RJ do Havířova přijel v době kdy to právě spadlo….

Byl jsem u toho zrovna…

Kdyby to věděli. Jeli z Albrechtic do Těšína a pak dál. Samozřejmě…

Stalo se to v minutě sám zatím nevím proč.
Dokumentoval jsem to v té chvíli pravé na k report net v sekci 320…

Prostě byl jsem v té chvíli tam……

Víc nevím nyní…

noerf

To tam nemá nějaký nákladní dopravce dieslovou lokomotivu, aby to někam popovezl pod trakci?

Miroslav

Dopravce si to musí objednat a to není hned, navíc je otázkou zda je lokomotiva k dispozici..

Avlaky

Denne tam stojí cca 3x 742 od EŽ

Které jednou za den někam popojedou

Jiří Kocurek

A fíru se seznáním, co sedí na cimře a luští křížovky, zítra směnu nemá a tak mu vyjde přestávka.

Honza

No, jestli ve stanici probíhají stavební práce, tak projel úsek, kde z důvodu stavby má mít stažený sběrač bez stažení. Tím to mohl potrhat. Nebo mohlo dojít k vylomení části smykadla, a pak ke stržení troleje.

Jiří Kocurek

Co si tak přečíst článek a dozvědět se, že to strhl Os ČD.

krajda

A to se vylučuje ?

Jakub

Borci s bagrem přetrhli kotevní lano troleje při výkopových pracech, tak blbě, že se nedalo jezdit na Bartovice a na druhé straně zůstal viset elefant, který do toho v pálil.

Pája

Takže to nezavinil vlak ČD, ale dělníci a bagr….?

Jakub

Ano, přesně tak. Během rekonstrukce Havířova to není poprvé co se jim to povedlo bagrem strhnout.

Ketchup1970

Ještě aby to tady redaktoři opravili. Bylo by to fajn.

Pája

Taky pořád marně čekám. Přitom to není těžké. Jako nenovináři by mi stačilo přečíst si perex asi tohoto znění:
„Při výkopových pracech během rekonstrukce stanice Havířov překopli dělníci s bagrem kotevní lano trakčního vedení. Strojvedoucí vlaku xxxx zareagoval tak a tak, ve stanici uvázl i vlak dopravce RJ yyyy, který náhradní dopravu pro své zákazníky nezjistil. “ Tohle téma by šlo rozvinout i do samostatného článku.
Jsem jen mechanik, tak prosím omluvte ne úplně dokonalý návrh textu.

Pája

…nezajistil….

Ic540

No byl jsem tam v době kdy se to stalo.
Bagr načnul trolejové vedení. A do toho od Bartovic vjel 471. Pokud dojel až do Horní Suché všechna čest. Zbytek je i s foto v sekci 320 k report net…
Ale 471 do toho vjel až po mnoha minutách…
Tak nerozumím tomu proč to nikdo nahlásil dříve či hned…

Jarek

Co je zpoždění vlaku oproti 4 mrtvým, které má na svědomí bordel ve firmě, kterou vlastní a řídí Jančura. Naprosto nevinných lidí.

likvidátor shotoushků

Ty máš fakt dost 😝

Michal S.

No evidentně máš dost ty a taky lidi, co dávají mínus. Ti všichni tedy souhlasí a nemají problém s tím, že ve vlaku RegioJet zahynuli 4 nevinní lidé. Je mě z takových na blití.

Igor Mauricio

Minus jsem dal kvuli tomu, ze zatim neni nic oficialne vysetreno, pokud vim. A do te doby jsou jakekoliv zavery, byt se zdají realne, zbytecne.

Leinad

Byla to vina firmy?

none

Par hodin stani uz maji za sebou, ale ty tri roky jim nezavidim. Hlavne v tom vedru…
Nema nejaka pojistovna pojistku proti zpozdeni, pripadne rovnou proti SZ?

M19

Pojistka proti SŽ se jmenuje lístek na autobus. 😉

roman

jak se jmenuje pojistka proti ŘSD?

Pája

Tatra 815 – 7 8×8