V Havířově pět hodin nejezdily vlaky, RegioJet čekal na obnovení provozu přes 340 minut
Vlak RJ 1016 dopravce Regiojet zaseknutý ve stanici Havířov. Foto: Ondřej Stratilík
Důvodem zastavení provozu bylo poškození trakčního vedení vlakem ČD.
Čekal jsem, zda se po uoresňeni příčiny události trochu poupravi titulek . Žel marně.
Detailně popsáno na k report net trať 320.
Byl jsem tam v té chvíli a fotil…
Kdyby se to utrhlo celé a spadlo. Mohli by být i mrtví. Pracovalo se v druhé koleji a byla tam desítka dělníků. Já byl na hromadě hned vedle. Takže hypoteticky jsem tu nemusel být také….?
Havířov, to je případ sám pro sebe. Třeba svéráz návěštění od Těšína. Výluková priprav se ke stažení sběrače (v rozkazech neuvedena), hned za ní příprav se ke stažení sběrače. Podmíněna stahni sběrač, která měla být zneplatněna, ale není. Pod ní stáhni sběrač (v rozkaze uvedena). No a poté výluková kolej v přímém smeru bez trakčního vedení (taktéž v rozkaze ani slovo)……
Věřím, že jste vše okamžitě nahlásil, podle platných předpisů a závady byly odstraněny. ?
Můj ty smutku. Jasně že jo, ale žijete v ČR, kde se problémy ignorují. Je naivní si myslet, že to Dobrá Zpráva dá do pořádku podle predpisu D1 😁😁😁
Můžu se zeptat kam jste to konkrétně posílal? Tam to totiž funguje jak tichá pošta, tak to musíte posílat na konkrétní místa 😀
Hlásit se může až se z vysílačky práší. Odstraněno není ani půl dne poté. Důkazů mám přehršle…
Inu, dobrá správa 😔
Jakže to vypadá?
1) Nečekaná „připrav se na stažení“
Pár metrů
2) V reálu, seznání i TPP „připrav se na stažení“
Úsek kde se dá stažení stihnout
3) v reálu, v tpp i v rozkaze „stáhni sběrač“. (Akorát oranžový plech místo modré svitící)
4) přímá kolej bez troleje.
A kde je problém? 😀 jestli strojvedoucí vjede do 4, je to vina toho kdo mu postavil, ne? Jestli strojvedoucí očekává svítící podmíněnou a v reálu tam je plechová stahovačka, co se mění?
Reálně to snad ani nevadí, že je nečekaná příprava na stažení, ne? Důležité je, že pak můžeš očekávat tu stahovačku, která bude podle zábrzdné vzdálenosti vzdálena od přípravy – tedy aspoň by měla být. Ale zas je pravda, že to je tam divně uděláno. Kdyžtak si napište na SEE OŘ Ostrava, mě to neštve 😀 Ještě trolej bez TV nemusí fíru zajímat, tam se to snad ani postavit nedá 😀
A NAD je opäť pre RJ sprosté slovo. Skrátka o triedu lepší dopravca…
Před lety ČD „sháněly“ náhradní dopravu 3 hodiny do Strančic, nedočkali jsme se.
A v Americe bijou černochy, co tam máte dál…
Ve Stránčicích jsem jednou čekal 3 hodiny na obnovení provozu, a to hlavně protože jsem se nechtěl mačkat (unavený, krosna na zádech, tak sem seděl v místní hospodě – první bus NAD přijel za půl hodiny, ale odjel přecpaný, další na tom byly podobně)
Zdá se mi, že PID většinou mimořádnosti zvládá dovře.
Dnes třeba dokonalé DB odřeklo všechny mezinárodní rychlíky do Chebu, protože nejsou schopny sehnat strojvedoucí – pro mezinárodní rychlík. A NAD samozřejmě žádná, ještě že tam jezdí soukromník, jinak by přes hranici nikdo nejel.
Myslím, že je štěstím železnice, že tento server čtou zejména zapálení zájemci o železnici a ne běžní cestující. I za pouhých posledních 10 dnů měsíce července se tu najde dost nepříznivých zpráv z osobní dopravy, které by mohly potenciálnímu svátečnímu cestujícímu nasadit brouka do hlavy, zda svojí prázdninovou cestu neuskutečnit raději autem, nebo autobusem (nebo sedět doma na zadku), než se spoléhat na vlak. 22.7. – vlak RJ trčel 5 hodin v Havířově 22.7. – vlaky z Plzně do Chebu nepojedou 2 měsíce – NAD 21.7. – vlak do Berlína skončil jízdu v Děčíně 19.7. – u Štúrova vykolejil vlak… Číst vice »
Úplně nechápu proč někdo sepsal tento článek. Asi má upozornit na to, jak dopravce RegioJet nezabezpečil náhradní dopravu za přerušenou veřejnou drážní osobní dopravu z důvodu nehody. Až se tento způsob řešení problémů rozšíří i k ostatním dopravcům, tak to bude cestování bezva 🙂
Tak ono by stačilo, aby byla jedna NAD a dorpavci si to pak rozpočítali mezi sebou. Ale to je zhola nemožné, ultras by se zvencli.
Něco jako veřejná postrkova služba u Havlíčkova Brodu?
Jsem zvědavý, kudy pojede 1016 z Chocně. V úseku Kostěnice-Přelouč je do 3.50 výluka.
Proč?
Pokud se ptáte, proč je výluka, tak odpověď bude znát SŽ. Ale Pardubice jsou dnes od půlnoci uzavřené pro všechny směry, i do Rosic jezdí NAD.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/16562/
Tak jede to přes Pardubice tak tady nedělej tlaky do psích náušnic.
Nerozumím řeči tvého kmene, nešlo by to napsat česky?
Ano, 1016 jede přes Pardubice, stejně jako za ním zpožděný 270. Zajímavé ovšem je, že 579 jede podle výlukového JŘ přes Nymburk a Hradec s NAD do Pardubic.
Nictrolejní provoz.
Ale to snad ne! V Chocni porucha zab zař. Ten RJ má ale smůlu.
Jízda vlakem vás bude bavit!
Zažil jsem letos (po asi dvaceti procestovaných dnech) první mimořádnou událost na švýcarské železnici. Nedaleko Oltenu (tamní Česká Třebová) došlo k přerušení provozu. Na dvě až tři hodiny – opravdu dlouho na švýcarské letní poměry… Dráhy zareagovaly velice pružně, přesto se omlouvaly za opravdu málokdy viděné zllždění odjezdů z Oltenu o 10-20 min. Nejhorší dálkový vlak (byl přímo na místě přerušení provozu) měl zpoždění 45 min. Bohužel: Švýcarům asi nikdo z Česka neřekl, že pokaždé je potřeba v obou směrech zastavit vlaky na tři až pět hodin, jinak go nejde….
Čas na ruční umytí lokomotivy. Vypadá nechutně, tak jak většina strojů RJ.
„někteří pasažéři se z Havířova vydali raději po vlastní ose. Ve vlaku jich prý zůstalo asi osm.
V Havířově probíhá rozsáhlá modernizace stanice a přilehlé trati. Práce potrvají tři roky“
Těch 8 tam bude čekat 3 roky. lol
A takto se tu žije.
Jasně, stržená trolej, to se jinde nemůže stát.
Mě se to na dálnici ještě nestalo, Vám ano?
Jasně. Na dálnici se holt stávají zase jiné věci.
Třeba cisterna napříč všemi pruhy na boku …
Už jsem jel 5 hodin z Prahy do Brna po D1. Celá dálnice spíše parkoviště. Takže ano, mě se to stalo.
Pro vlaky přijíždějící od Českého Tesina na vjezdu mají z podmíněné stahovacky udělánou trvalou, ale vlaky odjíždějíci z Havířova směrem na český Těšín ne. Tam je v platnosti podmíněná a je zhasnutá. Nejsem skalní příznivec žádného dopravce, ale nelíbí se mi styl tohohle článku ve smyslu „chudák vlak RJ“. Nechcete psát trochu více objektivně? Ne ve stylu nějakých dětinskych šotoušů?
Tvoje problémy na mojí hlavu 🤦♂️ Najdi si radši ženskou!
Proč?
Já nevím, proč se vnucujete na tomto serveru. Ženským se věnují jiné weby.
„chudák vlak RJ“
A zavinil to snad RJ, aby se psalo „dobře mu tak“?
Tak za prvé nezavinil to vlak ani RJ ani ČD. A i kdyby to zavinil jeden či druhý, tak je idiocie psát dobře mu tak. Mi jde o to, že se zde člověk nedozví oni pravdu ani objektivně.
Je to taková ta typická situace kdy vtip „není důležitý čas příjezdu, ale datum“ přestává být vtipný.
A tak berte to pozitivně. Teď v noci pojede RJ po prázdné trati a třeba možná nějakou tu minutku dožene.
Teď v 22:30 už asi můžeme prohlásit že 20:00 není v Praze reálné, ale i tak budeme držet palečky.
Hypoteticky – když by jel dostatečně rychle…
Jako relativistickou rychlostí?
ani hypoteticky, protože z havířova vyjel víc než dvě hodiny po tom co už mělý být v Praze. I kdyby jel ryhclostí neknočno km/h, tak by ještě musel vyřešit problém cestování v čase.
Na druhou stranu při čekání měl fíra dost času ten problém s cestování časem vymyslet a vyřešit. 😀
Až na to, že to tak zaprvé úplně nefunguje – na trati totiž pořád něco jezdí – zejména náklady, které zpravidla samozřejmě spíše provoz také brzdí, poněvadž jedou pomaleji, a za druhé… Má (nejen) tento vlak RJ, ale i Metropolitan od ČD docela pech v tom, že je v každou noc tento týden doslova uzavřený úsek okolo Pardubic. Takže… To máte další +- 3 hodiny navíc. 😅 😅 🙈
Bez ty trakce jim nejde ani klima… Marně vzpomínám, kdy jsem musel někde v autě/autobuse 5h čekat v sauně.
Sběrač má nahoře (zadní). Faktem ale je, že nebýt autobusů, tak není ani NAD.
Ale to je ošklivé, takový podlý útok na železniční matku 👊
Vlastně tu jeden takový příběh je:
https://refresher.cz/67627-Neuveritelny-pribeh-ceske-rodiny-ktera-tri-dny-trcela-na-dalnici-v-Polsku-Pristi-rok-pojedeme-znovu-slibuji
Tohle je spíš příběh o lidské hlouposti.
Vy asi ne, ale mnoho řidičů v kolonách na dálnicích by mohlo vyprávět.
Zase nějaká stahovačka, která by nemusela být, kdyby se použilo o jeden dělič více…?
Tak minimálně nás dva to napadlo hned po přečtení, ale něco mi říká, že nás bude víc.
Stahovačka nebyla a pokud ano, dělič by stejně nepomohl.
Dělnící strhli trolej bagrem.
Ale trolej strhnul vlak ČD. To je vždycky hned vyšetřené a viník je jasný. 🙂
Nevím jestli to má být vtip, ale fakt ji strhl bagr, né vlak ČD.
Detailně je to popsáno i z foto dokumentací na k report net trať 320…
Byl to bagr. Viděno na vlastní oči.
Byť jsem si to uvědomil až později…
A do poškozeného vedení ještě pustili 471 ve směru Těšín. Více na k report net….
A poškodil ho spěšný vlak z odjezdem na Český Těšín v 16.22 který ukončil jízdu v Horní Suché a jehož strojvedoucí duchapřítomně zavolal do Havířova aby spěšný vlak na Ostravu neodjel, takže článek je bohužel zavádějící a ne 100 procentně pravdivý.
Byl jsem u toho, už najel do prověšeného vedení, které poškodil bagr. Cením, že zavolal, to by se tam stálo ještě teď. Ale celkem se divím, že když měl prý zlomenou jednu lištu a problémy tak dojel tak daleko. To mohlo dopadnout hůř.
Nestihli , jen poškodili.
To bych rád chtěl vysvětlit. Jak poškodí bagr vedení tak, že ho sundá až vlak.
Tak ono trakční vedení bývá napnuté, neboť sběrač lokomotivy pro neustalý dotyk, aby se eliminovaly výpadky napětí ,do drátu „tlačí“. No a hádám, že bagr poškodil toto napnutí (prověšené dráty). Sběrač, jak je trolej volná a ne napnutá v běžným stavu už dokoná své..
Ano, toho jsem si vědom. Michal píše, že ho bagristi poškodili ale vlak to strhnul, což je blbost. Poškodili ho bagristi a zázrakem si Sp poškodil jen sběrač a neudělal žádnou škodu na TV, alespoň v ŽST Havířov. Alespoň teda podle toho jak se OTV vrátilo rychle z tratě po ohlédnutí toho Sp.
Není lepší v takovém případě lepší spoj otočit přes česky Těšín?
Podívejte se na k report net. Sekce 320.
On RJ do Havířova přijel v době kdy to právě spadlo….
Byl jsem u toho zrovna…
Kdyby to věděli. Jeli z Albrechtic do Těšína a pak dál. Samozřejmě…
Stalo se to v minutě sám zatím nevím proč.
Dokumentoval jsem to v té chvíli pravé na k report net v sekci 320…
Prostě byl jsem v té chvíli tam……
Víc nevím nyní…
To tam nemá nějaký nákladní dopravce dieslovou lokomotivu, aby to někam popovezl pod trakci?
Dopravce si to musí objednat a to není hned, navíc je otázkou zda je lokomotiva k dispozici..
Denne tam stojí cca 3x 742 od EŽ
Které jednou za den někam popojedou
A fíru se seznáním, co sedí na cimře a luští křížovky, zítra směnu nemá a tak mu vyjde přestávka.
No, jestli ve stanici probíhají stavební práce, tak projel úsek, kde z důvodu stavby má mít stažený sběrač bez stažení. Tím to mohl potrhat. Nebo mohlo dojít k vylomení části smykadla, a pak ke stržení troleje.
Co si tak přečíst článek a dozvědět se, že to strhl Os ČD.
A to se vylučuje ?
Borci s bagrem přetrhli kotevní lano troleje při výkopových pracech, tak blbě, že se nedalo jezdit na Bartovice a na druhé straně zůstal viset elefant, který do toho v pálil.
Takže to nezavinil vlak ČD, ale dělníci a bagr….?
Ano, přesně tak. Během rekonstrukce Havířova to není poprvé co se jim to povedlo bagrem strhnout.
Ještě aby to tady redaktoři opravili. Bylo by to fajn.
Taky pořád marně čekám. Přitom to není těžké. Jako nenovináři by mi stačilo přečíst si perex asi tohoto znění:
„Při výkopových pracech během rekonstrukce stanice Havířov překopli dělníci s bagrem kotevní lano trakčního vedení. Strojvedoucí vlaku xxxx zareagoval tak a tak, ve stanici uvázl i vlak dopravce RJ yyyy, který náhradní dopravu pro své zákazníky nezjistil. “ Tohle téma by šlo rozvinout i do samostatného článku.
Jsem jen mechanik, tak prosím omluvte ne úplně dokonalý návrh textu.
…nezajistil….
No byl jsem tam v době kdy se to stalo.
Bagr načnul trolejové vedení. A do toho od Bartovic vjel 471. Pokud dojel až do Horní Suché všechna čest. Zbytek je i s foto v sekci 320 k report net…
Ale 471 do toho vjel až po mnoha minutách…
Tak nerozumím tomu proč to nikdo nahlásil dříve či hned…
Co je zpoždění vlaku oproti 4 mrtvým, které má na svědomí bordel ve firmě, kterou vlastní a řídí Jančura. Naprosto nevinných lidí.
Ty máš fakt dost 😝
No evidentně máš dost ty a taky lidi, co dávají mínus. Ti všichni tedy souhlasí a nemají problém s tím, že ve vlaku RegioJet zahynuli 4 nevinní lidé. Je mě z takových na blití.
Minus jsem dal kvuli tomu, ze zatim neni nic oficialne vysetreno, pokud vim. A do te doby jsou jakekoliv zavery, byt se zdají realne, zbytecne.
Byla to vina firmy?
Par hodin stani uz maji za sebou, ale ty tri roky jim nezavidim. Hlavne v tom vedru…
Nema nejaka pojistovna pojistku proti zpozdeni, pripadne rovnou proti SZ?
Pojistka proti SŽ se jmenuje lístek na autobus. 😉
jak se jmenuje pojistka proti ŘSD?
Tatra 815 – 7 8×8