V Erfurtu začínají jezdit nové tramvaje od Stadleru
Nové tramvaje Stadler Tramlink pro Erfurt. Foto: Jacob Schröter
Půjde zatím o největší tramvaje v provozu v hlavním městě Durynska.
Půjde zatím o největší tramvaje v provozu v hlavním městě Durynska.
Vždycky, když vidím takové krásné nové úzkorozchodné tramvaje, tak si vzpomenu na Liberec a jejich argument na nutnost přerozchodování celé sítě, protože podle Liberečáků nejsou pořádná úzkorozchodná vozidla.
Až na to, že tu citujete přes třicet let starý argument. Kompletní rekonstrukce sítě byla tehdy nutná tak jako tak. Při té příležitosti se rozhodlo přejít na standardní rozchod. Asi uznáte, že když se s tím začalo, tak se to také dokončí, je nesmysl držet v tak malém provozu dva rozchody. To, že se celá akce táhne už tolik let, je věc druhá.
To rozhodnuti padlo jeste za dob zelezne opony. Navic I dnesni komplikaci s udrzbou uzkeho rizchodu se tady probiraji pri kazdem clanku. Ty tramvaje v Liberci a do Jablonec maji byt pro obyvatele, ne pro sotouse.
To bylo před více než třiceti lety a monopolního dodavatele ČKD.
Nevíte někdo, proč má i střešní návěstní svítidlo? Tříbodové osvětlení jako drážní vozidlo?
V německe to tak je běžné, i třeba u tatrovek, např. Lipsko
Německá norma.
Trošku mimo Stadler, i když možná to bude právě on. Nevíte někdo co se naší Evropy týče, kde jezdí nejdelší tramvaj – je jedno, jestli to bude Avenio, Tramlink, Flexity nebo něco jinýho…
Je to CAF Urbos v Budapešti. Pokud se nemýlím tak měří 56 metrů, ale to se má brzy změnit, protože Škodovka dodá do RNV tramvaje, které mají měřit 60 metrů.
A hned si člověk připadá jak blbec, když netuší, co to může být RNV …
Tramprovoz Manheim-Ludwigshafen
Rhein-Neckar-Verkehr, tramvaje Ludwigshafen, Mannheim, Heidelberg a spojovačky.