V Děčíně vykolejila při posunu lokomotiva ČD Cargo. Škoda překročila 20 milionů

Vykolejená lokomotiva ve stanici Děčín východ. Foto: SŽVykolejená lokomotiva ve stanici Děčín východ. Foto: SŽ

Šlo o dvojici lokomotiv, k nehodě došlo během posunu.

Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nemo

nakoupí si místo lokomotiv šrot a pak s ním jezděj jak blátni.pak se diví,co se stane.

KarelzNádraží

Typl bych si na srdcovku nebo přídržnici, jako příčina. A to co tam leží na 3 fotce pod předkem 2 lokomotivy není to náhodou část držáku co na tom drží různá čidla loko včetně čtečky balíz ETCS to by ta škoda pak odpovídala.

Marty

Zkuste raději nejdříve naučit se pravopis, potom se zase ozvěte

Jirka63

Se někdo diví,kolik je škoda na Traxech.Můžu z vlastní zkušenosti říci,že mě výpavčí s Vectronem poslal na kolej bez troleje.Urvaný sběrač a škoda 650 000 a 50 tisíc tyjátr dokola.

Xaver

Jak se může urvat sběrač při vjezdu na kolej bez troleje?

KarelzNádraží

Většinou co jsem si všiml na konci bývá izolátor a celkem často jej vídám ještě nad kolejí a nikoliv mimo.

Xaver

A proč to někdo takhle blbě dělá?

Marty

No takže chyba 50/50. Ne jenom výpravčího

Leinad

Záleží jestli jel jako vlak nebo posun 😀

Takyfíra

Ještě, že v Děčíně trvale stojí nehododový vlak s porodní bábou…. tak si na odstranění loko počkáme do pondělí. Vždyť oni ty koleje na východě chybí jen dopravcům. A ti si nějak poradí, jako vždy…

Pavel

Nevím, co bylo příčinou, ale zab. zař. na jednom ze dvou nejdůležitějších přechodů do SRN je ostudou SŽ a nikoho to extra netrápí.
Jezdit „na hubu“ je prostě „o hubu“. A nemusí to souviset s touto nehodou…jako perličku bych přidal některé ručně stavěné výměny.
Mnoho strojvedoucích ani netuší, na jaké koleji se nachází. V tom bordelu není ani divu.

Pavel Nocar

Proto je třeba autonomních vlaků ať se na hubu nejezdí.

Jaaa

Pche, dá se rozpoznání řeči a bude. 😀

Jiří Kocurek

Ručně stavěná výměna bez zámků a vazby na návěstidlo, co mi to jen připomíná? Staniční zabezpečovací zařízení je ošetřeno staničním řádem …

Marty

Výměna je pohyblivá část výhybky Vy odborníci

Brejlovec753

Pres východ se samozřejmě jezdí, jen nelze na zadní koleje, kde se dostávají vlaky a loko. Debata níže jsou jen nepodložené teorie o něčem,co není.

dany

Když „jen“ nelze na zadní koleje, tak to znamená, že jsou použitelné pouze 1. a 2. kolej (+ 15. do Horního).
Ostatních 13 dopravních kolejí je nepoužitelných, což je na východě docela podstatná závada. 😉

Xaver

Může mi někdo vysvětlil, jak je možné, že je škoda až 20 milionů?

practicus

kdyby to byla mašina českého výrobce, tak škoda bude jen 2 mil.

Slowstarter

2 hnací podvozky si poskákaly po pražcích a štěrku… tohle soustruh za pár set tisíc nevyřeší…

Xaver

A co na těch podvozkách se tak poškodilo jen o pražce a štěrk, že to stojí 20 milionů?
A nebylo by tedy možná lepší aby všude byla pevná jízdní dráha, tam žádný štěrk není a pražce jen minimálně, to by asi takové škody nevznikaly 😉

Jiří Kocurek

Pokud jsou poškozené i trakční motory v těch podvozcích, tak je 20 mil. ještě docela málo.

Xaver

Je motor to nejdražší na lokomotivě? Nevím, jestli 20 mil se rovnoměrně týká obou lokomotiv, pokud ano, bylo by to 10 mil na jednu, což je jedna desetina pořizovací ceny. Opravdu motor dělá desetinu ceny lokomotivy?

Jiří Kocurek

Elektromotory jsou čtyři, na každé nápravě jeden. Ceny komponentů neznám, ale oprava té vykolejené v Kolíně prý vyšla na 50 mil. Kč, loko byla „od pasu dolů“ nová. Tedy pohon i pojezd.

Xaver

A všechny elektromotory jsou v háji? Tomu nevěřím.
A stejně mi to přijde absurdní, že kvůli pouhému vykolejení se musí vyměnit polovina lokomotivy. Buď je tedy něco blbě v konstrukci lokomotiv, nebo kolejí. Jsou to příliš drahé stroje na to, aby jejich rozsáhlé poškození mohlo být tak snadné.

Jiří Kocurek

Když pojedete na kole, trefíte obrubník, uděláte si osmicu a mnoho modřin …
Když pojedete autem, vyletíte ze silnice, rozpáráte si břiho auta o pařez ….

Konstruktér holt nepočítal s tím, že lokomotiva bude jezdit mimo koleje.

Xaver

Na druhou stranu vykolejení není zase tak zřídkavé.
A s autem jsem už mimo silnici jednou vyletěl a kromě proražené pneumatiky s ním nic nebylo. Oprava v podstatě velmi levná.

Vrtal

Kdyby jen v Děčíně. Ráno prorazeny sturc v CT. Fotky mám.

Petr Frýdlant

No velký omezení pro nákladní dopravu přes Děčín Východ. Údajně se ta lokomotiva dostane zpět na koleje až po víkendu.

Daniel

Jen velmi hloupí lidé mohou provozovat byznys po železnici s Německem přes jeden jediný elektrický přechod hranic. Dávno měla být alternativa.

Miroslav

Stále se může jet přes levobřežku.

Ladislav

Nemusí- múže jet ne Hlavní nádraží a do Něnecka úvratí jako se jezdilo při rekonstrukci mostu do Prostředního Žlebu.

Kubrt

A ti velmi hloupí lidé provozující byznys mají být dopravci?? Se podívej do zrcadla.

Michal

Velmi hloupý je váš komentář. Jako že to mají železniční dopravci dle vašeho moudra zabalit?

Jiří Kocurek

A to mají čekat až Správa postaví zálohu? Ikdyby ano, tak by pak nebyl důvod nějakou zálohu dělat, žeáno…

Daniel

Aha, takže podle mínusářů je jeden jediný kapacitní kolejový přechod hranic po 30 letech od pádu železné opony v pořádku. Zřejmě bypass není potřeba a silnice to zachrání. Nebo Německo zbankrotuje a pak by budování dalšího kolejového přechodu byla ztráta financí, chápu.

Michal

Mínusy jsou za ty velmi hloupé lidi. Jediný přechod je samozřejmě problém.

Jiří Kocurek

Mínusy máte za to, že děláte hlupáky z dopravců, kteří infratrukturu na starost nemají a novostavby můžou ovlivit jen omezeně.

Asi jako vyčítat chodcům lávku v Tróji.

Lukáš Chytil

Jenže problém je ten. Že Němec řeší jiné věci a přechod do ČR je mu buřt. My máme dráty v Chebu na hranicích, Vojtanov, do Hazlova v 2/3 trati, v plánu je dratizace a dvoukolejka do Domažlic a Kubice.

Co udělal Němec? Plán na Krušnohorský tunel a dráty do Hofu, tím to pro ně skončilo.

Jiří Kocurek

Pokud vím, tak Němec vesele geologicky zkoumá, zatímco SŽ má Nejezchleba https://zdopravy.cz/zpozdeni-pro-krusnohorsky-tunel-sprava-zeleznic-zrusila-soutez-na-vrty-za-chyby-dostala-pokutu-196211/

Němec fakt nemůže za to, že někdo udělá botu na pokutu.

Jiří Kocurek

Chápu to tak, že od srdcovky jela každá strana mašiny středem jiné koleje. Ale jak se tam ta mašina dostala, na to nevěřícně zírám.

Tom

I mistr tesař se někdy utne 😀 .

Milan Plíva

To tu pixlu z Kasselu mohli zrovna skutálet do řeky

Paullis

Ja bych tam skutálel všechny lokomotivní PLÍVY z Plzně:)

Pája

Hoši hoši, pátek a zas takovej průšvih…..🫣