V dalším kraji přestane platit tarif Českých drah, na režijky bude možné jezdit dál

Jednotka CityElefant dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava-Svinov. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýJednotka CityElefant dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava-Svinov. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Ke změně dojde od prosincové změny jízdního řádu.

351 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Me zajima jen to, ze jsem si koupil u CD IN25 s tim, ze na zakaznickou dojedu z Prahy az do Opavy. Zajimalo by me, co s tim, kdyz vam proste takto zakoupenou IN25 zacnou omezovat, pritom cena je zaplacena jeste na vic jak 2 roky vc. MS kraje.

Radek

Tady už zbývá jen jediné, rozpad republiky na kraje,například moravskoslezská republika a hlavní město Ostrava, jihomoravská republika s hlavním městem Brno, na co vlastně máme Česko?Mám pocit, že to k tomu spěje.

xyz

Nesmyslné zveličování kvůli jedné naprosto dílčí věci.

Takové Rakousko podle vás má samostatnou „republiku Vorarlberg“ jen kvůli tomu, že tamní „vnitro-spolkovozemské“ cesty jsou výhradně v rámci tarifu IDS + není tam možná jízda na tzv. Einfach-Raus-Ticket?

xyz

… a to jsem ještě zapomněl na neexistenci mezikrajských spojů – prostě regionálka končící v Bludenzu, zato dále do Tyrol jedině dálkové vlaky.

(dle těchto argumentačních intencí: „Tohle by se při objednávce regionálky státem nestalo; to je kvůli tomu, že spolkové země si hrají na svém vlastním písečku“.)

Jarda

Přál bych si, aby brutto smlouva platila i v našem Karlovarském kraji a nejlépe v kooperaci s tarifem IDPK Plzeňského kraje. Hodně lidem by to pomohlo a nemuseli by řešit, jakým dopravcem pojedou.

Vlakem s kolem

Hysterie. Žádný brutální konec, jak tu mnozí věští, nenastane. Ti co jezdí pravidelně, ti se jednoduše „zaučí za provozu“. Ti co jezdí občas, ti tolik neřeší na jaky tarif jedou. Buď na pokladně nebo u pruvodciho řeknou kam chtějí a da jim tiket. Aplikace nemusi instalovat. Pripadne si to naklikaji v Evropu a neřeší nic dal. A pak tu máme skupinu lidí, co jezdí jednou za delší dobu či rok či méně? A víte jak to dělají? Asi jako každý běžný člověk na dovolené, který to bral letadlem nebo autobusem a nechce si půjčit auto. Zeptaji se na pokladně, najdou… Číst vice »

Andrea

Nemám chytrý telefon a ani ho nechci!!! Dneska si může každý říct za jízdenku cokoliv a nevíte, kolik může stát. Jezdím vlakem moc ráda na delší trasy, už teď místenky pro mladé přes internet a staří stojí 200 km nad nimi u tyče. Kupovala jsem celodenní jízdenku kolem 500-600 na cestu tam a zpět, dneska různí dopravci na cestě a ještě různí objednatelé. Totální bordel, jde jen o to okrást zákazníka. Kdy tohle skončí? Už aby tady zase byly jenom Československé dráhy!

roman

Pokud jede s ČD místenku máte zadarmo k lístku. Stačí si ho koupit přes internet.

Vlakem s kolem

A vy nemáte ani počítač? Nebo nějakého příbuzného, ktery by vám mistenku zdarma přes internet koupil? Na pokladnách nikdy nebyly mistenky zdarma. Různí dopravci a objednatele, to máte dnes skoro v celé Evropě, s tím moc nenaděláte. Má to své nevýhody, jako je tarifní chaos, výhodou je naopak, že je vlaková doprava dlouhodobě plánována, nasmlouvána a tedy se méně ruší tratě a mene omezuje provoz. Ale to uvidíte až při srovnání v delším horizontu. Třeba 80 a 90 let a současnosti. O okradeni zákazníka nejde. Komerčních spojů je jen malé množství. Tam kde na sebe objednatele převezmou tržby a dávají… Číst vice »

xyz

Mě fascinuje, že je někdo schopen zároveň nadávat na to, jak u různých dopravců platí různé tarify, a zároveň požadovat místenku, tzn. doklad jej vázající (bez ohledu na případně jednotný tarif!) na konkrétní spoj konkrétního dopravce. 🙁

Vlakem s kolem

Ja to chapal spis tak, ze paní vadilo, že mladí nakoupí pres internet a tak získají místenky automaticky a zdarma a starší, kteří to nezvládají a nemají peněz nazbyt na místenku z pokladny, pak místenky nemají a musí stát nebo přesedat. Coz neni uplne špatný argument, ale jeho řešení mně nenapadá. Leda cast vlaku zcela bez mistenek. Nebo vydavat k jízdence koupené na pokladně mistenku zdarma či za sníženou cenu. Ale to pak zase nebude preferovani nákupu online. V každém případě to nema nic společného se státem natož kraji. To je veci dopravce. Ale nabízí se zajímavá myšlenka.. . Jaktoze… Číst vice »

xyz

Jediným systémovým řešením je nasazovat soupravy s takovou kapacitou, aby všichni seděli.

Jinak je to jen o tom „co kdo urve“ a na jaký konkrétní spoj se uváže (což je největším úskalím pro pracující, zatímco studenti a penzisté se více dovedou uvázat na konkrétní spoj bez možnosti snadné změny).

A snad nejhorší je stav, kdy – vlivem místenek „zdarma“ – jich nakonec část lidí nevyužije, přesto jsou jejich místa vyznačena jako zarezervovaná.

Dos22

Přečtěte si nejdřív smlouvu, ono to MD nenařizuje ani regiojetu, to že si to regiojet rozdělil, tak jak si to rozdělil, to je čistě jeho věcí.

Někdo

Vidím další jedinečný dezolat který už asi koupil za dva litry kus plastu

Jan z Rokycan

ČD si to tam klidně strčí. Smutné je, že to odskáče zákazník. OneTicket 25 je komická náplast.

Apten

Když pojedu z Opavy Východ do Ostravy Svinova s app Můj vlak ,cena 63Kč.Kdyz Odisapka tak 52Kč.Co je pro mne výhodnější?

aldik

Hlavně aby se ta krajská jízdenka (v jakémkoliv kraji) dala koupit přes App Můj vlak, odmítám používat další appku nebo chodit na kasu (automaty na jízdenky čeští dopravci nějak ignorují)

Jirka

Odisapka? To je to, kam se musí člověk registrovat aby se dostal dál než na přihlašovací obrazovku a bez registrace si nenašel ani spojení? Děkuji, takový software nejen na můj telefon nesmí 😉

balonekop

Když pojedu z Opavy Východ do Ostravy Svinova s IN 25 cena 47,- Kč. Co je pro mě výhodnější…

silesia

a když in 25 tak 47,- takže to bude dražší.

aldik

To je zase 3,14čovina. A půjde to koupit aspoň v app můj vlak? Další app stahovat odmítám a na pokladnu chodit nebudu.

aldik

No dobře, trochu se zklidním.. ale doufám že jakákoliv Krajská jízdenka půjde koupit z app muj vlak!

Někdo

Když už tak maximálně MHD ve větších městech

najmy

Jak to bude s IN100?
Obecně jsou tarify nepřehledné a ve srovnání např. se Švýcarskem je to hrůza. Cestující obtěžuje laborování nad dopravci, tarify zvlášť v kombinaci s přestupními vazbami a zpožděními.

xyz

Švýcarsko má celou řadu Dopravních spolků, z nichž každý má jiný tarif: https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Schweizer_Tarifverb%C3%BCnde#/media/Datei:Karte_der_Verkehrsverb%C3%BCnde_und_Tarifverb%C3%BCnde_in_der_Schweiz.png

Eventuální komplikací jsou i hranice kantonů, které v části případů nerespektují možný „přelom frekvence“ (aneb kanton Curych končí až na okraji města Schaffhausenu, které přitom je sídelním městem stejnojmenného kantonu; už takový Spreitenbach je v kantonu Aargau, přestože víc lidí z něj jezdí (mj. novou meziměstskou tramvají!) do Curychu než do Aarau atd.

xyz

… a ještě dodám: z takového kantonu Vaud (sídelní město Lausanne) taky jsou „přestupy/časové nesoulady/vůbec neexistující regio-spoje do sousedních kantonů“: – zastávkové vlaky v úseku Paleziéux – Romont (kanton Vaud vs. Fribourg) vedeny jen v úzké špičce pracovních dnů – obdobná „díra“ v úseku Grandson (kanton Vaud) – Gorgier-St-Aubin (kanton Neuchatel); zastávkové vlaky v tomto úseku vedeny jen v úzké špičce pracovních dnů – zastávkové vlaky od Lausanne končí jízdu většinou nejpozději ve stanici Aigle (ještě kanton Vaud); do St. Maurice (již kanton Valais) jezdí jen menší část z nich + i tak jen v pracovní dny a i pokud,… Číst vice »

Ferda20

Tarify jsou nepřehledné? Od kdy?

kan

od doby co si kraje začaly hrát na státy ve státě a také když do závazkove dopravy vstoupili soukromníci…

xyz

Je zvláštní, že právě mnoho krajů zavedlo jednotný tarif napříč všemi autobusovými a vlakovými dopravci, kdy předtím měl každý dopravce svůj tarif + bylo nutné si kupovat jízdenku u každého dopravce zvlášť.

Nemalá část těch „států ve státě“ toto vyřešila, přesto to kritizujete.

Vlakem s kolem

Raději naše neprehledne tarify, než švýcarské ceny jízdného. Kdyz tu neustale někdo tak adoruje Švýcarsko, tak by me docela zajímalo, kolik je tu lidi, kteří mají dostatečný příjem na to, jezdit tam kazdou chvíli. Nějak mi nejdou k sobě tamní ceny v hotelech neno jízdného a plat průměrné české prodavačky, úřednice, elekrikáře a dalších „obyčejných“ profesi. Ta veřejná doprava se u nás dělá primárně pro lidi, kteri na 8kc/km nemají. Nebavime se o dovolené.

Tonda M.

To je jednoduché, dokud bude ČR levnou montovnou a bude zbytečně vynakládat peníze na podporu lidí, kteří nejsou českými občany a také cpát peníze cizímu zbrojnímu průmyslu, nebude mít peníze na budování infrastruktury a provoz veřejného systému integrovnané dopravy po vzoru Švýcarska.

VlakMSK

je spíše blbé, že se už nebudou dát v rámci těchto jízd sbírat body ČD, což je škoda a navíc asi jízdné bude dražší než IN25

Pavel

To je urcite na nic 🙁

vladki

Jizdne v IDSJMK je srovnatelné s IN25. V době kdy bylo možné ještě jezdit i na tarif ČD jsem i tak kupoval lístky IDS.

Jméno.m

Nepište nesmysly. Není to pravda. In25 je levnější téměř vždy a téměř vždy právě o těch 25 procent!

Litovel

IN25 bývala levnější téměř vždy, ale potom záleží jak rychle zdražoval tarif ČD a jak rychle kraje. V Olomouckém kraji rychleji zdražovaly ČD.

Pavel

Nejsem si jistý, zda je vysoká autonomie krajů správným řešením. V praxi to znamená nejenom guláš v tarifech, ale i omezování mezikrajských regionálních spojů, které tak často nelogicky končí na jejich od kulatého stolu vymezených hranicích.

xyz

Ad 1. věta = reálně tím míníte „jsem si jistý, že není správným řešením“. Ad 2. věta: reálný stav – ve většině případů žádné přestupy či časové nesoulady na krajských hranicích nejsou; navíc nikde není psáno, že všeobjímající MD by na té které trati vlaky vůbec objednalo či jestli by ten přestup (či časový nesoulad; ostatně je prakticky nemožné zajistit, aby časové návaznosti byly v rámci sítě vždy a všude) tam (či o kousek dál) nebyl taky. P. S. U autobusů bylo původním stavem objednávání okresními úřady, kdy mnohde linky končily v poslední obci v rámci okresu. Tzn. tam naopak… Číst vice »

xyz

A ještě bych úplně zapomněl – existence IDS („guláš v tarifech“) sama o sobě nesouvisí s tím, že kraje objednávají vlaky. I kdyby objednávaly jen autobusy, tak by pro ně tento tarif měly + i tak by na ně vlaky byly (stejně jako na něj jsou navázány rychlíky v objednávce MD) navázány.

Stejně tak se dá polemizovat, proč by vůbec MD mělo (i kdyby v jeho gesci byly i Os/Sp vlaky) objednávat Os vlaky okolo Stojčína či severně od Žihle, když „tam přeci objednáváme rychlíky; když tak ať si tam kraj sám objedná nějaké busy“.

Stráťa

Současný stav by minimálně mezi některými kraji šel vylepšit ale tam kde je správně umístěná hranice kraje s ohledem na spádovost je integrace autobusů, vlaků a MHD je jednoznačně užitečnější než návaznosti mezi kraji.

likvidátor shotoushků

Zase hledání pseudodůvodů, které běžné kaštany netankují, jen nějaké foťáčky z internetu 🫶

El Barto

A další zbytečný jedovatý kopanec. S obsahem by se ještě dalo možná i souhlasit, ale tohle urážení za každou cenu jen proto, že má nějaká skupina jiný zájem, než vy, to je mentalita mateřské školy. V tomto fanatismu si můžete podat ruce s těmi největšími šoto ultras.

Ale co, už tak krmím trola víc, než si zaslouží.

Vrabec na střeše

Dokud ovšem nebudete chtít jet na výlet s rodinou a psem na kola. To se vám může stát, že budete platit příplatky tam i zpět 6x místo 2x. To bude tankovat i kaštany, až dají za příplatky víc než za samotnou jízdenku.

MartinS.

Můžete jmenovat alespoň jednu trať, kde by v každém vlaku z jednoho kraje jelo aspoň 20 lidí do druhého kraje a kvůli neexistenci mezikrajského spoje musí přestupovat nebo nemají návaznost. Ony ty kraje spolu většinou spolupracují a pokud to má význam, tak i ty vlaky natáhnou na území jiného kraje, ale aby jezdila třeba třívozová jednotka a 20 km vezla 4 lidi, to je fakt vyhazování peněz.

xyz

Já bych přidal jiný dotaz – jmenovat trať, kde mezikrajské spoje buď vůbec nejezdí; anebo ano, ale s časovým nesouladem u krajských hranic. Plus pak uvést, jak by to podle těch, kteří kritizují tento stav, vypadalo, pokud by tam vlaky objednávalo MD. Protože reálnou možností je, že časový nesoulad by se z té krajské hranice přesunul jen někam jinam. A ještě bych vypíchl jednu matematicko-fyzikální vlastnost: nemožnost prokladu R – Os na dlouhé vzdálenosti. Krásným příkladem je t-225: O. K., lze mít cca 1h proklad R + Os mezi Jihlavou a Horní Cerekví + zároveň mezi J. Hradcem a Veselím.… Číst vice »

Jedlík

Např. Liberecký a Ústecký kraj. R14 Liberec – Ústí nad Labem a U3 Ústí nad Labem – Litvínov. R14 přijede v xx.28, ale U3 odjede v xx:26, to samé v opačném směru R14 odjezd v xx:27, příjezd od Litvínova v xx:29, v pracovní dny vždy čekání 58 minut. Zároveň je to návaznost v rámci kraje Benešov nad Ploučnicí a Litvínovem.

xyz

To ale zmiňujete nenávaznost přímo v krajském městě a ne „na hranicích krajů“, navíc jednu z těch dvou linek objednává MD a ne že druhý z těch krajů!

PeDazOl

Nikoliv autonomie, ale výkon samosprávy na území kraje, který vyplývá z Ústavy a ústavního pořádku ČR, takže je to v naprostém pořádku a správně. Je zvláštní, že se nedivíte tomu, že to byly kraje kdo dokázal tlačit ČD a jiné molochy ke zdi a požadovat po nich jasně definovanou službu a za její neplnění jim nasolí penále a pokuty. A jestli má někde problém 5 lidí při přesunu mezi krajem, tak pokud jsou svéprávní a podávají podněty svým krajským zastupitelům, tak ti to jsou schopní mezikrajsky řešit. Takže nepaušalizujte a nedělejte ze zástupného problému problém kardinální.

gwann

On je hlavně problém obecně míra autonomie obcí i krajů.

Centrální vláda pak zodpovídá a platí spoustu věcí, ne které má jen velmi nepřímý vliv. Jmenovitě stavební řízení, kde územní plány jsou věcí samospráv a školství, do jisté míry dokonce zdravotnictví.

Doprava je pak další oblast, kde si srandakraje vytváří roztodivné dopravní modely, tarify, požadavky na vozidla aj. Nic z toho neprospívá efektivitě a jsou to administrativní více náklady. I transakční náklady dopravců a pasažérů.

xyz

To je snad správně, že o těchto věcech si rozhodují místní regiony samy a není o tom rozhodováno „centrálně z Prahy“.

Kraje (vašimi slovy „srandakraje“) mají na starosti i objednávku autobusových spojů, a to i „do nejposlednější vesničky“, ale včetně provázanosti s regionálními vlaky.

Jak by to mělo být podle vás? Jednotný tarif stanovený ministerstvem pro všechny vlakové i autobusové spoje? A takové tarifní zóny by byly určovány „centrálně z Prahy“?

král j

Co to jsiu appky?

Honza

Z anglického application, tedy (skoro) česky aplikace, zkráceně appka.

medved

Jak se toto vztahuje na jednodenni sitovou jizdenku CD pro celou CR? Zde to mozna zatim neni znamo, ale ne konci clanku jsou jmenovany jeste tri dalsi kraje, jak je to tam?

Erik85

Celostátní síťové jízdenky budou platit i nadále.

Studý Chudent

V JMK, ZLK i PLZ ty síťové neadresné jízdní doklady (IN100, celodenní, Jízdenka na léto…) platí bez omezení

Pavel

Proč mě má někdo NUTIT jakou jízdenku MUSÍM použít???????????

likvidátor shotoushků

Protože to platí kraj a ten nechce řešit guláš prapodivných slev a tarifů jenom proto, že chceš jezdit každý víkend po práci na svoje výlety?

Andrea

A to by chtěli, abychom jezdili vlaky?

xyz

Možná proto, že ten „někdo“ na sebe převzal riziko tržeb.

***** Petr

Kdo platí tak poroučí, zákazník je pán.

Dos22

A zákazníkem kraje jsou zas cestující, a těch se někdo ptal, zda stojí o vyřazení tatifu dopravce?

xyz

Cestující jsou zákazníkem dopravce. Ne kraje.

Z jiného úhlu pohledu: krajský úřad má mj. politickou reprezentaci vzešlou z voleb, tzn. jestliže tato reprezentace rozhodla o neplatnosti tarifu dopravce, tak jde o vůli zástupců většiny voličů z Moravskoslezského kraje.

Pavel

Já si to taky myslím , že jsou cestující zákazníkem dopravce. Tak proč si nemohu zvolit jízdenek dopravce?

PvvS

Protože kraj na sebe vzal riziko tržeb a tím si koupil plnou kapacitu. POkud by riziko třžeb bylo na dopravci, pak si dopravce může určovat tarif.
Ale pokud to platí kraj, tak kraj určuje.

silesia

on ale kraj k dopravě nic takového neříkal. stejně jako neříkal ŽE ZASE A OPĚT zadá dopravu bez soutěžě mmch jako jeden z mála krajů-

SYN

Zkuste se v kterémkoliv obchodě zeptat jestli jsou zákazníci „pro“ aby se platilo… odhaduju že skoro všichni by hlasovali za zrušení této povinnosti 🙂
Nicméně, zadarmo nikdo prodávat nebude, v tomhle vztahu je jediná demokracie „ber nebo nech být“. Nějaká alternativa zbývá vždycky…

silesia

no ono kilometrické tarify jednotlivých autobusových dopravců ODIS zlikvidoval už dávno a tak i cesta na 1 km PAD vás výjde na 25,-. Pokud by aspon odis appka tuhle blbost uměla odstranit a pokud mám zánu 1 tak mi přejezd počítat kilometricky… Ale pro cestu 3x týdně se mi měsičník za 1750 fakt nevyplatí narozdíl od zadamo získané IN25

M19

Zkuste v Albertu tvrdit, že zaplatíte cenu z Lídlu… Přece vám nebudou nutit ty vlastní, ne? 😉

Samo

To vás vždy niekto núti. V pražskej MHD sa tiež neodveziem za tarifu IDS JMK, žejo…

Michal M

A stejně tak se neodvezu z hlaváku do Libně expresem.
A to by se často docela hodilo a ušetřilo marš na Masnu!
Zlý Ropid a třináctero aplikací… :)))

Lapil Z.

Svezete. Za 22,- Kč, což je míň než obyčejná pražská jízdenka.

PvvS

Ale nenutí.. Nikdo nikoho nenutí ty spoje používat.

karel.f

Nej to vyřešili v Polsku. Tam si kopíte jízdenku na rychlík a když má zpoždění tak dřívějším osobákem jet nemůžete neboť tam ta jízdenka neplatí. A podobně tomu bude i zde . Koupíte si ODIS z Ostravy do Studénky na osobák a na EX, IC a EC vám nebude platit a naopak.

xyz

Ex, IC ani EC ve Studénce nezastavují.

Michal M

Nerušte lidi při vyrábění obskurních problematických situací. 🙂

Blbý dotaz

Tak řekněte ještě to B, že v Polsku si navzájem neuznávali jízdenky PKP-IC a PKP-Przewozy Regionalne, tedy dcery z jedné firmy. A problém, že dřív pojede Os vlak než zpožědný Expres vás v Polsku vůbec nemusí trápit, protože i přitom zpoždění tam dřívější osobák stejně nejede.

likvidátor shotoushků

Strašné, musíš tam rozjet nějakou agitku na jejich internetu 😄

kan

Polsko je méně chaotické než my, u nás je ten tarifní bordel čím dál větší

Maces

Už rok jídenky ČD v MSK nekupuji protože jejich tarif je asi o 50% dražší než tarif ODIS.

Pavel

v jakých případech?

Michal

Tak pro mě to bude znamenat cca 25% zdražení, protože ODIS tarif je dražší. Děkujeme!

Michal M

Než IN50 asi jo…

Chalupář

To neni pravda. IN25 jizdenky jsou levnejsi na relaci nez ODIS.

Ferda20

Měli by zrušit režijky

Tomáš

Tady někdo závidí… Takže jenom pro vaší informaci režijka není úplně zadarmo a hlavně ji člověk občas použije i k pracovním cestám.

Ferda20

Opravdu jim režijku nezávidím. Jde mi jen o kontrolu blbé jízdenky, viz pár příspěvků níže

zdeva

Důležité slovo je…občas…

roman

měli by zrušit závist

Ferda20

Režijku nikomu nezávidím, ale jde mi o princip. Když kolem mě 4x projde průvodčí a není mi schopná zkontrolovat jízdenku, tak nač má režijku, když práci nedělá pořádně. Tento přístup se mi děje každou chvilku

karel.f

Kdyby jste znal co má vlakvedoucí nebo průvodčí za povinnosti tak by jste zde nepsal o věcech, kterým nerozumíte.

Ferda20

To těch lidí bude víc. Na druhou stranu, když je průvodčí schopna třeba z Havlíčkova Brodu až po Ždírec sedět u fíry a povídat si nebo na druhé straně regionovy sedět na stanovišti, tak to nebude zas tak hrozné. Osobně jsem to zažil

Honza

A teď si vemte, že ta průvodčí režijku třeba nemá a jen se zadarmo veze na druhém stanovišti 😀 a k tomu si neplní své povinnosti.
Takže buďte rád za režijky.

M19

Tak si ji nepořizujte. Pak si vás možná všimne. A třeba přijme i to pozvání na kafe?

kan

hrozně se předře 😀

liborvavrik82

Pokud nadřízený pracovník dopravce vyhodnotí, že daný pracovník neplní řádně své povinnosti, tak může/ má postupovat podle zákoníku práce. To se neřeší odebráním režijky zaměstnanci 😉.

jal

Nikomu nezávidím, ale soused si tu kozu nezaslouží.

Stráťa

Ale zase proč by měl pořád kontrolovat jízdenky? U ČD otravují i několikrát za jízdu zatímco jejich konkurence to nedělá a že by měli problém s černými pasažéry se mi nějak nezdá.

hank

Čtvrtina populace v Čechii nemá chytré telefony. Všechny popsané tarifní excesy a rady, kolik appek si má člověk do toho telefonu stáhnout, mají za následek, že čtvrtina populace – a většinou zrovna ta chudší – je odsouzena k ježdění za nejhorší možné ceny nebo k neježdění.

Ale čemu se divím. Každý si přece sám může za to, že je starý a/nebo chudý, případně za svou morální úchylku spočívající v tom, že chytrý telefon z různých důvodů prostě nechce…

xyz

O appkách v tom článku není ani slovo.

Jak jste přišel na to, že zrovna tohle souvisí s appkami (tedy něčím, co mmch. ČD zmiňují často ohledně „více informací najdete v aplikaci ‚Můj vlak'“)?

hank

Zato v diskusi je toho přehršel.

Michal M

Cože? Důchodcům někdo sebral 50% slevu na jízdné?

Mufiko

Tak za to, že je člověk chudý si sám většinou může. Na to se snad shodneme.

xyz

Mám na účtech skoro milion Kč a mobil mám tlačítkový.

Kam mě zařadíte?

Matyáš Hron

Kategorie: Diskutující na zdopravy.cz.

Michal M

Podle toho, jestli to chcete vydávat za „morální úchylku“. 😀

Lapil Z.

Mezi lháře 😀 😀.
Pardon, neodolal jsem.

xyz

To je asi nejsmutnější možná odpověď (protože nekecám; resp. tedy to těch účtů započítávám i stavební + penzijní spoření, ale i bez nich by to bylo pár set tisíc tak jako tak). 🙁

Andrea

Vy myslíte, že chytrý telefon je otázka toho, kolik má někdo na účtu? 😀 Je to otázka názoru, případně tichého protestu proti diskriminaci a dalším nešvarům.

hank

Neshodneme.

SYN

A to se jako vyřeší platností tarifu ČD?? Že ten zná každý správný chudý občan zpaměti, a to zřejmě proto že ten tarif není plný změn a akčních nabídek???

Michal Bartoníček

Švýcaři se musí za břicha popadat, jak to tady vedeme. 😀 Ačkoliv progresivní Švýcarsko naši zemi asi nezajímá.

xyz

Např. Švýcaři z kantonu Curych, který přinejmenším donedávna měl (ale co tak koukám, tak snad už nemá – ?) „noční příplatky“ 5 CHF za jízdu v nočních „flamendrácích“.

Nebo např. dopravce BOB, který dodnes neuznává Interrail/Eurail (a to ani na „ne-vysokohorských“ úsecích). A i taková MGB jej začala uznávat až někdy před 6 lety.

Erik85

Jen taková perlička. Tarif ODIS nezná jednorázový doplatek do 1. třídy. Takže musíte koupit minimálně sedmidenní.

Chalupář

Nepanikarte… zavede se jednodenni.

Chalupář

Víte prd a akorat plašíte…

Kamil

Jestli myslíte doplatek „ODISprima“ který na 7 dní neslevněný stojí 68 korun, tak teda nevím. Když si to spočtete i s jízdenkou, tak vám stejně tahle kombinace (počítaje cestu tam i zpět) vyjde mnohem levněji, než jednorázová jízdenka do první třídy.

Dos22

Možná by to chtělo vyřadit IDS (těch krajů, které omezují jízdenky dopravců) z Rychlíkových linek, chtějí si hrát na stát ve státě, tak ať si hrají se vším všudy, proč by mělo IDS platit v R, které platí MD a ne kraj?

Strojvudce88

Takže podkopu cestující ještě více? Podle této metody by na to doplatili cestující n lince R8.

PvvS

Když není režijka, tak nebudou rychlíky ?

Dos22

Jen jsem nastavil zrcadlo těm, kdo říkají, že je v pořádku, když kraj vyřazuje z platnosti tarify dopravců (a ne nejde mi jen o režijky), že přeci oni to platí, tak rozhodují. Takže ok, stejnou logikou, proč by mělo IDS platit v Rychlíkách, když kraj je objednává a tedy ani neplatí?

Vím, bude to facka hlavně pro cestující, ale třeba by tím krajům došlo, že není správné trestat cestující, že mají tu drzost jezdit na jiný, než krajský tarif.

Dos22

Neobjednává – překlep.

xyz

Co je to za nesmysl?

MD platí rychlíky, MD rozhoduje = rozhodlo, že IDSkové jízdenky v rychlících platit můžou.**

** Resp. jestli o tom fakt rozhoduje MD a ne konkrétní dopravci, že (zejména když rychlíkové linky jsou netto = tržby za ně jdou do kapsy dopravcům a ne ministerstvu, tzn. z této logiky bych předpokládal, že o tom rozhodují dopravci).

Mimochodem v takovém Rakousku jsou cesty v rámci toho kterého dopravního spolku (jehož území je obvykle shodné s územím té které spolkové země) výhradně v rámci tarifu IDS snad už odedávna. Přitom tarify IDS tam platí i v dálkových vlacích.

Dos22

Rozhoduje o tom MD, resp. MD přenáší povinnost dohodnout se na uznávání IDS s krajem na dopravce (neuznávání připouští snad jen jako krajní výjimku z jó závažných důvodů).

Proč nesmyslně? Ale recipročně, proč by měla krajská IDS platit v státních R, když kraj odmítá akceptovat jiné tarify (krom samozřejmě SJT, ale to jen z důvodu povinnosti). Trestáte cestující, že mají tu drzost jezdit za tarif dopravce, tak si Váš tarif mějte jen na Vašich linkách.

xyz

Reciproční by to bylo jen v případě, pokud by ten kraj odmítal uznávat právě tarif SJT.

V jakémkoliv jiném případě to NENÍ reciproční.

Mimochodem dlouhou dobu nebyly v IDOLu zahrnuty rychlíky z Liberce směr Pardubice, a to přesto, že Liberecký kraj umožňoval (a dodnes umožňuje) i pro vnitrokrajské regionální cesty užít tarifu kteréhokoliv z dopravců.

Dos22

Tak SJT vyřadit nemůžou, to je ten rozdíl, jinak si troufám tvrdit, že třeba JMK by ho hned vyřadil (viz. Jejich brojení proti SJT25).

No bylo by to reciproční kraj – dopravce (ČD jsou vlastněné státem), stačí, aby to posvětilo MD, že dopravce nemusí vyjednávat o integraci IDS.
Takže částečně by to reciproční bylo.

A co tím chcete říct? Ono bylo ze strany ČD, či MD, Libereckému kraji aktivně bráněno zaintegrovat IDOL, nebo to jen nepřišlo k jednání?
Protože je docela rozdíl aktivně vyřadit, nebo jen o zařazení nejednat.

xyz

Ano, bylo aktivně bráněno (mj. argumentace ze strany ČD o údajných vícenákladech na posílení souprav po zařazení do IDS atd., viz svého času vyjádření pana O. P. z IDOLu na jiných diskusních stránkách).

Dos22

Tak to je něco jiného, a jak to souvisí se současnou situací?
Pokud vím, tak šlo o finance a kraj nechtěl přistoupit na výši finanční kompenzace.

xyz

Souvisí to s tím tak, že existoval přinejmenším jeden případ v opačném gardu než popisujete vy.

„Nechtěl přistoupit“ – možná, že protistrana si „hrála na stát ve státě“? 🙂

Dos22

Ano, existoval, ale bylo to v jednání akorát dlouho nemohli najít shodu, v případě krajů vyřazující tarify, to je jednostranný akt, bez nějakého jednání při hledání kompromisu.

xyz

I tento stav je kompromisní – kraj umožňuje na svém území použít tarif dopravce při mezikrajských cestách.

Při „nekompromisním“ postoji by neumožnil ani toto.

Dos22

Myslím, že v další debatě nemá cenu pokračovat, protože se neshodneme.

Uznávat jízdenky při mezikrajském cestování, není u mě kompromis, jen chabý pokus o ní.

SYN

Jo, a jste v tom názoru dost osamělý…

SYN

fck, to přece vůbec není pravda že ČD je vlastněný státem, je vlastněný akcionáři… právníci ČD už nám milionkrát tento důležitý rozdíl vysvětlovali, vy už si to nepamatujete???

hank

Rozdíl je především v tom, že stát – přestože je stále 100% akcionářem – si uvržením ČD do oblasti platnosti obchodního práva významně ztížil možnost v korporaci a o korporaci rozhodovat.

SYN

Oni hlavně jízdenky IDS též přinášejí nějaký zisk do kasy dopravce který je uznává, přesný způsob dělení výnosů z jízdného v jednotlivých IDS neznám (ani nebude všude stejný) ale spousta dopravců se do něj zapojuje dobrovolně (a možná i ráda)… přináší jim cestující (další, navíc, oproti tomu kdyby jezdili výhradně za svůj tarif).

SYN

Jasně, „nelíbí se mi to takže rozdupám všem okolo košíček“ a s tím přechodem bruto/netto smlouva to chcete řešit jak? Nějaký aspoň pokud nebo „rozdupat košíček“?? Tarif ČD je jen jeden z mnoha privátních tarifů dopravců…
Co takhle konečně zapracovat na celostátním tarifu který bude platit ve všech státem (ať už kteroukoliv složkou) objednávaných vlacích??

Sova

Možná by to chtělo nejdřív myslet a pak až psát. Tímhle „potrestáte“ hlavně cestující, kteří už takhle dostávají jednu ránu za druhou, aniž by za něco mohli…

xyz

A to, že si chtějí na něco „hrát“, jste vyčetl odkud?

Dos22

Z jejich chování, jak si hrají na stát ve státě.

xyz

Já se ptám na to chtění – tedy na záměrný úmysl.

Dos22

Jak jinak nazvat vyřazování tarifu, na který jsou cestující zvyklí? Můžou se zaklínat řádným hospodářem kolikrát chtějí, ale vypadá to spíš jen jako trestání, že cestující má tu drzost jezdit na jiný tarif.

xyz

Já bych to nazval jako využití práva stanovit si podmínky dle svého uvážení.

Rozhodně ne na „(ještě tím víc nějaké záměrné) hraní si na stát ve státě“.

Dos22

Samozřejmě, že ho využili, ale to nijak nevylučuje to, že to bylo záměrně hraní na stát ve státě, šlo to udělat daleko lépe, bez poškození cestujícího.

PvvS

Si začněte platit svoje spoje a tam si můžete uznávat jakej tarif chcete.

Frantík

Tipuju že si to pak kraj s MD vyúčtují.

MilanSima

Ta režijka dnes neni takové terno jako dřív. Platí ve vlacích ČD, takže pokud někdo dojíždí treba arrivou, která má třeba v Čechách podchycené téměř všechny dieselové rychlíky, nebo jiným dopravcem, je mu režijka putna.

Jenda S

Za 14 dnů mi končí Inkarta => Nebudu ji obnovovat!

Několik dotazů:
– „vnitokrajské cestování R/Ex/Ic atd, které v současnosti nejsou v sytému ODIS? (např. Návsí – Ostrava, Studénka-Ostrava, a pod).
Budou do ODIS zahrnuty všechny vlaky? Nebo bude dál možno zakoupit běžnou ČD jízdenku?? Anebo budou vlaky vozit jen vzduch a mezikrajské cestující ?!?

– bude varianta SKUPINOVÉ víkendové jízdenky.
Celokrajský ODIS/den 200 Kč, tj. 2 dosp.+dítě = 500 Kč v porovnání s 339 Kč

– další dopravci v ODIS myslím RJ, leo na jednotlivé jízdy

jal

Varianta je – 200 Kč jednotlivec celotýdenně nebo skupinová pro 5 lidí bez rozdílu věku za 300 také bez omezení nějakými dny.

jal

Pro mínusáře:
24hodinové celosíťové jízdenky platí ve všech tarifních zónách ODIS a na všech linkách ODIS
24hodinové skupinové jízdenky platí až pro 5 cestujících bez věkového omezení.

karel.f

ODISka platí i ve všech vlacích RegioJet R8 Bohumín – Hranice na Moravě a zpět

Matfyzák

Jak bude fungovat jízdenka Os -> Ex v rámci kraje? Například Frýdek-Místek (S6) -> Bohumín (Ex1)? Bude to jako v JMK, kde jediná možnost je OneTicket?

jal

Byly nějaké náznaky, že by do ODIS patřily i R. Vstupu do ODIS Ex a IC prý brání MD.

Martin.dilli

S6 +r8 = odis, na co ex do Bohumína proboha

Lukáš

Bulvární nadpis. Ty režijky jste si mohl odpustit, koho to zajímá?

Michal M

Jak vidíte zajímá to tu v diskusi spoustu lidí, kteří vymýšlejí různé krkolomné konstrukce o IN50.
A vlastně jen proto, aby se trénovali v pičování, protože režijku jim nikdo nesebral.

Atom

Škoda, že i ne na režijky. Takové vyhazování peněz, radši ať jim připlácí na Oneticke

likvidátor shotoushků

To by byl útok na samotnou podstatu dráhy 🧏‍♂️

PeDazOl

Podstatou dráhy je prosím co? Šotit? 🙂

mat

režijka stojí kolem 1500 Kč
Oneticket roční sítova kolem 30 000 Kč

PvvS

1500 stojí zaměstnance. Úplně stejně může stát i ta Oneticket. Aspoň by se ukázalo, jak si zaměstnavatel cení zaměstnanců.

Dos22

Nebo se zrovna může vytvořit produkt – zaměstnanecké jízdné SJT, dejme tomu za 2000,- včetně benefitů současných režijek (Slovensko, atd…), Bez komerčních vlaků, ty si tam mohou doplnit dopravci pro své zaměstnance, a nemusí se vzniklý problém házet alibisticky na zaměstnavatele.

PvvS

Co brání zaměstnavateli si vyjednat vlastní SJT a pak je zaměstnancům prodávat za režijní cenu ? Proč by specialitu jednoho zaměstnavatele měl řešit systém ?

Dos22

Proč jednoho?
Týkalo by se to všech, a bylo by to skutečné řešení problémů.
A proč by to měl systém řešit, protože systém tenhle problém vyrobil, poslanci zvolili, pro ně nejjednodušší alibistické řešení, aby každá soutěž nebyla napadnutelná. Vyrobili problém, ať ho vyřeší, a nehází jej alibisticky na zaměstnavatele.

***** Petr

To dělají na dráze idi*ti? Je to VÝHRADNĚ vztah mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Režijky ponechat za situace, že je to slangový název modrého moru pro roční oneticket ale proč by měl zaměstnanec nějaké out firmy okrádat daňové poplatníky. A poplatek za nějakou administraci není žádný příspěvek do systému dopravy za režijku. Nebo jde kraji, státu?

MilanSima

Ten rozdíl je ve finále menší. Režijka platí jen pro čd, Oneticket na všechny dopravce.

Šalina na Špilas

Tuší někdo, jak ten tarif ODIS funguje? Znám jen ten z autobusu, který platí pouze v daném spoji. Pak některé IDS mají časovou platnost, což už je lepší varianta, nejlepší však je ta od ČD, kdy platí v každém vlaku ten den od zakoupení.
Jde o to, že když někdo dojede do Svinova třeba s R8 a na přestup jsou 4 minuty, tak zda bude jediné řešení Oneticket popřípadě riskovat přirážku v přípoji nebo ujetí přípoje a propadnutí lístku.

Šalina na Špilas

Cesta s R8 je samozřejmě mezikrajská.

PeDazOl
Pepa

CD Můj vlak prodávají automaticky flexi jizdenku asi dle tarifu ODIS, platí na každý spoj v plánované cestě po 24h ( jedna jízda samozřejmě). Sychruji se, protože návaznost a prestupy jim kolikrát v ODISu dost nevychází. Zvláště je-li kus cesty po koridoru.

Rei

Tarif ODIS je z mého hlediska pro jednotlivé jízdy postavený trošku na hlavu, když nadále využívá kilometrický tarif, který ani není přestupný (při přestupech dojde k součtu jednotlivých jízd) a ještě k tomu musím mít buď odisku nebo odis apku, abych si IDSku vůbec koupil (kromě jednotlivých jízd v autobusech).

Při tom by stačilo, aby se zónový tarif, který platí pro dlouhodobé časové jízdné, integroval i pro jednotlivé jízdy a vytvořila se regulérní fungující IDS jako v jiných krajích.

Novotny

Tarify jsou pro cestujici slozite a odrazuji od jejich pouzivani. Aplikace in pak jen pro rychliky a ve finale to prinese komplikace pri uznavani. Resenim. Zavest levnejsi celorepublikovy tarif na vsechno a nebrat si jako rukojmi cestujici.

Radim

Jenže to by se muselo chtít

František

Časový jízdenky a ideálně pak i místenky na vlaky vyšší kategorie?

Proti tomu je hodně lidí i tady, přece nepůjde za stejný peníze jet 10-15km lokálkou a nebo 100km po hlavní trati!

Ares

A že jste nebrečel že tarif ČD je zhruba stejně drahý?

likvidátor shotoushků

Odrazují maximálně fanatické šotoušky, ale železnice tu kvůli nim není 🤷

Leštění

Paranoa se dá dnes celkem úspěšně léčit, aspoň pak za každým stromem neuvidíte šotouše.

Michal M

To si už můžou dneska. Ceník IDS je výhodnější než IN25 a za sběr bodů to nestojí.

Martin

Není. Teď jsem zkoušel vyhledat pár spojení přes ODISapku a Můj vlak s IN25 a ODIS je vždy o 3,50 Kč dražší.

Martin

3,50 byla náhoda, teď jsem zkoušel větší vzdálenost a rozdíl byl 18 Kč. Ostrava-Svinov – Osoblaha ODIS 151 Kč, IN 25 133 Kč.

Petr Jetelina

Takové zděšení probíhalo i v Jihomoravském kraji při zavádění tarifu IDSJMK. Tento systém je zde již přes tři roky a funguje. Výhodou je, že jízdní doklady IDSJMK lze zakoupit v eshopu ČD (ODIS půjde též?), takže ve výsledku cestujícího nemusí zajímat, jestli je to TR10 nedo IDS. Eshop ČD však vědomě okrádá cestující, jelikož k rychlíkům nabízí automaticky dražší TR10 místo levnějšího ČD, ke kterému se musí člověk proklikat.

Jediná komplikace je relace Brno – Břeclav, kde se mísí dálkovka s vlaky v IDS, zde si musí člověk dát pozor.

Petr Jetelina

Oprava: „dražší TR10 místo levnějšího IDSJMK“. Rozdíl v ceně je až 36 Kč!

Dos22

A je někde napsáno, že do R mají přednostně dávat IDS, navíc k IDS nelze zvolit místenka.

Kuba2

Není to jen Brno – Břeclav, ale i Břeclav – Hodonín.

NightmareFreddy

No já si před pár měsíci koupil IN 50 na 3 roky. Pokud by se jednalo o „můj“ kraj, určitě bych z toho nadšený nebyl

Petr Jetelina

IN kartu lze vrátit z těchto důvodů.

NightmareFreddy

Tak super … přesto … mně vyhovuje, protože mi ušetří dosti peněz. Takže jsem rád, že u nás ještě platí a doufám, že platit bude 🙂 Ale ano, tarif ČD je sám o sobě o něco dražší

Petr Jetelina

Já po zavedení IDS měl IN50 ještě rok a půl. Jízdné na dojíždění mi zdražilo o 4 Kč. Ale jezdil jsem hodně mimo kraj, takže mě to až tak netrápilo.

Pezos

Mimochodem, tarif ODIS je šílený bastl a do pořádného IDS to má daleko. Třeba nákup jízdného bankovní kartou: cestující nemá nárok na zvýhodněný přestup, pokud ovšem nejede vozy DPO, MDPO nebo regionálními vozy označenými logem „zaplať kartou – ušetříš“ (u kterých ale nikde není uvedeno, kde ze vlastně jezdí).

jal

Kdežto v autobusu neDPO při koupi jednorázové papírové jízdenky zlevněný přestup mám, že.

JanO

To jako vážně MSK na slevových programech dopravce prodělává tolik, že to musí zrušit? Aspoň že teda MSK má normální síťovou jízdenku, která se dá koupit bez kartičky.

mirek

Někde musí kraj ušetřit aby měl na vodíkové vlaky a jiné blbosti typu vzduchovoziče na Mošnov atd. Takže státní tarif je předražený, In-karta k ničemu a tak nezbývá než jezdit autem. Třikrát hurá.

DavidS

Když jdou tržby za jízdné MSK a dopravce má kartičku na 25% slevu, tak velmi jednoduchým výpočtem zjistíte, o kolik by MSK přišel.

kan

další přitroblý kraj…

Leštění

Vždycky si vzpomenu na článek, který jsem četl někdy v cca roce 2006, který tvrdě kritizoval ČD za složitý systém tarifů a slev. A následně opravdu došlo k jeho zprehledneni a pravdu prozakaznickem přístupu.
Je opravdu smutné že 20 letech jsme znovu na začátku. Přičemž viníkem je MD a jeho přístup včetně státního tarifu, který vznikl že strany MD jen na truc a je vysloveně demotivacni. Správně by měl existoval jen on, ale v současné podobě by to byla hrůza.

Pezos

Dojíždějící z Čadce do TŽ určitě potěší, že jim dojíždění za práci zdraží zhruba na dvojnásobek. Doteď mohli jezdit na kombinaci slovenské a české traťovky. V novém systému to bude možné jen na rychlíky, ale z centra na dworzec glówny werkowy nebo na ranní směnu jezdí jen osobák, ve kterém to nebude platit. Jediným oficiálním způsobem bude si každý den kupovat MPS (to je to zdvojnásobení ceny).

Až bude kraj znovu mluvit o prodlužování S2 do Čadce, jsem strašně zvědavý, pro koho to bude, když všechny zbývající cestující vyžene 😛

Tomáš

Neviem, nemám úplne informácie, ale ak už sa pozeráme do budúcnosti(linka S2 až do Čadce), tak tarifné podmienky ODIS majú predsa platiť až po Čadcu v spolupráci s IDZK(i MD SR ako objednávateľ – jendotný tarifný systém v rámci celej SR, máme na to nový zákon, ktorý nedávno prešiel v NR SR). Takže verím, že príde(a vlastne už aj dávno je) niečo ako traťový lístok v rámci ODIS(dlouhodobé jízdenky ODIS), ktorý neskôr bude možné využívať až po Čadcu. Plus ak máte medzinárodný osobný vlak(Os 2900 napríklad), tak v ňom platia viaceré tarifné podmienky(SCIC NRT napríklad). Niečo podobné už funguje v… Číst vice »

Betliear

Já jezdím na tarif TANK ONO. Nejsem tak bohatý, abych denně řešil tarify a jak levně cestovat VHD. To fakt néé.

Juraj

Kde jezdí denně, má dávno kupon a nic neřeší.

Kuba2

Nicméně ten „kupón“ neplatí v expresech. To se doteď dalo řešit traťovkou ČD, po novu už buď denně kupovat jízdenku podle použitého spoje nebo předražený SJT.

Domis

Přesně tak. Relace Brno-Břeclav, Břeclav-Hodonín. Dokud kraje uznávaly TR 10, bylo možné cestovat nejvýhodněji všemi vlaky (nepočítám místenkovou komerci), tj. Ex, R, Os. Kraj zakáže TR10, takže jediná společná zůstává traťovka SJT, ev. IN 100. Ta je ale nejdražší ze všech možností (nevýhodná). Proti uznání IDS v Ex je zase trvale MD, které nechce „přeplnit Ex regionálními cestujícími“. Realita je ale ta, čas jsou peníze a lidi stejně jedou Ex, jen jsou tarifně znevýhodněni drahým tarifem, takže je jich možná míň než kdyby to bylo tarifně přívětivé. Vlastně je to trochu od všech IDS trochu popření základní teze tarifní integrace,… Číst vice »

Jan

Doufám, že ČD budou svoje „síťová“ předplatná úměrně vývoji zlevňovat…

Michal141

Ano, letos to možná nezdraží, až příští rok 😂

Vít

V Jihomoravském kraji to ale platí na vlaky provozované ČD… Počítám, že tady bude taky a toto si pak řeší ČD s krajem 😉

PvvS

Jedině celosíťová.

Chalupář

Mezikrajsky se nic nemeni. V dalkove doprave take nic. Takze zas takova zmena v cestovani regionalne nenastane.

Leštění

Tak mění a nemění. Pokud jezdíte pravidelně FM – Ostrava a párkrát za rok z FM do Prahy, tak inkarta se vám už nevyplatí a naopak do Prahy pojedete o dost dráž.
Vlastnictví inkarty byla prostě motivace pravidelných cestujících, jezdit i na náhodné cesty vlakem to zmizí.

roman

IN karta je jenom nosič infomarcí 🙂

Michal M

Na těch „párkrát za rok“ si nasbíráte body na IN25.
Nehledě k tomu, že relační jízdné mezi ostravskou aglomerací a Prahou je velmi rozumné i bez karet, bo konkurence tří dopravců…

Michal M

Napište to naplacato, co máte v kapse. IN50 to není… 🙂

smasska

Hmmm, jakpak to dělají v těch ostatních zemích, kde na regionálních vlacích zpravidla jízdenku v tarifu dopravce nekoupíte? Taky je tam konec světa?

Jindřich Fišera

Praxe ukazuje, že pro kraje je výhodnější (že by je ČD překvapivě braly na hůl?), když jízdné vybírají samy a občané krajů proti tomu nijak neprotestují, tak proč by kraje měly řešit vaše obchody s jedním z dopravců?

pavelmracek

Věděl by někdo, jak je to v krajích s brutto smlouvami s platností jízdenek InterRail?

Chalupář

Plati. Je to mezinarodni jizdenka.

Vesper

A je to jen o dobré vůli kraje, že třeba InterRail uznají, nebo je na to nějaký výnos MD že jízdenky tohoto typu uznávat musejí?

Hoermalmeister

Je to jízdenka dopravce, ale pže se počítá s překročením hranice kraje (dálkové jízdné), tak platí, i když v praxi hranici překročit nemusíte.

likvidátor shotoushků

Šotomrzení 😗

Laborec425

Předpokládám, že jseš zakomplexované dítě, co nemá rádo vlaky, protože otec je závodník, co rád porušuje předpisy na silnicích? 😀

Leštění

Více než šotouše , to zkomplikuje cestování obyčejným lidem, kteří v tarifech neleží denně. V zásadě to vede především ke zdražení.

El Barto

No jo, když on si pan diskutující potřeboval zase kopnout do „šotoušů“. Tak jako téměř v každém dalším diskuzním vlákně a často ne jen jedenkrát.

Stráťa

Obyčejným lidem dobře fungující IDS pomáhá protože je víc zajímá že na jednu jízdenku můžou jezdit do práce a zpátky i s přestupy mezi autobusem, vlakem a MHD.

Tarifní problémy vlakem výletujících šotoušů jsou jim celkem ukradený a na výlet jedou autem.

Leštění

Já vlastně ani nechápu co chcete obhajovat. Jednoduše ale lze říct, že existence funkčního a prijatelneho celostátního tarifu nijak neomezuje krajské IDS v jejich funkčnosti a spolehlivosti

Frantisek

Obhajovat vlak jen pro jízdu do práce, jinak všude cpát auta. Ostatně budou mít na to brzy další kapacitní silnice… Úspora zdrojů nic, čistší prostředí nic.

Vojtěch C

Za totáče bylo důležité vědět, kde jsou státní hranice. Dneska aby člověk podrobně zjišťoval kde jsou hranice jednotlivých „údělných knížectví“.

JackBrno

Za chvíli to budou dělit na okresy… By mě zajímalo, jestli to takhle pitomě dělí třeba v Německu na jednotlivé spolkové země… Co by proboha bylo za problém, aby všechny ty krajské objednávky dopravy zastřešoval stát a na vše by pak mohly být jednotné jízdenky bez ohledu na kraj a dopravce… Místo aby to šlo směrem k jednoduchosti, tak se to akorát drobí na nesmyslné malé kousky.

Petr Jetelina

V Německu mají také své IDS a vlastní tarify. Ale všechny jízdní doklady lze zakoupit v eshopu a automatech DB, takže cestující nemusí ve výsledku nic znát.

pacicka

Jen porovnejte velikost německých oblastí, kde IDS platí s těmi českými. Aneb při těchto porovnáních by Česko bylo 1-2 IDS…..

smasska

To se tedy těžce mýlíte, podívejte se, kolik různých IDS je třeba v Bavorsku, které je počtem obyvatel cca srovnatelné s ČR. Podobně Švýcarsko apod.

Hoermalmeister

Kecáš a víš to, IDS jsou tam stejně velké, velmi často naopak menší a je to osina v zadku hledat spojení mezi různými VVB. Nikde není nic shrnuto ani unifikováno. Bez Ortskenntnisse se nikam nedostanete. Zaplať pánbůh za nás IDOS

Jindřich Fišera

Ano. Za tarif DB, což je obdoba českého OneTicketu. Platí totiž ve vlacích všech dopravců a percentuelně je většinou dražší než OneTicket.

Michal M

Tak se na to Slovensko odstěhujte, když vám to chybí.

Plecháč

Kdyby se to dělilo jenom na spolkové země, to by byl obrovský pokrok. V podstatě jediná spolková země která má jen jeden Verkehrsverbund je Braniborsko, všechny ostatní jich mají mnohem víc, když nepočítáme ty miniaturní země.

https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Karte_der_Verkehrsverb%C3%BCnde_und_Tarifverb%C3%BCnde_in_Deutschland.png

Gwann

V německu se to dělí tuším ještě úplně jinak – podle nějakých verkehrsbundů

Hoermalmeister

V Německu se to právě dělí ještě víc a občas se vlaky počítají, občas jenom autobusy. Prakticky ale ve vlaku tarif Verkehrsverbundu platit nebudete, pže projedete několika. Kombinace bus vlak je (většinou) daleko horší než u nás, koupíte si dvě jízdenky a bus na vás nepočká a máte smůlu. Třeba v JMK počká a nebo pojedeš bez přirážky dalším

Cestujici

Teď Kraj a Kodis prokázal, že kromě rozvratu JŘ zvládá i rozvrat tarifu…
Fakt gratuluji k pohřbu použitelnosti pro normální lidi

Honza V.

Naopak, je to zákrok proti těm dopravcům, kteří se pokoušejí sabotovat a rozvracet krajský tarif a odmítají cestujícím nabízet tu jízdenku, která je pro ně nejvýhodnější.

Dos22

Jakože když si cestující řekne o ODISku, tak pokladní mu vnutí tarif ČD?
Nehledě na to, že opět kraj bude trestat cestující, kteří mají různé in karty, apod…, že si dovolují jezdit levněji jak s ODISkou.
A jsou i relace, kde krajský tarif a ČD vychází podobně.

jira.h

Ano i když jsem řekl že chci IREDO tatif tak mě pruvodčí dal jízdenku ČD která je dražší. A ještě se cítil uražen že tu nechci že to nezplatím . Stalo se mě už za 3roky několikrát

Dos22

Jezdím vlakem x krát do týdne a mám opačnou zkušenost, na kaše i průvodčí, viz. Druhý koment.

Michal141

Souhlas, taky se mi to stává, a to klidně na příměstských tratích i kolem Prahy nebo Berouna… Jak vyloženě neřeknu, že chci pasmovou jízdenku, automaticky bez dotazů dostanu nejdražší ČD jízdenku.

jira.h

v Pce kraji bežný. Když pruvodčimu neřeknu že vysloveně trvám na IREDU tak mě dá jízdenku na ČD tarif který je vetšinou dražší.

Dos22

Zajímavé, že mám zkušenost opačnou, vždycky automaticky dali IREDO, jednou jsem dokonce musel průvodčího přesvědčovat, že chci In25, i když to cenově bylo podobné.

Leštění

To se mi v životě nestalo, vždy sem dostal iredo i bez rikani.

JackBrno

Vážně? Mě teda vždycky na pokladně

JackBrno

…na pokladně ČD dají krajskou jízdenku, ať jsem kdekoliv.

Jirka

Nevím mladá má bydliště v dosahu MHD i vlakovou zastávku, vzhledem že jsem přes týden v práci v půlce republiky tak využívám z/do někdy auto, ale spíš vlak s stím, že na „hlavním nádraží můžu přestoupit na MHD či osobní vlak i rámci IDS, ale vzhledem co si dovolí tamní DP účtovat za svoji jízdenku, tak logicky využíju IN kartu s železniční jízdenkou a navíc se nemusím bát, že cestou do těch končin budu poslouchat řev jistého etnika, o okradení nemluvě.

Jirka

Jinak – to samé, když jede mladá do města vlakem tak průvodčí mají v těch slevách úplně hokej a to nemluvě, že neumí ani na POP jízdenku najít natož vydat. Spíš je zázrak, že směrem do města vůbec kontrolují.

likvidátor shotoushků

Železnice tu není pro tvé šotovýlety, ale právě pro normální lidi 🙃

Gwann

tak kdyby hypoteticky moje drahá matka někdy uvažovala o cestě do Ostravy a pak po MS kraji (nevím, co by tam dělala)…a to ještě VHD…tak kombinace lístek ČD z jiného kraje tam a pak ODISka na ČD v kraji, by jí jistě potěšila a vylepšila den….

M19

Normální člověk chce heden tarif, jednu jízdenku a jet tím co jede ve chvíli, kdy potřebuje on. Platit někomu za to, aby dostal aspoň trochu rozumnou cenu lístku fakt nechce. Autobusový dopravci to už pochopili a stačí jim registrace bez poplatku.

Kuba2

A na který jeden tarif s rozumnou cenou teda bude jezdit denně dojíždějící z Karviné do Ostravy?

jal

Stejný jako doteď. ODIS.

kan

kodis likviduje dopravu v MS kraji dlouhodobě, co nápad to perla

Cestujici

Jo, takže stali cestující jsou trestáni za chtění využití síťových jízdenek… místo aby tato vrstva zákazníků měla nejvyšší priority, tak jsou odstavení na druhou či spíše desátou kolej.
No tak dobře, takže fakt nezbude než už i na ty výlety jet autem. Přemýšlet o deseti tarifech a ještě se doprošovat, to fakt ne…
Úsměvné je, že jdeme cestou kde Polsko před 15 lety, kde rychle zjistili že to je cesta do pekel

Ares

Cestující co jedou jednou za půl roku na výlet fakt nejsou prioritou.

Daniel

Osobně doufám, že síťové jízdenky pro kraj zůstanou. Člověk si ji pohodlně koupí a může jet v rámci kraje kdekoliv, ve skupinové verzi je to i dost výhodné. Tohle mi připadá strašný chaos a demotivace pravidelných cestujících.

Chalupář

Zustanou

Dálkový cestující

Nainstalujete příslušnou krajskou appku a ta to vymyslí za vás, i když jste tam poprvé, podobné jako s appkou od ČD, řekl bych jednodušší, nejste vázán na spoj, ale na čas či zony, naopak to ulehčuje cestování a jako bonus zlevňuje.

Izvornjak

Zrovna v MSK při použití ODISapky na spoj de facto vázaný jste. Ale to je mezi kraji spíš výjimka – když to zobecním, tak máte pravdu.

Dos22

To je řešení, v tak malé republice 13 různých IDS, aby člověk měl x aplikací a zjišťoval, jak to kde funguje, to je prozákaznický přístup.
Nehledě na to, že na stránkách KODIS je defakto nemožné zjistit předem cenu za cestu, to i to blbé IREDO v PaK má aspoň nějaký kalkulátor.

Michal M

Spíš je to stárnutí, neschopnost pochopit realitu a vymýšlet problémy, které neexistují.

Dos22

Jaký problém, který neexistuje, jsem vymyslel?

Michal M

Komplikovanost IDS pro cestující jste vymyslel.

M19

Tak už přiznejte, že nejste žádný cestující, ale obyčejný šotouš. Síťové jízdenky platí, jen jedna rádoby slevová kartička nikoliv.

Chalupář

Síťové jizdenky ČD budou nadale platit i vnitrokrajsky.

Cestujici

Tak to z článku nikde nevyplývá…. Pokud se to týká jen a pouze In25 měli jste to napsat. PS pro ty hejtry , asi neznáte prozakaznickou firmu kde treba je InGold na cesty jako benefit že….

jirka

Chtelo by to nejakou apku, ktera to vsechno integruje a nabidne mi listek z bodu A do bodu B, bez ohledu na kraj a dopravce. Neco jako muj vlak, ale pro vsechny dopravce.

roman

Pokud je vlak objednaný krajem nebo ministerstvem dopravy můj vlak to umí

Marana_CZE

OneTicket 🤓, do budoucna (těžko říct jak dlouhého) dojde i k integraci celé VHD, takže i autobusů.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

V moravskoslezském kraji OdisApka

Cestujici

Ale proboha to ne, všem těm tzv vylepsovatelum a integrátorum jde o to ty lidi co nejvíce demotivovat. Nejsou cestující, nejsou stížnosti, nejsou problémy. To jen blbí šotouši si myslí, že ještě pořád to jsou služby pro lidi. Ve skutečnosti tomu tak fakt není….bohužel smutná pravda a krutá realita .

Laborec425

Taky si to myslím. To, co se zde děje je neskutečný zlo.

M19

Jistě, co nejvíc tarifů, co nejsložitější. To je pro lidi. Ne, neocením, když si musím koupit kartičku, abych dostal trochu přijatelné jízdné.

Michal M

V ODISu si žádnou kartičku kupovat nemusíte.

M19

A? Má reakce byla na pláč o nemožnosti použití IN-25.

Michal M

A copak vám konkrétně chybí? Režijka pro důchodce platí, jízdenky ČD odjinud do stanic v MSK a opačně taky.
V rámci kraje se dá pohodlně cestovat na integrovaný tarif pokrývající všechny druhy dopravy kromě vlaků vyšší kvality.

Cestujici

Narozdil od zřejmě většiny co si myslí, že Ostrava je pupek světa, tak není. Tudíž někdy jedu po kraji, někdy dal. A jako koupit si sitovku, a ještě platit drauf znovu, tak to jako sorry, to fakt ne, a ještě řešit jejich dementní kartičky, uvažovat co kde platí, co kdo uzná, a že mám platit mobilem, ale.to mi zas neuzná ČSAD, teď poslední použitelná část jako vlak jde do kytek. Vzkaz na Kodis : kupte si už konečně auta a dejte nam pokoj

likvidátor shotoushků

Přestaň tady kvičet. Tvoje šotopožadavky nikoho nezajímají 😘

Michal M

To musí být peklo. Nemůže vás doprovodit na cestách třeba vnuk?

likvidátor shotoushků

Tak se tu hlavně nerozbreč

roman

Takže IN 100 mi bude v moravskoslezském kraji k ničemu?

libor

nejen v MS kraji ;-)… všechny IN kartičky jsou pomalu k prdu…

Radim

V aplikaci můj vlak si „koupíte“ na IN100 zadarmo jízdenku z nějaké stanice/zastávky, co je mimo kraj. A průvodčímu dáte pípnout ten QR kód, kde uvidí, že jedete ze stanice/zastávky mimo kraj a doklad uzná. Jednoduché.

Sucharda

Nejspíš IN100 bude platit, ale jen pokud jedete přes hranice kraje*). Jen nevím jak to bude, když pojedu Zlínský Moravskoslezský? Neb v obou prý budou vnitrokrajské osobáky jen s tarifem kraje. Na druhou stranu co je průvodčímu ČD na území severní moravy do toho co platí/neplatí v Baťovském kraji. A obráceně.

*) jde o to odkud a kam jedete vy, neb pokud jedu z Olomouce (nebo odjinud) do Hnojníku, tak v osobáku FM-Těšín budu moci použít jízdenku ČD i po přestupu. Doufám že se nepletu.

Izvornjak

Nejpravděpodobněji to bude fungovat stejně jako dnes mezi Jihomoravským a Zlínským (které oba pro vnitrokrajské cesty tarif ČD zakázaly) – tedy při překročení hranice kraje budete moct normálně použít TR10.

Stejně tak očekávám zachování platnosti IN100 a ekvivalentních síťových nabídek i pro vnitrokrajské cesty. To by byli v MSK až moc přísní…

Pezos

Je vlastně nějaký kraj, který by neuznával IN100 nebo nadregionální síťové jízdenky ČD?

Jirka

Třeba síťová regionální (celodenní či skupinová) pro Jihomoravský kraj už neexistuje.

Michal M

Nevím, kolik stála, ale za 250 je k mání od IDS JMK. Včetně autobusů, o víkendu pro víc lidí…

Chalupář

Bude platit. Je to sitova jizdenka. Zustane mezikrajsky i vnitrokrajsky.

Daniel

Doufám, že nedojde ke zrušení síťové jízdenky pro MSK. Tohle mi připadá jako úplně zbytečný chaos a džungle pro cestující.

Jirka

V Jihomoravském kraji třeba ke zrušení síťové regionální jízdenky ČD došlo.
ČD už ji nenabízí.

Roman Svačina

14 krajů v ČR. 14 různých variant IDS. Takže kdo jezdíte vlakem po celé ČR, tak stáhnout 14 krajských aplikací anebo se spolehnout na předraženou One ticket. Která taky neplatí úplně všude. Třeba LE Pha-Ova atd. Jo. Rozmohl se nám tady takový nový nešvar.

Marana_CZE

A co to je za nesmysl prosím? Pokud jezdíte jen v kraji, tak je krajský tarif skoro vždy nejlepší. Pokud jezdíte mezi kraji, můžete si vždy koupit jízdenku dopravce. Jediný problém je, pokud jedete více dopravci, v tu chvíli si koupíte oneticket. Jednoduchý jak facka. Hoďte to do mého vlaku, odkud kam a nemusíte si stahovat xy aplikací a mít cestu na 20 jízdenek ;). Stačí u toho přemýšlet.

Cestujici

Jo, mám fakt jako úplný trotl platit za Oneticket třikrát tolik než kolik je součet jednotlivých tarifu?? To nemyslíte vážně …

Marana_CZE

Pěkný nesmysl, OneTicket stojí to co klasická flexina 🤓.

Ares

To je váš problém.

Jirka

Drahé.

Avlaky

14 IDS systému není

Pokud vim je jich 12

PID mají dva kraje

A pokud se nemýlím tak Pardubický a králové Hradecký mají taky společný

Martin 13

Vše se v prdel obrací

Plecháč

IDS je dokonce 15. SIce PID a IREDO mají dva kraje dohromady, ale paralelně k IREDu existuje VYDIS, dále Zlínský kraj má dva IDS (ZID a IDZK), stejně jako Jihočeský kraj (ISD JČK a IDS Tábor.) No je v tom bordel.

Jan z Rokycan

A k tomu započítat, že leckdy to je spíš parodie na IDS než IDS.

Vesper

Tohle ježdění po celé republáce se strašně přeceňuje. Skoro nikdo neobjíždí takhle vlakem nebo veřejnou dopravou celou republiku. Naprostá většina lidí akorát dojíždí svojí trasu do práce a zpátky a tím to hasne. Někoho z Ústí nad Labem nezajímá že brněnské příměsto má nějaké specifické podmínky odbavení (zelený pruh) protíže brněnským příměstem stejně nikdy v životě nepojede. A těch pár šotoušů co tam z Ústí pojedou si to bez problému zjistí.

Leštění

Tak určitě, běžte se někdy podívat např. do Pardubic, když přijede rychlík od/do Liberce, minimálně 30% míří na rychlíky na Moravu.

Sucharda

Kdo jezdíte mezi kraji, napište komentář. Ať víme kolik nás jezdí mezi kraji. Palec nahoru nebo dolu může mít přesně obrácený význam než si myslíte.

Já jezdím mezi kraji na výlety a po návštěvách.
Pracovně se držím v rámci kraje.

Dos22

Samozřejmě, pak do toho Brna pojede třeba jen na dovolenou o této zhovadilosti nebude vědět, a hned bude za „černého“ pasažéra.

troglj

Nebude. Když pojedu Ústí nad Labem – Frýdek-Místek (asi za týden), tak mi na to bude stále stačit jedná jízdenka dle tarifu ČD.
Když pojedu Ostrava – Frýdek-Místek, tak platí jen ODIS.

Dos22

To byla reakce na Brno a zelený pruh, v rámci cesty po kraji.

Dálkový cestující

Ne každý kraj má aplikaci, tam si nestáhnete nic, ale jsou pod tlakem, těch pokrokovějších krajů, které dokonce už i spolupracují a rozšiřují tarifní pásma na na území sousedního kraje – já bych to nechal na trhu – spokojený zákazník je i politicky spokojený volič u krajských voleb. Takový mordor, jak se to maluje, to není, jasně když nemá telefon s daty, nebo když neoupuštíte kraj.. 😀

*h8*

k těm 14 apkám na kraje ještě je třeba přidat apky jednotlivých dopravců, kteří nejsou pokrytí IDS. A to ještě nejsme u autobusové dopravy ….

Marana_CZE

No, neviděl bych v tom takový středověk, jako ostatní. I u nás v JMK není uznáván tarif českých drah a nic špatného se zde neděje. Nemusíte si kupovat pět jízdenek a nevím co. Prostě zadáte v mém vlaku odkud kam a dostanete jízdenku. A to i když jedete z Brna-Židenic do Prahy třeba!

Kubrt

Asi tak, normální cestující se s tím srovnají. Problém mají tarifní optimalizátoři, hledající nejlevnější jízdenku z Koutu na Šumavě do Brumova-Bylnice.

Kuba2

A co normální cestující denně dojíždějící z Břeclavi do Hodonína? Zkrátka všude, kde dává smysl použití jak Ex, kde krajský tarif neplatí, tak Os nebo Sp, kde naopak neplatí tarif dopravce, nastává problém.

Jirka

Nikomu se nechce platit víc.

Dos22

Zrovna z Židenic do Prahy vám to normálně tarif ČD dá, protože cesta mimo kraj.

Dálkový cestující

Když jsem jel do ČR na dovolenou, tak bylo nutné nastudovat všechny integrované systémy, kde člověk chtěl pobýt. K appkám dopravců přidat appky integrátorů, provést registrace, natáhnout kartu – jo pak to bylo velmi pohodlné a levné. Ale chápu, mít tak drahá data, asi bych je taky šetřil. Drtivá většina domorodců tak ani netuší, co vlastně u nich v jejich vlastním kraji funguje a když ne tak v plném rozsahu a jakože se to nyní mění dost překotně. V autobuse převažovalo placení cash u řidiče, nebo nějaká místní dožívající karta na místní MHD, moderní způsob jsem neviděl.. ODIS je zajímavý,… Číst vice »

***** Petr

SJT mimo komerci jede všude. Chtěli by ho naopak rozšířit i na busy

Dálkový cestující

Za flexibilitu na jednu jízdenku se musí ale připlatit. Tedy nejdražší produkt na trhu. S mobilem v kapse si za pár minut při čekání na spoj, nakoupíte to samé mnohdy i za méně než polovinu. Pravda mnohé kraje jsou dost pozadu, takže tam si nenakoupíte nic, jako třeba Karlovarský, ten se neobtěžuje ani s příhraničním stykem..

Martin

Ovšem také záleží jakou trasu jedete. Když jsem jel minule, tak jízdenka ČD stála 228Kč a Oneticket 231Kč.

Dálkový cestující

A pokud máte např. regionální rychlík a ten vám stojí v bodech, kde se prolínají krajské integrované systémy – např. Kářez na lince mezi Prahou a Plzní, tak pojedete na dva regionální tarify cca za půlku.. Jasně bez místenky na ČD, ale zase máte místní MHD z nádraží až domů v ceně.

Michal M

Tak si nejdřív ujasněte, jestli chcete kolenovrtit, nebo mít flexibilní lístek a pak jděte otravovat do diskuse.

Honza V.

Takže „všude“ znamená „zatím skoro nikde, jenom ve vlacích“.

troglj

I na komerčních spojích ČD a RegioJetu.

M19

Drtivá většina domorodců např. v JMK má předplatné na kartě a nepotřebuje stahovat appky desítek dopravců. Stačí se dobře dívat, nebo nevzpomínat, co jste viděl před 20 lety.

Martin

Nejsem domorodec, takže kartu nemám a ani neřeším, co bylo před 20 lety. Takže abych mohl nějak rozumně fungovat s veřejnou dopravou, tak mám v mobilu aplikace Můj vlak, PID lítačka, Idolka, DÚKapka, Poseidon, Arriva CZ, Regiojet, Flixbus, DB Navigator, ÖBB Ticket, SBB Mobile, ZVV a CG Transit.
Jojo, čím víc aplikací, tím víc adidas 🙂
Prostě vše má své plus a mínus. Pro mě v pohodě, ovšem ne všichni to tak mají a dají to.

PvvS

A kolik z toho potřebuje normální člověk ? Dálkovinou se dostane normálně.

Dálkový cestující

Souhlas, svět se otevřel i za hranice, pohodlně i s neznalostí místního mistopisu, cestujete jako pán.

M19

No vidíte. A já si vystačím s koupí přes web a s účtem Brnoid.cz, kde si to zakoupím a spáruji s kartou. Dopravce, který vyžaduje aplikace a kartičky je až poslední volba. Zkuste napřed pochopit na co bylo reagovano a pak se to nesnažit omlouvat jakými si obecnými řečmi o něčem jiném.

Dálkový cestující

Donedávna jsem neměl žádnou, nebylo třeba, ale doba se nyní překotně mění, tak se nainstalovalo DB Navigator, ČD, RegioJet, Arriva, PID, Virtuální karta, ODISka, nějaký ten jízdní řád od Seznamu, vám pokryje i chůzi – na denní cesty celou republikou bohatě stačilo. ČD flexi tarif se obcházel jak se dalo, jízdenka na 24 hodin zvládla cestování na dva dny. Máte pokrytou komerční dálkovku, krajské cestování – na tři kliky máte vhodnou jízdenku. Nevidím, kde je jako problém – jaké desítky?

M19

Kolik lidí jezdí tak často takové trasy, aby to potřebovalo? Potřebujete předplatné tam kde jezdite často, tedy pro většinu lidí v rámci IDS tam kde žije a na to je lepší platební karta, než appka. Nemusíte řešit zdánlivou drobnost jako nabití telefonu, či vlastnictví toho chytrého. A hlavně, proč si vůbec něco instalovat, když to není třeba.

Zabakovec

Ústecký kraj a nové výběrko na tom je strjně U1/U3 atd.. Ať to vyhraje kdokoli bude jen DUK tarif a riziko objednatele protože je to brutto

troglj

To už ale v podstatě platí teď. Když chci jízdenku Teplice Chomutov, dostanu automaticky DUK.

Vojtěch C

Existence síťových jízdenek asi brzy přestane dávat smysl.

Honza V.

Naopak, síťové jízdenky teď většina krajů zavádí. Nedává smysl, aby v dotované dopravě platily komerční zákaznické produkty jednotlivých dopravců.

Chalupář

Sitove jizdenky ČD zustanou v platnosti mezikrajsky i vnitrokrajsky.

PvvS

Jak kde.

Vesper

Jak je to v jiných krajích? Třeba jízdenka dle TR10 na trasu Olomouc – Háj ve Slezsku bude možná, nebo pouze jako OneTicket nebo s rozlomením na Svinově, protože dálkovka a regionálka budou zcela oddělené světy?

Chalupář

Mezikrajske cesty zustanou v tarifu dopravce zachovany. Tzn. Olomouc – Haj ve Slezsku beze zmeny…

Lukáš

Ua ty ceny kdo by jezdil vlakem, taxík je levnější

král j

To je tedy chaos. A když pojedu třeba osobním vlakem z Hrubé Vody v Olomouckém kraji do Brantic v MSK na trati 310, jaký tarif zaplatím?

Chalupář

Mezikrajske cesty zustanou v tarifu dopravce zachovany. Tzn. Hruba Voda – Brantice beze zmeny…

HonzaH

Pokud si zkusim koupit jizdni doklad v e-shopu CD z Brna do Vyskova, automaticky mi to nabidne Flexi za 69kc. Az po kliknuti na tlacitko Zmenit si muzu vybrat tarif IDS JMK. A kdybych chtel jet RegioJetem, tak nabidne jenom OneTicket za 93kc a IDSkovou jizdenku vubec ne, i kdyz taky v takovem vlaku plati. Kazdy at si o tom mysli, co chce.

M19

Rozumní lidé jedou z Brna do Vyškova autobusem. Jezdí to častěji.

M19

Automaticky, protože tam je to rychlík. Zkuste tam, kde rychlík nestaví.

JiP

Letos v kvetnu mi In25 zkoncila a jiz ji dale obnovovat nebudu. Koneckoncu, vlakem jiz jezdim po CR minimalne a chaos v tarifech a dopravcich je jednim z duvodu.

David

SJT platí nadále ve všech vlacích, tedy tarifnímu chaosu se můžete vyhnout.

Tomáš

Máte pravdu jen s pro někoho důležitým dodatkem – pokud je vám jedno kolik zaplatíte…

Stráťa

Pokud vám to jedno není tak stejně jezdíte na jízdenky IDS takže se vás změna nedotkne.

David

Pro cesty do míst kde není železniční konkurence je většinou SJT podobně drahý jako tarif ČD (max pár % navíc). Pro cesty po kraji je obvykle zase výhodnější tarif IDS.

Honza Gajdoš

Pravda. Němčice nad Hanou-Prostějov, ČD-54,-, SJT-54,-, IDSOK-32,-, ale platnost 1h24m, v pohodě stíháte i autobus po celém městě.

Honza V.

Právě že jenom ve vlacích.