V další zemi začne jezdit vlak na vodík. Alstom dodá 6 jednotek na sever Itálie
Vizualizace jednotky Alstom Coradia Stream s pohonem na vodík pro Ferrovie Nord Milano. Foto: Alstom
FNM nasadí vodíkové vlaky na neelektrifikovanou trať do podhůří Dolomit.
Jakpak ten udržitelný vodík vyrábějí ? 😀
Vodík se vyrábí z ropy, elektrolýzou vody. Smysl by to mělo jen tehdy kdyby měly odpadní vodík z nějaké výroby…
Já samozřejmě vím z čeho se vodík vyrábí, alespoň u nás – z ropných zbytků, mazutu.
Tudíž a proto, krásné, DRAHÉ, vodíkové ékologické mašinky jezdí na ROPU. Ovšem jistě s bruntálními dotacemi a ékologickým PR pro blby.
Zelený úděl !
😁
Onehdy jsem četl článek, že chemička v Ústí nad Labem jej nabízí jako odpad při jiné výrobě ( možná zbytek a ne úplně odpad )
160 milionů EUR je přes 4 miliardy korun, te je skoro 700 milionů za jednotku. Nebo je v tom i budování nějakých technických náležitostí? Nebo je nutné do ceny započítat i jednotky z opce? Není mi to jasné z článku ani z původní tiskové zprávy.
Mimochodem za jen o málo vyšší cenu nakupuje stejná společnost 31 elektrických jednotek, v odkazu jsou navíc uvedeny parametry těchto jednotek. Skutečně bych rád někdy znal cenu a srovnání cen těchto ekologických šíleností, zda jsou opravdu tak výhodné a bio, jak se tvrdí.
https://www.ilcittadinomb.it/stories/Cronaca/treni-regionali-accordo-tra-alstom-e-fnm-i-nuovi-coradia-stream-arriveranno-ne_1329915_11/
první elektrické lokomotivy taky nebyly levné a pravděpodobně ani kdovíjak efektivní. V podstatě první cokoliv nikdy není ani levné a často ani dobré.
Souhlas. Nějak se začít musí. Nám nebude nikdo sdělovat pozadí těchto transakcí, a není třeba to číst s kalkulačkou v ruce.
Levné sice nebyly, ale v minulosti nebyly ani dotace. Dostával takový Křižík dotace? Od svojí jednotkou (teda jeden vagón) chtěl dokázat, že elektrická železnice je levnější než parní.
To je ovšem něco jiného: Křižík pro svůj průkaz budoval všechno potřebné sám, aby skutečný smysl svého tvrzení dokázal, ale nic nikomu draze neprodával, aby to ten kupující prokazoval za něj.
Elektrickým lokomotivám zprvu konkurovala trakce parní, proti které je elektrická lokomotiva výrazně jednodušší a levnější na provoz (hlavně z hlediska údržby). Problémem elektrické trakce bylo, a stále je, potřeba investice do infrastruktury, která se vyplatí jen při dostatečném provozu.
I pro oponenta:
Křižík budoval bez dotací, to jsem chtěl mým příspěvkem říci.
Po vodíkových propagátorech bych požadoval totéž, včetně investice do tankovací infrastruktury s průkazem, že opravdu jedou (elektrolýzu) na „eko“ elektriku, když mají té ekologie plná ústa.
V podstatě strkáte nos do cizích věcí, je to jejich věc, ne vaše.
Nemáte tak úplně pravdu, jednotky budou spolufinancovány z veřejných rozpočtů, respektive z rozpočtu EU, takže svým způsobem je finacujeme všichni.
Co si kdo koupí je jeho věc, srovnání mne zajímá z čistě profesního hlediska a také hlediska nějakého finančního smyslu. Navíc pokud se něco jen ekologicky tváří, nemusí to být vůbec ekologické. Ale to už je jiná debata.
No právě, že jste to bral z racionálního profesního hlediska, ale neznáme zákulisní věci. EU bude rozdávat tak obrovský balík peněz, že si ani nebudeme moci dovolit posuzovat nějakou efektivitou, jen to, že kus toho urveme, a budem držet poprvé hubu, nebo pak bychom mohli mít všechno efektivní, ale pokračovali bychom jako země třetí rychlosti.
A bude levnější provoz na naftu anebo vodík?
Chápe prosím někdo, jak je to s těmi firmami na severu? Vlak kupuje Ferrovie Nord Milano (FNM), ale dopravcem bude Trenord (50 % FNM, 50 % Trenitalia)?
Díky
Ital vyrobí vodík eletkrolýzou. Z dovozové elektřiny z Francie. No aspoň že Francouzi nevyrábějí elektřinu z uhlí. To už by bylo účinnější fedrovat to samé uhlí do parní lokomotivy.
Jde o to, že Francouzi mají přebytky elektřiny z OZE a k tomu hodně jaderných bloků. Tím pádem můžou vyrábět vodík z těchto přebytků. Provozní náklady JE jsou prakticky stejné, jedno zda jede na 70 nebo 90 % výkonu.
Nebyla by jednodušší elektrifikace?
Ta vizualizace je dělaná v MS Paint (Malování)?
Jinak nejen vlaky na vodík jsou za dnešního stavu věcí nesmysl. Vodík se získává z ropy.
Nevyjedou. My jim vysvětlíme, že to nebude fungovat.
Ital podpoří relativně vlastní výrobek a posune komfort cestování na vyšší úroveň a jako bonus prvek ekologie . Správný směr . A já si počkám na tu rychlíkovou šlupku na Liberec a budu se „těšit“ na vánoční lehké oživení jinou atrapu moderního vlaku .
V roce 2025 možná bude mít podobné jednotky Arriva.
Jo! A leoExpress bude brázdil 3/4 Evropy…
To určitě!
Nevěřte všemu co ty firmy nakecají 🙂
Nevyjedou a do švestek zkrachují.
nasadí jej i v Japonsku.
Arriva bude v té době opravovat pro Česko šroty. V v diskusích jakákoliv oprava šrotu vyvolává nadšení a 50 plusů.
že by Arriva přivezla toho Vindobona-Delfína? 🙂
Je to možné. 🙂
Ano, stejně jako jiný spolehlivý výrobek z téže výrobny, Pendolino, zvedlo komfort cestování s ČD, a. s.
Ekologie? Vtipné na trase, kde jezdí vlaky jen ve 2h taktu včetně pracovních dnů (= nepoužitelné pro nemalou část lidí, kteří tak jako tak musejí použít jiný dopravní prostředek).
Chápejte to jako provoz na zkoušku.
Do Brena jezdí 1-2 vlaky za hodinu.
PS: Pendolino je po úvodních problémech (způsobených ale také neproškoleným personálem) velmi spolehlivé.