V Chemnitz ukázali poprvé nové bateriové vlaky pro Sasko, testovaly se v Česku
Nová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: VMS
Start nových jednotek je naplánován na příští rok.
Start nových jednotek je naplánován na příští rok.
„V Chemnitz“ mě osobně tahá za uši, čekal bych spíš „v Chemnitzu“. Ale kupodivu pravidla umožňují obě varianty. A nebo abychom se (ne)hádali, tak použít „v Saské Kamenici“. 😀
,,Testovaly se v Česku“. To kdyby náhodou ty baterky vytekly.😛
Podobné Bemu od Škody je za 152 milionů Kč (má ale menší baterii. V max. 120 km/h, dojezd 80 km/h). Tohle Bemu vyjde na 227 milionů Kč.
Schadewerk už má něco podobnýho schopnýho provozu a schválenyho ?
Je ve výrobě
Také má ale jenom dva vozy.
Ovšem na délku a kapacitou je tenhle Alstom a dvoudílný panter srovnatelný (Jacobsovy podvozky).
A u nás v Msk by to mělo stačit těch 80 km vzdálenost a 120 rychlost. V plánu je jezdit Ostrava Studénka pod drátem. V podstatě až do Sedlnice i Mošnova. A do Veřovic pak to bude stačit ten dojezd 80 km. Rychlost je tam nejvyšší 100 km. Na okružní linku S7 to také bude na trati 322 FM ČT stačit jak rychlost tak vzdálenost. Na trati mezi Suchdolem nad Odrou a Odrama Vítkovem to vyjde rovněž. V případě Budišova nad Budišovkou na konečné dobíjecí zařízení. To tam bude zejména i kvůli délce postoje v BnB. Nový Jičín samozřejmě také… Číst vice »
Ty jednotky Coradia Continental, tedy aspoň ty elektrické, to je naprostá katastrofa. Okna posazená tak nízko, ze jsem koukal šikmo dolů a viděl jsem jen zemi, max. asi 5m od tratě. Sedačky šílené natěsnané, a design čel jednotek úplný hnus! V porovnání s těmito vlaky jsou naši Panteři krásná a pohodlná vozidla!
Má to výhodu že je to tak nějak bezbariérové pro nástupiště 550 i 780 mm, uvnitř žádné schody, ne jako ta prolézačka v Panteru. Ale sezení a výhled opravdu moc komfortní nejsou.
Jak je to udělané technicky, že je podlaha vozu stejná při obou výškách?
Not at all. The trains are designed for either 550mm or 760mm platforms
Snažím se to dohledat, myslel jsem že je výška podlahy něco mezi a schod není kritický, ale nejspíš to platí pro výšku podlahy v oddíle a nástupní prostor je přizpůsoben buď na 550 nebo 760. Každopádně schody jako v Panterovi tam nejsou.
Naopak, spodní hrana okna je v nízkopodlažní části tak vysoko, že z něj dítě neuvidí.
Počet sedaček v jednotce ovlivňuje zákazník. Co si dá do podmínek zadávacího řízení to dostane.
Zákazník muže i druh sedaček určit.
Zase ty nesmysly s baterkama.. radši ať ten zbytek zadratuji.
Furt lepší jak vodík.
To musí udělat DB Netz, s tím objednatel dopravy moc nepohne.
Muže udělat. Například Landtag od státu Saska muže rozhodnout o elektrifikace když jsi ji zaplatí. Oni totiž všichni chtějí na takové věci peníze s Berlína.
To je zemský sněm, nikoliv objednatel, že? Takže objednatel dopravy se ho musí zeptat a pak už to není jenom na objednateli.
K zemskému sněmů patří i dopravní ministerstvo toho státu/té země. Například v Bavorsku je BEG podřízena dop. min. a funguje jako její správce při zadávání železniční dopravy v Bavorsku a podle dohodě i dál. BEG děla jenom to co bavorská vláda rozhodne. S toho důvodu byli v Bavorsku i tratě připravené na naklápění a pořizována DMU 612. I nový tunel na S-Bahn v Mnichově je Bavorska záležitost (platí 40%, Berlin 60%). V Sasku těch správců je víc, tam určí spojené okrese jak se bude řešit doprava. Ale stále tam má dop. min. poslední slovo. V Sasku by musela vláda u… Číst vice »
Díky, takže je to delší a složitější proces, než se ten drát vůbec věšet začně.
Co zde jezdí nyní? DB 612?
Mitteldeutsche Regiobahn s ER20 se soupravou Reisezugwagen a Halberstadt řídícím vozem.
https://de.wikipedia.org/wiki/Mitteldeutsche_Regiobahn#/media/Datei%3AJ25_547_Bf_Belgershain%2C_Bybzdf.jpg
Jen doplním že předtím tam skutečně jezdily ty DB 612. Sice měly většinou zakázané klopení, ale jízdní doby se pro ta „Béčka“ pak musely prodloužit.
Ano, tím jsem jel 13.8.2023.
Na konci Herkules https://photos.app.goo.gl/t8Behbsn3T2j7og18
Vpředu řídící vůz https://photos.app.goo.gl/UpHxJbir6JUk7VpA8
Oddíl na kola a kočárky v řídícím voze.
https://photos.app.goo.gl/cnawF4wCtXV42bbu7
Vysokopodlažní, bez klimatizce, stahovací okna, špalíková brzda.
Jen upřesním, že dnes na dotyčné lince RE6 jezdí klasické soupravy s herkulesem v čele. Tato linka je dále zajímavá tím, že pod trolejí jsou v podstatě jen koncové stanice (a pár km).
Takže něco jako za pár let Kladno – Praha 😂
Něco jako Brno-Jihlava, dřív i dnes. I ta vzdálenost je srovantelná.