V Česku vzniknou další železniční zastávky, Drážní úřad povolil čtyři nové

Jednou z posledních nově budovaných zastávek v české železniční síti je Havířov střed. Foto: Vojtěch Dočkal, Wikimedia CommonsJednou z posledních nově budovaných zastávek v české železniční síti je Havířov střed. Foto: Vojtěch Dočkal, Wikimedia Commons

Síť železničních zastávek v Česku se opět rozroste. Drážní úřad vydal čtyři rozhodnutí o nových názvech budoucích zastávek. Ty vzniknou

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
coudy

Neratovice – na trati č. 070 Praha – Turnov se počítá s výstavbou zastávky Neratovice sídliště v km 32,972 – 33,092 mezi stanicemi Měšice u Prahy – Neratovice.
Dovolím si upozornit že to nejsou Měšice u Prahy ale Kojetice u Prahy

Kyklop

Co takhle konečně přejmenovat nesmyslný Praha-Zličín na logické Praha-Řepy?

železničář v důchodu

To už tady (na popud ROPIDu) jednou bylo a vydrželo to asi půl roku, ale zličínský „magistrát“ se tehdy mohl zbláznit vzteky a nějakými pokoutními cestami si dokázal vyběhat zpětnou změnu názvu na „Praha-Zličín“ – kudy tam přesně vede hranice katastru, nevím, ale že ta stanice v praxi neslouží pro Zličín, ale pro řepské sídliště + navazující MHD, to je zřejmé na první pohled.

To

Kdyby dnes schválili 100 nových zastávek, bude to málo.

železničář v důchodu

Naprostý souhlas – ale u zdejších „mudrlantů“ s takovým názorem určitě nepochodíte: ty zajímají jen dálkové cesty a obsluha venkova je pro ně nepodstatná záležitost, protože vlakem stejně jezdí jen do Švýcarska a ke svému „fotošotoušení“ v ČR stejně používají automobily. A svoje prarodiče už na venkov navštěvovat také nejezdí, protože ti už bydlí někde nedaleko jich v městském paneláku a babičky jim nejspíše vyvářejí, aby se tím nemuseli zdržovat a měli víc času na plevelení Internetu svými teoretickými „moudry“ …

Martin

Obsluha regionu je velmi dulezita, … Predevsim by ale regionalni trate meli byt napojeny v dulezitych uzlech na dalkovou dopravu a mestske dopravni uzly, ne vzdy cestujete jen ze vsi do vsi, ale casto za praci do mesta,…
Ano dalkove trasy ted hybou vice verejnosti v souvislosti s chybejicimi VRT, ale i u nich se musi pocitat se staniemi u kterych bude navaznost na regionalni dopravu,…
Je to jako v Praze metro, proste mistni doprava zajisti k metru a to prepravi rychle cestujici dal,…

železničář v důchodu

Rovněž naprostý souhlas, ale je třeba ještě doplnit, že by na regionálních tratích měly být také pokud možno co nejvíce zvýšeny traťové rychlosti (nejen formálně NTR, ale i skutečný průběh TR), aby se „lokálky“ staly atraktivnější i umožněním rychlejší jízdy osobních vlaků, a tím i zkrácení cestovních dob i při větším počtu zastávek (samozřejmě především na znamení) – a k tomu by bylo třeba konečně začít i v regionální dopravě provozovat i „dynamičtější“ vozidla než jsou ta dosavadní.

Petr.R

správně děláme, nebot jak rozhodlo vedení mrakodrapu, že když do vesnice povede autobus a vlak současně, tak dotace kraje bude na vlak a tu autobusovou linku začne od vlakovýho nádraží.

Radek Janata

To je ovšem principiálně správně. Stačí se podívat, jak je to např. v Německu.

Železnice tvoří páteří, protože je efektivní v přerpavě velkémo množsví cestujícících, zejména do měst.
Takže autobus z vesnice nejede do centra města, ale jen k nejbližšímu vhodnému nádraží, kde se přestupuje na vlak.

Svojsin

Ovšem to je správné, ale na tratích, kde to má smysl.
V některých částech Německa byla osobka na regionálce okleštěna takovým způsobem, že být to u nás, bude se nejeden šotouš věšet či psych. kolabovat….

jan

Zase s Mírou, ať z toho nenaděláme ostravskou tramvaj.

Tomáš

Přesně tak. Tenhle trend, že vlak bude stavět u každého pařezu je fakt mimo.

železničář v důchodu

To je jen stále se opakující nesmysl pocházející asi především od městských „šotoušů“ a „VRTkařů“: velké množství venkovských zastávek funguje přitom už dávno v režimu „na znamení“, a protože v „lokálkových“ osobních vlacích jezdí jen minimum „dálkové“ frekvence, tak prodloužení cestovní doby o těch několik minut ve skutečnosti nevadí v podstatě nikomu a větší množství zastávek naopak do vlaku (který stejně jede) pomůže dostat další cestující, kteří by jinak vlaku využívat nemohli.

noerf

Zajímalo by mne, proč na 4. koridoru v úseku s minimem osobnich vlaků vzniká další zastávka navíc prakticky na vesnici.

Chachar Budvar

Jestli to nebude způsobené tím, že místní chtějí vlakem jezdit. Jednoduché, co… Nebo jste moudře usoudil, že lidé z vesnice nemají nárok na železniční dopravu?

VRT

Dynín: 315 obyvatel. Zastávka autobusu na návsi. Zastávka vlaku (asi) 500 m od návsi.
Mají nárok na železniční dopravu všichni obyvatelé všech vesnic? To by mě docela zajímalo, jak se s tím popasujeme.
No hlavně na kolik za zastávka vyjde (věřím v krásné modré zábradlí), kolik lidí ji bude reálně využívat a jak dlouho bychom za to mohli vozit obyvatele Dynína taxíkem až do Budějic.

Chachar Budvar

Jděte se obyvatel vesnic zeptat – především těch, jimž (třeba zrovna v JČ) byla železniční doprava, či její možnost moudrými socdemáky/komunisty/odeesáky odejmuta. Začnou jezdit (pochopitelně) téměř všichni autem, protože náhradní bus (pokud jej kraj vůbec zavedl, spíše však prachy skončily v nějakých chatách, či kapsách starostů různých Velenic, Hlubokých, juak to tam tak bývává) čumákuje v kolonách uvnitř měst – stejných, které kupodivu začnou způsobovat svými os. auty ti, kteří až do „optimalizace“ (zrušení) vlaky jezdili. Většinou to bývá kus/os. automobil, takže zábor místa x násobný, oproti době, kdy používal veřejnou dopravou. Pokud se snažíte „vmezeřit“ do rozhodovacího procesu o… Číst vice »

noerf

Chachar Budvar: Rychliky a expresy tam nestaví a pokud by se jednalo o posun zastávky v rámci výstavby tak to pochopim, ale dělat po cca 500 m další zastavku pro cca 4 páry spojů a neznámý počet cestujících mi přijde jako mrhani peněz.

Chachar Budvar

Zastávka „Dynín“ se přesouvá, pokud vím. A 4 spoje tam nebudou věčně

Bram

Však tam časem nebudou stavit žádné.

VRT

No asi tak nějak.

Chachar Budvar

Vědět o záležitosti Dynína kulové, ale dělat raménka. Takové známe.

Svojsin

Tak něco napište o záležitosti Dynína, ať se poučíme.

VRT

Napjatě čekám na podrobný popis situace.

Pepa

Skvělým příkladem budiž zastávka Droužkovice na přeložce trati 124. Provoz od 2007, ukončení zastavování vlaků 2011.

K.S.

Koridory mají sloužit rychlé osobní a nákladní dopravě, ne aby se na nich realizovala obsluha každé díry nebo (pří)městská železnice. Vzhledem k tomu že Dynín nemá nějak moc obyvatel a vedle je rozestavěná D3, tak než aby se lidi tahali někde na zastávku, tak vlezou doma do auta a tak jako tak do těch Budějovic pojedou autem, tomu nezabráníte jakýmkoliv vlakem. Z tohoto pohledu je mnohem lepší ten autobus, klidně i po staré, obslouží to ještě několik obcí po cestě. Jinak Vy i konšelé na radnicích máte dost mezer v tom co se dá dneska s auty a zároveň pro… Číst vice »

Milan

Vlaková zastávka Dynín má smysl, jelikož obec má velmi špatnou dostupnost veřejnou dopravou. Vzdálenost zastávky 500m není žádný problém, jelikož na venkově je zcela běžné používat jízdní kolo k efektivní přepravě na krátké vzdálenosti, nejen pro zábavu, jak je zvykem ve městech. Auto s tím nemá nic společného, kvalitní veřejná doprava je potřebná.

K.S.

Jenže hned vedle povede v brzké době, nebo už vede, D3, která může situaci dost změnit, teď nevím kam to má přirozenou spádovost, jestli do Budějovic, nebo do Veselí, ale upravit vedení linek autobusů tak, aby se zlepšila obsluha možné být musí, jestli s tím je nějaký neřešitelný technický problém nevím, ale spíš bych to viděl na problém úřednický. Pokud to za den nevyrobí nějaký zajímavý počet cestujících, tak dělat tam vlakovou zastávku nemá moc smysl.

To

„Koridory mají sloužit rychlé osobní a nákladní dopravě, ne aby se na nich realizovala obsluha každé díry nebo (pří)městská železnice“.

Pokud koridorům vadí příměstská železnice, nechť si dálkové vlaky jezdí po zvláštní trati. Mnohde příměstská železnice přepraví více cestujících než dálkové vlaky se 4 vagony – viz trať 171, 011 …

Michal

Asi by člověk těžko vymyslel debilnější srovnání než 171 a 220, ale vy jste to zvládl. Gratuluju.

Radek Janata

Ad Dynín. Vesnice je to malá a vlak by tam obecně asi vůbec stavět nemusel.

Ale zaprvé ona už tam stanice je – toto je jen její posun blíže k obci a zjednodušení na zastávku. A je politicky problematické rušit něco co existuje. Pokdu by tam nebylo nic a lidi byli zvyklí, že tam nic není, tak by to byla věc jiná.

Za druhé, různé minizastávky jsou oběť NIMBYstům. Lepší je se zsobcí domluvit a to nástupiště jim tam postavit, než je nechat celou stavbu zdržovat. Po letech uvidí sami, že je cestujících málo a většina spojů bude zastávku projíždět.

noerf

Radek Janata: Pokud se zruší v Dynine zastavovani vlaku na nádraží, tak ano.

a8n

To je pointa celé akce, aby se místo peronizace stanice využilo přestavby mostu přes III/1555 jakožto podchodu a ve výsledku úspory investičních nákladů. Vzhledem k předpokládanému provozu se nepředpokládá, že by umístění zastávky mimo stanici mělo zásadnější vliv na propustnost.

Vít Jůza

Klikněte si ještě na tu autobusovou zastávku, jak to tam jezdí … a zatímco trochu pravidelná autobusová doprava by se tam pořádně prodražovala, vlaková zastávka v přijatelnější než současné podobě vypadá rozumněji – ty vlaky tam přece jen nejedou a nepojedou jen kvůli Dynínu.

PetrB

Vozit taxikem? Bych vam podekoval, ze bych hnil 20 – 30 minut v Budejcich v zacpe. Zapomel jste jednu podstatnou vec, Budejce jsou druhe, hned po Praze, dopravou nejvytizenejsi mesto v CR. Me staci jet rano z Hluboky do Budejc autobusem a hnit od vystaviste az na Marianske namesti v zacpe. Pritom bych radeji jel na nadrazi Hluboka nad Vltavou autobusem a nasledne vlakem do Budejc a tim se krasne vyhnul zacpam.

K.S.

Tak to chce lepší design parkování, ale s tím, jak jsem psal, bojují všude, protože se města omezují na myšlení ve 2d, místo ve 3d, kdy by mohla, nemusí to být zrovna vyumělkované parkovací domy, místo obyčejného parkingu postavit jej na patro, patřičně nastavit systém jednosměrných ulic, preference na křižovatkách a pod. problém je také že se různé politiky zklidňování dopravy dělají bez koncepce v širším měřítku, kdy se jen problémy různě posunují, čeká se na zázraky v podobě obchvatů a pod. Každé město má nějaké přirozené hlavní cíle a pochybuji že v Budějovicích je to centrum. Jak se dívám,… Číst vice »

raddie

A jste si jistý, že každé město touží po tom přebudovat své centrum na obrovská parkoviště?

K.S.

Využití 3D technologie výrazně redukuje zábor 🙂 Musíte na to jenom myslet a ještě k tomu pozvat nějaké schopné architekty (takže SUDOP má smůlu) Zároveň musíte tyto 3D zařízení umístit ve vztahu k nejnavštěvovanějším bodům tak, aby byla od nich v docházkové vzdálenosti.

Milan

Efektivní způsob k redukci automobilové dopravy ve městech je zavedení rezidentních zón a zón placeného stání. V Praze se postupně rozrůstají, naposled přibyly o prázdninách v Praze 4 a na ulicích je to znatelný rozdíl.

PetrB

Dopravní průzkumy prokázaly, že pokud rozšiříte silnici o další pruh zvedne se tím počet přijíždějících aut. Na Mariánském náměstí sice parkoviště je, ale to jen díky tomu, že je tam díra po zbořených domech z dob socialismu, jelikož soudruzi tam plánovali postavit nové divadlo, z čehož pak sešlo. Nyní se tato myšlenka znovu otevřela a Budějce uvažují, že tam nové divadlo postaví, protože to současné svojí kapacitou nestačí a ta díra akorát náměstí hýzdí Takže bude po parkovišti. A přirozený hlavní cíl Budějc je centrum města. Což je vidět i v generelu MHD kde nejvytíženější zastávkou je Poliklinika Sever, druhou… Číst vice »

ApolloXI.

NOVÁ? Ale kdeže.