LOT 3a leaderboard

V Česku loni přibylo nejvíce elektrických motocyklů za poslední roky

Elektrický skútr BeRider. Foto: Škoda AutoElektrický skútr BeRider. Foto: Škoda Auto

Prodej elektrických motocyklů by mohl podpořit nástup tradičních značek do tohoto segmentu.

Zpět na článek
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

O tyto produkty jsem se asi před rokem hodně zajímal. Problém je tak trochu v trhu samotném, neboť to, co se neabízí naoko jako užitečné (udávaný dojezd 120km, lithiová baterie) je převážně čínská produkce s velmi neověřenými dovozci. Ty skútry vypadají designově lákavě, má to ale několik „ale“ (servisní síť, záruky …). Pokud se jedná o tradičnější značky, tak zase tyto nabízí papírově menší dojezd a to o dost (60 km) a některé dokonce přiznávají, že ve svých výrobcích používají baterie na bázi olova, což je z technologického hlediska pro elektro vozítko jasný palec dolů. Cena se přitom takřka rovná… Číst vice »

Odpadlik

Vidím to úplně stejně. Ostatně stačí se podívat na již zmiňovaný Akumoto, který oznamoval nástup nového modelu Akumoto 800 asi 5 let, než se rozhodli do toho hodit vidle úplně a prodávat jenom kola.
Já si ideálně predstavuju motorku s palubnim napětím min 72V, Lithiová baterka, spolehlivý dojezd 120km a rychlost 80km/h.
Taky nevím jestli je vzhledem k neodpruzene váze motoru v zadním kole volba skutru skutečně dobrá.

Jiří Kadlec

A nebude to tím, že si je registrují sdílené služby co je pronajímají?
Jinak elektrický skútr nedává prakticky žádný smysl. Je dražší než běžný a praktické použití je značně omezené. Např srovnání Honda PCX klasické a elektrické, nebo Vespa.

MildaIV

Třeba na dojíždění do práce pár km po městě?

Bertik

To bude asi lepsi klasické el.kolo. Nemusi se nikde evidovat, nepotrebujete ridicak, povinne ruceni a tak. A sluzbu to udela asi stejnou. Zena ho ma a nemuze si ho vynachvalit. Pekne me na nem prohani.

MildaIV

El. kolo nemúžete nikde nechat stát ani 15minut bez dozoru…

Jakub P

Což je u cest do práce otázka hlídaný kolárny. Pro firmy, který maj hlídaný garáže, by často nebyl problém ji zřídit, stačí v tý garáži předělat pár stání pro auta. A ještě si tím zvednou celkovou kapacitu téměř zadarmo…

MildaIV

Hlídanou kolárnu jakože v práci máme, ale má malej problém – strácí se tam kola…

Jakub P

Psal jsem o skutečně hlídanejch, ne jakoby hlídanejch. Jakoby infrastruktura je samozřejmě jen jakoby k něčemu, ve skutečnosti k ničemu. To bohužel z infrastruktury pro kola v ČR celkem dobře známe.

Jan Sova

My jsme měli i kameru, pak mi ukazovali video, přišel maník v mikině s kapucí, vůbec mu nebylo vidět do xichtu, odštípl to během 5s a hodil zmizíka. Už asi 5 let máme kola pověšená v podzemních garážích (neveřejných) a už je klid.

Jakub P

Chápu, veřejně přístupnej stojan venkovní kamera opravdu nezachrání. Zejména když se používaj laciný snadno přeštípnutelný zámky. Držáky v neveřejných podzemních garážích jsou o dost vyšší level.

czhunter

Cesta do práce má obvykle druhou stranu než práce – domov – který je mnohem problematičtější.

Kam dát elektrokolo v paneláku (který obvykle nemá ani hlídané, ani jakobyhlíádané parkoviště)?
Do sklepa ani náhodou, do kolárky ani náhodou, táhnout 20kg bazmek „výtahem pro 3 osoby“ do 7. patra na balkon, to je lahůdka …

Jakub P

Jasně, chápu, že někdo může mít problém s bezpečným uložením kola i na tom druhým konci (sám ho ostatně taky nosím po schodech do bytu, byť jen dvě patra v činžáku). Ale stejně předpokládám, že ten pracovní konec bude kamenem úrazu pro větší část lidí. Na sídlištích a ve větších čtvrtích činžáků by se taky mohly ukázat města a městský části a zařízení pro dlouhodobější bezpečný parkování kol stavět. Leckde uvažujou (a někde i realizujou) i parkovací domy pro auta, které jsou podstatně větší, náročnější a dražší. Družstva a společenství vlastníků by taky mohly pracovat na výrazným zlepšení zabezpečení těch… Číst vice »

adamgolias

pokud nevadi rozdil Vmax , proč ne

Josef

Problem bych videl v tom dobijeni, kde toho elektrickyho skutra budete ve meste dobijet, ty sdileny maji vyhodu, ze to nekdo resi za vas, ale mit vlastniho mi jako moc dobrej napad neprijde. Navic to PCX zere asi 2l/100km, takze pri nadrzi 8l vam to vydrzi cca na 400km, pri par km cesty do prace budete resit tankovani tak jednou za mesic, na tu elektriku to bude ponekud castejsi.

MildaIV

Dobiju ho doma, bydlím v rodiném domě. Skútr na benzin mám, u něj je nevýhoda, že když delší dobu nejedete, tak se vám ucpe karbec. Pokud bych jezdil hodně a často tak je určitě lepší.

Jan Sova

Taky na tom elektroskútru opustíte barák a soused o tom nic neví 😀