V České Třebové začalo odstraňování následků nedělní nehody, záběry z dronu ukazují rozsah škod

Nehoda dvou nákladních vlaků v České Třebové. Foto: HZS Správy železnicNehoda dvou nákladních vlaků v České Třebové. Foto: HZS Správy železnic

Začaly i práce na demontáži trakčního vedení.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vladki

U předchozího článku někdo psal, že namrzlé keramické špalky nebrzdí. Tak se chci zeptat, pokud je opravdu led na špalkách, tak to přece musí být jedno jestli sou keramické nebo železné.

A druhý dotaz, nebylo by dobrým zvykem mít postavené výhybky tak aby ten kdo projede červenou skončil na volné koleji? (tady zrovna vedlejší vypadá volně).

Szony

Vzhledem k té rychlosti – 80 km/h by to stejně skončilo nejspíš dost podobně

Lukáš Chytil

Ty nekovové špalky se musí zahřát aby brzdily.

Alex

Jak modelové kolejiště

Trumway

..co leželo 50let na půdě a teď ho někdo našel

highway

Omlouvám se na off-topic:
„Dnes hasiči zahájili odstraňování vozů i vysypaného materiálu z nich,“ uvedla Správa železnic na sociální síti X.
Přiznám se, že začínám být vytáčen když SŽ, Policie a jiné složky státu oznamují zprávy na sociálních sítích. To nemají vlastní webové stránky, kde by se měli jejich informace najít? Bezpečnostní specialisté varují jak jsou sociální sítě nebezpečné a informace tam jsou lehce manipulovatelné, ověřený účet na X je blaf a nejlepší je vůbec sociální sítě nepoužívat. Co tedy dělat, když důležité zprávy vám státní instituce servírují na x, fb, atd. a sociální sítě nepoužívám?

DavidS

A informace na webovkách manipulovatelné nejsou? Jaký je v tom rozdíl? Dokonce poslední dobou se stále více rozmáhají napodobeniny webových stránek s úmyslem vylákat z lidí peníze.

Leinad

Webovka můze mít certifikát pro dabou doménu.
Příspěvky na sockách nejsou nijak podepsány, jen věříme že socka má nějakou autentifikaci a u příspěvků možná ukazuje jména na základě přihlášení přispěvatele.

Otrokovják

Prosím Vás, když už se tady oháníte termity, tak žádná „autentifikace“. Buď autentizace nebo autorizace. Děkuji.

asdfghjkl

Jediná chyba je váš termit. Autentifikace je sice netradiční pojem, ale správný.

https://www.petrjiranek.cz/pojmy/autentizace-nebo-autentifikace/

Jiří Kocurek

policie.cz pozary.cz spravazeleznic.cz

a pozor na Českou televizi. Ten výbuch atomové elektrárny v Bruntále se nestal (ztohoven) a v podvodu jménem Český sen jeli taky.

Y.K.

A pak někdo ukradne přístupový token a ovládne firemní účet (obejde silná hesla a 2FA) načež mají po ptákách. Neustále se to opakuje, ale sociální sítě jsou holt populární způsob komunikace, bez ohledu na to že o něj kdykoliv mohou přijít a nemají jeho žádnou kontrolu.

Jako paralelní kanál, proč ne, ale jako hlavní, nechápu. Zejména na sítích, kam se nepřihlášený ani nepodívá.

Jiří Kocurek

Stát na to komunikační kanál má: ČRo.
Dokonce dva, taky ČT.

A složky státu vlastní stránky dávno mají, takže co vás vytáčí, když je nečtete? Kdybyste je četl, tak o jejich existenci víte.

Elb

Nejbezpečnější bude, když na ten internet vůbec nepůjdete, nebo ani když z domu nevylezete..

Martin

Když jsem říkal, že to nebude sranda uklidit, schytával jsem mínusy. Mimochodem třeba před Jihlavou, kde vykolejil nákladni vlak v 2016 se menší kousky vagonu povalují ještě dnes.

vasek.beroun

Asi je to daleko do nejbližší sběrny.

Vrtal

Může mě někdo vysvětlit proč už to není uklizeno? Pro edk 1000 práce na den?

Martin

Si to představujete jako Řehka válku…

Zaza

SZ nevlastní jeřáb EDK 1000 ani EDK 750, ale nejdříve musí od chytrého Hájka odstranit tradiční vedení.

Jiří Kocurek

A kam to ten EDK složí? Jo aha, to jsme nevyřešili.

Vrtal

Tak bych rád poděkoval za tu hromadu mínusu. Podle vyjádření hasicu bude použit kolejový jeřáb. https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/vagony-vlak-nehoda-nasledky-sprava-zeleznic-srazka-vjezdove-nadrazi-ceska-trebova.A231206_122653_pardubice-zpravy_skn

EM*

Stanoviště nacvaknou zpět a Vectron je jako nový 🙂

Pája

Jasně, ono je přece vyndávací /a zas tam dací/. 😃

Honza

To zní skoro jako lego

Leinad

Nebouraný v trojáčkách

Neodrážet Nespouštět

Běžné provozní opotřebení odpovídající stáří. Po prvním majiteli. Garážovaný.

Trumway

ČD má nějakou smůlu. Tady do jejich vlaku narazí zezadu jiný vlak a včera zase do jejich vlaku narazí zezadu zaražedlo 🙂

M19

A to zarážedlo opustilo stanoviště svévolně, nebo byl vydán špatný pokyn?

Trumway
kocurek.jiri

Proč do toho zatyhujete čd?

kocurek.jiri

Oprava zatahujete.

Trumway

Napsal jsem, že mají smůlu. Nebo je to snad tak, že se to ČD vůbec, ani trochu, ani malinkato netýkalo ?

Trumway

„K mimořádné události došlo v neděli ráno, kdy vlak IDS Cargo narazil do rozjíždějícího se vlaku ČD Cargo“

Detepak

ČD Cargo nemá s ČD nic společného, má svou samostatnou právní subjektivitu, svůj management, své zaměstnance, vše nezávislé na ČD. Jediného společného je to, že ČD je akcionářem ČD Cargo. Tak prosím nesměšovat dvě samostatné firmy 🙂

Trumway

Aha. A já myslel, že se jedná o dceřinou společnost Českých drah. Navíc:

„Společnost ČD Cargo, a.s. je podrobena jednotnému řízení společností České dráhy, a.s., se sídlem Praha 1, Nábřeží L. Svobody 1222, PSČ 110 15, IČ 70994226, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8039. Jediným akcionářem společnosti České dráhy, a.s. je Česká republika.“