V Černé Hoře dolétaly státní aerolinky, vláda chystá založení nového dopravce
Embraer E195 společnosti Montenegro Airlines. Foto: Montenegro Airlines
Vláda plánuje založení zcela nového dopravce. Současného prý už nešlo zachránit.
Monte Negro. PF2021
Tento postup se neosvědčil. Zkusíme ho znova, tentokrát už to vyjde.
Jsem nevedel,ze cernohorci meli vlastni aerolinku. Husty. Praci tam budou hledat tezko,bohuzel.
Ale sance pro Smartwings ziskat Podgoricu pro sebe.
A Tivat zpět jako charter
No, měli… Možná budou mít i nadále. Skupina Savana, která je v soukromých černohorských rukách, předložila vládě Černé Hory nabídku na převzetí aerolinek za cenu 1 EUR. Důvodem nabídky je právě zachování vlajkové aerolinky. Stát by se musel vzdát všech pohledávek za aerolinkou, se soukromými věřiteli by Savana jednala.
Včerejší ranní let YM 100 z Podgorice do Beogradu se vyznačoval takovou zajímavostí, že opět došlo k „malování“ obrazce na oblohu. Tentokrát se jednalo o srdce, respektive pilot nakreslil jeho velkou část po odletu z Podgorice, než letadlo zamířilo do Beogradu. Důvodem údajně byla přeprava novorozence na operaci srdce do Srbska.
Škoda, v létě chtěli otevřít linku do prahy.
Na co? Z Prahy tam létá/létal Smartwings.
Aby byla konkurence a tím pádem by neměl SW monopol a drahé letenky.
Svět se netočí už dávno tady v Praze okolo SW.
V posledních letech se z Prahy do Černé Hory přímo rozhodně nelétalo. Nejlepší alternativa a více méně jediná je Ryan z Berlína.
Pro Smartwings je tohle velka sance,jak ziskat Podgoricu pro sebe.
Smartwings létá do Podgoricy jenom v létě.
myslím, že v minulých letech se v Praze a Ostravě objevovali na nějakých charterech, myslím že létali TGD – PRG – OSR – PRG – TGD
I z Brna.
Ano, loni jsem s mini na teto trase letel. Bylo to dost zalostne. Pravidelne zpozdeni a jeste 20 minut pred priletem do Prahy nedovedli poslat agentovi seating pro dalsi usek. Pak vydali palubku bez cisla sedadla a ja chodil s rodinou po letadle a hledal kam si muzeme sednout. Crew to bylo uplne jedno. Pry az najdu, tak poletime.
Tím ze prijdeme o tuto spolecnost, si rozhodne nepohorsime.
Skoro stejně velká jak ČSA. 😁
8 letadel ve flotile ČSA, to je dvakrát víc než v Montenegro airlines.
Ja ani nevedel, ze nejakou aerolinku maji, respektive nikdy jsem ji na letisti nevidel…
Nedivím se. Také jsem o ní skoro vůbec neslyšel. Jediná zpráva o nich, která se mi vybavuje je, že chtěli začít v roce 2021 létat do Prahy.
V roce 2012 jsem s nimi letěl na charteru, ale úplně jsem zapomněl že existuje
Oni se na tom Balkáně nepoučí z krizového vývoje. Aby ta jejich nová aerolinka byla alespoň na nule, musely by letenky stát tolik, že by je nikdo nekupoval. Jediné řešení je tam dotovat letiště – dopravci pak přijdou sami.
Pokud se tam dopravci typu ryan air, wizz air, atd. nevyplatí bázovat letadlo, tak nemá cenu zakládat nového dopravce.
Vtipné je, že státy na jednu stranu brojí proti znečištění leteckým průmyslem a na druhou stranu dotují vlastní ztrátové dopravce obrovskými balíky peněz. Zatímco někteří soukromý dopravci tvoří významné cash flow.
Souhlas. Statni aerolinky je totalni blbost.
Pokud stát považuje nějakou linku pro důležitou, tak ji může objednat v závazku. To platí u nás stejně jako v Černé hoře. Zakládat státní aerolinky nedává smysl.
Jenže pro politika je to „prestiž“ a to je za všechny peníze.
Dtované letiště je v Budějovicích. Nefunguje to.