V Cerhenicích začaly testy nových dvouvozových RegioPanterů pro kraje

Nový dvouvozový RegioPanter pro České dráhy. Pramen: České dráhyNový dvouvozový RegioPanter pro České dráhy. Pramen: České dráhy

Nové vlaky se objeví hlavně v Plzeňském, Karlovarském a Jihočeském kraji a na Vysočině

121 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch

Lze to snadno rozšířit na 3 vozy v budoucnu?

Hans

Asi to v případě potřeby nebude problém, protože jednotky jsou tvořeny z jednotlivých vozů a každý má svoje dva podvozky. Není to případ tramvajových článkových souprav, kde dva sousední díly jsou zavěšený na jednom tzv. Jákobově podvozku, a proto je lze rozpojovat To je hlavní důvod upřednostnění zvolené koncepce. Stejně tak starší 460 a 560 jezdí ve více variantách od tří do šesti vozů.

Luboš Beneš

Klatovy-Beroun, tam 2 vozy stačit nebudou, takže se bude spojovat jako na Nepomuk?

Dolfi

Chci se jen zeptat tohle barevný řešení bude u všech. Nebo jenom na Plzeňsku? Dík za informace

Lesan

Jen na Plzeňsku, je to krajské schéma, ještě bude doplněno o pruhy (viz starší série panterů). Jihočeský kraj bude mít pravděpodobně klasický Najbrt.

M B

Zajímalo by mě, jak moc je výhodná dvou vozová varianta oproti třívozové? Hlavně co se týče provozních nákladů.

Apollo17

To je asi blbost srovnávat.Dvouvozová bude mít jak pořizovací,tak provozní náklady asi o třetinu menší,také o třetinu míň cestujících odveze.

bkp

Pořizovací o třetinu určitě ne…

libor

provozní u 1/3 taky ne…

Apollo 17

Tak o kolik přesně jsou ty provozní náklady nižší?

Apollo 17

Tak když to chcete úplně přesně,tak je to o 27 procent.Netušil jsem,že tu musí být každá položka úplně přesně vyčíslena.

Martin

To mi prijde hodne, neni trakcni vuz o dost cenove jinde nez ridici a ten o dost cenove jinde nez vlozeny?

Apollo17

Dvouvozový i třívozový Panter má všechny vozy trakční.Nemá ani řídící,ani vložený vůz.Třívozový má dvě trafa,dvouvozový jedno,třívozový má 2 záchody,dvouvozový jeden,třívozový má 2 vlakové zabezpečovače,dvouvozový jen jeden,počet sběračů,čelních stanovišť kompresorů je stejný,Počet dvojkolí,dveří,klimatizací,trakšních motorů,měničů je u dvouvozového o třetinu menší.

DaVid

pantery na osobácích do Berouna? co na to říct…pro cestující jako vždycky něco za něco – hlučný provoz a (oproti Pendu dosti) slabou WiFinu místo nepohodlných sedaček v Bdmteečkách a sraček padajících na koleje…

Haha

Hlučný provoz? Jel jste někdy plzeňským Panterem na Horažďovice? Nejsou jako ti předtím.

Paja

Mě asi něco uniklo. Co je Pendo? Pendolino? Opravdu srovnáváte Pendolino s RegioPanterem?

Zapa

Vy jste ještě nejel Pendem z Cerhovic do Svojkovic? Chyba! 😂

Lesan

Počítá se v Jihočeském kraji se 100% nasazením panterů na elektrické Os+Sp mimo Lipenky a Bechyňky, nebo zbyde nějaký posilový obrat v klasice?
Jeden by asi zbýt měl, a to ranní z Lipenky do ČB a večerní zpět, to je návoz soupravy na údržbu do ČB a nepředpokládám, že by se to jezdilo Sv.

Michal

Tak snad je na Lipenku i Bechynku taky objednají.

Lesan

Doufejme. Současné soupravy mám ze šoto-důvodů rád, ale Panter by mě tam rozhodně neurážel, ba naopak. Byl jsem se podívat na testech na Lipence a už jen na pohled se mi tam vyloženě líbil. 🙂

ušatá

Opět sedačky do zdi a nelícují s okny. To je takový problém od počátku vyrábět vozovou skříň a interiér ve vzájemném souladu? jak to jen ti naši předci dělali, že jim to vycházelo. A bude konečně 1.třída uzavřeným oddílem se dveřmi?

Zapa

Jak chcete lícovat sedačky s okny v řadě za sebou? Udělat z toho letadlo s okénky ke každé sedačce? V základu to pochopitelně lícuje, jenomže to jsou sedačky otočené k sobě.

petr 5

Ani v letadle to není pravidlem. Zejména, pokud si SmrtWings objedná hustější sedadla.

ušatá

Právě že ty sedačky za sebou do vlaku nepatří.

M H

Předci dělali jen a pouze čtyřsedačky se stolečky…

ušatá

A to právě schází.

Ondřej

Musím říct, že ta tmavě modrá vypadá na Panterech mnohem líp než normální nátěr (jsem si vědom, že Pantery PLK pak mají ještě nanesený logo kraje které už tak dobře nevypadá)

Martin

Take se mi libi vic, trochu me zarazilo, ze sedacky nejsou kotvene do boku, bude se tam hure uklizet podlaha…
Jeste bych z boku zakryl stresni vyzbroj,…

teddik

Me se libi, i kdyz kazdy muze mit jiny nazor. Skoda, ze nikoho nenapadlo, jim trosku zvysit vykon, aby mohli s cestujicimi jezdit 180 km/h.

xyz

U REGIOpanterů (tzn. vozidel určených primárně pro zastávkové osobní vlaky) to podle mě je tím víc jedno (160 km/h postačí).

Jiří Kocurek

Nenapadlo, protože by to bylo k ničemu. Zastávky 5 kilometrů od sebe, vlak by jel 180 km/h možná tak 10 sekund. Průmerná cestovní rychlost bude stejně nějakých 65 km/h.
Kdo chce jezdit brzda plyn, ať si vezme motorku na okruh.

Ondros

Leda u Interpantherů by to mělo možná cenu.

Lukáš

Nelze ze 2 důvodů.
Za 1. je u nás max 160 ze zákona.
Za 2. při rychlosti 180 dochází k rozvibrování trolejového vedení.
Při nižší nebo vyšší rychlosti se už vibrace snižuje.

Martin

Mno, jeste je tu treti duvod, prujezd zastavkou neni mozny v rychlosti nad 160, musely by se upravit…

Martin

a za druhe, zabezpecovacka neni pripravena na vyssi rychlost, mohlo by se stat, ze nez budou treba sranky dole, tak vlak projede…

Luboš Beneš

180 na trati do Berouna není, snad možná jednou 200 v tunelu Ejpovice, ale než se na 200 rozjede už bude zase brzdit….

Od lesa

Pablb Krása dělá na vedlejšák zkušební figurínu? To je šaškárna.

xyz

Tu „figurínu“ (pozn. cituji vaše slovo; sám bych toto slovo v žádném případě nepoužíval) dělal v obdobných případech i dříve; blahé paměti např. cesta CityElefantem do Strančic a jeho využití všech prvků jako plošina u Elefantu (pohříchu vyklopitelná výhradně ručně, protože Elefanty nemají výsuvný schodek pro eliminaci mezery mezi podlahou a nástupištěm), tehdy čerstvě zmodernizovaná žst. Strančice s vysokými perony a výtahy; a vyzkoušel i bezbariérové WC v budově.

Tehdy jsem to viděl v pořadu „Svět na kolejích“, ale info o tom se dá dohledat třeba i tady: https://www.zelpage.cz/zpravy/5900?lang=cs

xyz

** Aha tak ne (s tím CityElefantem to musela být jiná „figurínová“ – fuj to slovo! – reportáž); jak je z odkazu patrné, tak šlo o zvláštní vlak vedený „motopsem“. Každopádně, Strančice a WC s euroklíčem jsem uvedl správně.

ušatá

Jaký to perfektní slovník? A nakonec to snad je v pořádku ne? Kdo jiný by to měl hodnotit? Co proti němu máte?

Od lesa

U nás se říká o někom kdo je mimo „vůl jak Krása“.
Omlouvám se tomu užitečnému hospodářskému zvířeti za urážku.

navratp

MImo jste vy.

Honza

Dobrý večer. Nějaký odborník, který by mi vysvětlil proč tyto soupravy ač vypadají a jsou poměrně moderní, tak strašně mlátí při přejezdu jakékoliv nerovnosti na kolejích. Jezdím s tím poměrně často a dalo by se v tom tlouct máslo samovolně. Jinak jsou fajn.

ros

Chyba sž, koleje mají být bez nerovností.Ale aspon je vidět,po čem se jezdí.

Honza

Dle mého názoru,jde o odpružení, staré rychlíkové vagóny to nedělaj. Někde se stal chyba.

Lukáš

Někde jsem četl, že tam opravdu je nějaký konstrukční nedostatek, který by snad měl být již odstraněn a u starších jednotek by snad i výhledově mělo dojít k rekonstrukci pojezdu. Ale detaily taky neznám.

Paja

Ano, chyba je ve vaší hlavě. Porovnáváte rychlíkový vůz (navíc starý z doby kdy byly všude styky a oraniště) s moderním vlakem pro vysoké rychlosti. Který je navíc nízkopodlažní.

M262

A co? Panter prostě mlátí. To je fakt. A konstrukční chyba. Moderní soupravy by to dělat neměli.

Jerry

Těch panterů by mohoo být aspoň 190 ať už jdou všecky šroty do Třebové

Jiří 24

Ale na to už nejsou prašule, a když si je kraje u ČD neobjednají tak proč je kupovat?

Jerry

Peníze jsou ale to by se musely použít efektivne..ne na nesmysly .přece se prefinancujem z kovidu říkal vedoucí

xyz

Lze namítnout, že právě mj. 190 (!) dalších Panterů je nesmyslem a mj. neefektivním využitím (Bez dalšího výběrového řízení na výrobce? Bez předchozího výběrového řízení na dopravce, kde jiný dopravce než ČD by si třeba vybral vozidla od jiného výrobce? Apod.)

Jerry

Kvůli náhradních dílů si vemu stroje od výrobce co už mám a nebudu mít 2677888888 výrobců a typu

Georg

ehm, kolik variant city elefanta a regio pantera myslite ze existuje?

xyz

Tak si je, „pane ČD“, vezměte. Už jste tak v minulosti učinil a nyní tak v počtu několika desítek kusů činíte znovu.

Rozhodování ostatních objednatelů nechte na jiných (např. „pan Regiojet“ se rozhodl využít jiného výrobce).

Nicméně nic to nemění na tom, že pořízení 190 (!) dalších Regiopanterů je podle mého skromného názoru neefektivním nesmyslem.

Mimochodem, jak dlouho by tak výrobci trvala jejich výroba (i s ohledem na další jejich zakázky)? 🙂

Jiří Kocurek

A kolik typů elektrických vozidel pro zastávkové vlaky ČD mají?

… a to je ještě dá bez větších problémů přestavět stejnosměrná verze na dvousystém, čímž se to sjednotí. A že po 10 letech mají vylepšenou verzi? To je jenom dobře. Dodávat stále tutéž závadu, jen aby byla stejná? To je magořina. Stávající se pak (doufejme) upraví dodatečně při velkých revizích.

ros

Je to logické,ale pak vás natáhne výrobce o pár mega.

Martin

Myslim, ze po te pomste krajum a obcim s rozpocty si dlouho nic noveho neobjednaji…

Luděk S.

Optimální jsou série po 7-9 ks. Aby to bylo pestré.

Jiří Kocurek

Ech 😀

Žabák

Kdy mají být dodány do Jihočeského kraje a na Vysočinu?

Tomariero

V průběhu gvd 2022 a 2023

Žabák

V průběhu? Nemělo by to přijít spíš na začátku GVD?

Apollo17

To jako by se vozidla vyráběla jen v listopadu,aby v prosinci mohly jezdit a pak celý rok nic?

Žabák

Předpokládám se to odvíjí od nějaké smlouvy s krajem, který říká např. „od 1.1.2023 jedeme v novém“

Tom

Jak si tyto nové pantery rozumí se starými? Dají se spřáhnout a budou se třeba v Plzni míchat nebo budou striktně na trati, pro kterou byly koupeny?

Jerry

Asi to vyřeší software

Tomariero

V Plzni se to míchat asi moc nebude, ty starší jsou vázané na Plzeň Horažďovice.

Jiří 3

Záleží na smlouvě. Nedivil bych se, kdyby si dráhy vymohli výjimku, kdy by pro případ poškození soupravy po MÚ.

Tom

S tím zamračenějším face liftem je to ještě víc Panter 😀 Super!

medical_examiner

Jenom vyskočit!..

SaulGoodman

Ten dělá hrozně moc, no. Ta původní verze se mi moc nelíbí, takový nešťastný výraz. Tohle naopak už má ten správně šelmí vzhled 😀

4918

Jo jo hned to vypadá líp

M M

Nové pantery vypadají v interiéru o dost líp než ty staré, super!

xyz

„První nové vlaky již od poloviny roku 2021 obslouží zrychlenou linku z Plzně do Mariánských Lázní, Chebu a Karlových Varů“ – „Již“ = ve skutečnosti o půl roku později oproti původnímu plánu (a proto se jízdní řád příslušných tratí bude plánovitě výrazně měnit v jiném termínu než tom obvyklém prosincovém, srov. s https://zdopravy.cz/plzen-a-karlovy-vary-spoji-od-roku-2020-nove-spesne-vlaky-provoz-zajisti-ceske-drahy-19604/). Mimochodem, jakou pokutu ČD zaplatí objednatelům za toto zdržení? – Ty vlaky budou natolik „zrychlené“, že mezi Vranovem u Stříbra a Mar. Lázněmi budou zastavovat prakticky všude; mezi Mar. Lázněmi a Chebem sice ne všude, ale tím pádem ve zbylých zastávkách nebude zastavovat skoro nic; nutno také… Číst vice »

Daniel

Jako já vám rozumím, ale otázkou je, nakolik daná oblast potřebuje další vrstvu vlaků. Chápu potřebu rychlejšího spojení mezi sídly, chápu, že z Varů do Plzně se dostanete akorát s nepohodlným přestupem v Chebu, ale je otázkou, jestli tam má v taktu jezdit os, sp, rychlík a v případě úseku Chebu – Plzeň i expres. Tam, kde je osídlení poměrně malé, asi dává logiku, že ten sp. bude tak trochu i osobní vlak suplovat.

xyz

„chápu, že z Varů do Plzně se dostanete akorát s nepohodlným přestupem v Chebu“ Od 13. 6. 2021 už ani to nebude (vyjma netaktových výjimek typu ranní špička apod.) možné – R od Varů budou mít vůči „Sp“ vlaku do Plzně 10min. nepřípoj (holt nutnost vyjet z Varů o 20 minut dříve – oním „Sp“ vlakem, který mezi Vary a Chebem zastavuje všude). A rychlíky směr Plzeň nebudou mít (opět vyjma přepravní špičky) v Chebu přípoj od Varů vůbec (srov. právě se stavem, pokud by Os vlaky mezi Vary a Chebem jezdily v prokladu s rychlíky, čímž by v Chebu… Číst vice »

Miloslav

Aneb jak kraj nechce lidi ve veřejné dopravě

F. K.

Tak. Tak.

Štěpán

Aspoň se tím omezí nesmyslné nasazování sharků na elektrifikované tratě. Náklady na elektrickou energii pro 650 jsou třetinové oproti nákladům na naftu pro 844 a navíc se nebude zcela nesmyslně spalovat nafta pod dráty.

xyz

O. K., konec propalování nafty pod trolejí (ale že to nějakých 8 let těm objednatelům nevadilo…) a přesun těch vozidel jinam (tzn. tam, kde dnes jezdí třebas Regionovy) je posun dopředu. Paradoxně větší než to, co od 13. 6. 2021 reálně nastane na trase Plzeň – Cheb – Karlovy Vary.

Ten_z_Bíliny

Jde o to, jestli „nevadilo“ nebo na to neměly 🙂

Jiří Kocurek

Spíš ČD neměly čím to nahradit. Alternativa k 844 pod dráty jezdí, ale je vázaná smlouvou. Jenže pořád je to 6 lidí a 4 židle. Můžete přesadit i rododedron, furt budou 2 židle chybět.

Apollo17

Vždyť je kupovaly ve stejné době,jako ty 650 před několika lety.Kraje Karlovarský (chtěly 844) a Vysočina(841) zvolily dvojnásobný počet nových vozidel(oproti650).ČD nemůžou nahrazovat vozidla pořízená s dotaci EU jinými podle svého uvážení.

Jerry

Neprud

Princ Krason

Nemyslim, ze Plzen — KV je nejak vyuzivana relace. Neexistuje ani poradne autobusove spojeni, ktere by bylo rychlejsi, takze zajem asi neni velky.

libor

tak ono nejde jen o spojení Plzeň-KV, ale to vše co je cestou. Mariánky, Cheb, Sokolov

Apollo17

No hlavní účel nebude vozit cestující z konečné na konečnou,ale lidi mezi nácestnými stanicemi(např.Stříbro-Sokolov).

mirek

Pěkné vlaky pro linku Praha-Rudná, Praha-Hostivice nebo Praha-Kladno-Rakovník… Hm, tak nic, my v Praze a okolí si budeme dalších dvacet let užívat s 810 a Regionovou…

xyz

Uvedené tratě nejsou elektrizované. Ale souhlasím, že takové Linty nebo Sharky by se pro ně (resp. tedy pro t-120 a t-173; u toho Semmeringu vnímám jistou spornost celého tamního konceptu) hodily.

Ale namísto toho holt budou nové jednotky jezdit mj. na Os vlacích Jihlava – H. Brod a Žďár n/S. – H. Brod – Kolín, kde zejména druhá z linek je (pochopitelně, vzhledem k existenci souběžných rychlíků, které jsou rychlejší a mj. jedou přímo do Prahy či Brna) ve většině své délky poměrně málo vytížená…

xyz

** A perličkou je, že pro Os vlaky mezi H. Brodem a Kolínem byli původně určeni Regiospideři 841.007 a 015 – 017 coby 4 Spideři bez EU-dotace nad rámec 13 dotovaných, které měly být pro Kraj Vysočina pořízeny. Poté ale Kraj odmítl přistoupit na (zde oprávněný) požadavek ČD na navýšení úhrady pro pokrytí odpisů nedotovaných vozidel, zato Pardubický kraj nepohrdl nabídkou na tato 4 vozidla, která nakonec zamířila do okolí České Třebové. A pro ten samý kraj, pro kterého byly příliš drahé 4 nedotované Spidery, nyní není příliš drahých 6 (předpokládám rovněž nedotovaných) Panterů pro tutéž trať + navazující trasy… Číst vice »

-TR-

Ale je to pozitivní v tom, že Os HB – Kolín budou jezdit v elektrické trakci.

Mirek Zv.

A to bude jaká změna?

Lektor

Tak pro mě bylo před 10 lety taky spoustu věcí drahých a dnes si to klidně koupím….

xyz

Tento váš vývoj může, ale také nemusí, korelovat s vývojem v Kraji Vysočina (u kterého jsem zvědav ještě víc než u ostatních krajů, jak si poradí s nynějším poklesem rozpočtových příjmů).

A připomenu, že i tehdy šlo o otázku priorit – neměl zájem jeden kraj, projevil zájem (= neměl problém si připlatit) jiný kraj. 🙂

PetrN

možná právě proto tam jdou ty dvouvozové soupravy oproti X-vozovému rychlíku. Navíc zrovna v úseku Kolín-Žďár v době 2-hodinového taktu (do 16:00 v HB a pak celodenně o víkendech) jezdí osobáky přesně v prokladu mezi rychlíky s jízdní dobou pouze o 15 minut delší než rychlík (1:55 vs. 1:40) s polohou X:00 v uzlu HB, takže tam potenciál rozhodně je pro cestující v rámci relace Kolín-HB-Žďár

xyz

„takže tam potenciál rozhodně je pro cestující v rámci relace Kolín-HB-Žďár“
Mimochodem z logiky věci + s přihlédnutím k tomu, že krajským a obecně největším městem Kraje Vysočina je Jihlava, bych (když už nic jiného) čekal, že ty Pantery budou zajišťovat „něco, co dosud nebylo“, tzn. přímé vlakové spojení z Jihlavy směr Žďársko či okolí Světlé n/S.

Tedy mezi JI a HB jet spojené, v HB rozpojení a každý dál svojí cestou směr Žďár, resp. Kolín.

Ale z dostupných informací tento předpoklad nevyplývá.

PetrN

Tak po zavedení Sp vlaků „Renesance“ HB-JI-Kostelec-Slavonice jsou zajištěny od každého rychlíku v HB (z obou směrů, tedy i ze Žďáru) rychlé bez zastávkové přípoje do Jihlavy, kde dále navazují v krátkém přestupu rychlíky na Třebíč a dále Brno, takže velmi zajímavé relace s rychlými a hádám že i poměrně garantovanými přestupy. Kdyby byl tento přípoj veden zastávkovým vlakem, nebude se stíhat provázanost mezi zmíněnými rychlíky… Osobáky v úseku HB-JI proložené do taktu těchto Sp budou zas navazovat na osobákovou vrstvu mezi HB a Ždárem. Vaše navrhované rozpojení souprav zní fajn, ale podle mě je nesmysl zase vést 4-vozovou soupravu… Číst vice »

xyz

“ Vaše navrhované rozpojení souprav zní fajn, ale podle mě je nesmysl zase vést 4-vozovou soupravu v úseku HB-JI“ Čímž se dostáváme k paradoxního stavu, kdy IMHO nejlogičtější vozební ramena mají uváděna úskalí „příliš velká souprava“ (pozn. pro většinu Os vlaků mezi HB a ZR bude příliš velkou i ta 2vozová, ostatně do loňského prosince tam na skoro všech Os vlacích jezdil sólo Spider a nebyl kapacitní problém). 🙂 P. S. Podle mě by ideálně na takovéto „dvojlince“ měli jezdit právě ti Spideři, a to i za cenu jejich náhrady Regionovou např. na přinejmenším jednom ze dvou oběhů ledečských Os… Číst vice »

xyz

No, ty přestupy v HB v S:00 h úplně garantované nejsou, samozřejmě při zpoždění jednoho z vlaků nad 10 minut přípoje nečekají.

Samozřejmě vím, že do S:00 h v HB MUSÍ jet od/do Jihlavy bezzastávkový vlak (a nikde jsem netvrdil nic, čím by toto bylo zpochybněno).

mirek

„Uvedené tratě nejsou elektrizované.“ – Na to právě narážím taky…

4918

Elefanty v praze nejezdí?

Princ Krason

A to jeste dostaneme nove vagony na Ex6 😛

xyz

Jihočeský kraj tedy bude mít celkem 14 Panterů (4 už má, dalších 10 dostane). Aby s nimi vůbec měl kde jezdit, když sečtu tamní elektrizované tratě.

Nebo to aby fakt rychle schválili tuto jednotku i pro obloukovité tratě typu Lipenka či (po reelektrizaci) Bechyňka. 🙂

jarda V.

No jsem zvědav. OBB nasadí linku z Lince do Budejek CityJet tak to srovnáme. Počítám že vnitrovlaky končící ve Dvořišti bude obsluhovat právě Panter. Ono u nás nakonec nebude tak zle 380ka Taurus cityJet a panter. No co by za to jinde daly. Kazí to akorát ty Becka na rychlících a trochu západoněmeckého šrotu u Arrivy (100%) a část Polsko – německého muzea u GW-train.

Lesan

Na Dvořiště asi bude potřeba změnit koncept, nebo vlaky ukončit s ostrým obratem v Rybníku. Jízdní doba ČB-Rybník je právě jednu hodinu bez pár minut a ty by byly využity na obrat, s Panterem to fungovat bude (jeden polední pár Os má takto teď fungovat i s klasickou soupravou (obrat v Rybníku za 8 minut) a vždy se vyjíždí minimálně s +15). Zajížděním do HD tam ta souprava pak skoro dvě hodiny hnije, což u plecháče s dvěma koženkami příliš nevadí, ale u Pantera už by to vadit mohlo.

Lektor

Já bych řekl naopak, že jich má větinu elektrizovaných, jen mimo šumaských lokálek a Písek-Tábor/Březnice, Veselí-Velenice se elekrizace připravuje.

Jiří Kocurek

Rybník, Tábor, Velenice, Strakonice. Po dvou na každé trati, do Velenic vedou 2 trati. To máme 10 jednotek, 1 záložní, 1 na plánovaném servisu. A v neposlední řadě 1 v Jindřichově Hradci – abych na něj nezapomněl. Přebývá mi jedna jednotka, nebude-li teda v poruše.

Tomariero

Ještě Os a Sp směr Písek + příměstská směr Zliv a Dívčice to jsou navíc další 3 kusy.

xyz

Naopak nelze počítat ty dva velenické, protože druhá z velenických tratí elektrizovaná není.
A naopak mezi Veselím a J. Hradcem ne 1, ale vzhledem k neefektivním oběhům 2 Panteři.

O. K., ono to nakonec „tak nějak vyjde“ (i když mám své subjektivní výhrady k několika záležitostem – např. že nasazení Panterů na t-199 je celé vtipným výsledkem drátizace Velenic, jejímž přínosem mělo být „vedení přímých vlaků z Vídně do ČB“, ale to už se tématicky odchyluje od toho reálného stavu a „dopočítání se 14 vozidel“).

libor

Hurá, už aby vyjely…

zdeněk

proč to testujou, to aby jim nevypadli z kolejí nebo co

Berhof

Že by normy, zákony?

Ten_z_Bíliny

Tak základ vyvinuly a teď se platforma dolaďuje = další dodatečné certifikace nových vylepšení. Nevidím na tom nic špatného.

Lektor

I ze značení 651.2 lze jasně usuzovat že se nejedná o identická vozidla jako jsou předchozí panteři.

Luděk S.

Správný výrobce, správná barva. Tak to má být.

švestka

Vůbec ne jako ty šroty, co budou jezdit v JMK!

Marek

BLBE budou to stejné vlaky

švestka

Ale nebudou mít modrý lak!

Luke

Barva možná, ale Stadler by byl besser

DJ TRAIN

Ludek prepac dam ti minus. Pre vacsich vyrobcov je cz poctom malo atraktivna a vzdy ma udivuje kopanie do Skodovky ako cz vyrobcu pre cz trh a aj mimo. Zanechajme cistotu tendrov… ale neviem pochopit jedno…PL si tlaci maximum vlastnych vyrobcov cez zvlast eurofondove schemy…. svk ZOS ky a ZOS Vrutky + ZV pre vsetko na diesel a podobne a hlavne PL a SVK sa snazia co nemaju odoberat ak to ide hlavne od susedov. V CZ je niekolko etablovanych vyrobcov a non stop sa do nich kope a kope kolko to ide. Preco? Osobne v pripade SVK ma vzdy… Číst vice »