V centru Prahy nebudou 10 dní jezdit tramvaje. Havarijní oprava uzavře vytíženou trať
Orava tramvajové tratě. Foto: DPP
Mezi Lazarskou a Jindřišskou se budou opravovat koleje, jejich opotřebení je extrémní.
Mezi Lazarskou a Jindřišskou se budou opravovat koleje, jejich opotřebení je extrémní.
Co tam budou 10 dní rejpat, vždyť ten oblouk je dlouhý asi 40 metrů ? Dřív vyndali jen dlažebmí kostky přímo přiléhající je kolejnici (z obou stran), aby se dostali k upevňovadlům, kolejnice se vyměnily a mohlo se začít jezdit. Dláždilo se to dodatečně.
Pokud dřív nemeěnili pražce, tak je dost možné, že už došlo i na ně.
Je tam PJD, žádné pražce. Takže odbourat hubený beton, vyměnit kolejnice, znovu beton, nechat zatuhnout a asfalt.
To dělení linek na dvě části, zcela shodně označené a nikde se nepotkávající mi přijde jako velice špatný nápad.
Dříve na tyhle případy byla vyčleněna číselná řada 3x, která jasně signalizovala, že něco se děje, jezdí to jinak, hradí to běžnou linku. Jenže to nebyly rozšířené digitální orientace, které umožňují „převléknutí“ snadno, rychle a v pravý čas. Hlášení do salónu též včas. Takže cestující mimo oblast dotčenou výlukou ani nic nepozná, přijede mu jeho číslo. Z úplně jiného ranku jsou případy, kdy se kvůli výluce ve zcela jiné části města nebo z provozního důvodu někam podívá jiná linka a nejeden cestující je hned zmaten (viz 7 ve Vysočanech, nyní třeba 12 a 14 tak trochu reminiscenčně v Kobylisích). V… Číst vice »
„uděláno schválně kvůli zálibě některých lidí z DPP fotit si“
Ach jo 🙁
Nejen z DPP, ale především z Ropidu.
Je to stav deklarovaný jako havárie, takže na přípravu nějakých luxusnějších opatření není čas – ale je pravda, že s tou sérií 3x si trochu pohrát mohli, pokud už ovšem nejsou nějaká čísla z ní právě obsazena v rámci nějaké plánované jiné výluky ve stejném termínu. Ale pokud by nestačili řádně vybavit informace v terénu, je asi lepší nezvětšovat zmatek ještě i příliš pozdě oznámeným přečíslováním částí linek.
V terénu informace musí vybavit tak jak tak, jízdní řády se musí prevesit, možná ei takhle někde ušetří čočkologii. Každopádně ty dělené linky opravdu považuji za zlo, když nasednu na 14 a ta se někde znění na 9, k tomu jezdí DVĚ 14 A DVĚ 9! peklo, tohle vyčítám DPP dlouho (pokud vím, tak ROPID z toho nadšen není)
A ještě větší zlo je převlékání jedné linky na různé linky. Když nasednu na devítky na hlaváku nevím jestli jede na republiku nebo k lubuti….
Ochromení centrálního přestupního bodu nočních tramvají, ale snad se s tím náhradní autobusová doprava poradí…
Náhradní autobusová doprava nebude.
Mluvím o noční dopravě
No právě ani to ne. Asi bude ta trať tak rozkopaná že tama nic nepojede.
Ono by to hlavně v noční dopravě nedávalo žádný smysl. Jak by to vypadalo? Cestující by si u Bílé Labutě přesedli na autobus, aby je odvezl na Lazarskou přes Václavák zatímco tramvaj by to prázdná objela přes nábřeží a přijela by na Lazarskou od Národního divadla, tranzitující cestující by si do ní z autobusu přesedli zpět a jelo by se dál?
Jak prázdná, tramvaje přece objíždí s cestujícími. Navíc by to ten autobus zvládl rychleji, kdyby mohl jet skrz Václavák – a k tomu by právě tato náhradka sloužila, když nemohou využít metro. Navíc by stavěl ve Vodičkově a Jindřišské.
Jenže když budou rozkopané koleje, tak logicky tam neprojedou ani auta, natož trolejbusy.
autobusy*
Takže cestující by se na Lazarskou dostali tramvají, NAD by na Lazarské byla k ničemu. Autobusy by obsloužily jen zastávky podél uzavřené tramvajové trati, ale na Lazarskou, o které je celou dobu řeč, by to nemělo žádný dopad, protože tam ty tramvaje budou stejně, jenom přijedou či odjedou jinudy.
To tak u nočních krátkodovych vyluk dopravy bývá, tramvaje mají objezd a originální trať obsluhují autobusy.
Jenže tady není řeč o originální trati, ale o centrálním přestupním bodu Lazarská.
To je jak debata s hluchým a slepým. Jeden neví, že na Lazarskou budou dál jezdit stejné noční linky, jako dosud, akorát některé přijedou/odjedou jinudy, než normálně. A druhý zase neví, že se bavíme o Lazarské a ne o Vodičkově a Jindřišské ulici.
A lidi z hospod, kde je to zavřené?
Ty holt budou muset dojít pěšky na nejbližší provozovanou zastávku. Není to ideální, ale máte nějaký nápad, jak to vyřešit jinak? Je otázka, zda u Lazarské nebude stavba zasahovat až k Jungmannově ulici, takže by se autobusy nemohly otáčet přes Palackého a Jungmannovu. A obousměrné autobusy, které by Vodičkovou zase vycouvaly, Praha nemá. Na druhé straně by autobus musel z Jindřišské uhnout do Politických vězňů a vracet se přes magistrálu. Takže byste strašně složitě propojil tři zastávky v Jindřišské a Vodičkově, ale dál na tramvaj by stejně každý musel šlapat po svých. Při nočních intervalech by tím busem stejně nikdo… Číst vice »
No tak si dojdou na nejbližší provozovanou zastávku, případně do jiné hospody. Horší to mají místně bydlící, domů je domů.
Náhradní autobusová doprava nebude. To znamená ani v noci.
Pan Penc má pravdu. A to tu je pořád stejně dost škarohlídů, kteří pochybují o nutnosti TT na Václavském náměstí.
Copak vy nevíte, že tím, že se kope do reálně potřebných věcí, tak se pak snáze shazuje kritika u nepotřebných či špatně navrhovaných nebo realizovaných věcí?
Samotná trať na Václaváku to nezachrání. Byla by potřeba ještě trať kolem nádraží, aby byla alternativa k celému úseku mezi Jindřišskou a Lazarskou. A k tomu ideálně ještě dodělat oblouky na I.P., aby se dalo jet přímo od Muzea na Karlovo náměstí, i kdyby to mělo být kvůli místním poměrům se zákazem potkávání a pouze pro výluky.
ano, oblouk od muzea směr IPP chybí. jen aby nebylo třeba posunout koleje dál od zástavby na pravé straně nebo zasáhnout do chodníku.
No, ten oblouk na tylaku kdysi davno byl, ale trat je nyni posunuta k chodniku, stejne tak trat na IPP je vic k chodniku, takze se tam nevejde… A je pravda, ze trat na vaclavaku je alternativou k pretizene trati Karlak-Ipak, nikoliv Jindrisska-Lazarska… to by byla trat spise pres prikopy na narodni… Trat kolem hlavaku to take nezachrani, pac chybi pokracovani mezibranskou na nam. IPP. Trat na hlavaku pomuze predevsim te Jindrisske ul. V centru by to chtelo obnovit i trat v dolni casti vaclavaku, kolem wilsonaku a v mezibranske a sokolske ul. Idealni by byla i v Hybernske jako… Číst vice »
Trať na Václaváku a kolem Hlavního nádraží by pomohla v tom, že by se dala opravovat trať ve Vodičkově, zatímco tramvaje by mohly jezdit Jindřišská – Václavák – Hlavní nádraží, takže by byla neobsloužená jen půlka dnešního úseku a pořád by se dalo dostat tramvají na Václavák. A pak by se zase zavřela druhá půlka a tramvaje by místo Jindřišskou objížděly kolem Hlaváku, takže by zase zůstala neobsloužena jen půlka úseku a Václavák by byl pořád tramvajemi obsloužen. Jasně, není to ideální, ale je to pořád významně lepší, než současný stav, kdy je vyloučen celý úsek od Lazarské po Jindřišskou… Číst vice »
Ano souhlas,… jsem si vedom, ze to pomuze, ovsem, neni to nahrada, predevsim za vodickovu/lazarskou, tramvaj nedostanete objizdkou pres Tylovo nam., chybi tam oblouk, a chybi i na Otakarove..
Náhrada to není nikdy, vždy to bude více či méně dlouhá objížďka. Když teda nemáte položené čtyři koleje vedle sebe. Ano, objezd druhou stranou ještě bude chybět, ale jeho význam je podstatně menší, než když bude možné Václavák obsloužit alespoň z jedné strany.
Hradební korzo by bylo rozhodně fajn, ale to asi naneštěstí hned tak nebude a pravděpodobně proti němu bude docela odpor.
Obě tratě už jsou v procesu, Václavák je o něco dál, součástí projektu u Václaváku je i rozvětvení směr Hlavní nádraží i 125 metrů směr Opera (naopak pro rozvětvení Václavák – Opera jen základ).
Parodn, jsem trochu zmaten. Které rozvětvení se postaví a které jen založí?
No kdyby ta trať na Václaváku byla, asi by se to dalo rozdělit na dvě etapy.
Při této opravě se nechtělo rozkopat třeba jenom Vodičkovu, aby z Jindřišské konči kaliforňan… tak rozdělají obě části najednou.
Přesně. Když se člověk podívá na staré fotky, bylo to velmi živé korzo – lidé, auta, tramvaje – a vše se tam vešlo a fungovalo pospolu. Proč je to dneska takový problém? Tramvaje na různých pěších zónách jezdí všude možně po světě.
Protože je v těch místech řádově vyšší pohyb pěších než dřív a který současná pěší zóna sotva zvládá. Proto by byla velká chyba ji omezovat na úkor kolejové dopravy.
A není to náhodou tak, že je tam velký pohyb pěších proto, protože všude jinde jsou auta? Pokud budou moci lidé takhle korzovat po Václaváku a všech přilehlých ulicích, nebudou všichni Na Příkopě.
Já myslel, že indukce funguje na všechny typy dopravy. A od kdy jsou chodci a kapalina?
Ano, dopravní indukce funguje na všechny druhy dopravy. ALe když bude víc lidí chodit Nekázankou nebo Hybernskou, tak nebude ke konfliktům s kolejovou dopravou docházet z jednoho prostého důvodu – v těchto ulicích žádná kolejová doprava není.
Chodci nejsou kapalina, ale chodci raději chodí tam, kde se chodí dobře, než tam, kde jsou vnímáni jako nevítaní vetřelci, kteří omylem pronikli na území aut.
Jestli někdo trpí strachem z toho, že ho stojící automobil sežere a zadupe do dlažby… pak jedině léčebnu.
Jak se stane, že oprava opotřebených kolejí je havarijní? Čekal bych, že jejich stav někdo sleduje pravidelně a podle toho se plánují opravy, ne že se zjistí „extrémní opotřebení“ vyžadující havarijní opravu…
Třeba tak, že je oprava plánovaná na příští rok. Jenže se při pravidelné kontrole ukáže, že oblouky jsou sjeté víc, než byl předpoklad, a do jara by nevydržely. A proto se musí vyměnit co nejdřív, než začne zima.
Mohlo dojít k rozlámání, ale těžko říct.