Přesně tak. A hlavně to byl úplně normální chlap, který bohužel selhal asi jako jiný, když náhodou projede na červenou, a ke sjetí došlo zrovna na nejblbějším místě, kde je blbě vidět. Stát se to na jiném místě té jednokolejky, tak by se asi nestalo nic, akorát by přišel o prémie.
Pepe
3 let
To říkám pořád,Stadlery jsou nebezpečné.Maji horší adhezi než staré K2.clovek na tom pískovaci stojí pořád.A hlavně člověk neví,kde mu to sklouzne,člověk zná místa,kde si dát pozor a za jakých okolností,ale u Stadlera,je to sázka loterie,ať na suché kolejí,nebo za deště,listí ATP.
Protože zDopravy.cz je odborné periodikum a tak je to tady samý: tramvaják, strojvedoucí, výpravčí, stavitel drah, optimalizátor železniční dopravy a konstruktér nových železničních hnacích vozidel a tramvají 😀 😀 😀
Tak kolizní kamery mají všechny stadlery.antikolizni systém se do nich už montuje…
A Stadler řídím pravidelně a taky jsem jezdil zkušební jízdy s prvním vozem…tak vím co říkám
Protože tramvaj musí plnit nějaký zákonný technický rámec kde jsou i zábrzdné vzdálenosti. Jestli máte podezření, že je tramvaj nebezpečná máte to řešit se zaměstnavatelem nebo hlásit drážnímu úřadu a ne vyprávět na webu.
Může to být čistě subjektivní, protože K2 má trakční výkon 160 kW zatímco Tango NF2 420 kW! Takže řidič může žádat i tah který K2 vůbec neměla a což může být nad hranicí adheze za daných podmínek (klouzat). Zároveň to neznamená, že zabrzdí na delší nebo kratší vzdálenosti, to se dá ověřit jen TBZ za jednotných podmínek změřením na kolika metrech vozidlo zastavilo.
Svého času DP Prahy odmítl instalaci klimatizace do Škody 14T, která by tam byla místo motoru. A zdůvodnění bylo 2 podobné typy, každý s jinou EDB = riziko že si to řidič splete.
Nicméně nezdá se mi, že by po Ostravě jezdily dva podobné Stadlery, ani že by ta nehoda byla o míň než rozdíl těch brzdných křivek 😀
Nebyla to 14T
Nebyl to motor
Nebylo to kvůli tomu, že si to řidič splete
Zkoušela se jedna 15T, kde se cena klimatizace kompenzovala jedním netrakčním podvozkem. Tramvajákům (jakože divizi) se to nicméně moc nelíbilo V Praze je přeci jen kvůli sklonům přes 80 promile 100% trakce užitečná. Ten netrakční podvozek brzdí normálními mechanickými brzdami, takže brzdit by to mělo podobně. V Praze je údajně nejhorší T3M o které se vypráví story a přesto jezdí, nevím, 40 let? Těch T3 je vůbec kopec variant, každá s jinými vlastnostmi.
Máte-li pravdu (tedy, že ostravské tramvaje Stadler jsou nebezpečné), tak to není ani tak problém výrobce, ale Drážního úřadu, který je na na ostravské koleje pustil a DPO, který je takové požadoval (případně převzal ve stavu, který neodpovídal zadání).
Takže si rád počkám na závěry Drážní inspekce.
Když to už jde smykem, tak ti nepomůže ani svěcená voda. To samé u aut. Mám super zimaky, asistenty na každý prd, a potom se diví, že v lepším případě skončí v příkopě, bohužel většina lidí si neuvědomuje, že fyziku jaksi neocuraji. Přírodní zákony obejít nelze.
A nemají tramvaje nějakou „černou skříňku“ z níž se dají stáhnout data o rychlosti, zrychlení, použití brzd a podobně? Pak by bylo snazší určit nakolik byly podmínky mimořádné.
A podobně policejní výzva: „„Žádáme případné svědky dopravní nehody, především řidiče motorových vozidel, kteří mají za čelním sklem kameru…“ Jestli by nebylo přínosné instalovat takovou kameru do všech vozidel MHD. Pak nebude sporu, jestli někdo skočil před vůz nebo nebo neskočil. Přeci jen MHD se z podstaty věci neustále motá v hustém provozu.
Kdyby před prvního nikdo neskočil, bylo by to od něj sice bezdůvodné vybrždění 😀 Ale nebylo to myšce(což tramvají ani nejde), takže nehoda je vina druhého. Druhý nedržel rozestup, spal nebo jak Pepe říká, druhému selhaly brzdy.
Ve zprávách problesklo, že vyhořel motorák Arrivy. Slušnej táborák na fotkách.
Má náskok 3,5 měsíce. Vatra se přece dělá až 30.dubna…
To ještě stihnou.
Neskoncil nedavno zakaz vykonu povolani legendarnimu ostravskymu tramvajakovi-zabijakovi Hrochovi?
Ty nejsi moudrý cynik. Ty jsi hloupý osel.
Neurazejte osly !! Jsou to krásná a chytrá zvířata
Tažná zvířata která jsou k jídlu…
Neskončil nedávno, ale před 6 lety, pane Rádobyvtipný.
Přesně tak. A hlavně to byl úplně normální chlap, který bohužel selhal asi jako jiný, když náhodou projede na červenou, a ke sjetí došlo zrovna na nejblbějším místě, kde je blbě vidět. Stát se to na jiném místě té jednokolejky, tak by se asi nestalo nic, akorát by přišel o prémie.
To říkám pořád,Stadlery jsou nebezpečné.Maji horší adhezi než staré K2.clovek na tom pískovaci stojí pořád.A hlavně člověk neví,kde mu to sklouzne,člověk zná místa,kde si dát pozor a za jakých okolností,ale u Stadlera,je to sázka loterie,ať na suché kolejí,nebo za deště,listí ATP.
Jak je teda možné, že se v Brně srazily dvě soupravy T3. A existence dlažočuchu K2 (ohlý rám po nehodě).
Nechápu ty záporné palce???každý kdo s tím jezdí mi dá za pravdu…
Protože jsi pohanil kvalitní západní výrobek.
Protože zDopravy.cz je odborné periodikum a tak je to tady samý: tramvaják, strojvedoucí, výpravčí, stavitel drah, optimalizátor železniční dopravy a konstruktér nových železničních hnacích vozidel a tramvají 😀 😀 😀
Tak kolizní kamery mají všechny stadlery.antikolizni systém se do nich už montuje…
A Stadler řídím pravidelně a taky jsem jezdil zkušební jízdy s prvním vozem…tak vím co říkám
Vy se ptáte, jestli ty reakce nechápete. To zase nechápu já. Co je to za otázku? Na to vám těžko někdo odpoví, to byste snad měl vědět sám, ne? 🤔😁
Protože tramvaj musí plnit nějaký zákonný technický rámec kde jsou i zábrzdné vzdálenosti. Jestli máte podezření, že je tramvaj nebezpečná máte to řešit se zaměstnavatelem nebo hlásit drážnímu úřadu a ne vyprávět na webu.
Může to být čistě subjektivní, protože K2 má trakční výkon 160 kW zatímco Tango NF2 420 kW! Takže řidič může žádat i tah který K2 vůbec neměla a což může být nad hranicí adheze za daných podmínek (klouzat). Zároveň to neznamená, že zabrzdí na delší nebo kratší vzdálenosti, to se dá ověřit jen TBZ za jednotných podmínek změřením na kolika metrech vozidlo zastavilo.
Svého času DP Prahy odmítl instalaci klimatizace do Škody 14T, která by tam byla místo motoru. A zdůvodnění bylo 2 podobné typy, každý s jinou EDB = riziko že si to řidič splete.
Nicméně nezdá se mi, že by po Ostravě jezdily dva podobné Stadlery, ani že by ta nehoda byla o míň než rozdíl těch brzdných křivek 😀
Nebyla to 14T
Nebyl to motor
Nebylo to kvůli tomu, že si to řidič splete
Zkoušela se jedna 15T, kde se cena klimatizace kompenzovala jedním netrakčním podvozkem. Tramvajákům (jakože divizi) se to nicméně moc nelíbilo V Praze je přeci jen kvůli sklonům přes 80 promile 100% trakce užitečná. Ten netrakční podvozek brzdí normálními mechanickými brzdami, takže brzdit by to mělo podobně. V Praze je údajně nejhorší T3M o které se vypráví story a přesto jezdí, nevím, 40 let? Těch T3 je vůbec kopec variant, každá s jinými vlastnostmi.
A jaké mají rozložení hmotnosti mezi běžným a hnacími podvozky? Horší než má K2, nebo je problém jinde?
Máte-li pravdu (tedy, že ostravské tramvaje Stadler jsou nebezpečné), tak to není ani tak problém výrobce, ale Drážního úřadu, který je na na ostravské koleje pustil a DPO, který je takové požadoval (případně převzal ve stavu, který neodpovídal zadání).
Takže si rád počkám na závěry Drážní inspekce.
A komu si to prokazatelně řekl před nehodou? DPO,DU,..
Co jsem si všiml, tak v dešti a v zimě to Stadlerům podkluzuje výrazně více než jiným typům… posledně jsme jeli Hulvácký kopec nadvakrát.
Nemají mít Stadlery osazen protikolizní systém?
Když to už jde smykem, tak ti nepomůže ani svěcená voda. To samé u aut. Mám super zimaky, asistenty na každý prd, a potom se diví, že v lepším případě skončí v příkopě, bohužel většina lidí si neuvědomuje, že fyziku jaksi neocuraji. Přírodní zákony obejít nelze.
Nevím, jestli se nebude teprve dělat (ať mě někdo s lepším infem klidně doplní) ale jak už tady zaznělo – přírodu neodrbete :).
Ono i kdyby ta zadní tramvaj brzdila na záchranou brzdu tak nevím, nakolik to po té koleji prokluzovalo „více než normálně“…
A nemají tramvaje nějakou „černou skříňku“ z níž se dají stáhnout data o rychlosti, zrychlení, použití brzd a podobně? Pak by bylo snazší určit nakolik byly podmínky mimořádné.
A podobně policejní výzva: „„Žádáme případné svědky dopravní nehody, především řidiče motorových vozidel, kteří mají za čelním sklem kameru…“ Jestli by nebylo přínosné instalovat takovou kameru do všech vozidel MHD. Pak nebude sporu, jestli někdo skočil před vůz nebo nebo neskočil. Přeci jen MHD se z podstaty věci neustále motá v hustém provozu.
Záznamové zařízení (tachografy) samozřejmě mají, ta moje úvaha o rychlobrzdě je laický pohled a nevím, co ze záznamového zařízení vytáhnou… 🙂
U některých Stadlerů jsem si kamer vepředu všimnul ale jestli je mají všechny? To nemůžu sloužit 🙂 .
Kdyby před prvního nikdo neskočil, bylo by to od něj sice bezdůvodné vybrždění 😀 Ale nebylo to myšce(což tramvají ani nejde), takže nehoda je vina druhého. Druhý nedržel rozestup, spal nebo jak Pepe říká, druhému selhaly brzdy.