V Budějovicích už jsou čtyři nové Pantery, poprvé zajíždějí i do Jindřichova Hradce
Nové jednotky RegioPanter pro Jihočeský kraj. Pramen: České dráhy
ČD objednaly pro Jihočeský kraj deset nových RegioPanterů, zbylých šest má Škoda Transportation dodat do léta.
Dobrý den, zajímá mne jestli jsou vlakové soupravy nové či opravené – jako nové!?
Děkuji
V článku je to vše napsané, co je na tom k nepochopení? Jak byste si představovala opravené jako nové?
Počkat, do Písku? To si bude muset vyžádat elektrizaci Písek-Breznice, protože jinak by se musely měnit spoje a bylo by moc přestupů. Popř. osobáky z Berouna nebo Zdic nasměrovat do Písku a na Strakonice (při nedostatku vlaků až na Volary) se by se prestupovalo v Březnici. Upřímně já změny nemusím, takže bych se víc přiklonil k elektrizaci. Vždyť je to i ekologické.
Do Písku pouze na Sp, případně Os, které tam mají konečnou a dále nepokracuji.
Až budete vstávat ze sedadel u okna, dávejte bacha, ať se nepraštíte do hlavy o zavazadlovou polici. Nejsem zdaleka sám, kdo je praštěný novým panterem…
Největší sranda na tom je že hned ten první den co tam byly tak se jim zasekly dveře a nebyla tam vložena karta na ovládání 🤣Docela sranda na nové Pantery🤣
Trochu ty obraty nevychází. Neměl by to být ten druhý vlak Sp 1733? Protože Sp 1735 je obratový vlak do Tábora na Os 8208….
Kromě této série 10 panterů, neobjednal JČK dodatečně ještě nějaké další? Myslím, že nějaká zpráva se objevila.
Ano, v rámci uplatnění opce na dvouvozové soupravy. Jen se ještě myslím přesně neví, kolik.
„Jejich nasazení plánujeme v letech 2023 a 2024 v krajích Olomouckém, Moravskoslezském a Jihočeském“
Co od Tábora na sever… když už jsou dvousystémové… Nebo bude po koridoru dál jezdit „žlutý ďábel „??
Mám zato že na sever od Tábora je objednatelem Středočeský kraj a ten žádné pantery nemá.
Spíš tam nebude jezdit nic, nebo max klasika na nejakem Sp
Od tábora na sever nic není, železnice vede územím nikoho a je odevšaď daleko… Tam by rozumná obsluha šla vyřešit tím, že by R zastavil v Chotovinách a možná tak v Bystřici.
V tom případě doporučuji pohled do mapy – jako znalec místních reálií nemám zrovna dojem, že by třeba ze Střezmíře nebo Heřmaniček nikdo nejezdil… Rozhodně třeba víc lidí jak z takového Ševětína , Neplachova atd… navíc ty nové zastávky na koridoru jsou tedy podle Vás jen jakési stavební cvičení ??
Ano jsou aby obce souhlasili se stavbou.
Sudoměřice? Heřmaničky?
Jasně, udělat z rychlíku osobák, který bude stavět v každé díře.
Když vidím že jsou zase jen dvoudílné, budou kapacitně dostačovat (to je cca ekvivalent toho, kdyby plecháč tahal 2 vozy, což si myslím že musely být alespoň tři)?
Kapacitně dostačují, případně se připojí druhá jednotka. Plecháče tahají jeden vůz a Ds a jezdí poloprázdné.
Dvouvozová jednotka má 140 míst. To je víc, než souprava Bdt+BDs.
Jsou nízkopodlažní ?
Jsou.
Nevíte prosím někdo, jak to bude s těmi Plecháči? Zda přejdou na jiné výkony, popřípadě Cargo, nebo už je to jejich konečná?
Hm, na jaké výkony by mohly jít? Rovněž v Plzeňském a Jihomoravském kraji jsou/budou nahrazeny Pantery, z rychlíků Plzeň – Jihlava je pomalu vytlačují Esa. Hádám pokus o prodej nákladním dopravcům.
Plecháče by měli dojezdit na r11 a to do roku 2025 dle jednoho z dřívějších vyjádření ČD.
Změny v obězích od neděle 13.03.2022.
Já chci taky na trať Olomouc Prostějov Nezamyslice 🙂 snad již brzy.
Ty už tam jezdí docela dlouho ne?
Ne na všech vlacích, ale v příštím roce by měly dodávky nových vlaků směřovat především do Olomouckého kraje.
Mám dotaz, musí ČD dle smlouvy nasazovat v jižních Čechách dle smlouvy na elektrifikovaných jen regiopantery nebo mohou běžně nasazovat i klasickou vozbu lokomotiva + vagóny?
Kdy nemuseli tak je nebudou kupovat ne
Regiopanteři a jednotky od ÖBB by měli pokrýt cca 95% výkonů na těch jmenovaných tratích, zbytek jsou klasiky.
Do konce platnosti GVD 2021/2022 jsou povoleny klasické soupravy, nejdéle zůstanou na Os ČB – Tábor, od GVD 2022/2023 jen na tratích 195+196 (převážně ř. 210+patrové vozy)
Děkuji za informaci.
Do Tábora tyhle nové vůbec nepojedou?
Do Tábora také pojedou. Ještě 6 dalších přibude.
Do Tábora začnou jezdit až bude dodělána ta nová trať co jse dělá
Myslím že jsem zaslechl něco o tom, že do Tábora Pantery vyjedou jakmile se začne jezdit po nové trati. Asi si nějak nerozumějí s žst. Roudná. Ale rád se nechám popravit.
To je jen politické rozhodnutí, do Roudné normálně můžou.
Můžou, ale s ohledem na polohu stahovačky (vypínačky) by tam nebylo úplně triviální se rozumně po zastavení zase rozject.
Pojedou, ale až bude hotová nová trať v úseku Soběslav – Doubí u Tábora (předpoklad v průběhu 4. Čtvrtletí tohoto roku dle postupu stavebních prací).
Tam snad časem budou také panteři