V Budějovicích chtějí druhý příjezd k vozovně, vznikne nová trolejbusová trať

Trolejbusy v českobudějovické vozovně. Foto: Michal ChrástTrolejbusy v českobudějovické vozovně. Foto: Michal Chrást

Půjde o manipulační trať, která má napojit trolejbusovou vozovnu na Nádražní ulici.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Ona se totiž už pár let chystá rekonstrukce cce mostu na pražské u unihobby. A trolejbusy nemají možnost to místo objet jinudy. Tohle by hodně pomohlo

petr

Ona je ta křižovatka Nádražní × Generála Píky + kruháč asi málo zaflákanej, tak tam ještě nacpou dráty a budou tam otravovat trolejbusy. Proč si nejedou někudy přes Čínu, aby se přivaděči vyhnuli? Třeba Žerotínovou ať si pořádně opraví a nasázeji tam sloupy.

robert

Trolejbusy určitě nikde otravovat nebudou. 🙂

Karl vB.

Ty si asi nikdy autem za trolejbusem nejel… Osobně jsem zvědavej na rychlost průjezdu trolejbusu přes ten pěkně klopenej kruhovej objezd – hlavně v zimě, když nebude posypáno.

robert

Ovšem že jel. Ale že otravujou zrovna tebe, je zase tvůj problém. Jezdi jinudy, když ti trolejbusy překáží.

Kalanis

A co na tu trasu ŘSD?

robert

A proč se ptáš mně? Já nejsem ŘSD. 🙂
Aspoň upřesni dotaz. Mělo by to ŘSD vůbec vadit?

Kalanis

Ano, je to správce komunikace a protože jde o změnu užití komunikace na dráhu, je třeba jejich vyjádření.

robert

Fakt jo?? No teda! To by mě vůbec nenapadlo. Pro pána krále, jak jsem na něco takového mohl zapomenout?? :-O
No tak si prostě opatří vyjádření. Já fakt nevím, v čem máš problém. Odpověď na tvůj nemožný dotaz by snad mohla dát silnice I/13.

noerf

Předpokládám, že manipulační jízdy trolejbusů budou ráno a večer, tedy mimo dopravní špičku.
Na druhou stranu, by mohla po dobudování dálnice vzniknout linka Nádraží – sídliště Vltava/Máj, která by propojila nádraží s velkými sídlišti přímo bez nunosti jezdit okolo ucpaného centra.

Karl vB.

A co tomu technicky brání, aby linka Nádraží – 4 Dvory jezdila po trase Nádražní – Strakonická – Horákové (mimo zasekané centrum) už teď?

Tom

Presne, ta krizovatka je poddimenzovana, ostatne jako vetsina krizovatek v CB. Vubec nechapu proc neudelali viceurovnovou krizovatku, je to z kopce navic mista tam je taky dost. Mimochodem odjakziva mela byt krizovatka u dlouheho mostu taky viceurovnova, ale misto toho tam mame parkoviste..

Jiří Kocurek

Tak se na to dívám… Nemá město alespoň nějakou urbanistiskou studii využití toho území? Dálniční obchvat dost změní přepravní proudy a ty dvě křižovatky u vozovny by si zasloužily pozornost. Jestli by nebylo lepší to tam celé přestavět, těch mrtvých nevyužitelných frcků je tam až moc. Ani park se z nich uděla pořádně nedá.

Paja

Celé přestavět? Vždyť se to postavilo teprve před pár lety.

Karl vB.

To by si zasloužil hlavně velkej kruhovej objezd na Okružní ulici. Ta lidová tvořivost, se kterou tam furt měněj uspořádání pruhů je pro neznalého řidiče, který není připravený na to do čeho jede, docela nebezpečná.

robert

Zase v článku chybí, kdo to projektuje. To jsem si musel najít sám, že projektovat bude Pragoprojekt.

Jarek

No to je ovšem zásadní informace!

robert

A není snad? Práce projektanta je stejně hodnotná jako práce toho, kdo tu trať postaví.

PetrB

Tak v Budějovicích snese papír všechno. Původně se měla trolejovat Dlouhá louka, linka 15 měla tal přejít na trolejbusy a linka 7 měla být rozdělena na dvě a trolejbusovou linku 7 Máj – Rožnov a autobusovou 17 Rožnov – Včelná – Boršov. Z plánů sešlo. Dále se mělo trolejovat Pražské sídliště a Mladé s Hodějovicemi (linka 11), v územím plánu města v 90. letech bylo dokonce v návrhu trolejovat i náměstí Přemysla Otakara II. a to linkou 12 Pražské sídliště – Nám. Přemysla Otakara II. – Havlíčkova kolonie. Další plány jsou s trolejováním jižní části Pražského sídliště (Čéčova ulice) na… Číst vice »

Tomariero

S tou Dlouhou loukou se snad stále vyhledove počítá, případně s nasazením duálních trolejbusů na tyto linky, rozdělení 7 na dvě linky je blbost, zkusilo se to u linky 1(po zatrolejovaní Evžena Rosického) tam dokonce na tři linky a po dvou letech se to opět vrátilo pod jednu linku. Přestupy prostě atraktivitě nepřidají.
Pražské Předměstí je závislé na novém mostu směrem k Tescu, jinak je to zbytečné.

Tomáš Záruba

EIA na trolejbusové vedení – ???

Kamui

Bohužel, úředně je to dráha stejně jako tramvaj nebo železnice.

robert

No, představ si to. Svým způsobem to má logiku, protože i stožáry jsou zásahem do krajiny. Děláme to u všech trolejbusových projektů.

Tady na Moravě

Jenze ono vubec nejde o stozary, ale zejmena o emise behem provadeni stavby a potom o hlukovou zatez provozovane trolejbusove drahy (ktera je samozrejme miziva, ale bohuzel je v jinych tabulkach, nez zbytkovy hluk z veskere silnicni dopravy provozovane v danem miste).

Martin

To me prave fascinuje, zvlaste u rusnych ulic nebo v blizkosti vypadovek a dalnic je hluk ze silnice enormni, ale trolejbus musi splnit prisne limity,…
U tramvaji je to take dost masakr, trat odhlucnena, prakticky ticha, ale hluk z vozovky prakticky trvaly a mnohem vetsi,…

Nekde dokonce, kdyz limit nevyhovi pro trolejbus nebo tramvaj (spise), tak diesel autobusy, ktere tam misto nich jezdi delaji vetsi kraval…

Tady na Moravě

Bohuzel nase poloretardovane standardy nerozlisuji mezi stalym a narazovym hlukem. Navic u projektovanych silnic vychazeji jen z nejakych teoretickych tabulek, ktere vubec neberou v potaz odlisny hluk motoru u různých vozidel ktere lze za splneni podminek STK provozovat. Zatimco u drah maji docela presne zjistene, jake vozy budou provozovane a jaky delaji hluk. Takze pak to dopada tak, ze hlucna silnice je „v pohode“, ale trat s jednim prujezdem nakladniho vlaku za noc se do tabulek nevleze a je cela zabetonovana za PHS, nebo se radeji nepostavi vubec.

robert

S emisemi během stavby, tedy s dočasným snížením komfortu, se počítá automaticky, i při běžných opravách. Na to nepotřebuješ EIA. Protože z hlediska zájmů chráněných hygienickou službou a příslušným zákonem nejsou takové akce významné.
Na každou významnou stavbu, která může ovlivnit životní prostředí, to potřebuješ. Tedy i na trolejbusovou trať, i když je jasné, že dopad bude z logiky věci minimální. Ale musí to být prokazatelné. Což má za úkol právě EIA. To znamená, že se nestane, že by pro trolejbusovou trať vyšla EIA špatně.

Kalanis

A můžu se zeptat, co na to celé ŘSD jakožto správce komunikace I/34?

robert

To můžeš, ale já ti stejně neodpovím, protože nejsem ŘSD.

Jiří Kocurek

Stejně jako vyplnění odstavce textem v případě EIA na kanalizaci. Ten odstavec se týkal vlivu stavby na ptactvo a nějaký text tam bylo potřeba dodat. Papírování, aby se ouřední šiml nakrmil.

Tady na Moravě

Jestli se nemylim, tak CB jsou stale bez trolejbusovych linek s alternativnim pohonem (mimo draty), pritom maji dost bus linek, ktere jsou provozovany velkou cast pod draty. Proc neinvestuji do tohoto?

Tomariero

Zatím postupně nakupují trolejbusy s akumulátory, aktuálně jich mají 15ks a na další běží vyberko pokud vím, ale zatím je to náhrada starších trolejbusů a ne rozšíření počtu.

Martin V.

A nejsou právě parciální trolejbusy lepším řešením „jalových kilometrů“ než další manipulační tratě?