V Budějovicích chtějí druhý příjezd k vozovně, vznikne nová trolejbusová trať

Trolejbusy v českobudějovické vozovně. Foto: Michal ChrástTrolejbusy v českobudějovické vozovně. Foto: Michal Chrást

Půjde o manipulační trať, která má napojit trolejbusovou vozovnu na Nádražní ulici.

Dopravní podnik města České Budějovice (DPMČB) chce po delší době rozšířit trolejbusovou síť, a to o zhruba 2400 metrů. Půjde o manipulační trať, která má napojit trolejbusovou vozovnu v Horní ulici na ulici Nádražní. Vyplývá to z oznámení Drážního úřadu, který vede stavební řízení.

„Stavbou bude rozšířena stávající síť trolejového vedení a zmenší se najeté jalové kilometry při nájezdu a návratu vozidel na linky,“ píše se v dokumentaci EIA, podle které měla stavba proběhnout už loni. Nedojde na ni ale dříve než příští rok, místní šetření naplánoval DÚ na začátek prosince.

Kromě ušetření „jalových“ kilometrů získá dopravní podnik alternativní příjezd k vozovně, kam se dnes dá dostat jen z jediného směru, přes Pražskou třídu. Nově by se jezdilo i ulicí Generála Píky, která je zároveň dálničním přivaděčem (I/34). Zadrátován má být i celý úsek Nádražní mezi ulicemi Pekárenská a Pražská.

Chystané zatrolejování ulic v Českých Budějovicích. Pramen: DPMČB/dokumentace EIA

Chystané zatrolejování ulic v Českých Budějovicích. Pramen: DPMČB/dokumentace EIA

Dopravní podnik města České Budějovice provozuje osm trolejbusových linek, na které v pracovní dny při plném provozu vyjíždí 43 vozů. Trolejové vedení jednostopově dosahuje stavební délky 72 kilometrů včetně manipulačních úseků.

Tagy České Budějovice DPMCB nové trolejbusové tratě seznam
33 komentářů