V Brumově vykolejil vlak Arrivy, událost bez zranění šetří Drážní inspekce
Vykolejení jednotky Stadler GTW Arrivy v Brumově. Foto: Drážní inspekce
K vykolejení došlo na samovratné výhybce.
K vykolejení došlo na samovratné výhybce.
Je tam záznam (v žst. Bylnice).
Trať by měla být ovládaná přes systém REMOTE, a ten záznam má.
Přidávám svůj příspěvek poloprofesionální analýzy na základě tří fotek:
První podvozek jel rovně, zbytek podvozků stranou. Zadní část vlaku potom strhla přední část vlaku z přímé koleje stranou a celé to potom ještě chvíli jelo. Rýha vedle přímé koleje a zvlněná přímá kolej tomu odpovídají.
Doufám, že DI si vybere můj příspěvek a zpracuje na základě něho zprávu z šetření.
mě to připadá spíš obráceně.předek po zemi a zbytek pak už nomálně
Pokud je funkční ta kamera v kabině strojvedoucího a má lepší rozlišení jak 480p, tak by jim to mělo hodně výrazně pomoct všechno objasnit.
Kamera v kabině strojvedoucího by toto mohla objasnit.
Navíc se tam jezdí podle D3, tak bůhví, jak to vlastně bylo, to asi bude chvíli trvat
Podle fotky, kdy konec vlaku zůstal stát na srdcovce a přední část vykolejila doleva, mi nepřijde, že by byla příčinou nehody výhýbka. Pokud by tomu tak bylo, a šlo by o podhození (dá-li se to tak u samovratné výhýbky nazvat), zůstala by přední část vlaku na koleji a vykolejila by až další část vlaku. Následky vidlicové jízdy by také vypadaly jinak. Takhle mi to připadá jako by vlak najel na nějakou překážku kousek za srdcovkou, nebo jako by něco leželo přímo na srdcovce a po najetí to odlétlo stranou. Kámen nebo něco kovového, těžko říci. Anebo technická závada na první… Číst vice »
Mě to připadá, jak když jela první náprava rovně a zbytek doprava na výhybku. Když si všimnete, tak ta kolej rovně je v jednom místě vyhnutá doprava. Tak bych řekl, že tlak zadní části, vyhodil ten předek z koleje…
Podle fotografie to spíše vypadá, že se přední část vlaku dostala mimo kolej ne z přímé, ale z odbočné koleje.
Mě přišlo, že právě ta přímá kolej je nějaká vyhnutá do boku kousek za výhybkou..na druhé a třetí fotce to je docela dobře vidět
A já bych počkal na závěry těch, kteří na místě byli.
Člověk by nevěřil. Kolik je u nás ODBORNIKU NA ŽELEZNIČNÍ NEHODY. V RÁMCI URYCHLENÍ VYŠETŘOVÁNÍ, AT SE UCHAZEJI O ZAMĚSTNÁNÍ U DRAZNIHO ÚŘADU. RADI VÁS URČITĚ PŘIJMOU DO ZAMESTNANECKEHO POMĚRU!!?
Ano, to vyhnutí koleje je dobře patrné na dvou snímcích, nejde tedy o optický klam nebo něco jako efekt rybího oka. Ale po přímé koleji vlak nejspíš vůbec nejel, vždyť zůstal až na vykolejenou část stát na odbočné koleji. Pokud by čelo vlaku jelo po přímé koleji a na ní vykolejilo, nejspíš by zůstalo mimo kolej ve zcela jiné poloze. Ale jsou to všechno jen spekulace, vyšetřování zcela jistě dojde k jednoznačnému závěru.
Není to na trati Střelná -Bylnice, ale Horní Lideč – Bylnice, ale to je detail. Zajímalo by mne, i když to s touto MU asi s 99 % nesouvisí to, jak utichlo předělávaní tratí D3 na D1 po nehodě, teď nevím kde to přesně bylo a už si nepamatuju ani toho ministra co to vykřikoval do světa. Udělala se jen trať Humpolec – Havlíčkův Brod .Tato trať měla být mezi nimi, původně to byla totiž D1 s výpravčími a návěstidly, ale pak soudruzi ze SŽ , tehdy ještě ČD , asi chtěli něco ušetřit a ztížit dopravu, tak vymysleli samovrat… Číst vice »
S určitostí vím, že došlo ke změně na trati Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice. Tam v Ostravici přestavěli dopravnu D3 na stanici s návěstidly ovládanými dálkově z Frýdlantu.
Smržovka-Josefův Důl; Raspenava-Bílý potok. Samovraty jsou i na D 1-Svor, Vesec u Liberce
samovraty by na D1 vůbec neměly být, postrádá to smysl té změny. Když je možné mít kontrolu přestavení samovratu u dirigujícího, tak už tu vyhybku mohl dálkově ovládat
Pokud je to trať s jedním mezistaničním úsekem a jezdí tam 2x za den 810 , tam se to může řídit i klackem,……….
Samovraty jsou na D1 i u nás, v zahraničí se to používá třeba tak, že ta výhybna funguje jako takové automatické hradlo, ve kterém můžete křižovat, a není ovládaná vůbec. U nás se to dá použít třeba na tratích bez DOZ, aby se ušetřil výhybkář.
zdá se mi že samovrat ve Svoru nebliká? tam ani není návěstidlo, nebo je? jak je zajistena jízda proti jazyku? vjezdové návěstidlo má vazbu na vyhýbku? dík.
Ano, vjezdové návěstidlo je v závislosti.
Ta D3 se samovraty je tam už přes 20 let a tehdy to bylo asi nejlepší řešení co s tím udělat, protože na trati až na jeden nákladní vlak v pracovní dny jezdila jen 810 nahoru a dolů a bylo potřeba nějak nahradit staré zabezpečovací zařízení (jestě s mechanikami) v Brumově a Klobukách, kde se tak podařilo ušetřit i dost zaměstnanců.
Dnes bych tam naopak čekal dálkovinu přičleněnou do dálkoviny na Vláře, protože ten provoz tam stoupnul nejen v osobní, ale i nákladní dopravě (respektive jistě by tam toho jezdilo i více nebýt komplikované D3).
nejlepší určitě ne, ale nejlevnější ano
Vzhledem k tomu jaké byly okolnosti a provoz na té trati na přelomu století, tak nejlepší.
takže už ne se Sovětským svazem na věčné časy , ale s D3.
V této době by už žádná trať typu D3 neměla existovat. My tu chceme zavádět ETCS, a na spoustě tratí si necháme „osvědčené“ a „naprosto bezchybné“ řízení dopravy podle D3. Hlavně že ušetříme, ať to stojí, co to stojí.
Asi na tratích s D3 nejezdíte, jinak byste se tohoto 150 let starého paskvilu nemohl zastávat
Momentálně mám způsobilost k výkonu služby na dvanácti D3 tratích včetně této, na kterých nepravidelně jezdím a nepřijde mi to jako nějaká velká katastrofa.
Mimochodem na této trati byla ve své době jako jedna z variant i změna obou stanic na pouhá nz.
v začátcích jsem měl jenom 4, ale velice rád jsem se 3 zbavil a nikdy víc mě tam nikdo nedostane
Samovraty na D1 … a už jste někdy viděli výhybnu Studený Potok? 😏
no neviděli, a co to na tom mění ?
Asi mašinka, která nechtěla jezdit po kolejích.
Koleje ji vyhodily
Tohle není vidlicovka, to by byl na břiše ještě před srdcovkou a ne až za a navíc zadní část vlaku stojí na koleji za jazykama, tady problém jinde. Ale to je na DI. Červená blikavá u jazyků ano, ale na zábrzdnou nějakou předvěst, jinak to bude asi takhle: „Proč jste pokračoval v jízdě?“ odpověď strojvedoucího: „Samovrat blikal.“
Pokud bylo příčinou vidlicová jízda, bylo by dobré zavést kromě zábleskového světla, co nejdříve, návěst červeného zábleskového světla (dle D1) při poruše výhybky.
Nebo rovnou elektrodu do hlavy každého strojvedoucího. Ono to návěstidlo není vidět, či co?
Za mě osobně by mělo být ještě jedno zableskove světlo umístěno minimálně na zabrzdbou vzdálenost před samovratem. Dát ho přímo k němu, to pak člověk brzdí i očima.
Jasně – a napadlo vás, kde by na zábrzdnou ta předvěst vyšla? Tedy mimo jiné, vtipné problémy.
Při rychlosti 40 km/h za jízdy proti hrotu výhybky se samovratným přestavníkem opravdu není na místě předvěst. (Proti jejímu zřízení taky mluví fyzikální vlastnosti dlouhých kabelů a napěťových ztrát.) Společný problém těchto vykolejení je, že strojvedoucího netrkne, když něco chybí (bílá nebleská, nesvítí přejezdník), ale spíš když tam něco přebývá (např. bleská červená). Sám samovrat většinou pozná, že není připraven k bezpečné jízdě proti hrotu, tak se záblesková bílá neaktivuje. Z hlediska vnímání situace strojvedoucím však často dochází k chybě, kdy návěstidlo se stále stejnou návěstí (záblesk) má ve zvyku spíš ignorovat jako rutinní věc – ve výpovědi pak sdělí,… Číst vice »
Vaše poznámka o tom, co koho trkne, je patrně nejsmysluplnejším příspěvkem této diskuze. Vlastně už jsem dvě hodiny četl spoustu jiných věcí někde jinde, ale vrtalo mi to hlavou. Takže jsem se vrátil, abych Vám dál za pravdu. Ano, když je něco navíc – nejlépe tak navíc, aby to bilo do očí, ale vlastně i bez toho – je to viditelnější, nežli když chybí nějaká drobnost. Zejména na pravidelné trase, kde se vlastně už léta nic nezměnilo. Zkusím, jako řidič (lokomotivy jsem ovládal pouze jako modelář (ale studoval jsem tehdy kvůli tomu všemožné předpisy, aby to kolejiště fungovalo správně) dát… Číst vice »
Přesně, prodloužit víkend, ty výhybky si vůbec neodpočinou …
3 inspektoři je dost málo, ti to neuzvednou
Co vidíš nalevo? Dva hasiče. Tak vidíš…