V brněnské MHD přibudou nové sčítače cestujících a informační panely, DPMB vypsal výběrová řízení

Trolejbus SOR TNS 12 v ulicích Brna. Foto: DPMBTrolejbus SOR TNS 12 v ulicích Brna. Foto: DPMB

Za novinky dá dopravce přes sto milionů korun.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
janikk

Tady je třeba říct, že informační tabule sice Brno nakoupí, ale servis a údržbu bude mít na starost externí firma, která si za to nechá zaplatit, jako dosud. Se sčítači nevím, ale nedivil bych se kdyby správu i vyhodnocení dat svěřili externistovi.

tomash

100 milionů za pár kusů elektroniky? to zas bude nějaká malá domů.

Zlámalík

Můžete to objednat z Aliexpresu a nabídnout levněji.

Rei

Ta Klusáčkova si to opravdu za slouží, sbíhají se tam několik linek

Gajda

Nevím jestli jsou u těch nejvytíženějších linek ta data spolehlivá. V narvaném spoji, kde jsou lidi namačklý na zavřený dveře a x jich pak musí vystoupit, aby pustili ty, kterým tam jejich cesta končí a pak zase nastoupí budou počítaní jak? Aby pak nezjistili, že 12 metrovej autobus mezi konečnejma přepravil 660 lidí.

Šalina na Špilas

Toto odfiltrujete částečně i statistikou bez rozpoznávání konkrétních osob.
Přílišné výměny cestujících v zastávkách jsou v podstatě jenom přičtení konstanty např. 4 lidí, kteří u jedněch dveří musí nastoupit a vystoupit v každé zastávce.
Je to, jako byste graf nástupů a výstupů posunul o 10 čísel nahoru.

Jiří Kocurek

Pokud je to při výstupu odečete a při nástupu zase načte, tak jich tam bude furt stejně.

Výstup 60 – 8 – 2 = 50, nástup 50 + 2 + 6 = 58. Číslo je stejné, jako by ti 2 ve voze zůstali.

Jiří Kocurek

Ech,mám to opticky špatně, prvně vystoupí ti dva, takže
Výstup 60 (ve vozidle) – 2 – 8, nástup 50 (ve vozidle) + 2 + 6.

Gajda

Ano, ale pak máš nástupy lidí na zastávkách, kde třeba vůbec nikdo nenastoupí a celkový počet cestujících na spoji ti taky nebude sedět. A kvůli tomu se to primárně dělá.

Jiří Kocurek

Cestující na spoji mi sedět budou v keždém úseku mezi zastávkami, co na sčítači, to v busu.

Jen se nepozná, že vystupující a nastapující jsou tatáž osoba. Takže nebude sedět skutečný obrat v zastávce. Jenže jak moc to musí ustřelit, aby to překročilo statistickou chybu … nebylo to při statistické zpracování vidět, že *tady* je anomálie.

M19

Tak přemýšlím, kdy se mi to v Brně naposledy stalo. Jo, koncem minulého tisíciletí. To už je dávno. 😉 Jo, na hlavním v Brně v šaliny. Občas jeden dva vystoupí, aby zas nastoupili. V to počtu je to nepodstatná odchylka. 😉

Ondra

Mimo statistiku pak nejspíš zůstanou ti, kteří se do vozu nevešli..

Nose Peak

To je super. Aspoň bude DPMB vědět, kolik lidí s obtížema nastupuje do našich skvělých, na 200 % nízkopodlažních šalin přímo ze silnice na severním konci linky 12. A to shodou okolností na zastávkách v blízkosti zdravotnických zařízení…

Šalina na Špilas

Vídeňské zastávky by si Purkyňova zasloužila. Auta by navíc musela přirozeně zpomalit v oblasti zastávek, což by nebylo na škodu.

Jiří Kocurek

Měl na mysli Nerudovu, hádám, je tam poliklinika. Nemám pocit, že by se tam dalo jezdit nějak rychle, takže vídeňská zastávka jenom změní jízdu nočního busu, jinak tam přes den bude furt někdo čekat na světelné.

Šalina na Špilas

Pravda. A já si říkal, kde na Purkyňově je zdravotnické zařízení 😀.

Nose Peak

V areálu bývalých Spojů je poliklinika a na rohu Skácelovy je Urocentrum…

Nose Peak

Nerudovu, Dobrovského a Skácelovu. Ale obecně, absenci nástupních ostrůvků na jedné ze dvou nejzatíženějších linek MHD v Brně nechápu. Ne v 21. století….

marie

Skácelova je problém..pro ty co nezvládají schody

M19

Poliklinika je na Rybkově. Ovšem z Berudovy je také dosažitelná.

Jan T.

Budou data ze sčítačů dostupná veřejně? Docela by to pomohlo pro plánování cesty nebo různé statistiky.

Hoermalmeister

Průměrné zaplnění jedné linky v dané relaci oproti druhé zní velmi cool. Nebo přímo real-time data v irisu. Počkám si na další šalinu, pže tahle bude úplně narvaná a ta druhá prázdná

Alanis

Tak to platí ale naprosto vždy, když jedou dva spoje stejné linky v nějakém krátkém časovém sledu po sobě. První je totiž zpožděná a pobírá už cestující, kteří by jinak už čekali na další spoj a většina má tendence se tam narvat za každou cenu, takže se akorát zpoždění zvětšuje…

Hoermalmeister

Věc je, že za sebou takhle jezdí i různé linky, např 3 a 10 v Žabinách

M19

Což je pro většinu lidí směrem do centra jedno, protože jedou jen na Českou.