V brněnské MHD dnes začal neoficiální protest zaměstnanců, spoje ale vyjely

Ilustrační foto. Pramen: DPMBIlustrační foto. Pramen: DPMB

Nemocnost roste. Za volanty vozidel MHD v Brně museli usednout i lidé z kanceláří.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Codycheck

To teda plat nic moc, to mrzí.
Děda, když končil v 1977 v Praze jako řidič u autobusů, bral ke 4.500 Kč.
Ani o den víc nenadělával a potom si v klídečku chodil každý den hrát tenis a užíval si důchod do 79.

Pepa z depa

Tak všem držím palce protože při té inflaci a drahoty jaká je tak ty platy jsou opravdu mizerné

PeS

Neoficiální protest – to je jako líbání přes sklo … zastavit mhd na týden ať je u nás veselo !

Panoramix

Docela by mě zajímalo, jak to mají ošetřené po právní stránce. Řidičák D může mít kde kdo. Ale člověk, který má popis práce na “kancelářskou krysu”, nemůže jen tak přesednout za volant. Kdyby se mu při řízení něco stalo, tak by si na zaměstnavateli smlsnul Inspektorát práce. Jiné je dozajista také rozvržení pracovní doby. Řízení je navíc zařazeno do vyšší kategorie z pohledu BOZP, s čímž souvisejí i jiné vstupní a periodické zdravotní prohlídky. A co profesní školení řidičů? To podstupují pravidelně, aby ta záloha byla stále dostupná? Samozřejmě to lze vše ošetřit, ale je to spojeno s dodatečný náklady,… Číst vice »

OndraS

Samozřejmě že je to ošetřeno a samozřejmě že jako brigadníci si musíme udržovat profesák a absolvovat všechna školení. Konkrétně jednou za rok stravím školením tři dny = tři školení (dražní, BOZP, profesní) a navíc tu máme pravidlo, že kdo déle jak půl roku neměl službu na lince, čeká ho zácvik, i kdyby každej den jezdil na zkušební či jinou manipulační jízdu třeba v rámci profese mechanika. Co se týče přechodu mezi prací na HPP a DPČ, musí tam být půhodina přetržka. Proto je u každé trakce mimo dekádu několik „mechošských“ služeb, které začínají po 14:30 (většina mechaniků chodí od 6:00… Číst vice »

Oce

Dostal mě ten výrok že „mzda i s přesčasy dosahuje až…“ Docela by mě zajímalo jaké níže dosahuje mzda bez přesčasů za normální hodiny. Vlastně žiju v tom že mzda by se tak měla uvádět.

Poudy

To je něco jako bankovní účet zdarma 🐷

Petr

Anebo náborový inzerát ČD – průměrná mzda 46.500, ale skutečná nástupmí 30 – když dopočítáte příspěvky podle KS, tak se bez hromady přesčasů na průměr nemůžete dostat…….

Osmo

Ale jde to bez přesčasů. Jenom je potřeba mít odpracované roky. Nástupní mzda velká není, ale opravdu 46500+ u ČD lze i bez přesčasů i bez ježdění na elektrikách

Cuba

Průměrná mzda a základní mzda jsou dva různé pojmy. Průměrná je včetně všech příplatků…

Pavel

Porovnatelná je vždy nástupní hodinová mzda. V Praze se za ni nestydí a uvádějí 204,10 + 10% výkonostní odměna. Ta je v Brně sice 12%, ale ten základ je údajně podle kolektivní smlouvy pod úrovní minimální zaručené mzdy, pod 140,- Kč. Nevím zda je to vůbec možné, slyšel jsem to od dvou řidičů, ale jinak to nemám jak ověřit. Mohl by se k tomu tady vyjádřit někdo kdo tam jezdí a má k dispozici aktuální kolektivní smlouvu?

Passenger

Dokument s tabulkou tarifních sazeb je volně přístupný na stránce odborové organizace:
https://www.ospld-brno.cz/post.php?clanek=kolektivni-vyjednavani-2022-2023

Pavel

Děkuji. Takže nástupní mzda v Brně je 136,30 za hodinu. Je to pod minimální zaručenou mzdou řidiče busu (143,30), takže nově nastoupivší mají vlastně jistotu, že jim nikdo nemůže vzít prémie. A úžasná je i poslední kolonka. Po 29 letech (když jej neklepne) dostane v Brně řidič 174,20, tedy o pouhých třicet korun méně, než v Praze při nástupu. Je to ještě směšnější, než jsem myslel. Nedivím se, že DPMB nemá dostatek řidičů, divím se, že ještě vůbec nějaké má. Asi ty, co mají bohaté manželky…

Frantík

Nebo prostě na hodinu, že…

Petr

Problém je že záložní vozy jezdí už dlouho před touto situací, problém je že vedení tvrdí že není personální problém ale ten je a velkej!

David

Se mi docela líbí ten koncept mít s opravnenimi i lidi z kancelari, aby v případě potřeba mohli jezdit i oni. Treba u rozvazek tridi zasilky před Vanoci i vedeni.

… ale nic takového napriklad v Pardubicích není možné.

Pája

Proč by to v Pardubicích nebylo možné? Stačí chtít. 😉

mgr.pavel

Předpokládám, že to „možné“ mělo být sarkasticky namířeno na vedení dopr.podniku..?