V Brně začne druhá etapa úpravy přednádraží, řidiči neprojedou podél nádražní budovy

Prostor před nádražím v Brně po úpravách, vizualizace. Autor: ARCHIKA - architektonická projekční kancelářProstor před nádražím v Brně po úpravách, vizualizace. Autor: ARCHIKA - architektonická projekční kancelář

Jízdní pruh u budovy obchodního centra Letmo by se měl dočasně otevřít provozu 2. května.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Gottschalk

Nádraží, ke kterému se nedá přijet autem, je tak trochu na ho.no.

Hala D

Vy nemáte nohy? Jestli ne tak to chápu.

Karl vB.

Jestliže je možnost přestupu z auta na vlak/ bus uživatelsky nepřívětivá, může to v části případů vést k přímému použití auta pro dopravu z bodu A do bodu B.
Zejména to může platit v případech, pokud potenciální uživatelé vlaku/ busu:
– nebydlí ve městě v přímém dosahu MHD,
– cestují s většími/ těžšími zavazadly.

Alexandr Mikulka

Já k nádraží jezdím autem zcela bez problémů do OC Vaňkovka. Vy tam máte zakázaný vjezd?

Honza V.

Jo tak, řidiči projedou, ale auta neprojedou.

Hala D

Jistě řidiči projdou auta neprojedou.

Lang

Bez těch čárek to nevypadá zrovna srozumitelně.

David

Ty obchozí trasy jsou snad vtip ne proč nevedou hned okolo toho uzavřeného úseku?

Jirka

„Po dokončení prací bude část nynější silnice sloužit jako pěší zóna.“
Tak ale hlavně že uprostřed té pěší zóny zůstal parkovací automat – ve vizualizacích na něj ale asi čistě náhodou a nedopatřením zapomněli. Nebo že by v Brně začali platit parkovné cyklisti?

Maulincio

Předpokládám, že autobusy budou smět odbočit od nádraží ke Grandu nebo snad budou jezit po 2. koleji?

David

Zavřít pro auta nafurt.

Cyklista

A celé Brno, v moderní progresivní metropoli nemají smradlavé plechovky, co pohledávat.

Ondřej 2

Moderní auto vypouští prakticky jenom vodní páru a CO2. Co je na tom smradlavého?

Bilbo.cz

Ale místa zabírá ± stejně.

Hala D

Elmobil nevypouští ani to.

Stepan

Tak ted udelat neco podobneho pred hlavnim nadrazim v Praze…

MaT

Jako více prostoru pro pěší? A myslíte před Fantovou budovou, nebo před tou novější odbavovací halou? Tam už to téměř exkluzivně pro chodce uzpůsobené je…

A nahoře je sice magistrála, ale kam s ní. A jak by pěším pomohlo, kdyby tam nebyla? Dostali by se na okraj střechy té nové odbavovací haly. A kam dál? Navíc úrovňo ě od vlaku do Fantovy budovy a skrz ní dál se dostanete jen z prvního nástupiště, od jakéhokoliv jiného musíte stejně dolů do podchodu a z něj pak celkem plynule můžete jen s trochou dalšího klesání do haly i ven před ní…

Márty

Ať už s 30 v Praze souhlasíte nebo ne, tak před Fantovou budovou má být určitě, společně s velkým přechodem.

jonáš

Širokej přechod na parkoviště je potřeba.

Alibaba

Magistrálu od cca Pankráce po Bubny zrušit = upravit režim tak, aby to byly normální ulice a klidně v jedné půlce natáhnout tramvaje.

Karl vB.

Nádpad je to jistě zajímavý, mám ale jeden drobný, docela nepodstatný dotaz:
– Kudy byste vedl tu dnešní zátěž mezi Pankrácí a Bubny, když byste na druhé polovině t0to komunikace udělal tramvajové těleso?

Cyklista

Zavedením likvidačního mýta si plechovkáři ty své jízdy rozmyslí.

Libcha

Rozšířená iluze je, že dnešní zátěž automobilů je jakýsi invariant. Ale kde nebude dnešní infrastruktura, tam nebude dnešní zátěž. To platí při rušení autostrád, i jejich zřizování.

Kebab

Ještě rozšířenější iluze je, že ubudou auta a tím zátěž, ale přitom všechno ostatní zůstane stejné.

původní Jakub P

Jenže ono to ostatní stejné nezůstane. Ta tramvajová trať by měla kapacitu násobně větší, než místo, které by ubrala autům. To samé pořádné, bezpečně oddělené cyklostezky. U té TT je to zhruba desetinásobně, u kol cca sedminásobně oproti autům na stejné šířce.

Ona když je široká ulice s mnoha pruhy, je ubrat pruhy pro auta a dát je k dispozici jiným, prostorově efektivnějším dopravním prostředkům, nejjednodušší způsob, jak výrazně zvětšit celkovou kapacitu té ulice. Samozřejmě se ta kapacita musí rozumně počítat v lidech za hodinu a ne zcestně v autech za hodinu.

Cyklista

Magistrálu zrušit bez náhrady a vybudovat pěší zónu s cyklostezkou, autíčkářům zakázat vjezd do Prahy nebo aspoň zpoplatnit mýte 10000 Kč/den aby si ty své zbytečné jízdy, při kterých ohrožují cyklisty, rozmysleli.

Pavel 2

Vy co máte v hlavě místo mozku šlapátko byste si měli uvědomit, že jediní uživatelé silnic, kteří platí na jejich stavbu a údržbu jsou ti, kteří spalují palivo (jakékoliv, na elektřině je zatím jen dph, ale její zdanění jako benzinu a nafty přijde). Cyklisté neplatí nic. Pro většinu z nich nejde o způsob dopravy, ale jen o způsob otravování ostatních. Až se dost naotravují na silnici, tak se rvou s kolem do tramvaje a obtěžují cestující tam.

původní Jakub P

Dva trollové se krmí vzájemně? Krása.

Gunduľ neubiješ

Daně platíme všichni, Vy líný blbečku ze smradlavé plechovky.

Hala D

Jejich věc, že platí. To jim snad nedává nějaká zvláštní práva.

Lang

No jistě. Někdy mi přijde, že se řidiči považuji za nadřazenou řasu jen proto, že tankují palivo.

Lang

Jediní platící jsou ti, kteří spalují palivo? Co to je za šílený blábol?? 🤣

Tom

A co zábradlí?

Modré zábradlí

Neboj, já se nedám.

David

Bude tam. Je i na vizualizacích.

Pája

Ještě by zkulturnění pomohlo eliminovat určité zde postávající občany. Ale to není úkol pro architekty.

Karl vB.

Ale to je v rámci této akce už vyřešené, nebo jste si nepovšiml, že na visualisacích se pohybují občané úplně jiného typu, než ti co jsou na posledním snimku č.6, pořízeném v současné realitě.

Libcha

Ty přece vyřeší odsun hlaváku. Na odsunutém nádraží se budou pohybovat jen hezcí lidé.