V Brně začínají práce na vratné tramvajové smyčce za půl miliardy v Pisárkách

Vizualizace smyčky v Pisárkách. Foto: DPMBVizualizace smyčky v Pisárkách. Foto: DPMB

Smyčka výrazně zkrátí čas pro vjezd do vozovny.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pave69

Tak jestli obrátka na Mendláku zabere 20 min, tramvajákovi platí 1000 Kč/hod i s odvody a šalina při té zajížďce sežere 100 kWh, tak se jim cena smyčky vrátí už po zajetí jednoho miliónu tramvají směrem od Bystrce. To je asi za 136 let, pokud nepočítám nižší provoz o víkendech, prázdninách a při epidemiích.

M19

Jak jste k těm číslům došel?

Jiří Kocurek

Chybí vám tam opotřebení tramvaje a pojížděného svršku. A prostý fakt, že současná zastávka by pro novou multifunkční halu nedostačovala.
Takhle nebude muset zaměstnanec DPMB odhadova, kdy asi tak skončí hodej, aby 10 minut před koncem zápasu vyjely posisolové vozy ze Švermovy.

pave69

Opotřebení tramvaje jsem zanedbal, bo je kompenzováno tím, že jsem nepočítal s nižším provozem mimo špičku, obojí je cca 8%. Opotřebení svršku není třeba řešit, v Brně se automaticky mění cca po 30 letech (viz např. koleje na mostě na Merhautově). A posilové vozy do centra mohou klidně vyjíždět už teď. Až někdy DPMB vypraví posilový vůz po skončení zápasu směrem do Bystrce, klidně s váma půjdu bouchnout šampus.
Za tu půlmiliardu mohli protáhnout šalinu třeba do Kohoutovic.

SYN

Šalina do Kohoutovic? Kudy? Tunelem?

SYN

štreka Pisárky-Mendlák-Pisárky se dá stihnout za 5 minut, pokud nikde nemusíte stavět. 10 minut když je normální (večerní, když masově zatahují šaliny) provoz… 100kWh kde by se nabralo??

Tímhle spůsobem by se dalo prooptimalizovat kdeco, s úsporou, a přece se to nedělá (třeba průraz jedničky Mendlák – Hybešova, citelná úspora času a kilometrů nejen stroje ale i CESTUJÍCÍCH, plus odblokování ucpané křížovatky „U Lva“…

Tady mi příjde že se trochu plýtvá místem kde má kadý metr hodnotu několika tisíc. Měly by se pod tím aspoň udělat třeba částečně krytá parkovací stání nebo tak něco.

robert

Dají se někde prohlédnout výkresy? Portálů s veřejnými zakázkami je dost, prohledal jsem, ale nenašel jsem nic. Poradí někdo?

PvvS

Na EIA jsem našel leccos, lanovku, lesnou, Kamechy.. Ale smyčku ne.

Jiří Kocurek

Pravděpodobně to nepodléhá posouzení EIA. Nejedná se o podstatné rozšíření kapacity provozu, nejedná se o zábor zemědělské půdy, chráněné přírodní oblasti také nejsou dotčeny. Nebezpečné odpady také nevznikají, nemá to ani komín, takže ovzduší také nula. Zbývá posouzení hluku.

robert

Díky všem. 🙂

Vojta

Říkám si, k čemu má být dobrá ta kolej, co se odpojuje ze smyčky směr centrum. To se má přesunout zastávka Lipová směr centrum do smyčky? Chápal bych to, kdyby ta smyčka měla být obousměrná, ale podle obrázku to tak nevypadá.

M H

Tam máte Lipovou do centra zachovánu ve stávající poloze.

Pája

To by mě také zajímalo, nikde jsem související informaci nenašel, ale dle obrázku chápu, že tramvaje směr centrum by měly jezdit normálně ve stávající stopě. Snad bude někdo se situací obeznámenější než my.

Ondra K.

Ta kolej má sloužit pro přímý výjezd ze smyčky směr město například pro posilové spoje s výchozí zastávkou ve smyčce. Pro běžný provoz bude dále sloužit zastávka Lipová umístěná na hlavní trati jako dosud.

M H

Plus by to mohla být sjednocená výstupní zastávka (Lipová) pro spoje jedoucí do vozovny pro oba směry. Případně výstupní zastávka pro případ neprůjezdné trati na Mendlovo náměstí…využítí se jistě může najít více.

Jiří Kocurek

A nebo se dá využít pro otáčení posilových spojů z Prýglu, když jsou tam např. ohňostroje.

Tomash

Proč je vlastně smyčka tak drahá (480 miliónů)? Součástí stavby bude ještě něco dalšího?

Pája

A proč pro tramvaje, když v Brně jezdí šaliny?

Mgr.pavel

Protože článek nečtou jen obyvatelé Brna.

robert

DPMB na provozování nějakých „šalin“ nemá licenci, takže se musí spokojit s tramvajemi. Snad v budoucnu. 🙂

Pája

To provozuje už celá desetiletí. Tajně místo tramvají 😉

Kernteriér

Není na zemi, ale na pilířích. A jak se píše, součástí stavby bude i úprava kolejiště ve vozovně.

P_V

Kdyby tam nasypali zeminu ze stavby tunelu, tak by na pilířích být nemusela.

Kernteriér

A průchod od parkoviště k šalině by byl teleportem?

P_V

Jeden krátký most místo estakády, vy taky ženete všechno do extrému.

Tomáš Gottschalk

Veškerá rubanina (určitě ne zemina) z tunelu bude použita na zásyp zejména kolem severního portálu galerie a tunelu pro šaliny.

Jiří Kocurek

Navezení provede Samo, zhutnění udělá Seto, chodit se bude, Potrati!

Pája

My nejsme Potrati, my jsme policajti? 😀

SYN

Příslušníci 🙂

Bohouš

Dvojité zastřešení s pozlacenými příčníky.

Ondra K.

Součástí stavby je mimo jiné kompletní rekonstrukce a změna uspořádání celé kolejové harfy před halou vozovny.