V Brně začínají práce na vratné tramvajové smyčce za půl miliardy v Pisárkách

Vizualizace smyčky v Pisárkách. Foto: DPMBVizualizace smyčky v Pisárkách. Foto: DPMB

Smyčka výrazně zkrátí čas pro vjezd do vozovny.

Dopravní podnik města Brna (DPMB) zahájil přípravné práce pro stavbu vratné smyčky u vozovny Pisárky. Její dokončení umožní otáčení tramvají a zároveň snadnější odbavení návštěvníků budoucí Multifunkční haly, jejíž stavba by měla být zahájena ještě letos.

Zahájení přípravných prací oznámil DPMB v tiskové zprávě. Samotná stavba má pak začít v květnu letošního roku, aktuálně probíhá zadávací řízení. Odhadovaná cena je 480 milionů korun.

„Stavba tramvajové smyčky v uzlu Lipová navazuje na předchozí fáze modernizace vozovny v Pisárkách. Z hlediska provozu městské hromadné dopravy pro nás představuje zjednodušení dopravy a úsporu finančních prostředků. Vozy na trase od Bystrce se doposud při příjezdu do vozovny v Pisárkách jezdí otáčet až do smyčky na Mendlově náměstí. Po vybudování vratné smyčky snížíme počet najetých prázdných kilometrů a tím snížíme náklady na energie i čas řidičů,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Samotná stavba má začít v květnu

Přípravné práce znamenají hlavně kácení stromů a mýcení keřů. Práce je nutné provést v době vegetačního klidu, tedy do konce března. Provoz městské hromadné dopravy v lokalitě neovlivní, probíhat budou převážně ze strany areálu BVV. Na podzim Dopravní podnik města Brna ve spolupráci s městskou částí zajistí výsadbu nových dřevin, které budou náhradou za pokácené.

Díky smyčce bude možné komfortně obsloužit plánovanou multifunkční halu pro 13 000 diváků, která se má letos také začít stavět v západní části výstaviště. Tramvaje od Bystrce už se nebudou muset při zajíždění do vozovny otáčet na Mendlově náměstí, ale budou moct zajet do vozovny přímo.

Součástí stavby je nové uspořádání kolejiště ve východní části vozovny, smyčka bude poblíž zastávky Lipová. Dnes lze najet do vozovny právě pouze od této zastávky, když jede tramvaj z Mendlova náměstí. Kvůli tomu musejí všechny tramvaje, které jedou od Bystrce do vozovny, najíždět kilometry navíc, které provoz prodražují. Každý vůz při cestě na linku či z linky kvůli tomu ztratí téměř deset minut času.

Tagy brno Dopravní podnik města Brna DPMB Vozovna Pisárky
34 komentářů