V Brně začínají jezdit tramvaje T6A5 koupené v Praze, prošly úpravami
Tramvaj T6A5 v Praze na Palackého mostě. Foto: Michal Chrást
Dopravní podnik města Brna (DPMB) začal v těchto dnech se zkušebním provozem tramvají T6A5, které letos koupil vyřazené od Dopravního
Na stránkách bmhd.cz se píše: „První úpravou byla změna polarity elektrické výzbroje (Brno má oproti většině ostatních tramvajových provozů – včetně Prahy – záporný pól v troleji).“ Je nějaký racionální důvod, proč mají některé provozy v troleji kladný pól a jiné záporný? Nebo to kdysi náhodně vzniklo, když na tom nezáleží, v každém městě jinak?
Asi nejlepší článek o problematice polarity:
http://www.mhd-ostrava.cz/?s=tramvajova_trakce
Do Charkova už neprodávat. Tam se o ně neumí starat.
Však toto město je nesmírně bohaté. Za 5 let koupili autobusy, trolejbusy i šaliny s celovozovou klimatizací a dali do toho fakt miliardy a čerpaly dotace tam, kde mohly..že jo? Nebo to je přesně naopak?😀
Achjo. Je to škoda. Nikdy jsem se nepovažoval za šotouše, je mi celkem jedno, v čem jedu, hlavně když to má klimatizaci a dá se v tom pohodlně sednout (takže za mě 15T v Praze nemá konkurenci). A třeba T3 nemůžu vystát. Ale k těmhle tramvajím mám nějaký zvláštní vztah. To bzučení při rozjíždění a brždění mi v Praze bude chybět.
Člověk lajk by si řekl, že nejdřív vyřadí starší T3 a následovníky a až pak tohle celkem nové. Vysvětlí tu proč je tomu tak?
Ale T3 můžeš předělat na wanu zatím co T6 ne viz objednávka 65 wan
Zajímalo by mě, jak by vypadala T6 v provedení „wana“. 🙂
To nejsi jediný ale nemyslím si že se toho dočkáme
Nejspíš podobně jako prostřední článek KT8D5N.
Aspoň fotomontáž, jen pro představu. 🙂
Klasické (zrychlovačové) T3(SUCS) v Praze – vyjma té podivnosti jménem linka 23 – už nejsou. Prakticky všechny tramvaje vizáže T3 jsou T3RP s realtivně novou elektrickou výzbrojí, takže ty se vyřazovat nechce (naopak, jak už zmnínil Luděk, část jich jde do druhé rekonstrukce na vanu). Ještě možná jezdí pár T3M, s druhou skříní z 90. let, ale to je fakt pár kousků.
Pokud vím, tak šlo taky o to, že T3 jsou prý poměrně o dost spolehlivější. Především se mluvilo o dveřích T6, které se relativně často rozbíjí.
A v Brně je předělali na šaliny
To tezko, DPMB nema na nic takoveho povoleni.
Aha, tady se pár troubů zase urazilo, protože jsem jim neskočil na ten trapný vtip o šalině. 😀
“ T6A5 koupené v Praze, prošly úpravami “ – ještě přetypovat na T6CJZL (nadsázka 😉 )
Chybí ti v na konci.
došel vlnitej plech 🙂
Hlavním motivem nákupu starších tramvají je dočasná náhrada některých dojíždějících tramvají T3G
Viz:
https://www.bmhd.cz/aktuality/aktualita.php?1598
“Tramvaje vyrobené v polovině devadesátých let už DPP nepotřebuje díky velkému nákupu nových tramvají.” – né, že by mě ubývající T6 trápily, ale jak je to dlouho, co musely na běžnou linku 7 zaskakovat staré dobré T3 z retro 23?😃
Ale vážně, Praha nemá dostatek provozních tramvají. Nemalá část 15T je odstavená kvůli neschopnosti Škody dodávat náhradní díly a proto nechápu, proč se musí všechny T6 fofrem vyřadit klidně ještě před periodickou opravou. Nejlepší léta mají sice za sebou, ale ještě očividně jsou potřeba.
Aha, takže kvůli nepojízdnosti (a je jedno, čí vinou) budeme mít plné vozovny vozů „pro strýčka Příhodu“? Taky si pro sichr koupíte další auto, než abyste se staral o to primární (to je totiž přesně princip fungování zdejších DP – viz Olomouc – furt békají, že mají malou vozovnu, ale ve špičku jsou v provozu 2/3 tabulkového stavu – nevadí, on nám ty miliony v kopřivách a koupi nových vozů někdo zaplatí – město, EU…).
Ne, nemyslel jsem to jako dlouhodobý stav. Ale když mám v jeden moment odstavených tolik tramvají, že nejsem schopný zajistit standardní každodenní provoz, tak nebudu v ten samý moment vyřazovat další, stále provozu způsobilé vozy. Ty vyřadím až ve chvíli, kdy si to budu moct dovolit s vědomím, že na běžnou linku nebudu muset poslat tramvaj z retrolinky.
Tedy jen ten fakt, že Brno dostává ojetiny z Prahy, musí být pro některé brňáky potupující 😉
A teď si představte, že by to bylo naopak, to by bylo pro některé pražáky naprosto nepřijatelné.
Jsem zvědavý jestli některé KT8 nepojedou do Prahy až budou nové obousměrné tramvaje!
Různých ojetin jsem si v Praze hlavně u soukromých dopravců všiml, ale většinou nezkoumám, ze které vesnice přišly. Většinou odněkud z Německa.
Hmm, ale sám píšete, že jste si ráčil všinmout, že jsou zaručeně z vesnice.
Vesnice? Neznám žádnou takovou, kde by jezdily tramvaje. Možná ta Dolní Lhota u Ostravy.
Pro některé určitě 😉
dobra cena!!!
mě se líbí ten kus, který stál o tisícovku víc, protože k němu je ještě neprošlej hasičák. To je můj favorit. jen teď nevím to číslo 😀 …viz naše veselá diskuze o té ceně před pár měsíci 🙂
Tak jsem to šel dohledat: Podle ČS Dopravák: Cena za jeden vůz T6A5 je 350.500 Kč, pouze vůz ev. č. 8688 byl zakoupen za 352.000 Kč. Celkem tedy Brno vynaloží za pražské vozy T6A5 3,506.500 Kč (všechny ceny jsou uváděny bez DPH).
Bejt Prahou, pošlu do Brna všechny T14 a T15. Zadarmo.
Ještě, že nejste Prahou.
Zkuste se aspoň naučit psát to označení správně.
Opravdu mě pobavilo, že někdo jako vy si dovoluje používat slova jako erudovaný nebo omezenec.
„deset tramvají za 3,5 milionu korun“. Nechce se věřit, že je Praha prodává za 350k za kus.
Jo a jedna nam tady stoji v polich u dalnice D1 za Prahou 😂😂
Pokud vím, tak to není špatná investice. T6TV3 představuje dobrý základ z dob, kdy v ČKD ještě fungovala projekce i výroba a rozhodně nejde o šrot. Osobně jsem se o tom přesvědčil včera při delší cestě jednou z nich v Praze. Kupodivu jse nepoznal rozdíl oproti pražským patnáctkám, jejichž podvozek mne málem odtrhl od tyče náhlým rázem, což jsem u výše zmíněných nezažil. Ne vše nové je lepší než to staré…
Investice bych tomu neříkal; jako nouzovka pro posílení vozového parku ve špičkách je to za tu cenu fajn, svojí práci ty tramvaje ještě odvedou. Uvidíme, jak dlouho v Brně budou řádit.
„Kupodivu jse nepoznal rozdíl oproti pražským patnáctkám, jejichž podvozek mne málem odtrhl od tyče náhlým rázem, což jsem u výše zmíněných nezažil.“
O pojmech jako vysokopodlažnost a nízkopodlažnost jste v životě neslyšel, že? Za těch pár dekád sice technika pokročila, ale nemůžete očekávat zázraky.
Ne, ale až si zlomí nohu, bude nadávat jako špaček co za krámy to po městě jezdí…
V této souvislosti mě neskutečně pobavila věta, která zazněla v jedné reportáži na ČT a která by se dala volně parafrázovat jako že „Praha prodává tento typ tramvají do Bulharska, na Ukrajinu a do Brna“. A pak nemáte věřit tomu,že na jihovýchod od Prahy není Asie nebo Balkán 🙂
Ukrajina je v Asii, nebo na Balkánu??
Áázíjééé začíná přece za Libní, to neznáte?
..Evropu odděluje viadukt..
To je otázka od čeho viadukt tu Evropu odděluje?
Od Prahy, aby Evropa nerušila na Malé straně? Ledaskterý Neruda by se rozčílil, rušen cizinci, například jistým mladíkem, Járou Cimrmanem. Ten by mohl libovolného místního Nerudu urazit tím, že je mladší, geniální a navrch všeho z Vídně. To jsou tři urážky!
Jo, Karlín vypadá dost evropsky. Ale o tom, co je bezprostředně z druhé strany viaduktu, se to říct nedá. 🙂 Když jdu do centra po Křižíkově, vždycky tady zažívám šok.
V Asii stejne jako Brno
Docela mě překvapuje, že takové velké město jako Brno není narozdíl od Plzně nebo Ostravy schopno koupit nové tramvaje a je pořád odkázáno na second hand.
Však kupují – už běží montáž 41 ks EVO2 😉 A na „velké“ tramvaje rozjeli tržní konzultaci, takže snad taky budou..
…jen doplním, že těch 41 ks bude smontováno v nísledujících 8,5 letech, tedy budou přibývat tempem necelých 5 ks ročně.
To by mě zajímalo, za co je mínus u zcela pravdivé a juednoduché věty, která ani není tendenční. Prostě je to fakt. Montují 5 ročně. Zeptejte se jich.
Buďte v klidu, šotopacienti vám omínusují i sdělení, že nadmořská výška Slivence je 350 metrů :))
Mínusy jsem přestal už dávno řešit, aneb vždycky se najde nějaký psychiatrický pacient 😉
Aha, to jsem netušil, čekal jsem vyšší tempo..
To že jich je v plánu na příští rok až 5 neznámá že jich v dalším roce (2021) nebude třeba 12 ono to závisí na využívání kapacity ústředních dílen na opravách současně provozovaných vozů
Já vám nevím, co na tom zkoumáte, ale to je relativně prostá matematika. Příští rok je jich plánovaných sice pět, ale ta věta, že 41 šalin bude smontováno za 8,5 roku je taky fakt. V dílnách mají prostě kapacitu na 5 ročně. 12 za rok jich nevyjede nikdy. Vždy 5.
Je zajímavé že v současné době se mohou kompletovat dvě současně
Takže by to mělo vycházet 5-6 ročně ale provozu schopných. Ale další vozy budou v různém stadiu rozpracování takže může nastat situace kdy se nakupí víc vozů které se do konce roku nestihnou zprovoznit a rázem těch 12 nemusí být až tak nereálné číslo
To by mě zajímalo, kde jezdily 13T před nasazením v Brně. Teda ne že by 13T byla nějaká výhra, při té ceně.
A vysoká cena za 13T je taky důvodem, proč tak málo nových šalin.
13T jsou vaše nové šaliny…
Podle tohoto článku 13T odolá i zásahu jadernou bombou. Proto ta vysoká cena…https://necyklopedie.org/wiki/%C5%A0koda_13T
Osobně moc dobře nechápu, proč DPP vyřazuje T6A5, a daleko starší T3 nechává jezdit bez problému z vesela dál …
Jak moc težké je u TV3 obrátit polaritu? Foto pěkný, jsou vidět rozdíly mezi oběma typy.
jasněééé, jasněééé, nádherně jsou vidět rozdíly 😉 wink wink …já tam kromě krabice na střeše nevidím ani jeden. čekal jsem třeba jiné blinkry, jiné dveře…ale všechno je tam stejné
aha, tak dveře jsou fakt jiný,tak to sorry, no ale schválně profíci, co tam vidíte? Krabice na střeše, dvě malá zpětná zrcátka, dveře…ještě něco, co laik nevidí?
Ještě dva detaily – nápis ČKD a jiný typ spřáhla 🙂 Budou se ty +GF+ v Brně demontovat? I když ono to asi nemá smysl, pro případ nouze je tam redukce (a jak často se odtlačení z tratě stává?).
Jde o jízdu na jeden panťák. to je rozdíl.