V Brně začíná výluka tramvají před hlavním nádražím, potrvá devět dnů
Brněnská tramvaj Tatra K2 v zastávce Hlavní nádraží. Foto: PatrikPaprika / Wikimedia Commons
Výluka změní trasy pěti tramvajových linek a nočních autobusů. Dřevěné pražce zmizí, nahradí je betonové.
Páni, na roli jsou dřevěné pražce? To jsou jako zalité v asfaltu/betonu/cokoli to tam je?
Tak snad se to dotkne jenom kolejí a nedojde zase k nějaké expanzi zábradlí nebo jiné akci pro zhoršení průchodnosti.
Zábradlí už tam je a zrovna tady docela význam má.
Jak kde, od jedničky směr Mendlák by to chtělo obnovit aspoň jeden z bývalých průchodů. Ať se do Letma nechodí takto: https://mapy.cz/s/bokefesezu
Jo tuším, je problém s normou, vzdálenost mezi přechody pro chodce. Na Nových Sadech … no nic.
1. Osobně bych byl pro, kdyby část parkujících aut u křižovaky u Letma mohla parkovat jinde. A to jak jezdí troleje směr Slatina… Tj. o něco by se zmenšila travnatá plocha…. Zato co by řidič mnohem líp viděli, když jedou do zatáčky = včas by mohli brzdit… mluvím o řidičích co jedou od Grandu (po Benešově), zabočí na Nádražní, kdy jedou mezi parkujícími auty a zábradlím u nástupiště šalin a poté dojedou ke konci zábradlí (tam kde začíná Masarykova třída)… Párkrát se mi stalo, že mezi parkujícími auty se prosmýkl někdo kdo dobíhal na šalinu, kdybych neměl oči na šťopkách,… Číst vice »
tzv. Amerika je byvale skladiště bývalé KFNB. památkové chráněné. coz poněkud znemožňuje demolici a omezuje vyskove zástaveni poblíž.
nehlede na to, že zrovna na křižovatce Nové Sady – Hybesova by zrovna vjezd do parkhausu být nemusel…z mnoha velmi dobrých důvodů.
Aha, díky za info…
Jenom bych se chtěl zeptat na tu pámátkovou ochranu … tu jsme zjistil jak? Zajímá mě ta metoda kde se to dá zjistit?
Např. pokud jde o památkovou ochranu z důvodu umístění uvnitř památkové rezervace Města Brna, tak se tento údaj objeví na nahlizenidokn.cuzk.cz… Jenže samotný areál Amerika na Hybešově je mimo Městskou památkovou rezervaci.
Můžete použít něco z tohoto: https://www.npu.cz/cs/opravujete-pamatku/jak-postupovat/vyhledavani-pamatek
O Malé Americe je to všeobecně známo, stejně tak budova Pošty nebo Masná Burza (tu zasáhne odsun).
jj, to jak su venkovan, tak akorát vím, že tam se chodilo nakupovat flašky , asi tam je nějaký velkoobchod kořalek.
Památková ochrana takového místa by mě ve snu nenapadla, právě že to mám asociované s hospodskými/kořaly.
no, on je teď problém…a to obrovský, že při preregistraci památek na konci bolševika došlo k obří administrativní chybě a provedena registrace byla před pár lety shledána neplatnou.
což je obrovský problém hlavně v Brně. např. na katastru staré brno zůstalo zapsáno 17 památek. vymazáno 78. převážně kvůli této chybě.
jsem zvědav, co s tím památkáři provedou…protoze pár baráku už kvůli tomu i padlo…a je to věčná škoda.
díval jsem se na svoji nemovitost, což je památka, ale už to tam v KN nemá a dle katalogu přišla o ochranu právě 1987. čili retrospektivne usoudili, že tehdy ochrana zanikla.
PS: žádný parkhaus se nikdy nebude rentovat. na to jsme příliš šetřívi, co se týče placení za parkovani
Ani u Janáčkova divadla a ani ten přes ulici u bývalého sídla MZK?
Nevím. Ptám se.
naproti staré univerzitní knihovně ten parkhaus skončil průšvihem. jestli si pamatuju dobre, tak byl věcné prázdný a tak se zredukovala parkovací patra. buď za to mohla cena, nebo nevhodná velikost parkovacích míst (větší auto se neveslo na šířku) nebo šlo trochu o záměr – aby to pak mohl změnit na něco jiného… jak to bylo ve skutečnosti může říct akorát Rulisek, a pochybuju, že bude chtít. jak to je u janáčkova divadla, nevim. základ ale všech nové stavenych parkhausu je do toho „nějak“ namočit město. náklady na místo jsou mezi 500 a 800tis Kč, tržbu z jednoho – aby to… Číst vice »
Pokud vezmeme počet pracovních dní 253, tak cca 80 tisíc + DPH vychází na 3 stovky + DPH denně (uvádíte: musíte mít mezi 70 a 100tis/rok) Pokud člověk potřebuje do centra, tak tím že člověk nestráví hodinu v zácpě tam a třičtvrtě hodiny v zácpě zpět, tak parkingem blízko centra ušetří další spoustu času… tak zaplatit za celodenní parking 350 + řekněme 90,- DPH (až DPH stoupne) se stane obvyklým.. . . Já totiž předpokládám, že dalším krokem ve větších městech bude omezení možnosti vjet do širšího centra … Tj, že budu moci vjet, např. pod podmínkou pokud budu mít… Číst vice »
kalkulace musí zohlednit obsazenost – a ta nikdy nebude 100%, v našich krajich. pak jste na větší palbě. drtivá většina lidí navíc nepojede na celý den, takže zase prachy dolů. komerčně to prostě moc dobře nevychází, vyjde to, až se zvýší platy. pro parkhausy postavené teď. omezení vjizdeni do centra v daném rozsahu…aktuálně zcela nereálné a budoucnost blbě odhadovat. jen v uzavirane lokalitě máte největší obchodak v Brně, spoustu officeparku, druhou největší nemocnici, dětskou nemocnicí, fakultní porodnici, stávající i odsunute nádraží, obě kapacitní propojení západu a východu brna mezi dálnicí a kralovopolskymi tunely, obávám se že opravdu nereálné. max vyčistite… Číst vice »
Uvidíme.
Parkoviště je hned naproti, u autobusáku. Na nádražní také stojí ti, kteří nemohli na Josefské (pochopitelně, je úzká) a podobně.
Parkovací dům bych si dokázal představit tady, namísto té plantáže drážních křovin a bylin pro holuby:
https://mapy.cz/s/doduzajahe Tři patra pro parkování, nad tím komerce.
Tam měl být nový magistrát, nebo se pletu?
Jiří Kocourek – ad parkhaus přes silnici u Magistrátu Brna
Klidně … Akorát čím severněji po Kolišti, tím víc ucpané, mám pocit. Tj. tipnu si, že parkhaus na tomto místě by způsoboval výrazné zácpy (ledaže by výjezd/vjezd byl možný přímo do jednoho směru na Kolišti ( ta plocha na kterou odkazujete totiž není ve výši silnice, ale je to tak zhruba 4 metry nad zemí).
Jsou tam podchody – takže není jediný důvod, aby občané přecházeli silnic, snad jen dejme tomu u trolejbusové smyčky, kdy chybí podchod k Letmu. Bohužel zatím je jim to stále umožněno sérií přechodů.
Věděl by někdo, proč už dávno není tramvajový peron na Hlavním zvýšený a tím pádem bezbariérový? Stejně tak Nové Sady, kde teda není ani návaznost na schodiště…
Zjavne to potrebuju udrzat pojazdne a predpokladam ze DP uz riesi papierovacky okolo upravy nastupit… lebo razitka su razitka (myslim troska ironicky)
Razítka? Požadavek na bezbariérovost veřejných staveb vzešel již minulém století. Razítka! 😀
Papierovackam sa nevyhnes. DP Brno je dost ustretove…ale tiez nemoze vsetko naraz
Autobusy. Nástupní hrana normově 16 cm. Ale nevím kolik je tam teď.
Ta návaznost na schodiště by šla určitě vyřešit, ale byl by to asi trochu kočkopes. Stejně jako celý prostor.
Na České to šlo. A nejen tam zastavují autobusy u nástupního ostrůvku tramvaje. Vyklápěcí dveře pomalu mizí, trolejbusové zastávky se také předělávají. Tady se klidně může objevit 14 Tr: https://g.denik.cz/50/55/brno-dpmb-mhd-mestska-hromadna-doprava-cestujici-trolejbus-zastavka-konecna-brandlova-02_denik-galerie-800.jpg
A kolik 14tr má výklopky ?
Pardon, to mi nedošlo…
Pravděpodobně kvůli tomu, že se výměna obrub nástupních hran a zvýšení nástupišť nechává na rekonstrukci celého prostoru zastávek hlavní nádraží, která je součástí připravované rekonstrukce ulice Benešova.
V rámci nedávné opravy povrchů nástupišť a doplnění vodících linií se to neudělalo zřejmě kvůli papírování. Oprava, nebo i kompletní výměna povrchu při zachování nivelety se dá udělat v rámci údržby bez nutnosti stavebního povolení. S výměnou obrub za bezbariérový už to tak jednoduché není.
„Zatímco na jaře se oprava týkala dvou kolejí blíže nádraží“
Ve skutečnosti to bylo od 24. 8. do 30. 8. 2020 (pamatuji si to jednak z vlastní hlavy, jednak se to dá dohledat např. tady https://www.bmhd.cz/vyluky/vyhledavani/2020-8-28/2020-8-29#closure-2147)