V Brně začíná oprava Zábrdovické ulice, uzavírka postihne desítky tisíc cestujících

Most, Zábrdovická ulice, Brno. Pramen: Kopemezabrno.czMost, Zábrdovická ulice, Brno. Pramen: Kopemezabrno.cz

Brnu dneškem začíná jedna z největších uzavírek poslední doby. Ta souvisí s chystanou opravou Zábrdovického mostu ze 40. let a

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LK

Na teto rekonstrukci je smutne, ze je to oprava. A tedy bohuzel nezahrnuje postaveni nove casti ulice mezi Zabrdovickym mostem a ulici Jana Svobody a Vranovska, pres niz se zde pokracuje (u prevazne casti ridicu) doprava na Jugoslavskou a dale do mesta. Problem je v tom, ze zatimco ridic jedouci doprava na tuto majoritni trasu nebo i uplne doprava na Jana Svobody odjede rychle, ridici odbocujici doleva na ulici Cejl musi davat prednost protijedoucim dvema pruhum z ulice Francouzska smerem k Zabrdovickemu mostu. Cili cekaji a blokuji vsechny ridice za sebou. Diky tomu GPS kalkulovaly prujezd timto mistem s pridanim… Číst vice »

Jan

Zajimava myslenka. Nicmene bourat dalsi a dalsi budovy kvuli automobilové doprave neni reseni. Mesto ma nějakou kapacitu a vyřešení jedne křižovatky casto vede k problémům jinde.
Zde například odklonenim aut z cejlu nutne zablokujete merhautovu a nasledne milady horakove.
Reseni je omezit množství aut. Ale spis nabidkou dobre verejne dopravy nez zakazy.

LK

Jan: Nesouhlasim s Vasim pohledem. Auta, ktera stoji 40 minut v kolone, jako drive na Zabrdovicke, zpusobi nasobne vice skody (uhlikovych emisi, dalsich exhalaci), nez kdyby lide jeli plynule okolo po obchvatu nebo alespon po nove vybudovanem kratkem useku plynule s kratkym cekanim. Predstava, ze lidi – volne parafrazuji – „preucite, aby nejezdili autem a tim padem jich tam bylo tak malo, aby se na tu krizovatku vesli“, jak jste mlcky predpokladal v predchozi zprave – je absurdni, lidi jezdi autem z nejakeho duvodu a – dokud jim to nezakazete nebo pro ne nepostavite tak dobrou infrastrukturu MHD, aby pro… Číst vice »

xyz

Uzavírka se tedy bude krýt s 12měsíční výlukou provozu přes Brno hl. n., v rámci kterého vzroste mj. význam zastávky Brno-Židenice, od které ovšem bude obtížné se dostat směrem k centru města kvůli uzavírce Zábrdovického mostu. Bohužel.

A.R.

Když jsem četl na ceduli, že oprava bude trvat 15 měsíců, nijak jsem tomu nevěnoval pozornost. Ale jelikož nejsem tak zkušený, přečetl jsem si názory některých lidí a téměř všem přišlo, že je ta doba moc dlouhá. Opravdu to jde zvládnout za kratší čas? Co na tom teda trvá tak dlouho? Dokázal by někdo rozepsat jednotlivé etapy? Jinak musím pochválit KORDIS JMK za tradičně dobrou informovanost. Cedule na tramvajové zastávce Hlavní nádraží obsahuje všechno potřebné, včetně toho, že s jízdenkou z automatu můžou použít cokoliv, co má kola, a že mezi hlavním nádražím a Židenicemi jezdí vlaky ve špičce až… Číst vice »

Bratt

Hrozné,15 měsíců oprava mostu(2 dělníci mezi 8-14h pracují,6 se jich dívá,2hodiny přestávka na oběd),naši předkové bez mechanizace by to opravili za 3 měsíce,číňani by most zbořili a za týden by na připravených patkách stál nový(most má celkovou délku tak 40-50metrů!!!).Jsme národ, který neumí nic udělat pořádně a rychle.Jsem z Brna,autem se už ve špičce nedalo jezdit,teď to nepůjde ani MHD.Kteří zločinci uzavírají takové smlouvy a plánují a povolují takové termíny….

Miropiro

Když ono nejde jen o ten most, ale o ty práce navíc kolem toho. Jaké však bude pracovní tempo, to asi tušíme.

Honza

Vy jste mi tedy chytrolínek 🙂 Naši předci by to stavěli v lepším případě úplně stejně a pracovalo by jich tam tak 200-300 lidí. Dnes to staví 6 dělníků. Dále tam čtu, že při rekonstrukci mostu zároveň dojde na opravu kanalizace, parovodu, vodovodu, trolejového vedení, veřejných ploch, pěší lávky, což tedy vyvolává dalších mnoho stavebních prací na sebe navazujících. Když je to v havarijním stavu, prskáme, ať se to opraví. Když se to opravuje prskáme, že to bude trvat dlouho. Když se to dokončí budeme prskat, že to měli udělat lépe. P.S. Větší sranda přijde až se zavře hlavní nádraží… Číst vice »

A.R.

Jako kdybych to psal sám. 🙂
Ale opravou trolejového vedení bych si nebyl tak jistý. Víme, jak trolejové vedení v Brně vypadá.

Bratt

Chytrolín jste Vy,parovod,kanalizaci,vodovod,koleje,trolejové vedení-to všechno budou dělat další firmy s vysokým počtem zaměstnanců.Podívejte se jak rychle se staví ve světě,pracuje se i nepřetržitě.U nás od 8 do 14h.V zimě se nebude dělat skoro nic.Je úsměvné,že se najde někdo,kdo obhajuje tohle hlemýždí tempo.Vy toho v práci ani doma určitě moc neuděláte….

Jan

Ja to neobhajujem, ale ako človek, ktorý videl, čo znamená, keď sa v ČR niekto snaží zabezpečiť, aby sa mohlo pracovať nepretržite, sa tomu jednoducho nedivím.

Petr.R

musíte si uvědomit, že dříve nebylo dost vysokých škol a bylo více dělnických oborů.

Bratt

„Skvělá myšlenka“,nestudovaly se například obory typu „genderová studia“,různé manažerské obory(všichni chtějí řídit-přitom ničemu nerozumí,ale pracovat nechce nikdo).Je to výsledek devastace školství,studují se humanitní-nepotřebné obory a považuje se za ostudu nemít VŠ.Přitom je dnešní VŠ na úrovni předlistopadové střední školy.Diplomy se „kupují“ udržením studentů bez znalostí až do ukončení studia.Dotace na studenta je pro zřizovatele škol rozhodující…