V Brně začíná další velká silniční stavba, rozšíření Bauerovy ulice vyjde na půl miliardy korun
Bauerova ulice v Brně. Foto: Google Street View
Úpravy silnice kolem výstaviště budou hotové příští rok.
Úpravy silnice kolem výstaviště budou hotové příští rok.
Moc nechápu, proč se krajská města o své silnice nestarají samy tak jako se musí starat sama Praha. Proč si Brno nestaví ten vnitřní okruh samo. Podle mě by se ŘSD mělo starat o meziměstské úseky a dálnice, ne o silnice ve městech. Perličkou pak je, že v Plzni se ŘSD stará o silnice v centru města a Plzeň(ský kraj) si staví obchvat z vlastních zdrojů.
Možná proto, že Praha dostává víc peněz na 1 obyvatele.
Souhlasím. Podle mě by se společně s převedením těchto komunikací na města měl přesměrovat i určitý balík peněz.
Současný model kdy města spravují a vlastní pouze místní komunikace je motivován tím, aby zejména síť silnic I. třídy zůstala celistvá v majetku státu a ve správě ŘSD. Praha je specifická tím, že je postavená na úroveň krajů.
Velký městský okruh v Brně je z velké části o napojení I/43 na D1, D2 a D52. V Praze je tranzit řešen dálničním okruhem, v Brně se žádný dálniční okruh ani neplánuje.
Umístěním v intravilánu tedy sice VMO v Brně připomíná vnitřní okruh Prahy, funkcí jde však o obdobu D0 (a tu pokud vím taky nefinancuje Praha, ale ŘSD).
Bauerova, Poříčí a Opuštěná k žádnému takovému účelu neslouží, je to čistě místní komunikace obsluhující jen a pouze Brno. Napojení I/43 chce ŘSD řešit pomocí nové komunikace I/73, tím se pak i ze zbytku VMO stane čistě vnitřní okruh města bez tranzitní funkce. Analogie s Prahou je zcela oprávněná, neboť pražský vnitřní okruh momentálně také slouží tranzitu, ale výhledově nebude.
I/73 rozhodně nebude všespásná, aby převzala veškerý tranzit od severu. Minimálně směr sever východ zůstane na VMO, protože kdo by jel po I/73 až někam k Popůvkám a pak se po D1 vracel zpět, když východní část VMO nabídne podstatně přímější trasu.
Vzhledem k tomu že tranzit ze severu pojede po I/73, tak aby se dostal na VMO, musel by sjet někde u Kuřimi a při cestě na D1 (exit 203) by ušetřil 8km (32km -> 24km). Časově však nevěřím, že by tam byl nějaký zásadní rozdíl, rozhodně ne ve špičce. Rozhodně to bude komplikovanější cesta s minimálně 5 křižovatkama (namísto jedné). Věřím, že i tranzit ve směru sever – východ bude jezdit po obchvatu a ne po VMO.
Prostě koordinovaná snaha totálně ucpat brněnské komunikace a tak znemožnit silniční provoz v Brně. Koordinace mezi řsd a Brnem nulová, nebo je to úmysl s cílem dokázat, že znechutit řidičům jezdit do Brna není zas tak velký problém.
Proč však stejně je celý Poříčí rozkopaný, tak kdy jindy byste to dělal?
hlavně na Bauerové nebudou dopravní komplikace při provozu 1+1, jsou zde poloviční intenzity dopravy oproti špuntu na Žabovřeské.. Problémem je aktuálně velmi snížená kapacita křižovatky Poříčí x Vídeňská, zúžením na Bauerové se nic nezmění…
Jak už jsem naznačoval někde níže, jezdím i vícekrát za den trasu Preslova – Hroznová – Hlinky – Bauerova – Poříčí – Opuštěná – dál dle potřeby. I v současném stavu je největší špunt vždy u Zvonařky, kde je malá propustnost křižovatky Zvonařka x Plotní a následné tím způsobené zablokování křižovatky Zvonařka x Opuštěná x Trnitá, protože se doteď řidiči nenaučili, že se do křižovatky nevjíždí, pokud ji nemohu projet, a to i přes to, že je tam na to už asi 4 roky upozorňuje dopravní značení. Takže – Poříčí i Bauerova zatím naprosto cajk – ale zatím nebyla žádná… Číst vice »
Stavba má přínosy zejména z hlediska bezpečnosti provozu. Zrychlení se zřejmě moc nedočkáme, provoz stejně skončí na Poříčí a tam pruhů spíše ubude než přibude. Navštěvníci Riviery sice nebudou skákat autům pod kola, ovšem Ti co přijedou autem, přijdou o nejbližší parkoviště, jejich místo zabere objízdný pruh pro MHD a dopravu z areálu BVV. V parném létě se snad bude moct parkovat areálu Výstaviště, jinak moc nevim kam v hicu s nim, tedy autem :-). Až ještě začnou stavět tu arénu, pokud tedy vůbec, nebude tady v létě k hnutí. Shrnuto, stavba nějaký efekt má ovšem běžnému „brňákovi“ moc k… Číst vice »
V Brně prostě nejsou skutečně potřebné projekty připraveny, tak se staví tohle, aby se utratily prachy, zadaly zakázky a vykázala nějaká činnost. Další z dílny je třeba tramvajová smyčka na Lipové, most přes potok z nádraží Kr. Pole a brzy snad dočkáme i té lanovky z Lipové ke Kampusu a 23. studie přesunu hlavního nádraží.
Smyčka na Lipové je velký přínos, páč ranní výjezdy a večerní zátahy z Bystrce nebudou muset být až přes Mendlák. A navíc se zároveň razantně upraví a rozšíří kolejiště vozovny, aby se tam toho vešlo více.
DPMB vyčíslil, že se díky smyčce Lipová ušetří na zátazích do vozovny 6 mil. Kč ročně, smyčka má stát přes 400 mil., návratnost nechť si každý spočítá sám.
Jenže na smyčku jsou dotace. Na režijní jízdy ne. Tudíž ten Váš výpočet není úplně OK.
A hlavně ta smyčka bude mít využití zejména v rámci posilových spojů na akce konané v nové multifunkční hale (pokud se jí dočkáme).
Další věc je, že ta dotace na smyčku umožní zaplatit i rekonstrukci a úpravy uspořádání kolejiště vozovny před starou halou, což je drahá záležitost na kterou se špatně shání peníze.
Kolejiště pod širákem, kde může tramvaj akorát stát. Kdyby DPMB radši oplotil pár smyček a nainstaloval kamerový systém, nepotřeboval by rozšířovat kolejiště vozoven a navíc ušetřil na zátazích do vozoven daleko víc.
Velké parkoviště bude u té haly.
Bauerova ulice 😉 Brno – mesto pro auta
Asi vás překvapí, že na západě jsou běžně pojmenovány jako ulice i dálnice procházející městem. Pomáhá to s orientací. Napsat „Rozšíření Bauerovy ulice“ je prostě lepší než „Rozšíření silnice I/42 v km xy.
Tomkovo náměstí 🙂
Necelé tři roky od schválení záměru projektu byla zahájena i stavba – na české poměry vyjímečný počin.
Zaplať Bůh, že konečšně zmizí vopruz semafory na levá odbočení do areálu DPmB a výstaviště. AKorát jedny přibudou na vratné rampě, aby se bylo kudy dostat na novou Křížkovského. Kdyby se zachovaly busy ve směru k Rondu, nemuseli by chodci šplhat na lávku, ale chápu, že na komunikaci typu VMO zastávka MHD moc nepatří.
Ano, nepatří a je to jedině dobře, že se to vše cpe mimo. Jen dotaz, kde přibydou semafory ? Na jako vratce ?
Na vratné rampě na MÚK cajzlovská radiála, kde se budou křížit směry Bauerova – pisárecký tunel a Hlinky – Bauerova.
Doporučuji se podívat na satelitní snímky této MÚK. Ve směru od ul. Hlinky pravý jízdní pruh přechází v rampu a klesá do Bauerovy. Směr od Bauerovy do tunelu je veden po vratné větvi, která je nad rampou, křížení těchto směrů je tedy mimoúrovňové. Neměl jste na mysli jiné směry či místo?
Už jsem se pana prsta na toto ptal minule, ale nemyslím si, že mi dal odpověď. Zkusím to znovu s panoramou, třeba nám to vysvětlí, jak to myslel (možná má pravdu, ale já tam nový semafor taky nevidím…) https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=89225157&newest=1&yaw=5.419&fov=1.257&pitch=-0.053&x=16.5701150&y=49.1920160&z=19 Díky!
Ten semafor už tam, akorát by mohl dostat pruh pro odbočení do leva aby se to neucpávalo.
*už tam je
By me zajimalo, jestli stejne hrachy, jako ted investuji do infra pro auta bude nekdo nekde investovat i do infrastruktury pro pesi a cyklisty?
Pro pěší tam jsou ty dvě lávky a nejspíš dojde v budoucnu k úpravě celého prostoru kolem pavilonu Z a multifunkční haly. Prostor se upravuje také kolem zastávky lipová, kde bude stanice lanovky. Pro cyklisty se bude stavět cyklostezka po ulici hlinky kolem výstaviště, úpravy křižovatky anthropos a v neposlední řadě také protipovodňová opatření, kdy vzniknou cyklostezky kolem bauerovy.
Zrovna hlinky az po anthropos je ukazka, jak infrastrukturu nedelat.. cyklo(cesta?) po chodnicich, pres zastavky (nastupni hrany), kazdych 100m cyklisto sesedni z kola bo prechod. Ne, Brno je mesto pouze pro auta.
Já na Hlinkách žádné cyklisto sesedni z kola nevidím. U anthroposu je problém že se tam posunul přechod a vytvořili zastávky, ale jaksi se zapomněl upravit chodník s cyklostezkou.
I tak jsou ale Hlinky ukázka toho jak se funkční cykloinfrastruktura dělat nemá.
Lávky pro pěší jsou ale jen další infrastruktura ohnutá ve prospěch prioritní IAD. Nám chodcům stačí přechody
Nazývat tohle investicí pro chodce je docela chucpe
Naštěstí tama skoro vůbec nechodím, ale obecně je přístup typu „pěšáky na tady máš lávku (a buď rád za ty dary)“ fakt jedinečný. Přes lávku je to obvykle citelně dál, navíc buď schody, nebo dlouhá šikmá rampa.
Jako jasně, celé se to okecá „zvýšením bezpečnosti“… Pokud se řekne A přechod pro pěší nepatří na čtyřpruhovku tak ano, ale pak má být i B dálnice napatří do města…
Prostě logicky ten nadchod nijak nepomáhá chodcům, ale IAD, aby se ta nemusela přizpůsobovat vůbec nikomu. Jaká pak investice ve prospěch chodců? 🙂
V budoucnu bude místo té druhé lávky estakáda, ale nevím jestli je to lepší 🙂
A abych nezapomněl, ten pisárecký dvojmiliardový tunel pro tramvaje také není investice do MHD, ale vznikl jen kvůli prioritizaci provozu aut, kvůli kterým tramvaj musela ustoupit do tunelu. takže i tyto 2 miliardy bych do účtu pro autaření samozřejmě započítal.
Takové věci v české republie dělat nebudeme.
Až cyklisti začnou platit spotřební daň z živé síly, silniční daň a silniční známky.
vy platite silnicni dan, nejakou silnicni znamku a.. co jeste dalsiho?
Jako když hrách na stěnu házíš.
Dnešní zahájení? Tam se už čtrnáct dní maká – ořezali stromy, co rostou u cesty, vykopali u Riviéry díru na nějaké potrubí a u velodromu je hotový provizorní přejezd dělicího pásu.
Chápu, že je potřeba to udělat, ale nevím, jestli je vhodný souběh více akcí v jednom úseku a tím mám namysli úsek od Ronda až do Žabin. Cesta po okruhu bude vyžadovat hodně pevné nervy ….
Je to v klidu, jezdím tam často a problémy to nedělá. Ona je výhoda, že z Pisárek až k Rondu je to „husí pochod“, doprava vedená jedním pruhem, takže s trochou trpělivosti se to projede. Kdyby se lidi naučili zipovat, bylo by to od Žabin plynulejší a kdyby někteří neodbočovali doleva na Křížovou, když nesmí a neblokovali to, bylo by to přímo ideální.
Ve směru od Ronda do Žabin je to pak úplně bez komplikací.
Jezdím tama někdy i 6x za den a úplně v pohodě. Zdržení proti „běžnému“ stavu kolem 5 minut, což myslím ani nestojí za řeč.
6x za den??? Doufám, že na cargo kole, jinak vás tu úderka sežere 😀
Většinou autem, na skůtr je ještě docela zima, o čemž jsem se minulý týden přesvědčil a následně obdržel super nachlazení. MHD v tomto není časově rentabilní (docházková vzdálenost, přestupy, intervaly a tak, vyplatí se mi v podstatě jen když jedu přímo do centra města a nebo na sídlo firmy, které máme v místě, kde nelze legálně zaparkovat) a koloběžky ani kola nejsou dělaná na moji váhu a schopnosti (jedna koloběžka se takto už pode mnou zlomila, a přitom by parametrově měla stačit – do 120kg). Bohužel ne vždy se dá vše (v tomto případě pracovně) skloubit tak, aby člověk jel… Číst vice »