V Brně začala první půjčovna nákladních kol, díky německému grantu stačí vratná kauce
Nákladní kolo pro zapůjčení v Brně. Foto: www.kargopujcovnabrno.cz
Projekt má ukázat, zda je o takové služby v Brně zájem.
Projekt má ukázat, zda je o takové služby v Brně zájem.
Tak otestováno. Naložil jsem to maximálně. Náklad i se mnou měl 180kg. Bylo to cítit v kopci (Úvoz) kdy jsem jel cca 10km/h a nepomohlo mi to tolik kolik bych chtěl. Ale zas na takový motorek, který táhne do toho kopce 200+ kg je to slušný. Běžně s takovým nákladem člověk nejede. Tipoval bych taky, že to mělo slabší motor. Pro nákladní kola teď začali dělat bosch i jiné firmy silnější motory. Kdybych tam měl dceru a nákup tak je to max 120 a to jsem si mohl vyzkoušet, že je to v pohodě. Po rovince i s takovým nákladem… Číst vice »
Kde to bude parkovat? Tak jak ty koloběžky a kola? všude po městě? By mě zajímalo který sluníčka tyto pitchoviny vymýšlejí…
Nákladní kola parkují na pronajatém pozemku, což se nedá říct o dalších 100 tisíc plus vozidlech v Brně, které si myslí, že kde se to vejde, tam to může stát.
Ono je trochu rozdíl když místo zabírá rezident nebo vozítko pro business… Kamionista taky svůj truck se kterým vidělava ho nemá doma před panelákem…
Kamiony se v obytných čtvrtích samozřejmě parkujou málokdy, ale dodávky naprosto běžně. I když jsou to firemní pracovní auta.
Vidím velký špatný…..
Jezděte s tím opatrně, zadýchaný člověk produkuje více emisí CO2.
Já si počkám, až civilizace pokročí a vynalezne něco výkonějšího. Řeba něco na 4 kolech a s motorem. Četl jsem o tom v jedné vědecko-fantastické knize, jejíž děj se odehrává v daleké budoucnosti.
Neprodukuje to na 4 kolech tak náhodou nežádoucí emise?
To bezpochyby ano. A čím „zdravější“ strava, tím horší emise…
Mimochodem, jak se to řídí? jestli dobře chápu, jestli to má nějaký kloub pod řidítkama, tak se při zatočení doleva musí ty madla natočit do prava, ne? Zmatek nad zmatek 🙂 ale jinak tomu fandím 🙂
Měl jsem něco podobného jak je na fotce. Tříkolku. Do Brna to není, je to široké a těžké. Jak to má pevnou nápravu, tak i sebemenší sklon silnice pocítíte tak, že vás to nakloní na stranu. Teď je to v Pardubicích a ty jsou na to jak stvořené. Jak píšete, když chcete zabočit do leva, tak točíte doprava. Kloub je pod bednou a točíte s celou bednou. Jsou i modely kde máte nápravu zavěšenou a naklápí se. Na tom jsem nejel, ale rad bych si to zkusil. Do Brna je mnohem lepší jednostopé nákladní kolo s elektropohonem. To si zítra… Číst vice »
Kolegové z Indie budou nadšení. Když nemůžou oni do Indie, přijde Indie k nim.
tohle se vyrabi a pouziva v civilizovanem Dansku . mimo jine v tech bednach vozi v desti , vetru děti do škol . nikdo z volantů si tam nedovoli zatroubit nebo dokonce ohrozit používače tohoto stroje šinoucího se rychlostí 9 km/ h silnicí. jen v posledni dobe tam par tmavych danu narozenych kdesi u středomoří ma podobne chovani jako řidiči v čechach . naopak indie jako každa,, rozvojova země,, podléhá pozlátku západního blahobytu a dusi se v kouři vyfukových plynů . to jen abych vam rozšiřil obzory ,
Vite, pochazim z JV Moravy, z Kyjova. Tam se na kole nikdy moc po meste nejezdilo. Je kopcovite. O kousek vedle je Vracov a tam je rovina jako placka. Na kolech tam jezdi vsichni.
Dansko, Nizozemi, nizinate husteji obydlene oblasti Skandinavie jiste na kole jezdi. Stredozemi, obecne rovinate neni. Snad jen oblasti u usti velkych rek (Pad).
Raděj počkám, až dojde k určitému pokroku v nákladní dopravě a budou sdílené koňské potahy.
Volů do tahu by mohlo být více než koní. Jak mě těší, že mohu na tuto službu, jakože “zdarma”, přispět z mých daní!
To ale narazíte na problém s trusem. Londýnské ulice měly být již dávno pohřbeny pod třímetrovou vrstvou trusu. Dokonce se kvůli tomu konaly konference.
A jen tak mimochodem, koncem 90. let měla dojít telefonní čísla, to kdyby měl každý člověk vlastní telefon.
tak si jeste dovolim … pod konim ohonem je v civilizovanych zemich platno do ktereho kobližky padaji a nasledne jsou deponovany na polich . škoda ze neco podobneho neni u aut . staci se podivat jak jsou zamaštěné parkoviště. radeji koblih nez olej
Čůránky ale nic nechytá a smrad je to taky suprovej…
Platíte je v Německu?
Zítra si to jedu půjčit a vyrazím pro nějaké věci do ikea.
Bacha s tím nadšením, mají zavřeno 🙂
pro vyzvednutí tovaru z eshopu mají otevřeno 😉
Tak hlavně pozor při nakládání, ať nedáte příliš mnoho hmotnosti před přední nápravu. A upevnit, ať se to při brždění neposune dopředu a nekatapultuje vás to přes řidítka. Uvolněný náklad je potvora a ne každý odhadne, že nemůžete brzdit jako auto.
jo, beru kurtny
Slouží na přepravu dětí? Tak to se obávám, že asi cenu roku za bezpečnost nevyhraje.
Bezpečnost závisí zdaleka nejvíc na jednom faktoru. Jestli s tím člověk někde pojede ve smíšeným provozu s motorovými vozidly nebo ne. Pokud ne, je bezpečnost velmi vysoká, pokud jo, samozřejmě bezpečnost klesá.
A taky jak s tím pojede. Mnoho lidí má totiž pocit, že „to před sebou“ můžou vystrčit do silnice před rozhlédnutím.
Mám pocit, že vozit v tom děti bude v rozporu se sil. Zákonem. . Ale možná se mýlím.
Dětské sedačky na kola se běžně prodávají a používají. A konkrétně do těchto cargo kol se pro děti prodávají lavičky s bezpečnostními pásy, půjčovna je nabízí s tou dětskou sedačkou nebo bez ní, jak člověk potřebuje.
to se opravdu mylite . existuji stroje se sedackami a s pasy . vse radne homologovano .největší nebezpečí je bezohledny ridic s pocitem vsemohoucnosti a neomylnosti.
Vida. Díky za info. To jsem nevěděl.
Ano, jako obvykle se mýlíte.
Bez komentáře. Stačí se podívat, že je za tím Šindelář.
Tak proč tady píšete komentář? Na druhou stranu stačí se podívat, že je za tím Petr766.