2206_CENDIS_sleva_jizdne_Zdopravy_728x90

V Brně začala oprava mostů mezi židenickým a hlavním nádražím, upraví podjezdnou výšku

Most přes Šámalovu ulici. Foto: Petr KuncMost přes Šámalovu ulici. Foto: Petr Kunc

Průjezd pod mostem bude uzavřený do konce roku, město opraví silnici.

Správa železnic zahájila na hlavní koridorové trati v Brně rekonstrukci dvou mostů přes Šámalovu ulici.

Akce za 131,7 milionu korun má přinést odstranění nevyhovujícího šířkového uspořádání i úpravu podjezdné výšky pod mosty. Zakázku získala společnost FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby.

Na trati mezi hlavním a židenickým nádražím je v Šámalově ulici dvoukolejný cihlový klenbový most, vlaky na tzv. Posvitavské vlečce pak využívají dočasné mostní provizorium. „Oba mosty jsou v nevyhovujícím stavebně-technickém stavu a současně již nevyhovují požadavkům jak z hlediska šířkového uspořádání, tak i podjezdné výšky pod mostem. Silniční doprava včetně autobusů MHD je zde proto vedena pouze v jednom pruhu,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Obě stávající mostní konstrukce nahradí železobetonové deskové mosty s tuhou výztuží – tzv. zabetonovanými nosníky. Práce se budou týkat také spodní stavby, která bude kvůli výskytu neúnosných zemin založena na velkoprůměrových pilotách. Navržené technické řešení bude respektovat případné budoucí rozšíření osové vzdálenosti kolejí hlavní trati o přibližně 0,75 metru, a to v návaznosti na připravovanou rekonstrukci nádraží Brno-Židenice. Stavba potrvá do konce roku.

Rozpětí zrekonstruovaných mostů bude respektovat budoucí šířkové uspořádání místní komunikace pod nimi, její součástí budou kromě dvou jízdních pruhů rovněž dvojice cyklopruhů a chodníků. Zároveň se dosáhne minimální podjezdné výšky pod mosty 3,9 metru.

Projekt počítá se souběžnou investicí města Brna, která zahrnuje komplexní obnovu komunikace pod mostem. Ta bude během stavby uzavřena pouze pro motorová vozidla. Průchod pro pěší a cyklisty bude zajištěn.

Tagy brno Brno - Židenice Firesta-Fišer Správa železnic
17 komentářů