V Brně žiji přes 40 let a s povodněmi za tu dobu nikdy nenastalo nic, s čím by si na Svratce neporadila protipovodňová opatření vybudovaná našimi předky – tj. primárně vysoké břehy umožňující odvést vysokou vodu z města pryč. Tady tento projekt je naprosto nesmyslný – vykáceli pásy zeleně podél břehů, chodci mají z cesty na ÚAN Zvonařka překážkovou dráhu, omezení silničního provozu na ulicích u řeky, neustálé kolony, poškození hned několika mostů včetně železničního, likvidace unikátní vlečky na výstaviště a koryto řeky zužují. Tak špatně se v okolí Svratky nikdy nežilo jako teď. A přitom má Brno podstatně zásadnější… Číst vice »
Stačí, že se s týmž odvoláním na ochranu před povodněmi zbavilo možnosti dovážet na výstaviště exponáty vlakem. Asi chce ještě lépe vytížit budované městské dálnice.
Tak vlaňajšie RBD boli ukážka toho, že predsalen existuje niekto ochotný tam tie vozidlá voziť. Takto boli RBD tento rok zasa v Ostrave.
Ondra K.
1 rok
SŽ se ze zákona vyjadřuje k jakékoliv stavbě v ochranném pásmu dráhy. Fakt se mi nechce věřit, že by na těch problémech s mostem neměla SŽ svůj díl viny.
Podle mě prostě není možné, aby povolovací proces a následná realizace takto zásadní stavby nacházející se bezprostřední blízkosti historického drážního mostu prošla bez vědomí SŽ.
Datel
1 rok
„Důvodem havarijního stavu jsou práce na protipovodňových opatřeních“. To není nikým potvrzeno a tudíž jde o dezinformaci.
Ale je dobré k tomu dodat, že po zahájení prací na protipovodňových opatřeních se pohly všechny tři mosty na tomto úseku Svratky, což kromě železničářů mohou potvrdit desetitisíce motoristů a chodců. Než jako dezinformaci bych to hodnotil jako „poměrně silný řetězec nepřímých důkazů“
Pro doplnění – stavaři několikrát najeli s těžkou technikou i na ten most pro chodce (ale ten prý stejně půjde dolů), poškodili dvě křižovatky (přičemž na obou jsou znova díry, takže se budou opravovat – opět), to lešení, které pod daným železničním mostem postavili muselo být taky nějak ukotveno, u mostu se navíc pohyboval ještě nějaký stroj (asi pro provádění vrtaných pilot, těžko říct). Jo a s ohledem na to, kdy se na závadu na mostě přišlo, tak si dokonce troufnu tvrdit, že tady chyběl dozor. Ale počkám si na závěry vyšetřování (teda pokud se k tomu nepostaví, jak ke… Číst vice »
Přesně tak, ostatně brněnský hlavák je po velké opravě a vydrží sloužit ještě hodně dlouho i v této ne zcela ideální podobě. Časem se v Brně smíří s tím, že to s odsunem nádraží nevyšlo, ostatně velká oprava současného hlavního nádraží byla pro odsunovače tak velká rána, ze které se nevzpamatovali, byť na odsun stále tlačí.
Martin H.
1 rok
Až na to, že protipovodňové opatření je jen zástěrka pro výstavbu politického megapomníku. Naprosto zbytná stavba, která jen páchá škody v okolí a stojí obrovskej ranec peněz…
Pravda, kolik by z toho bylo důchodů a dávek. Ale že to sníží prašnost v centru, přibyde zeleň, chládek a možnost trávení volného času, to už vás nezajímá.
Proč bych se měl jít předvádět? Co to je za pitomý „argument“? Jinak účelem není žádné odprašnění ani chládek, ale to, že v aktivní záplavové zóně se nesmí stavět. Kvůli tomu se celá ta špatně naprojektovaná šaškárna za několik miliard dělá.
Já pořád nevím, jestli si rozumíme. To vůbec není o úpravě nějakého břehu, to je o nějakých 100 ha pozemků k zástavbě. Kterou nelze realizovat bez těch opatření.
Děje se tam přesně to, co píšete – vylít asfaltem a betonem, chudáci lidi. To se tam totiž zatím děje nejvíce, třeba do té mostní konstrukce na Heršpické, kterou poškodili atd. Jsem na Bakalově nábřeží dost často, takže to, co se tam děje vidím na vlastní oči. Jinak polovina roku 2023 je za námi a v říjnu 2023 má být od Riviéry k Uhelné hotovo, je čas nachystat si vizualizace z městských PR tiskovin ke srovnání s reálným stavem. Mám jen obavu, že to dopadne jako vždy v Brně… opět budeme všem jen pro smích.
Z těch 1000 stromů má být náhradní výsadba cca. polovina kolem řeky a polovina někde jinde. Samozřejmě je dost rozdíl, když se vzrostlý strom nahradí nově zasazeným, ale je těžké strom zachovat, když se úroveň terénu v místě sníží o pět metrů. Ale špica bude souvislá cyklostezka od Anthroposu až do Komárova, která nebude úrovňově křížit jedinou silinici. Zajímavá bude i ta další etapa – v místě železniční polikliniky a zahrádek okolo má vzniknout solidní park, na druhou stranu třeba na Dufkově nábřeží mají současné vzrostlé stromy jít dolů bez náhrady (bude tam betonová opěrná zeď).
A kvůli stejné „ochraně před povodněmi“ na výstaviště už jen kamiony. Další silnice, další dálkové nákladní přepravy z kolejí… Takže prevence povodní nakonec nic moc. 🙂 Jo, možná někdo z auta přesedne spíše na kolo než do „elektrišalinie“, ale to je tak vše.
Nejen železniční most, při stejné stavbě poškodili i výpadovku Heršpická u mostu. Je tam nouzově betonová vrstva, která drncá a při jejíž stavbě byly několik týdnů kolony. Ale nikdo za nic nemůže a město Brno si bere megaúvěr na stavbu megaarény za několik miliard pro hokejový tým člena rady města Brna… Co asi zničí a poškodí při tak velké stavbě?
V Brně žiji přes 40 let a s povodněmi za tu dobu nikdy nenastalo nic, s čím by si na Svratce neporadila protipovodňová opatření vybudovaná našimi předky – tj. primárně vysoké břehy umožňující odvést vysokou vodu z města pryč. Tady tento projekt je naprosto nesmyslný – vykáceli pásy zeleně podél břehů, chodci mají z cesty na ÚAN Zvonařka překážkovou dráhu, omezení silničního provozu na ulicích u řeky, neustálé kolony, poškození hned několika mostů včetně železničního, likvidace unikátní vlečky na výstaviště a koryto řeky zužují. Tak špatně se v okolí Svratky nikdy nežilo jako teď. A přitom má Brno podstatně zásadnější… Číst vice »
Není to na ul. Opuštěná?
Je.
Město už začalo s demolicí starého nádraží, ale nějak to nevyšlo.
Škoda, že vynaložené náklady nebudou po městu následně vymáhány.
Stačí, že se s týmž odvoláním na ochranu před povodněmi zbavilo možnosti dovážet na výstaviště exponáty vlakem. Asi chce ještě lépe vytížit budované městské dálnice.
A že jich tam za poslední léta bylo..
Tak vlaňajšie RBD boli ukážka toho, že predsalen existuje niekto ochotný tam tie vozidlá voziť. Takto boli RBD tento rok zasa v Ostrave.
SŽ se ze zákona vyjadřuje k jakékoliv stavbě v ochranném pásmu dráhy. Fakt se mi nechce věřit, že by na těch problémech s mostem neměla SŽ svůj díl viny.
Podle mě prostě není možné, aby povolovací proces a následná realizace takto zásadní stavby nacházející se bezprostřední blízkosti historického drážního mostu prošla bez vědomí SŽ.
„Důvodem havarijního stavu jsou práce na protipovodňových opatřeních“. To není nikým potvrzeno a tudíž jde o dezinformaci.
Ale je dobré k tomu dodat, že po zahájení prací na protipovodňových opatřeních se pohly všechny tři mosty na tomto úseku Svratky, což kromě železničářů mohou potvrdit desetitisíce motoristů a chodců. Než jako dezinformaci bych to hodnotil jako „poměrně silný řetězec nepřímých důkazů“
Proč to tedy takto autor nenapsal? Tady se to bere jako fakt, přitom to ještě vůbec není vyšetřeno.
Taky je potřeba říct, že všichni správci museli k projektové dokumentaci vydat souhlasné stanovisko.
Takhle to tvrdila SŽ.
Pro doplnění – stavaři několikrát najeli s těžkou technikou i na ten most pro chodce (ale ten prý stejně půjde dolů), poškodili dvě křižovatky (přičemž na obou jsou znova díry, takže se budou opravovat – opět), to lešení, které pod daným železničním mostem postavili muselo být taky nějak ukotveno, u mostu se navíc pohyboval ještě nějaký stroj (asi pro provádění vrtaných pilot, těžko říct). Jo a s ohledem na to, kdy se na závadu na mostě přišlo, tak si dokonce troufnu tvrdit, že tady chyběl dozor. Ale počkám si na závěry vyšetřování (teda pokud se k tomu nepostaví, jak ke… Číst vice »
Ne. Dezinformace by to byla, kdyby bylo možné ji zároveň vyvrátit. Takto jde jen o domněnku, což snad ještě není důvodem k odsouzení.
Ale jo, všechno je k něčemu dobrý. Čím víc a čím čerstvějších peněz do stávajícího hlaváku…
Přesně tak, ostatně brněnský hlavák je po velké opravě a vydrží sloužit ještě hodně dlouho i v této ne zcela ideální podobě. Časem se v Brně smíří s tím, že to s odsunem nádraží nevyšlo, ostatně velká oprava současného hlavního nádraží byla pro odsunovače tak velká rána, ze které se nevzpamatovali, byť na odsun stále tlačí.
Až na to, že protipovodňové opatření je jen zástěrka pro výstavbu politického megapomníku. Naprosto zbytná stavba, která jen páchá škody v okolí a stojí obrovskej ranec peněz…
Pravda, kolik by z toho bylo důchodů a dávek. Ale že to sníží prašnost v centru, přibyde zeleň, chládek a možnost trávení volného času, to už vás nezajímá.
No, zatím kvůli tomu vykáceli asi tisíc stromů. To k té přibývající zeleni. 😜 Pak si mj. taky špatně zjistili existenci sítí. Celkově kvalitní práce.
Můžete se jít předvést, jak se to dělá. A ten „les“ jsem tedy neviděl.
Proč bych se měl jít předvádět? Co to je za pitomý „argument“? Jinak účelem není žádné odprašnění ani chládek, ale to, že v aktivní záplavové zóně se nesmí stavět. Kvůli tomu se celá ta špatně naprojektovaná šaškárna za několik miliard dělá.
takže vylít asfaltem a betonem, aby se „ušetřilo“. Chudáci lidi.
Já pořád nevím, jestli si rozumíme. To vůbec není o úpravě nějakého břehu, to je o nějakých 100 ha pozemků k zástavbě. Kterou nelze realizovat bez těch opatření.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/protipovodnova-opatreni-brno-vystavba-pro-50-tisic-lidi-za-miliardy.A201222_586670_brno-zpravy_mls
Děje se tam přesně to, co píšete – vylít asfaltem a betonem, chudáci lidi. To se tam totiž zatím děje nejvíce, třeba do té mostní konstrukce na Heršpické, kterou poškodili atd. Jsem na Bakalově nábřeží dost často, takže to, co se tam děje vidím na vlastní oči. Jinak polovina roku 2023 je za námi a v říjnu 2023 má být od Riviéry k Uhelné hotovo, je čas nachystat si vizualizace z městských PR tiskovin ke srovnání s reálným stavem. Mám jen obavu, že to dopadne jako vždy v Brně… opět budeme všem jen pro smích.
Tak na to, že jste pro srandu králíkům, už jste v té osvětlené zatáčce před Vídní zvyklí, ne? 😜
Je to tak, ale v rámci zachování rovnováhy jsme ty největší exoty začali posílat do Prahy 😜
Z těch 1000 stromů má být náhradní výsadba cca. polovina kolem řeky a polovina někde jinde. Samozřejmě je dost rozdíl, když se vzrostlý strom nahradí nově zasazeným, ale je těžké strom zachovat, když se úroveň terénu v místě sníží o pět metrů. Ale špica bude souvislá cyklostezka od Anthroposu až do Komárova, která nebude úrovňově křížit jedinou silinici. Zajímavá bude i ta další etapa – v místě železniční polikliniky a zahrádek okolo má vzniknout solidní park, na druhou stranu třeba na Dufkově nábřeží mají současné vzrostlé stromy jít dolů bez náhrady (bude tam betonová opěrná zeď).
A kvůli stejné „ochraně před povodněmi“ na výstaviště už jen kamiony. Další silnice, další dálkové nákladní přepravy z kolejí… Takže prevence povodní nakonec nic moc. 🙂 Jo, možná někdo z auta přesedne spíše na kolo než do „elektrišalinie“, ale to je tak vše.
🤣🤣🤣
Další omezení provozu si tyto práce nevyžádají?
Ne.
Nejen železniční most, při stejné stavbě poškodili i výpadovku Heršpická u mostu. Je tam nouzově betonová vrstva, která drncá a při jejíž stavbě byly několik týdnů kolony. Ale nikdo za nic nemůže a město Brno si bere megaúvěr na stavbu megaarény za několik miliard pro hokejový tým člena rady města Brna… Co asi zničí a poškodí při tak velké stavbě?
Klídek, tam naštěstí okolo nic tak důležitého není… jenom tramvajová vozovna a městský okruh 🙂
Bude SŽ těch 18 milionů vymáhat z města?
Už vidím, jak manekýn vymáhá. 😂
To Brno je jako Rusko. Prostě životní styl.
Spíš stav ducha.