V Brně vznikne při stavbě okruhu dočasná manipulační trať pro trolejbusy
Trolejbus Škoda 21 Tr v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Město Brno zbuduje kvůli stavbě velkého silničního okruhu na severovýchodě města novou trolejbusovou trať. Přes dva kilometry dlouhá manipulační trať
Jestli ta trat bude vypadat stejne tragicky jako ty ostatni, tak nechci videt ten kruhac v Cernovicich. 🙁
ten kruhac v cernovicich je naprosta parada, jezdím tama kazdej den minimalne 4x a vzdy me nejaky ridic prekvapi 🙂
Máte niekto nejaké podrobnejšie „inside“ informácie v akom stave je tender na VMO v tomto mieste, a aká situácia s pozemkami a povoleniami? V čom sú ešte problémy?
Vázne to hlavně na husovických Sokolech. Město si myslelo, že si nimi vyjebe a ono ne.
Linky 25 a 26 ale nezajišťuje vozovna Slatina, jedná se ozvu vozovnu husovice
To sice ano, ale vozy budou prevezeny do Slatiny.
Právě proto, že z Husovic nebude výprava možná, se vozy přesunou do Slatiny a postaví se jim trať na výjezd.
No a takže ‚slatinské‘ a ‚šlapanické‘ linky se přesunou do husovické vozovny?
A proč?? Co je na Robertově příspěvku nejasné? Vše ze Slatiny.
No třeba proto, že husovická vozovna bude pro slatinské linky dostupná, a prostě mi vrtá hlavou, jestli bude ve vozovně Slatina dost místa pro všechny.
Nikdy to dostupné nebude jediné spojení sítě v Líšni a Vynohradech je přes Tomkovo náměstí a když se bude stavět VMO tak spojení minimálně dočasně zanikne
Aby zůstala možnost obsluhy této oblasti trolejbusy musí vzniknout propojení se Slatinskou vozovnou
Mluvím o slatinských linkách, pro které bude husovická vozovna dostupná přes Křenku a Cejl.
Už vidím ty nadšené zástupy řidičů jak na Kolišti přehazují faje na manipulační trasu.
Slatinsky zůstanou ve Slatině jen přibudou klouby na x25/26
No prostě jsem se zeptal, když se bude stavět přes dva km nové trasy, tak by se v tom ty dvě výhybky potřebné pro cestu z Křenky na Cejl už asi ztratily. Myšlenka, že by si ty vozovny prohodily funkci, se mi jaksi nabízela.
Mmch v opačném směru budou ukončeny 25/26 kde? Už na Mendláku nebo někde v nějaké dočasné smyčce?(Třeba na Lesné 🙂 )
Podle mých informací by se měli využívat po dobu průjezdnosti Tomkova náměstí Husovice a před zneprujezdnění by měla vzniknout konečná na Kohoutové
Děkuji. A poslední věc: možnost natáhnout druhou stopu Zábrdovickou shodila ze stolu neproveditenost odbočení z Vranovské na Cejl, požadavek připravit síť na opuštění Husovic, nebo kombinace obojího?
Tahle trať právě umožní, aby je zajišťovala vozovna Slatina 😉
Ostatně vozovna Husovice před sebou má nejspíš muzejní budoucnost.
Jenže ta trať potom zanikne. Přijde mne to jako velká škoda, když už bude stát.
Známe to, dočasná trať… během dočasného provozu se zjistí, že je docela užitečná… a už tu s námi zůstane. Je to jedna z možných cest rozvoje, nejsem proti.
Dočasnost bude dána zahájením stavby VMO Vinohrady (tj. 12. úsek VMO), který vznikne právě přestavbou Jedovnické a jeho6 stavba se momentálně předpokládá v letech 2030-2035 [zdroj: http://www.mestsky-okruh-brno.cz/plan-vystavby/%5D. Tedy tato trať bude v provozu minimálně 10 let, ale jednoho dne budou její dny sečteny.
Nicméně je to škoda, ono i na tom VMO by přece nakonec ty troleje být mohly. Zejména by se hodily mezi Tomkovým náměstím a Vlčnovskou.
Těžko, když ta silnice kompletně zmizí a bude se stavět znovu a trochu jinde, jak výškově, tak pozičně.
Zkouším si to představit, jak Jedovnická na několik let zmizí a bude se objíždět kdovíjak a pak se znovu objeví v úplně novém významu a bude se na ní snažit vrátit místní obsluha Líšně a kdoví, nakolik to půjde k sobě… Děkuji za upozornění, budu to sledovat.
No ono by to v Brně nebyla až taková novinka. Před lety postavili trať od Janáčkova divadla do Štefánikovy čtvrti (nesouvisející s ostatními částmi sítě) a na Úvoze a Kotlářské vznikla manipulační trať, která se pak přes Tomkovo náměstí dostala až na Starou osadu. A jak jsem po té Kotlářské chodil, tak jsem lamentoval, že tohle by byla úžasná tangenciální linka (tehdy byla brněnská MHD většinově radiální). Po pár letech, co tam visely dráty, to zjevně napadlo i další lidi a DPMB zřídil linku s intervalem snad 20 minut jen v pracovní dny max. do 22 hodin. I přes to… Číst vice »