V Brně vznikne při stavbě okruhu dočasná manipulační trať pro trolejbusy

Trolejbus Škoda 21 Tr v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraTrolejbus Škoda 21 Tr v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Město Brno zbuduje kvůli stavbě velkého silničního okruhu na severovýchodě města novou trolejbusovou trať. Přes dva kilometry dlouhá manipulační trať

Město Brno zbuduje kvůli stavbě velkého silničního okruhu na severovýchodě města novou trolejbusovou trať. Přes dva kilometry dlouhá manipulační trať má ulehčit trolejbusům na linkách číslo 25 a 26 vjezd do vozovny Slatina během stavebních prací na okruhu. Oznámilo to město na svých stránkách.

Stavba tratě má začít ještě letos ve třetím kvartále; souvisí s chystanou stavbou silničního okruhu v úseku od Tomkova náměstí po Rokytovu ulici. Na stavbu dvou úseků okruhu je od ledna vypsaný tendr, jeho uzavírka se ale stále oddaluje. Aktuálně je odložena na 19. srpna.

Trolejbusová trať vznikne v ulicích Jedovnická a Bělohorská, povede od křižovatky Jedovnické a Novolíšeňské po křižovatku Bělohorské a Olomoucké. Celkem bude měřit 2 270 metrů. Manipulační trasa bude sloužit dočasně.

„Vzhledem ke zmíněným stavbám bude nutné v dotčené oblasti, především pak na okružních linkách na ulici Bubeníčkově, zajistit lidem pohodlnou dopravu. Nová manipulační trať zajistí její plynulost a nová měnírna zabrání případným poruchám a výpadkům sítě. Navíc se nám podařilo stavbu manipulační tratě zkoordinovat s Jihomoravským krajem, který plánuje opravit chodníky a vozovky na Bělohorské a v příštím roce i na Jedovnické,“ uvedl radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Na ulicích Bělohorská a Jedovnická stávající sloupy veřejného osvětlení nahradí sloupy kombinované, určené pro veřejné osvětlení i pro zavěšení trakčního vedení; osazeno bude 111 nových sloupů. Náklady na samotnou stavbu trakčního vedení a napájení budou 33 milionů korun bez DPH, vybudování veřejného osvětlení vyjde na 18 milionů korun bez DPH. Hotovo má být příští rok v květnu.

To už by měla být v plném proudu i stavba okruhu v délce 1,2 kilometru, jejíž předpokládané náklady činí 2,18 miliardy korun. Ze stavebního hlediska půjde o náročný úsek s několika mosty a dvěma mimoúrovňovými křižovatkami. Ta hlavní vznikne na Tomkově náměstí, které okruh překoná po mostě.

Tagy brno DPMB trolejbusová trať Velký městský okruh Brno
25 komentářů