V článku měla být především mapka kde bude most i úpravy v okoli
K.S.
2 let
Most vypadá velmi pěkně a zapadá do dané oblasti a její minulosti. Holt je vidět že Britové mají velké zkušenosti s konverzemi a přestavbami průmyslových areálů.
Pavel
2 let
Těším se jak na most, tak na novou trolejbusovu linku, která bude po něm jezdit a spojí Husovice, Zbrojovku a nové Židenické nádraží se Starou Osadou.
Samotné Husovice by si zasloužili výraznější zásah. Úzké ulice, přízemní domky…
Zajímalo by mě, jestli to území opravdu někdy bude vypadat tak krásně, jako na těch vizualizacích. protože předpokládám, že i kdyby se ve Zbrojovce postavilo celé město pro bláhové milionáře, co neví co je to za čtvrť, tak stále na té husovické straně řeky budou …Husovice (víte, jak to tam vypadá a kdo tam bydlí,žejo?) …a sranda je, že výkup železa je 20 metrů za tím mostem a o majiteli se říká, že na své 2 mercedesy si vydělal tak, že vykoupí naprosto cokoliv. 😀 To z té čtvrti Zbrojovka (a možná i toho mostu) za pár let, spíše však… Číst vice »
…ale jako zas abych nebyl furt pesimista. tem most se mi líbí…a ty vizualizace se mi taky strašně líbí. Bylo by to místo, kam bych si se synem rád chodil hrát…akorát že takovéhle nebude. To je to smutné.
náhodou, v Huskách jsem před 30 lety vyrůstal a jsem za to rád. Přestože to byla a je hodně svérázná čtvrť a pro ostatní brňáky jsem byl jako husovičák přinejmenším podezřelý 😀
Pozvednutí nějaké měststké čtvrti směrem vzhůru je možné. V Praze je exemplární příklad Karlín, kde tomu pomohla povodeň. Ale i třeba horní Libeň nebo Holešovice byly před 20+ lety problematické, nejen etnicky, ale obecně sociálně, a dneska jsou to normální čtvrtě. Brno moc neznám, ale zrovna ty Husovice mi nepřijdou tak zoufalé. Dolní Žižkov nebo Smíchov 80. let, to bylo iné kafé 🙂
Bohužel vystěhováním problémových živlů se to nevyřešilo, pouze se problém přesunul jinam, do menších měst a vesnic, kde nejsou tak na očích. Ale jinak ano, vybudováním nebo transformováním na zbohatlickou čtvrť se to lokálně vyřeší.
Tak zrovna Husovice se v posledních letech hodně zvedly. Dnes už tam nenajdete prázdný domek k prodeji, spousta jich je rekonstruovaná a ulice se postupně taky opravují. Civilizace postupuje odshora, tedy od Rotalovy. Zůstává ještě několik problematických lokalit (kolem Pavouka např.), na reko čeká Dukelská, ale to je akorát otázkou času. Podobným vývojem prochází Bronx – Francouzská se stala normální městskou ulicí – jednak prošla generálkou, jednak se tam postavilo několik zcela nových domů.
Miropiro
2 let
V Brně se desítky let nepostavil nový most, je proto skvělé, že na jeho podobu byla vypsána architektonická soutěž.
No k tomu lze jen dodat, že v roce 2003 byla vybudována lávka pod hradem Veveří. Dokonce je to na území katastru Brna. Ale je fakt, že tento most je přeci jen něco jiného.
A co mosty co jsou součástí VMO Tunely Dobrovského? Nebo co se staví u Tomkova náměstí? Případně most na třídě Gen.Píky nad VMO Porgesova? Či MÚK Hlinky?
Proč se tyto ryze silniční mosty „nezapočítávají“?
Jakto že nebyl postaven v Brně dlouho nový most? A co tento?
https://mapy.cz/zakladni?x=16.5665340&y=49.2022232&z=19&l=0&base=ophoto
V článku měla být především mapka kde bude most i úpravy v okoli
Most vypadá velmi pěkně a zapadá do dané oblasti a její minulosti. Holt je vidět že Britové mají velké zkušenosti s konverzemi a přestavbami průmyslových areálů.
Těším se jak na most, tak na novou trolejbusovu linku, která bude po něm jezdit a spojí Husovice, Zbrojovku a nové Židenické nádraží se Starou Osadou.
Samotné Husovice by si zasloužili výraznější zásah. Úzké ulice, přízemní domky…
Zásah dostala Stará osada. A jak to dopadlo..
Ostatní návrhy ze soutěže by nebyly? Případně i víc vizualizací tohoto? Vypadá hezky, o tom žádná, Ondros má pravdu se srovnáním lávky na Karlín.
Byly by. Jsou v rámci příspěvku https://www.facebook.com/Kancelar.architekta.mesta.Brna/posts/1917821228419668
Dík, dobrá volba. I když zrovna v téhle soutěži mi všechny 3 přijdou docela hezké. Ale ten první je vzdušný, elegantní a za mě má něco navíc.
K čemu ten nový most bude, když o pár metrů už na Gargulákově jeden stojí?
V článku je to napsané: Trolejbusová trať.
Tady by se trolejbusy nevyhnuly navzájem, možná tak cyklista a trolejbus. https://mapy.cz/s/mabavunace
Tak pokud má bát nový most skutečně široký 30m, tak tam se potom vyhne trolejbus i napříč 🙂
Oproti pražskému betonovemu korytu Holešovice – Karlín je to tohle krása.
Nikde nevidím odkaz na mapu. Má to být někde tady? https://mapy.cz/s/nojabufeta
ano
Zajímalo by mě, jestli to území opravdu někdy bude vypadat tak krásně, jako na těch vizualizacích. protože předpokládám, že i kdyby se ve Zbrojovce postavilo celé město pro bláhové milionáře, co neví co je to za čtvrť, tak stále na té husovické straně řeky budou …Husovice (víte, jak to tam vypadá a kdo tam bydlí,žejo?) …a sranda je, že výkup železa je 20 metrů za tím mostem a o majiteli se říká, že na své 2 mercedesy si vydělal tak, že vykoupí naprosto cokoliv. 😀 To z té čtvrti Zbrojovka (a možná i toho mostu) za pár let, spíše však… Číst vice »
…ale jako zas abych nebyl furt pesimista. tem most se mi líbí…a ty vizualizace se mi taky strašně líbí. Bylo by to místo, kam bych si se synem rád chodil hrát…akorát že takovéhle nebude. To je to smutné.
náhodou, v Huskách jsem před 30 lety vyrůstal a jsem za to rád. Přestože to byla a je hodně svérázná čtvrť a pro ostatní brňáky jsem byl jako husovičák přinejmenším podezřelý 😀
Pozvednutí nějaké měststké čtvrti směrem vzhůru je možné. V Praze je exemplární příklad Karlín, kde tomu pomohla povodeň. Ale i třeba horní Libeň nebo Holešovice byly před 20+ lety problematické, nejen etnicky, ale obecně sociálně, a dneska jsou to normální čtvrtě. Brno moc neznám, ale zrovna ty Husovice mi nepřijdou tak zoufalé. Dolní Žižkov nebo Smíchov 80. let, to bylo iné kafé 🙂
Bohužel vystěhováním problémových živlů se to nevyřešilo, pouze se problém přesunul jinam, do menších měst a vesnic, kde nejsou tak na očích. Ale jinak ano, vybudováním nebo transformováním na zbohatlickou čtvrť se to lokálně vyřeší.
Jistě, nemluvím o vyřešení problému, ale o pozvednutí jedné čtvrtě.
Jasně, zbohatlíci v garsonkách…
Takže povodeň a vystěhování jinam . OK 🙂
Nikdo nikoho žádným příkazem nevystěhovával. Řešení bylo ekonomické. 🙂
Tak zrovna Husovice se v posledních letech hodně zvedly. Dnes už tam nenajdete prázdný domek k prodeji, spousta jich je rekonstruovaná a ulice se postupně taky opravují. Civilizace postupuje odshora, tedy od Rotalovy. Zůstává ještě několik problematických lokalit (kolem Pavouka např.), na reko čeká Dukelská, ale to je akorát otázkou času. Podobným vývojem prochází Bronx – Francouzská se stala normální městskou ulicí – jednak prošla generálkou, jednak se tam postavilo několik zcela nových domů.
V Brně se desítky let nepostavil nový most, je proto skvělé, že na jeho podobu byla vypsána architektonická soutěž.
No k tomu lze jen dodat, že v roce 2003 byla vybudována lávka pod hradem Veveří. Dokonce je to na území katastru Brna. Ale je fakt, že tento most je přeci jen něco jiného.
A co mosty co jsou součástí VMO Tunely Dobrovského? Nebo co se staví u Tomkova náměstí? Případně most na třídě Gen.Píky nad VMO Porgesova? Či MÚK Hlinky?
Proč se tyto ryze silniční mosty „nezapočítávají“?
Protože nejsou přes řeku.. ? nevím.. jaká je metodika „nového mostu“ to netuším..
Nová lávka je i v Komárově, Spielberku, těch míst je víc…
Nový most mladší než *desítky* let je třeba Kamenomlýnský, někdy z 2004 +/-.
Vidíte, na tu lávku pro pěší přes Svratku, Horní Heršpice – Komárov jsem zapomněl. Ta je také docela zajímavá.