V Brně vyjela Tramvaj hrdinů, přináší příběhy řidičů
Tramvaj hrdinů. Foto: DPMB
Dopravní podnik bere akci i jako poděkování zaměstnancům za jejich práci.
Dopravní podnik bere akci i jako poděkování zaměstnancům za jejich práci.
Markéta chcela řídit šalinu a skončila na tramvaji v Brne. Kam to ten svet speje…
S čím máš zase problém?
Úplný souhlas. Když jsem tu hrůzu v Brně viděl, po čem se tam jezdí a vedení města je v pohodě a nikdo nic neopravuje, tak opravdu jezdit po těch vymlácených a zkroucených žížalách je neskutečné hrdinství.
Už to vidím, jak cestující místo stížnosti „řidič tramvaje xxxx na lince y…“ píše:“hrdina jménem XY …“
To cestující rádi píší stížnosti.
To nové barevné schéma těm šalinám vůbec nesluší. Ale fakt vůbec.
Řidiči DPMB většinou netouží být hrdinové, stačilo by jim být slušně (když už ne dobře) placenými zaměstnanci. Po letošním plivanci do tváře ze strany firmy a neschopných i všehoschopných odborů, když dostali po dvou a půl letech „přidáno“ 4% jich postupně odejde tolik, že už to nedá nikdo dohromady.
No právě, ale je otázka kde ty peníze vzít.
Nemyslím si že bude někdo z politiků JmK s to vystoupit před občany a říct že se hodinový lístek zdraží z 25 na 30 korun a ostatní procentuálně podobně protože se deset let nezdražovalo a ona ta doprava taky něco stojí.
Stačilo by, kdyby politici a jejich kamarádíčci přestali aspoň trochu tlačit na pilu odřezávající velkou část penězotoku.
A máte k tomu nějaké hmatatelné důkazy, nebo je to jenom pocit, domněnka?
Lístek zdražit nemůže. Tedy rozhodnutím politiků může, ale součet vybraného jízdného bude nakonec menší. A jde o drobné. Ty hlavní peníze jsou od předplatitelů se „šalinkartou“ a zdražit jim znamená opět odliv do aut a součet patrně menší. Úplně by pro začátek stačilo, kdyby platili všichni co jezdí. Tedy zintenzivnit činnost revizorů, zejména v Bronxu, kde žijí „sociálně slabí“. Jízdenku si všichni nekoupí, ale když nebudou při jízdě načerno obtěžovat cestující a půjdou pěšky, alespoň zesílí… A ukončit populistickou přepravu důchodců a Ukrajinců zdarma. Nikdo jiný už MHD v Brně téměř nepoužívá. „Soudruh geniální“, jak kluci z DPMB říkají generálnímu… Číst vice »
„zdražit jim znamená opět odliv do aut a součet patrně menší“ – to nic nepotvrzuje. Naopak je jízdné vzhledem k inflaci (levnější než v minulosti a to konstantně už od 90. let, ovšem aut přibývá. Pracující lidé se nerozhodují cenou, ale rychlostí, kvalitou, případně počtem sociálně slabých v MHD… A ti nepracující mají jízdné ještě levnější nebo zdarma (a teď mám na mysli děti, důchodce nebo studenty). Předplatitelé šalinkarty budou nadávat, což je před volbami problém, ale reálně si koupí prostě předplatné na další rok, buďto nemají alternativu nebo je to pro ně prostě pořád nejlepší volba. Vy jenom chcete… Číst vice »
Když půjdou pěšky, tak to moc peněz do kasy nepřinese.
Když tito půjdou pěšky, tak budou ochotni do vozů MHD nastoupit ti slušní, kteří zaplatí…
Toho se nebojím. Kdo chce, jede i tak. Jedná ulice fakt nedělá tržby za město.
To že jsem jmenoval tu nejproslulejší bohužel neznamená, že je jen jedna…
Pro článek celkem nepodstatné, tak jen pro info: v Brně by to měla být 13T a ne 14T.
Podle mě se autor článku moc nezajímá o to, o čem píše…
díky za upozornění, překlep.
No, keď je to „tramvaj“ a ne „šalina“, tak by ma to možno tiež pomýlilo.
Jako brňáka mě toto 100% rozlišování „tramvaj“ a „šalina“ dost štve. Narážím na vnucování brňáků názvu „šalina“ všem okolo. Ať to každej nazývá jak chce, ale z výroby vyjíždí tramvaj, ať už má + nahoře nebo dole. Taky tomu říkám šalina, ale nikomu to zarytě nevnucuju. Stejný jako hlasování o název novýho nádru (jestli bude) „šalingrad“. Se nedivím že se do brňáků naváží zbytek republiky a naváží se i do Brna jako města. No a rozhodně nemáme nejlepší MHD ani v ČR. Možná někdy bylo.
Máte naprosto vynikající MHD i přes absenci krtka. A navíc za naprosto luxusní jízdné. To říkám jako Pražák, kterému se jedno děcko narodilo na Obilňáku. Doteď jsem vám záviděl i spolužáka Havránka, ale po těch zamčených oknech už ne.
Z Brna sice nejsem, ale tyhle vtipy jsou opravdu trapné. Opakovaný vtip přestává být vtipem.
Ja to píšem bez urážky alebo posmešku. MHD v Brne považujem za mimoriadne dobrú. Samozrejme, vždy sa dá nájsť niečo, čo by šlo urobil lepšie. Verejná doprava v Brne je určite v mnohých ohľadoch lepšia než inde v okolí.
Mohl byste prosím to okolí nějak definovat?
Máte na mysli:
a) města srovnatelné velikosti (Ostrava a Bratislava),
nebo
b) nějaký rádius x km okolo Brna?
To bych považoval za poněkud nesouměřitelné.
Dajme tomu mestá porovnateľnej veľkosti v okolí 200 km. Netvrdím že Brno je najlepšie vo všetkých parametroch, podľa ktorých mienite hodnotiť.
Vy hornouheráci jste pomýlení všichni.
Od července toho „hrdinové“ zvlášť o víkendech moc nenajezdí, když DPmB v tichosti přechází na interval 15/30 minut (15 minut u tramvajových linek, 30 minut u drtivé většiny trolejbusových a autobusových linek), což je na město velikosti Brna dost velká ostuda.
Kurnin, Anno, jde přece o princip.
A má dost lidí na to aby si mohl dovolit kratší interval?
Když denně spotřebuje 4 lidi na zcela zbytečnou linku 7, tak má lidí asi dost.
D7 zbytečná není, resp. je méně zbytečná, než dřívější d11..
Je naprosto zbytečná. Stačilo protáhnout 40/61 přes rolu. Bavím se samozřejmě o letní výluce na Renneské.
DPMB má řidičů nepochybně spoustu. Když může provozovat čtyři nebo pět zájezdových busů a několik vozů senior busu (dotované taxi pro důchodce).
Tak zrovna u trolejbusů je to 15/20 minut. Těch 30 minut je to u linek, které mají podstatnou část trasy stejnou (např. 34 + 36). Pokud ale bydlíte tam kde se rozdělí, tak chápu po 30ti minutách je to voser. Jojo pořád nás ústně tlačí do MHD, ale přitom dělají vše pro to, abysme jeli autem.