V Brně testují na čtyřech autobusech antikolizní kamery, hlídají jen živé objekty

Antikolizní systém v autobuse brněnské MHD. Pramen: DPMBAntikolizní systém v autobuse brněnské MHD. Pramen: DPMB

Zařízení zároveň sleduje, zda řidič zbytečně nezrychluje a pak prudce nebrzdí.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jva

Před vůz je vidět přídavným zrcátkem, při couvání jsou už běžnou věcí kamery a cokoli jde z jiné strany, není vina řidiče busu. Autu z připojováku stejně nestihnete uhnout a když tam vleze chodec/vjede cyklista, je to jeho problém. Vyhozené prachy (viz předražené EVO v OL – antikolizní systém vychvalován v desítkách médií – a při nějakém čtvrtém nasazení – bum do auta odbočujícího vlevo…)

Y.K.

Myslím, že cílem toho zařízení není určovat/řídit úroveň viny…

Jaroslav

Podobne zarizeni jsem mel pred par lety nainstalovane v aute z pujcovny v Izraeli, ze zacatku to na me stale vselijak pipalo, hlidalo to rychlostni limity, jizdni pruh, prekazky, odstup od auta prede mnou, chodce a pod. Par dni jsem si na to musel zvykat, ale potom jsem to zacal ocenovat. Display byl kulaty a prakticky stejny jako na fotce vlevo dole. Brzy jsem si zvykl a chtel jsem si to objednat a koupit pro sebe do auta. Cena nejzakladnejsi verze kolem 20 tis. Kc me vsak odradila. Verim, ze to bude ridicum ku prospechu.

Pája

Pokud umí i rozpoznat styl brzda – plyn, tak to bude „převratný objev“ . Takový kloubový bus jezdící tímto stylem plus esíčka po 3 kolech sice stíhá oranžovou, ale z pohledu cestujících je to nepříjemné a z pohledu spotřeby i údržby drahé ježdění.

Jan Sova

Já jako cestující MHD se pořádně uchytím nebo usednu a nějaký ten náklon snesu. Pořád lepší, než stát kvůli šnečí jízdě 5 minut na křižovatce a vařit se za oknem o to déle. O tom, že pak nedojede spoj včas a ujede mi přípoj už není potřeba se bavit. V přecpaných městech prostě i ta MHD musí ukázat, že stíhá projet křižovatkový interval, i když se třeba někde vzadu zdržel bus za šneky s osobáky, co se rozjíždí na zelenou stylem „nerozsypej vajíčka táto“….

Jan

Anebo stačí nastavit reálné jízdní doby a preferenci MHD na křižovatkách. Pár dobrodruhů bude jezdit s divokým řidičem, většinu to ale odradí. MHD má být svižná, ale nikoliv nepohodlná, že to se mnou celou dobu cloumá.

Pája

Z toho holt musí člověk časem vyrůst a dospět.

Pája

To už zase hodně přeháníte. Spousta řidičů i řidiček MHD umí jezdit svižně a nepotřebují k tomu testovat, co ještě vůz snese. JŘ stíhají úplně stejně. Vůz jezdící na doraz jsem na montážní jámě zvané kanál poznal naprosto neomylně. 😉

Jakub Kováč

Problém je, že profesionální řidiči často neumí jezdit ekonomicky. Tzn. když mám při výjezdu ze zastávky před sebou po 100 m kolonu aut, tak se nemusím rozjíždět na 50 km/h a znovu intenzivně brzdit a opotřebovávat zbytečně destičky. Stačí se rozjet na rychlost takovou, abych po té dokázal se zařazeným převodem plynule dojet na místo určení. To samé platí o rozjezdu mezi zastávkou a semaforem, kde svítí červená. Místo plynulého rozjezdu si stojící cestující často připadají jak vlající prádlo na šňůře.

PvvS

Ale taky nesmí zdržovat.

Leinad

Hodilo by se umět rozeznat zbytečné a hodící se zrychlení.
Dupnutí na plyn, aby byl první u červené nebo jízda která skutečně přinese dřívější dojezd do zastávky?