U Bzence stál 9 hodin koridor po vykolejení na přejezdu, v Brně nejezdily vlaky přes tři hodiny
Vykolejení osobního vlaku u Bzence. Foto: Drážní inspekce
Dva dálkové vlaky kvůli nehodě nejedou přes Brno.
Dva dálkové vlaky kvůli nehodě nejedou přes Brno.
Proč mám dojem,že škody na železnici za jediný den značně přesáhnou zisk za ten stejný den? A nejen dnes..
Asi proto, že v době jízdy vlaku automobil neměl na přejezdu zabezpečeném závorami co dělat.
Zisk z provozu železnice v ČR se nevyčísluje v penězích. Kdyby tomu tak mělo být, tak v ČR zůstanou v provozu pouze tranzitní koridory a přípojné tratě s výraznou nákladní dopravou (Most n.n. – Ústí nad Labem, Nové Sedlo – Cheb, Lhotka nad Bečvou – Hranice) a i tak by to stále bylo prodělečné…
Mě by zajímalo, včem se tedy na železnici vyčísluje zisk. Jednotkou pocitu? I ty návazné tratě jdou v pohodě dopočítat včetně vleček. Dopočítat lze i dopraví obslužnost včetně přidané hodnoty pohodlí oproti autobusu. I banky dokáží dopočítat rizikovost chování. Samozřejmě v penězích. I s ostatním nelze než souhlasit, ale opravdu mě zajímá v čem, když ne v penězích, se to na dráze počítá. Děkuji
Říká se tomu analýza CBA…
Na CBA se provoz železnice absolutně nemůže vztahovat. A to ani zážitkové. I u příležitostně využívané železniční vlečky lze vypočítat její přínos k produktu a tento se zohlední v ceně, samozřejmě v penězích.
Když nabouráte své auto a nemáte havarijní pojistku, máte šanci prošustrovat během okamžiku třeba svůj celý roční příjem.
V tomto konkrétním případě to mohlo být mnohem horší. Osobní vlaky tu vozí Rychlé Eso s Honeckery a Syslem. Pokud by v danou chvíli mašina vlak sunula a auto trefilo Sysla na čele, ani nechci domýšlet. Mašina má 88 tun sama o sobě….Plus po sousední koleji Cargo prostě hned nezastavíte. Jenom než se přestaví rozváděče na konci vlaku a natlakují brzdové válce chvilku trvá, pak adheze a fyzika…. Úmrtí paní nijak nezlehčuju, je to velmi smutné. Jen jsem se zamyslel, že to mohlo mít ještě ošklivější konec.
Jo, bylo tu veselo , EC nahrazovali jednou krátkou sorkou, vlakvedoucí stal co nejvíc bokem a že nic neví, ale že doufá že stihne oběd, jeho kolegyně konstatovala že komu se to nelíbí má jet jiným dopravcem. Oba zůstali v Písku a pak jsme je už neviděli, pomoz si jak umíš…. Navrh abychom přestoupili na Os přes veselí neprosel, stejně jako 4 min počkání rj …prostě ČD+CDP fact cool a profesionalita sama….
Tak možná byste to vyřešil lépe. Nabírá jak CDP Přerov, tak PO Břeclav. Můžete se při příští mimořádnosti ukázat!
Jako sorry, to že jede jeden bus za mezinárodní rychlík , to je prostě neodpustitelná zoufalost, ať už ji způsobil kdokoli a v důsledku čehokoliv. A to, že dispečere „neví“ ani dvě a půl hodiny po nastalé situaci, a to ani personál v Hodoníně, který se diví, kde jsme se tam vzali, to je jen důkazem toho, co a kdo na CDP pracuje a proč tam třeba někteří (mnozí) nechtějí…… Asi tak….takže se nedivím, že stále shánějí….
Proboha živého seberte se a běžte jim tam ukázat, jak se to dělá!
Možná byste si mohl i založit firmu na autobusovou dopravu, nakoupit 100 autobusů a odstavit vždycky tři autobusy v každé stanici. Co kdyby náhodou….
To měl ty výhybky, kola nebo co přidržet, aby se nevykolejilo, chlapa z auta vynést na poslední chvíli před vlakem jak v hollywoodském trháku?
Není to trochu moc práce na jedno ráno i pro Supermana… ?
Při tom že Starého Města až po Rohatec, případně Hodonín přes Holič a nebo v největší nouzi až přes Kuty existuje paralelní trať, jen není připravena pro odklony.
Řekl bych, že jsou v ČR důležitější trati k rekonstrukci, elektrizaci a v případě Strážnice ke zdvojkolejnění. Tratě, kde to bude mít význam po celý rok pro běžný provoz.
Pro řešení mimořádných situaci nemusí být dvoukolejná a možná ani elektrifikována , protože i když pojede vlak pomaleji, tak časová ztráta nebude až tak velká a hlavně by nevznikly komplikace s vlakovými soupravami.
Pak ale musíte platit nejméně 2 záložní strojvedoucí a 2 záložní mašiny, aby to měl kdo a čím přetahovat.
Ano, ale řídíči NAD také určitě nečekají zadarmo celé dny až na momenty že musi vyrazit a taková záložní mašina je dnes z velkých dopravních center (Olomouc nebo Přerov či Brno nebo Břeclav do hodiny v krizovém úseku.
Náhradní mašina je tam za hodinu? Realita je takováto: https://zdopravy.cz/na-breclavsku-stoji-vlak-kvuli-spadle-troleji-ostatni-spoje-na-slovensko-jezdi-pres-viden-102623/
Jestli chcete mít někoho v pohotovosti, tak bude doma za řekněme 30 % mzdy. Kdyby ovšem byl přebytek strojvedoucích, což není.
Plus jedna důležitá věc: Řdiči NAD nemusejí řešit seznání. Málokdo si ho bude dělat a obnovovat ve volném čase, aby mohl jet odklon, za poslední 3 roky už potřetí?
Tak sis ulevil troubo, co tam máš dál ? Nebo radši ne, hloupější komentář už snad ani nemůže být.
Na železnici řádí 10 let Faltýnek a může za to ODS.
Trouba je tu někdo jiný.
Existují někde statistiky mimořádných událostí, jejich počty, počet ovlivněných vlaků a kumulované zpoždění, po jednotlivých letech? Ideálně i s příčinou?
Možná je to selection/confirmation bias, ale přijde mi, že těch mimořádností nějak moc přibývá. Bez velké snahy najít příčiny a ty řešit.
Google..stránky drážní inspekce
Pozor na počet vlaků za den, to se taky mění.
„Na lesním železničním přejezdu“ – a to na 2.koridoru, prosím.
Chápu, odstranit přejezd znamená zhoršení dopr.obslužnosti a nahradit jej mimoúrovňovým řešením je drahé. Ale.. lesní železniční přejezd na koridoru?!?
On ten přejezd je v lese,ale jsou na něm závory.Takže je spíš otázka jak se to auto na něj dostalo.
To je fakt, nehod aut na PZS se závorami je celkově velice málo. Vjezd na konci předzvánění a uzavření mezi břevny? Nebo předčasný vjezd před ukončením výstrahy a tzv. padání závor během zvedání? Tato situace je v praxi nejčastější.
Nemusíte se vůbec pohoršovat. Jedná se o příjezdovou komunikaci k rybníku u kterého je nějaká farma. Přejezd je chráněný a dokonce v létě procházel rekonstrukcí, takže jediné, co je na něm lesního je to, že je v lese.
Ty bílé tečky na rybníce, to budou nějací zpěvní ptáci…
A je to jediná přístupová komunikace. Což o nahrazení domu, ten se nahradí relativně levně. Ale ten rybník mu zřídit nový…
Oznamete na Slovácku, že chov kačen a husí se zakazuje kvůli srážce na železničním přejezdu. A v souladu s Orwellem chov přebere Vodňaské kuře, přejezd se neruší.
Jestli nebyli 2 myslivci co jeli i v tom autě.
Ale zase jsme letos ušetřili na údržbě a na investicích do náhrad přejezdů na koridorových tratích. Kolik, že je souhrnná škoda takovéto nehody? Počítejte ztrátu života (ekonomicky aktivního jedince), zranění, poškození infrastruktury a vozidel, ztrátu ekonomicky aktivního času u všech cestujících, kterých se dotklo zpoždění. Ani bych se nedivil, kdyby takovéhle tři nehody vyšly dráž než stavba jednoho nadjezdu na lesní cestě.
Je to jediná přístupová komunikace na farmu. Zlikvidováním té farmy byste dost možná … tomu ekonomicky aktivnímu člověku sebral živobytí a nejen jemu.
Já také nemluvím o žádné likvidaci, ale náhradě nadjezdem. Já si myslím, že na koridorech by neměly být žádné přejezdy, prostě z principu. Ale souhlasím, že naše koridory, které úrovňově kříží i silnice 1. třídy mají palčivější problémy než nějaký přejezd na málo frekventované silnici III. třídy.
Souhlasím s Davidem. Nerozumím tomu, proč takový přejezd na lesní cestě k chalupě u rybníka na 160km/h koridorové trati vůbec modernizovali. Víte prosím někdo, kolik takový přejezd mohl stát? Vynaložila SŽ alespoň nějakou snahu o zrušení přejezdu? Rád bych SŽ v tomto křivdil.
Jistě ,co je české je zaostalé a k smíchu .prosím vás najděte si už jinou zábavu.
Zato v USA je vše super
Zrovna nehodu na přejezdu opravdu ministr neovlivní.
Nevznikly za Kupky.
Ťokův průsmyk byla zcela jiná záležitost než nehoda na přejezdu.
V Bzence šlo o vlak 4203, nikoliv 4603.
Přesné informace jsou takto. Auto narazilo na PZZ do boku osobního vlaku, došlo k vykolejení vozu na osobním vlaku. Následně na tom samém PZZ došlo ke sražení osoby v kolejišti a odhození osobního auta mimo koleje ve kterém byla nalezena další zraněná osoba. Neví se jestli přejetá osoba je z osobního automobilu.
Všechno stojí, 171 jede.
Nechval dne před večerem!
U toho Bzence strhl strojvedoucí řízení do škarpy?:-)
Jasně, následný smyk se mu bohužel vybrat už nepodařilo 😀
Trapný komentář
Chlapci z ZDOPRAVY.CZ…chtělo by to více přesnosti..jde o úsek Moravský Písek – Bzenec PŘÍVOZ! Moravský Písek – Bzenec je úplně jiná trať..a celkem by mě zajímalo pořadí nehod..podle hlavního tiskového mluvky ČD nejdřív vykolejil vlak a pak došlo ke srážení osoby..to by odpovídalo tomu, že byl někdo z Os vlaku nepozorný..protože vzhledem k tomu, kde je dotčený přejezd umístěný, by srážka s někým kdo jde přes přejezd a je nepozorný, byla hodně velká náhoda….
též s mi zdá sled událostí velmi divný
díky za upozornění, informace se ze začátku značně lišily. teď už by to mělo být tak, jak se to stalo.
Ano, Jančura mohl za to, že vjel do poškozeného TV
Geneze bude nejpíš taková:
a) Jančura je hajzl – postulát, hledáme pro něj důkazy
b) za poškozenou trolej může ten, kdo do ní vjel
b1) s tímto úmyslem už přece vyjel!!!
c) za chyby zaměstnanců může nejvyšší, má mít bezchybné lidi
…
d) nejvyšší u RJ je Jančura.
e) Jančura je hajlz – potvrzeno.
Analogicky může Kupka za lom kolejnice. Jenom netuším, jestli existuje medikace na takovýto případ vykloubeného myšlení.
Tady je zase někdo bez ranní medikace…
Proč hned medikace? Třeba má jen zamlžené brýle…
Tak to nečti. Ještě máš idnes.
A opět to probíhá jako obvykle. Jedu si tak vlakem v 6:46 z Tišnova. Cílová stanice Židlochovice. Nikdo o žádném problému neví. Po pětiminutovém stání v Kr. Poli přijde průvodčí a všem ríká „Dál nejedeme, jeďte šalinou“. Já chápu, že po mimořádné události jsou narušeny oběhy a jízda je omezená. Ale proč zase platí, že je nutné to tajit do poslední chvíle? Vím, že je každému jedno, že kdybych to věděl, tak jsem v Kr. Poli stihl dřívější spoj MHD – to se přece už železnice netýká. Hlavně nezarmoutit cestující moc brzo, dokud třeba má aspoň někdo možnost vybrat si… Číst vice »
Tak ještě to chce nějaký průšvih cca v Nezamyslicich a z Brna do Prahy tak akorát přes Třebíč a Jihlavu. Však to tam jezdilo za protektorátu, proč si to nezopakovat
ta jednokolejka je průser sám o sobě i za normálního provozu
Jo, na železnici dějou se věci, na dráze jsou zaměstnaní švarní mládenci….
Hm, tak na silnicích se v té samé době jistojistě nic nestalo… nebo?
Sorry, byl to koment na článek ve kterém se psalo jen o tom prvním vykolejení v Brně, při kterém se nikomu nic nestalo…. Až později redakce do stejného článku přidala ještě i informaci o druhé nehodě při které bohužel zemřel člověk….to je mi nesmírně líto a pod takový článek bych komentář se slovy z cimmermanovy (mimochodem hodně povedené) písně rozhodně nepsal.
Ano, jsem si vědom, že to byl citát z Cimrmanů. Každopádně cením sebekritiku, proto tímto odvolávám jízlivý podtext.
Vzpomínám na ten kamion napříč dálnici , jakémsi nej nalitavala auta a když to policie odklanela tak ještě ten jeden magor napral do policajtu .. ale to se asi vyplatilo z hlavy . Mohl by někdo dohledat kolik škod vyplatily pojišťovny z pojistek at už havárie nebo povinné ručení ?
A co delaš ty? Jakou práci? A že si dovoluješ hodnotit pracující lidi na železnici.
Připadá mi normální, aby daňoví poplatníci hodnotili výkon odborníků SŽDC.
Když SŽDC si od dopravců za koleje utrží jen cca 6% toho co SŽDC dostane na dotacích.
S průměrnou hrubou výplatou 45 tisíc/měsíc mi připadá, že se na dotacích pro SŽDC rozhodně nešetří… vzhledem k výkonům SŽDC. viz rozhovor s panem Fleglem v magu Moderní železnice … to by jeden zaplakal.
Když si srovnám, že na železnici (nejen pro SŽDC, ale taky pro dopravce) jde 80 miliard dotací a je za to menší pasažerský přepravní výkon než za 20 miliard do městské kolejové dopravy tram/metro.
Pane daňový poplatníku proč se tedy nestarate o mnoho a mnoho dalších nesmyslných a zbytečných výdajů státu.treba zrušit kraje,senát ,atd.
Prosím pěkně, proč převádíte diskuzi jinam?
A k Vašemu názoru… předpokládám, že o tom rozhodnou voliči, a doufám, že např. kandidáti/kandidátky na prezidenta/prezidentku slíbí, že úředníky Kanceláře prezidenta sestěhují o pár set metrů do areálu Poslanecké sněmovny/Senátu, neboť nechápu proč činnost pana prezidenta stojí víc peněz než činnost 81 senátorů/senátorek.
Rozpočet za rok 2020:
Poslanecká Sněmovna 1345 milionů
Prezident 654 milioinů
Senát 616 milionů Kč
https://monitor.statnipokladna.cz/ucetni-jednotka/48136000/prehled?rad=t&obdobi=2210
Pasažér – cestující . Pas francouzsky znamená krok , chůze . Pasáž je tedy průchod třeba na Václavském náměstí nebo i část knihy, která je nějak ohraničena. . Pasažér je jako slovo velmi specifické . Používá se často v letecké dopravě . Použití v železniční dopravě vyjma vašich komentářů je limitne blízké nule. Au revoir Monsieur . Ca me fait plaisir .
Odmítám předstírat, že je normální říkat kratším, zastávkovým linkám říkat osobní vlak, když v praxi mnohem častější je tramvaj/metro.
Copak rychlík není pro osobní přepravu? Tak proč v kolejové dopravě by mělo panovat praštěné názvosloví? Vždyť je směšné říkat zatáčce oblouk.
Ještě bych doplnil, že odklonem jede i rj 576 – z Brna do Kolína přes Břeclav, Přerov a Českou Třebovou. A kvůli zastavení provozu na 330 jede nakonec tj 71 z Přerova do Břeclavi přes Brno.
přetáhnout Ex4 kocourem ze StMuUH přes Strážnici by asi nešlo co
To by mně taky zajímalo, elektrifikované to není, otázka je-li kompatibilní spojení RJ s nezávislou trakcí …
Otázka je i přechodnosti Tauruse na traťi přes strážnici.
Nějak nechápu proč 576 posílali přes Břeclav. Díky tomu nabral nějakých 100 minut. Kdyby ho přes Prostějov, tak je teď už dávno v Praze, ne?
Každopádně já sedím v 574 a teď jsme v Pardubicích s nějakými 23 minutami.
a na 330 zastavení koridoru do 9:00
oprava, změněno do 12:30
Aktuálně – Dav lidí v Moravském Písku …přestože se vlakvedoucí už před hodinou dušoval, že tu autobusy jsou….(šlo to objet přes veselí) …realita je ta, že dav nasranych lidí, a vlakoš s úsměvem od ucha k uchu, že nic neví, ale že oběd snad stihne…tomu říkám hyper profi jednání ….a už 3x jsme slyšeli že to ta zla SŽ, že to oni nic…
Jako že vlakos půjde pro náhradní autobus?
To nejspíš nepůjde, ale nemusí lhát, že je někde něco nachystáno a pak se chovat, jako že to není jeho byznys. Někteří štiplístci jsou na ránu.
A nejlepší teď byla průvodčí, která zkonstatovala, že komu se to nelíbí, měl jet jiným dopravcem… Jako to by asi její nadřízené mohlo zajímat….
Slovo omluva nepadlo ani jednou od ani jedné osoby….
A proč byste měla omlouvat?
jako já newim, já mám D, jsem 15 km od Písku, čas mám a nikdo mi nevolal 😀
No realita byla ta, že pendlovala jedna (slovy jedna) krátká sorka …
Což je sice lepší než nic, ale celostátní ČSAD by určitě měla dostatek záložních autobusů i řidičů.
Chytraku byl bych zvědav jak ty bys řešil takové mimořádně situace .
Nikdo neví přece kde se co stane a ty bys tady chtěl mít autobusy iHned.cz
Nebudu říkat, že jsou autobusy na cestě, když je nemám ani domluvené. A jestli takhle někdo nalaoval vlakvedoucího, tak zaslouží tér a peří.
Třeba tak, že bych raději řekl vyčkejte ivsichni ve výtopene souprave, až bude něco zajištěno vydáme pokyn ??? Výsledek uplne stejny, jen méně stresu, méně nastvanych lidí, a zcela nulová cena tohoto opatreni ??
Teď stojí pro změnu provoz na trati 330 mezi Bzenec Přívoz a Moravský Písek.Údajně vykolejení osobního vlaku a následný střet nákladního vlaku s osobou v kolejišti.
Tak nákladné je to určitě, ale ten vykolejený vlak je nákladní 😉 Ale chápu, že u takovéto rychlovky se chybička vloudí 🙂
Tato věta je taky pěkná.
„Nejprve zde srazil vlak člověk, následně zde vykolejil osobní vlak.“
Asi Chuck. : – )
To tedy musel být silný človkěk, když dokázal srazit i vlak. Ale nakonec proč ne, Spejbl minule také tvrdil, že koník spadl z kašpárka.
No, těch chyb je tam více, u tohoto článku už to zarazilo i mne.
Tak to Správě železnic nevyšlo …. a to chyběly jen 3 dny do konce výluky na 260. Sice jen lehké přerušení objízdné trati přes Vysočinu, ale přece …
Kde berete jistotu, že ta může správa Železnic?
Správa železnic může za nehody ?
Někdy ano. Například v případě podhození výhybky, kdy měli být ve stanici dva, ale výpravčí byl na to sám, protože se oproti plánu ušetřilo.
Tak zrovna v tom Majlontě k podhozeni nedošlo.