V Brně skončilo pro cyklisty nebezpečné přejíždění Hladíkovy, vznikl podjezd
Nový podjezd pod Hladíkovou ulicí v Brně. Foto: Magistrát města Brna
Město připravuje další podjezd na Křenové ulici.
Město připravuje další podjezd na Křenové ulici.
Bohuslav Svoboda by tady svému kolegovi z ODS měl vysvětlit, že cyklisté do města vůbec nepatří. Akorát pak ve městě padají pod kola autům a tramvajím. (viz jeho předvolební rozhovor pro Deník N)
Zaujala mě zmínka o plánované rekonstrukci Křenové. Neví o tom někdo více? Mám pocit, že byla rekonstruovaná cca před 5 lety, ale možná je to už delší dobu.
Ve Zlíně máme podobný. Bohužel se tam motají chodci, matky s dětmi kteří tam nemají co dělat. Je jenom otázkou času, kdy dojde k závažné nehodě.
Chodím po chodníku, bohužel se mi tam motají cyklisté, kteří tam nemají co dělat…
Na stezku pro cyklisty ale chodec může, pokud tam není zákazová značka…
záleží, jaká to je stezka pro cyklisty. Na smíšenou chodci mohou, těch je ovšem většina.
A pak jsou chodníky jasně označené jako stezka pro chodce, třeba tramvajová zastávka, kudy si zkracuje cestu asi tak 1 cyklista za minutu.
Dobrý den,
na stezku pro cyklisty (na rozdíl od stezky pro chodce a cyklisty a dalších variant) chodci nesmějí a není třeba žádné zákazové značky navíc. Jedinou výjimkou je člověk vedoucí kolo:
https://www.modulservis.cz/2021/09/16/stezky-pro-cyklisty/
Současně, je-li tato (opět výlučně pouze pro cyklisty, nikoliv pro chodce a cyklisty a podobně) vedena souběžně se silnicí, musí cyklista použít stezku (a opět není třeba žádné značky navíc).
Přeji hezký den.
Tou povinností použít tzv. souběžnou stezku bych si zdaleka nebyl tak jist. Pokud je stezka od silnice oddělena stavebně (např. zeleným pásem či příkopem) a je vedena na samostatném pozemku, pak už se může formálně jednat o samostatně vedenou pozemní komunikaci. A dovodit v tomto případě nějakou „povinnost“ užít stezku nebo „zákaz“ užít opodál ležící silnici může být velmi sporné. Jiná otázka je, že každý cyklista rád využije stezku za předpokladu, že je postavená pro něj atraktivně a komfortně.
a za předpokladu, že je to nejkratší cesta, samozřejmě, jinak pojede cyklista jinudy, klidně po chodníku 🙂
Konečně. Občas to bylo opravdu doslova o život. Ještě dodělat spojeni Líšeň a zbytek města a naprostá spokojenost
Ještě že jednou za čas jsou nějaké ty volby. To to trvalo.
Super. U nás v Olomouci loni po letech udělali podobný podjezd pod frekventovanou silnicí, taky kolem vody.
Vynikající = tohle místo bylo vždy kritické směrem na Bílovice = úžasné + 1000 díků !!! Včera jsem poprvé otestoval a pecka 🙂
No jo, je před volbama, tak se tam musel prohodit i náměstek Hladík, když je to jeho ulic.
😀
Ovšem původ názvu je trochu jiný… https://encyklopedie.brna.cz/home-mmb/?acc=profil_ulice&load=1690
Takto by se měla cykloinfrastruktura řešit, nová trasa která se se silnicemi kříží mimoúrovňově a ještě vede potenciálně po kratší a sklonově lepší trase.
Ono zas neošetříte takhle všechny důležité trasy. Někdy prostě nic lepšího než zařazení cyklistů do současné infrastruktury nejde, samozřejmě je třeba v tom případě omezit auta, což některé lidi naštve.
Ale jestli šlo udělat rychlou stezku, tak je to každopádně fajn.
Konečně dobrá zpráva. Tolik let to trvalo.
A hlavně kolik bylo okolo keců, že „to nejde“.