V Brně se otevírá nová trolejbusová trať, tramvaje se vrátí na Zábrdovickou
Trolejbus 26Tr pro Brno. Autor: Škoda Electric
V brněnské Líšni se v sobotu po 13 měsících výstavby otevře nový úsek trolejbusové tratě. Konkrétně jde o prodloužení tratě
Trolejbusy jezdí, některé zastávky však nejsou dodělané a jsou v provizorní odsunuté poloze. Tak jaké plácání po zádech a zkrácení termínu? Ale odměny určitě budou. Na cestujících tak moc přece nezáleží.
Možná jde zatím jen o nějaké předčasné užívání ve zkušebním provozu, ale proč to neudělat, když to pomůže místním lidem dřív, než kdyby museli čekat až na úplné dokončení stavby? Já bych tak kritický nebyl, protože to „plácání po zádech“ a odměny budou tak či tak, tomu stejně nezabráníte, a pravidla a podmínky řádné kolaudace budou muset být nakonec také splněny.
Podle veřejně dostupné dokumentace trať vyprojektovala firma Elektroline. Proč tedy není uvedena v tomto článku? Jde přece o nemalý podíl na vzniku této stavby.
Kolik teď bude Brno vypravovat ve špičce trolejbusů, věděl by někdo?
Určitě to někdo ví, ale ten do této debaty vstupovat nebude …
Aktuální provoz je např.na https://mapa.idsjmk.cz/
Členění i podle typů na jednotlivých linkách MHD.
Ve svý podstatě to není bateriový trolejbus ani parciální elektrobus, ale šulinbus.
Proč urážet vozidlo takovým hanlivým označením jen proto, že si je koupili šulini – to si přece žádný trolejbus nezaslouží, protože za svého majitele nemůže!