Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Tramvaje Trolejbusy

V Brně se otevírá nová trolejbusová trať, tramvaje se vrátí na Zábrdovickou

Trolejbus 26Tr pro Brno. Autor: Škoda Electric
Trolejbus 26Tr pro Brno. Autor: Škoda Electric

V brněnské Líšni se v sobotu po 13 měsících výstavby otevře nový úsek trolejbusové tratě. Konkrétně jde o prodloužení tratě ze stávající smyčky Novolíšeňská na Jírovu, které vyšlo na 125 milionů korun. Práce na stavbě 1600 metrů dlouhé trati trvaly 13 měsíců, oproti původním plánům byly o dva měsíce kratší.

„Podařilo se dokončit projekt, který vyřešil dlouhodobé provizorium. Lidé se dostanou na Jírovu bez zdlouhavých přestupů komfortněji a rychleji. Lepší spojení městskou hromadnou dopravou ocení zejména ve směru na Starou osadu,“ řekla primátorka města Markéta Vaňková.

Projekt obnášel instalaci trakčních stožárů a trolejového vedení o celkové délce 1600 metrů a také stavbu měnírny ve smyčce Jírova včetně sociálního zázemí pro řidiče MHD. Brněnské komunikace zároveň na trase provedly opravu zastávek Rotreklova, Bartákova, Novolíšeňská a Rokytova.

Jihovýchodní část Líšně byla dosud napojena na ostatní části města pouze autobusovou dopravou. Cestující museli při cestě ze Staré osady nebo severní části města přestupovat v zastávce Novolíšeňská z trolejbusových linek 25 a 26 na autobus 55. Nová trolejbusová trať tak cestování na Jírovu zkrátí.

Po kompletní rekonstrukci se rovněž v sobotu otevře po 13 měsících ulice Zábrdovická. Součástí stavby byla mimo jiné i výměna tramvajových kolejnic v křižovatce Cejl–Vranovská a v úseku Cejl–Zábrdovická, včetně odhlučnění a montáže pryžových bokovnic a antivibračních pásů.

„Uzavírky jsme využili i pro rekonstrukci navazující trati v ulici Bubeníčkova, jedná se o 720 metrů dlouhý úsek mezi zastávkou Vojenská nemocnice a křižovatkou s ulicí Rokycanova,“ doplnil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Potěmkin
Host
Potěmkin

Trolejbusy jezdí, některé zastávky však nejsou dodělané a jsou v provizorní odsunuté poloze. Tak jaké plácání po zádech a zkrácení termínu? Ale odměny určitě budou. Na cestujících tak moc přece nezáleží.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Možná jde zatím jen o nějaké předčasné užívání ve zkušebním provozu, ale proč to neudělat, když to pomůže místním lidem dřív, než kdyby museli čekat až na úplné dokončení stavby? Já bych tak kritický nebyl, protože to „plácání po zádech“ a odměny budou tak či tak, tomu stejně nezabráníte, a pravidla a podmínky řádné kolaudace budou muset být nakonec také splněny.

A.R.
Host
A.R.

Podle veřejně dostupné dokumentace trať vyprojektovala firma Elektroline. Proč tedy není uvedena v tomto článku? Jde přece o nemalý podíl na vzniku této stavby.

ene bene
Host
ene bene

Kolik teď bude Brno vypravovat ve špičce trolejbusů, věděl by někdo?

pozorovatel
Host
pozorovatel

Určitě to někdo ví, ale ten do této debaty vstupovat nebude …

slatina
Host
slatina

Aktuální provoz je např.na https://mapa.idsjmk.cz/
Členění i podle typů na jednotlivých linkách MHD.

Oran Gutan
Host
Oran Gutan

Ve svý podstatě to není bateriový trolejbus ani parciální elektrobus, ale šulinbus.

provokatér
Host
provokatér

Proč urážet vozidlo takovým hanlivým označením jen proto, že si je koupili šulini – to si přece žádný trolejbus nezaslouží, protože za svého majitele nemůže!