V Brně se čelně srazila tramvaj s trolejbusem, až 40 zraněných
Nehoda trolejbusu a tramvaje v Brně v Křenové ulici. Foto: Drážní inspekce
V Brně dnes došlo k jedné z největších nehod v městské hromadné dopravě v Česku. V Křenové ulici došlo k
Viděli jste video z palubní kamery, které putuje internetem? Autor nejasný, někde z FB.
Trolejbus jel docela rychle po tramvajových kolejích směrem do centra a zleva předjížděl auto s kamerou, které zpomalovalo v odbočovacím pruhu doleva. Uprostřed křižovatky změnil směr proti tramvaji, která jela pomaleji. Ostatní se jim se štěstím vyhnuli či to ubrzdili.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/lide-litali-jako-papirove-hracky-kriceli-a-byli-od-krve-pops/r~9cd8dc36553711e9ad610cc47ab5f122/
Že to je jen apríl… 😐
Přeji všem zraněným brzké uzdravení.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/kolony-zacpy-doprava-oprava-most-brno-komin-jundrov-zabovresky.A190401_091356_brno-zpravy_krut
Taková věc se prostě stane, příčiny můžou být úplně normální, jako když někdo přehlédne jiného účastníka provozu a dva osobáky se ve třicítce ťuknou. Rozdíl je v tom, že v případě trolejbusu a tramvaje jsou následky v porovnání s osobáky katastrofální. Zatímco osobák váží tunu, trolejbus má tak 10 tun a tramvaj, jedná-li se o dvouvozovou soupravu, může mít třeba 30 tun. Takže celková hybnost je najednou asi 20krát větší a odnesou to chudáci cestující, kteří nejsou připoutaní a nemají airbagy.
Takže netřeba hledat zvláštních příčin nehody, jakých se stávají ročně stovky, ovšem s téměř zanedbatelnými následky.
Ta Křenová je příšerně přetížená a do toho množství neukázněných chodců a kolařů… Děs jak v MHD, tak v autě.
Tak to je strašné. Chudáci cestující, ta rána musela být ohromná. O řidiči trolejbusu ani nemluvě, když vidím fotky, tak nemůžu uvěřit že přežil.
Nebyla ta srážka dvou osobních vlaků asi před měsícem taky v Brně?
A co s tím má společného člověče? Tedy krom toho, že to vyšetřuje Drážní inspekce. Důležité je, aby se z toho všichni dostali bez následků. A vyšetřování nechejme na těch, co tomu hoví.
Nechci rozdmýchávat emoce, ale doufám, že lidem z magistrátu a DPMB došlo, proč se tyhle nehody stávají. Když je všude všechno rozkopané a řidiči MHD z každé hodiny 30 minut stráví v zácpě místo na konečné odpočinkem (a zde bohužel nepřeháním) , je logické, že zbrkle spěchají a pak se stává tohle.
Rozkopaná Brno je jedna velká katastrofa.
Ale tohle s tím pravděpodobně nesouvisí. Podle diskuze na fcb se řidič trolejbusu vyhýbal ženě s kočárkem (přecházející na červenou). Jestli je to pravda, netuším, ale z vaší strany je to argumentační faul…
Je docela možné, že se prý řidič trolejbusu snažil vyhnout někomu, kdo přecházel na červenou.
Přesně toto je jedna z pracovních verzí vyšetřování, že se řidič snažil vyhnout mamince s kočárkem přecházející na červenou.
Nemám podrobnější data, ale když se podívám na směr nárazu trolejbusu do tramvaje, možnost vyhýbání se někomu na přechodě mi přijde jako nejpravděpodobnější důvod.
V takovémhle případě je snad lepší toho člověka (co tam nemá co dělat) jednoduše přejet.
Zajímalo by mě teď v tomto případě rozhodování těch autonomních vozů? Téměř jistá „skoro vražda“ ridičů tramvaje a trolejbusu/ vs. přejetá mamina s kočárkem. Myslím, že ten řidič by si zasloužil sbírku-hrdina a skoro sebevrah.
No nevím, sešrotovat trolejbus, sebe šalinu a potlouct cestující kvůli asi kočárku… Já bych to spíš viděl na něco jiného.
Jinak ještě doplním k autonomním vozidlům, záleží jak to nastavíte, ale z logiky nemůžete, zejména ne ve městě a v okolí zastávek, mít v systému nějaké zběsilé uhýbání, co vím tak se tam dává třeba maximální brzdění pro omezení kolizní rychlosti. Jestli tam opravdu někdo vstoupil na červenou, tedy kdy trolejbus měl volno, tak by u autonomního vozidla došlo jen k aktivaci brzd, eventuálně, protože tu tramvaj musel vidět, k vypočítání takové dráhy aby se s ní nesrazil, nebo nepřekročil polovinu silnice mezi kolejemi. Udělat takový manévr, který spočívá v brzdě na hranici smyku a rychlé změny volantu levá-pravá a… Číst vice »
Navíc řidič trolejbusu nemohl předpokládat, že tramvaj má služební jízdu a na zastávce Masná ve směru od Brna nezastaví. Kdyby zastavila, pak by ke střetu nedošlo. Takže chyba bude na straně řidiče tramvaje.
navíc myslel že je to šalina a ona to byla tramvaj…. a bol z toho volaký zmetený
Tramvaje mají tak návěst „volno“, takže jestli je tam 50 a má volno, tak jede, rozhodně nečeká že do něj zboku napálí trolejbus a jeho řidič asi zase nečeká že se stane něco proč strhl řízení atd. atd. No nechme rekurze nebo dojdeme že za to může nějaký náš pra pra prapředek kdesi v době ledové co netrefil toho druhého chlapa pořádně šutrem.
V tom případě by to ta kravka měla odnést. Na červenou přechází hromada lidí. Je třeba to také tvrdě trestat.
Co je to za matku, která nemá pud sebereflexe a jde s kočárkem na červenou.
Na křížovatce Křenová – Masná? Neříkejte nic, mohl by to být rasismus. 😉
Vy jste si snad ještě nikdy nevšiml, že takových je ne-li většina, tak rozhodně mnoho? Velice často přitom m.j. vystrkují před sebou kočárky s miminy v místech, kde ani nemohou vidět, zda (nejen) zleva něco ohrožujícího nejede – typicky třeba mezi zaparkovanými automobily, za stojícím autobusem, apod. …
Dylina more dyk. Ta se nikdy nenajde, splynula se stádem
Takže nehoda vyšetřena za pár hodin. Super. Na místě jste byl, svědků jste se ptal?
Přečtěte si Pavlova slovy ještě jednou a tentokrát si předtím polejte hlavu studenou vodou 😉
No myslím že to šetřili neúměrně dlouho vůči významu silnice a situaci v Brně. Měli zajistit fotodokumentaci provést co nejrychlejší měření a neprodleně uvolnit trať i cestu, ne půl dne trénovat na Neffovu Tmu. Obě vozidla jistě mají tachograf, případně kameru a k výslechu svědků není třeba držet uzavřené ulice.
Nemyslím, že právě trolejbusy 31, 33 trpí nějakými hroznými zácpami. Tramvaj byla služební jízda, takže to určitě nemělo nic společného s odpočinkem na konečné. Moje zkušenost je spíš taková, že tu a tam řidiči služebních jízd neberou dostatečný ohled na okolní provoz, kdy všichni podvědomě očekávají zastavení v zastávkách. Viděl jsem pár případů bezohledné jízdy, kdy mi stydla krev v žilách. To se ovšem asi netýká této nehody.
Tady, hlavně ať je všechny dají v nemocnici dohromady.
Donedávna platilo, že každá tramvaj, i na manipulační jízdě, musina zastávce zastavit. Jsem toho názoru, že to mělo být zachováno.